Hornanturska 09.04.2007 23:45:27 | |
---|
"At 500 Hz, you can reliably differentiate two tones 0.4125 Hz apart." Hoh. "...jos mättöä kaipaat ja sulla on alle 50 vattine paska vahvari ni unohda mätöt, mikit ei vaa joteki anna sitä säröö?itteki jouduin hankkii 50 wattise ibanezi" - MEGA_DETH |
blueroom 10.04.2007 11:57:20 | |
---|
0,375 kajareilla. ei oo nyt luureja kotosalla joten parempaan en pysty :) "...isä teki puusta, kusi tuli suusta." |
jogo3000 10.04.2007 19:38:16 (muokattu 10.04.2007 22:06:58) | |
---|
0,6 Hz. Ihan jees, ilmeisesti. E: Fiilistelin kuulokkeiden ja kajareiden kanssa 0,13125 Hz. I'm gonna paint myself blue |
Kallekorvola 11.04.2007 12:02:04 | |
---|
0,375 kajareilla. ei oo nyt luureja kotosalla joten parempaan en pysty :) mulla kans. |
Jaakkoopuukkoo 12.04.2007 18:55:38 (muokattu 12.04.2007 19:02:35) | |
---|
Taidan sijoittua häntäpäähän: 1,2 Härmässä kotosalla käydessä äiteen tietsikkakaiuttimilla jäin siihen possible pitch perception deficitin ylärajalle. Saattoi olla myöhäisellä ajankohdalla ja pienellä viinimäärälläkin osansa. EDIT: Luureilla 0,9 Metsät kasvavat kuin syöpä |
Kuis toi testi toimii? Siis vaikuttaako lopputulokseen jos ottaa uusintoja kun tuppaa välillä menemään ohi tuo ääni. Pari kolme kertaa kokeilin ja välillä kesken testin näytti reilusti alle hertsiä, mutta aina tulee painettua jossain kohtaa vika namikkaa ja punainen sorry tiputtaa alaspäin pirusti. Kolmeen hertsiin suunnilleen jäin. Meinaan vielä petrata, eiköhän huolellisuudesta kiinni ja tuuristakin. Taitaa olla hyvä ettei nuottikorva ole liian tarkka, eihän siitä mitään tule jos kitaramusiikki muuttuu melusaasteeksi. Tosin kyllä minäkin huomaan jos kitara on hiukka enämpi pielessä, kuten ne tuppaa olemaan, eihän ne soinnut silloin oikein hyvälle kuulosta. Kitara tahtoo vaan aina olla epävireinen soitin, ääni kun riippuu miten kovaa painat kieltä ja on ainakin mulla paljon sointuja että barree pitää olla aika tiukka kun on kuhmurainen moneen pahaan rakoon jäänyt etusormi. Joo ja oon mäkin kuullut sanan studio. Vai sotkenko sanaan stupid. |
Timo JM 18.05.2007 08:37:22 | |
---|
Kitara tahtoo vaan aina olla epävireinen soitin, ääni kun riippuu miten kovaa painat kieltä ja on ainakin mulla paljon sointuja että barree pitää olla aika tiukka kun on kuhmurainen moneen pahaan rakoon jäänyt etusormi. Mä skitsoilen melkein aina skittoja äänittäessä noiden virejuttujen kanssa. Usein viritänkin sointujen ja biisin kohtien mukaan niin, että saan äänitettyä kunkin pätkän mahdollisimman hyvällä vireellä. Riippuu tietysti myös skitasta. Paul Reed Smithillä ei tarvitse kikkailla niin paljon kuin Straton kanssa. |
leksi-B 18.05.2007 16:21:45 | |
---|
Halpis kuulokeet 0.75 ja painoin pari väärää vahingos :D Basso se mukava soitin! |
Mare552 18.05.2007 20:52:34 | |
---|
Mä en isommin oo tohon jaksanut perehtyä, mutta loppuuko testi äkemmin jos kuuntelee uusintoina monasti? Semmonen tunne tuli. En oo vielä alle hertsiin päässyt, käyhän se siellä mutta aina jossain painaa vikaan. Kaihan se korva kehittys kun tollakin vaan leikkis mutta kai ite soittaminen antoisampaa. Ei tohon oikein jaksa keskittyä, mutta varmaan kun leikin viululla ja nykyään viritän kitaran korvalla välinauhoista niin kyllä se siitä. Tietenkin ääripät kitarastakin mittarilla lopuksi tarkistan ja varmistan... :). |
Ebeth 23.05.2007 20:52:23 | |
---|
Mä sain 0.225 Hz:n tarkkuudella tietokoneen omista kajareista. Kuulokkeilla menis paremmin, nyt tietokoneen humina häiritsi. Täytyy sanoa et kun se kyseli 0.09etc taajuisia niin oli kyllä pirun vaikeeta. Tosta ylöspäin oli kyl helpompaa. Ja ei siitä mitään miinusta saa vaikka useamman kerran painaa sitä toistonappulaa. En mäkään kertakuulolla ollut varma kaikista. Ja tota testiä ei kannata hätäpäissään kokeilla vaan tehdä rauhassa. Testi loppuu paljon aikasemmin kun vastaa virheellisesti. |
axelsson 23.05.2007 21:13:11 | |
---|
Mä skitsoilen melkein aina skittoja äänittäessä noiden virejuttujen kanssa. Usein viritänkin sointujen ja biisin kohtien mukaan niin, että saan äänitettyä kunkin pätkän mahdollisimman hyvällä vireellä. Riippuu tietysti myös skitasta. Paul Reed Smithillä ei tarvitse kikkailla niin paljon kuin Straton kanssa. Joo, mulla on sama juttu. Joskus jos on ensin pitkään äänitelly jotain 100% vireistä syntikka tms kamaa niin on vaikea totuttaa korvia siihen että se kitara nyt vaan ei soi niin puhtaasti. Onhan noita buzz feiteneitä ja earvanoja ym, mutta ne on tietty kokonaan toinen stoori. Kitara on kyllä todella inhottava soitin sen luontaisen epävireisyytensä takia. Varsinki nykyään kun ihmisten korvat on totutettu mihin on. Hyvä ja oman soittimensa hyvin tunteva soittaja osaa kyllä soittaa kohtuullisella vireellä kun tietää mistä asemista keppi soi puhtaimmin ym. Basso on jo paljon helpompi ihan sen takia, että sen virettä voi mukavasti korjata vielä jälkikäteen. |
Mikael 23.05.2007 21:57:45 | |
---|
äh... kandee ottaa ihan vaan relasti noiden vireiden kanssa. vire on vaan suositus. Inhimillisyys on hyve. |
Chade Fallstar 23.05.2007 23:08:33 | |
---|
1,8 Hz. Vaikka tein ihan kelpo kuulokkeilla ja ajan kanssa. Ehkä tässä on syy miksi _inhoan_ kitaran virittämistä. Ei silti, inhoan vielä enempi tunetettua laulua... |
Jesmies 24.05.2007 11:44:53 | |
---|
0,375 kajareilla. ei oo nyt luureja kotosalla joten parempaan en pysty :) Saman tuloksen sain joskus kotona tehdessä tuota, nyt töissä tuolla pc-speakerilla kuunnellessa sain 0,5 Tukeva ote munasta niin kaikki sujuu |
JPQ 24.05.2007 12:51:04 | |
---|
äh... kandee ottaa ihan vaan relasti noiden vireiden kanssa. vire on vaan suositus. Enkä usko että hirveän pieniä korkeus eroja tarvitsee kuulla studiohemmon mutta muusikon kylläkin eli mä uskoisin että miksaaus vaiheessa balanssin ja sävyjen kuuleminen tärkeintä. Siinä mielessä studiohemmoille testi minusta vähemmän kuin muusikoille. |
Roberto 24.05.2007 16:37:21 | |
---|
kitarahan soundaa just kitaralta sen ei-tasavireisyytensä takia. mua ainakin kuumottaa buzz-feiten skebat ja muut vastaavat, niis on vaan joku niin väärin. |
januszian 24.05.2007 16:53:50 (muokattu 24.05.2007 17:01:05) | |
---|
Kyl mul meni Gensuilla sinne jonnekin 0.09 - 0.04 tienoille. niin siis sinne asti pääsin mutta kämmäsin sen lopputulos ruudun... perkele. "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
http://www.zilakka.com |
ankkiz 24.05.2007 18:25:41 (muokattu 24.05.2007 18:55:05) | |
---|
Käytittekös replayta? Ekalla kerralla vetelin ilman replayta sen mukaan mikä tuntu oikealta ja oli jotain 3hz Toisen kerran sitten ajan kanssa replayta käyttäen ja oli 1,2hz. Itse en ole mikään hifikorvainen enkä -kamainen studiomise, vaan kohta vuoden soitellut makuuhuonekitaristi, joten ihan jees tulos kai, jos nuo nyt mitään oikeasti meinaa :) Tietämätön aloittelija, antakaa anteeksi. |
januszian 24.05.2007 18:39:27 | |
---|
joo, käytin replayta. :) "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
http://www.zilakka.com |
Chade Fallstar 25.05.2007 01:23:42 | |
---|
Onko muut tehny samalla sivulla olevaa "tonedeaf"-testiä? Kylläpä oli raivostuttava ja hankala, mutta silti kiinnostava. Sain 75% , aika fiilispohjalta. |