Aihe: Kuka möhläilee eniten keikalla ?
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Fuzzy Boner
08.01.2004 09:04:43
Miten ois semmoinen 9000€. Jos pari viikkoa annat aikaa....

älä polje hintoja :)
My name is Baron, Fuzzy Baron
baron
08.01.2004 09:06:14

Miten ois semmoinen 9000€. Jos pari viikkoa annat aikaa....

180 euroo kappale, ihan kohtuullinen.
My name is Baron - James Baron
Irti Humpasta
08.01.2004 09:55:02 (muokattu 08.01.2004 09:57:04)

Ja arrit pitää olla jotain muuta kuin kolmea sointua... Taistelen elämäni loppuun asti siitä, että kyllä turakaisillekin voi tarjota muita sointuja :) .... no esimerkkinä vaikka pieni pätkä kappaleesta "Koskaan et muuttua saa....." eikä ole mun arri :)

http://www.saunalahti.fi/~tmakinen/Koskaan.mp3
Omaa tuotantoa -95 ...Kyllä Corettaa
Notefix
08.01.2004 10:45:48 (muokattu 08.01.2004 13:26:06)

ennenkaikkea Hyvällä käsialalla!

No...tohon kaatu mun tsäänssit! on nimittäin sen varran karun näköstä stemmaa :)

Todennäkösesti oli kokoonpano mikä vaan ja deadline milloin vaan, niin homma tehdään todnäk vikana yönä... :)

No, mutta tuohon on aikaisin...

Parikin kertaa on tullut tehtyä jousiarrit dösässä matkalla studioon...pipodisko päähän, biisi soimaan ja kynä sauhuamaan...jälkikin on tavallista komeampaa kun dösä tärisee...käden lisäksi.

Tsoiaalta, olikos se Quincy Jones, joka sanoi, että kun arraaja tulee hyvissä ajoin puku päällä, kaikki nuotit niputettuina ja siististi kopioituina, "then we are in trouble". Sen sijaan kun sieltä tulee sekavia selittelevä tyyppi joka vielä hississä kirjoittaa vikoja stemmoja, jotka ovat täynnä kahvitahroja yms..."then we have some music".
My name is Baron, Notefix Baron
M.i.k.key
08.01.2004 12:25:10 (muokattu 08.01.2004 12:25:43)
Kukas sikailee? Olin tohon aikaan jo unten mailla. :D

Niin just

Tsoiaalta, olikos se Quincy Jones, joka sanoi, että kun arraaja tulee hyvissä ajoin puku päällä, kaikki nuotit niputettuina ja siististi kopioituina, "then we are in trouble". Sen sijaan kun sieltä tulee sekavia selittelevä tyyppi joka vielä hississä kirjoittaa vikoja stemmoja, jotka ovat täynnä kahvitahroja yms..."then we have some music".

Hienoja sanoja!
My name is Baron, Uusavuton kosketinesamikkiBaron
Notefix
08.01.2004 13:03:38 (muokattu 08.01.2004 13:25:44)

Kukas sikailee? Olin tohon aikaan jo unten mailla. :D

sama tyyppi varmaan pölli sun puhelimen... :) tuli hulppeita tekstiviestejä yöllä...hoho!

Irti humpasta:

makee soolo-osa...diggasin. paljon parempi ku itse biisi :)
KoskPaavo
08.01.2004 14:01:11
Entäpä ken oli tää laulajatyttö? Ihan komee soinnutus.
pekkajau
08.01.2004 14:14:39 (muokattu 08.01.2004 14:17:11)
Anssi Tikanmäki muuten soinnuttelee hienosti! Sillä on homma halussa!
Fuzzy Boner
08.01.2004 15:06:36
sama tyyppi varmaan pölli sun puhelimen... :) tuli hulppeita tekstiviestejä yöllä...hoho!

Kiellän kaiken :)
My name is Baron, Fuzzy Baron
Neljä Ruuvia
08.01.2004 15:17:48 (muokattu 08.01.2004 15:19:42)
Kiellän kaiken :)
Edit: Sorry,väärä lainaus,kyse on tosta mp3:sta...

Mä oon kyl nyt varmaan väärässä,mut toi oli must hyvä don't do it tyyppinen esimerkki! Bassolaini oli epälooginen ja melodia huutaa soinnunpurkausta mut nää vaan pidättelee...
Tyylinmukaisuus tipotiessään. Noh,ennen ku alatte hirveesti sättimään niin tunnustetaan että ihan samankaltaisia on tullut itse tehtyä enemmänkin,nyt saa sitte jälkikäteen hävetä!
isojussi
08.01.2004 17:40:54
Ja arrit pitää olla jotain muuta kuin kolmea sointua... Taistelen elämäni loppuun asti siitä, että kyllä turakaisillekin voi tarjota muita sointuja :) ....

HyväHyvä! Saman asian puolesta mäkin oon täällä nalkuttanut - mutta minkäs teet, kun oikeet tanssimuusikot ei soita ikinä nuoteista eikä treenaa, kun kaikki tanssimusa pitää olla opittu jo kerran valmiiks ulkoo...;-)

no esimerkkinä vaikka pieni pätkä kappaleesta "Koskaan et muuttua saa....." eikä ole mun arri :)

Ei paha! Ehkä miettisin bassolinjan uusiks - no, en tiä. Toi on hauska.
Osta mut - ma olen kaupan!
Neljä Ruuvia
08.01.2004 17:51:17
HyväHyvä! Saman asian puolesta mäkin oon täällä nalkuttanut - mutta minkäs teet, kun oikeet tanssimuusikot ei soita ikinä nuoteista eikä treenaa, kun kaikki tanssimusa pitää olla opittu jo kerran valmiiks ulkoo...;-)

Ei paha! Ehkä miettisin bassolinjan uusiks - no, en tiä. Toi on hauska.

Jos asiaa arkkitehtuurisesti katsellaan noi toi soolokohta on kuin Kastelli-talo Senaatintorilla ,ihan hyvä talo mut ei ehkä oikein istu maisemaan :-)
Notefix
08.01.2004 17:56:23 (muokattu 08.01.2004 17:58:05)

Mä oon kyl nyt varmaan väärässä,mut toi oli must hyvä don't do it tyyppinen esimerkki! Bassolaini oli epälooginen ja melodia huutaa soinnunpurkausta mut nää vaan pidättelee...
Tyylinmukaisuus tipotiessään.

heh...mun mielestä se oli juuri se juttu, tuo bassolaini ja pidättely. Samoin tyylinmukaisettomuus oli nimenomaan virkistävää, oli vähän yllätystä...oikeaoppinen? ei helvetissä! Jostain syystä vaan diggaan siitä että otetaan riskejä ja sekoitellaan juttuja eikä pidetä tiukkoja karsinoita. nää on ehkä makujuttuja myös.

Ja siis, pitää todeta että siis itse noita karsinoita saa joskus noudattaa kyllä ihan tarpeeksi.
Neljä Ruuvia
08.01.2004 18:37:55
heh...mun mielestä se oli juuri se juttu, tuo bassolaini ja pidättely. Samoin tyylinmukaisettomuus oli nimenomaan virkistävää, oli vähän yllätystä...oikeaoppinen? ei helvetissä! Jostain syystä vaan diggaan siitä että otetaan riskejä ja sekoitellaan juttuja eikä pidetä tiukkoja karsinoita. nää on ehkä makujuttuja myös.

Ja siis, pitää todeta että siis itse noita karsinoita saa joskus noudattaa kyllä ihan tarpeeksi.

Eikä ku...Kato pointti on siinä että esim. Herbie Hancock:Standards levyllä toi reharmonize homma on kasassa ja kuosissa siinä suhteessa että ne biisit on reharmonisoitu heti teemasta lähtien ja se kuuluu tyylin.
Eräänlainen horisontaalisuus koko soinnutuksessa on mun mielestä paljon arvostettavampaa sovituksessa kuin yks joku "kallis numero sointu".
Joskus tulee fiilis että tollasen soinnutuksen tarkoitus on opettaa yhtyetovereille joku sointu tai vastaavaa...
Liiotellen sanoen ni eiks ois kummallista jos Vivaldin biisin keskellä ois 8 tahtii rokkia,mut sit jos koko biisi on sovitettu siihen tyyliin niin se jotenkin menis vielä.
baron
08.01.2004 18:43:13

Liiotellen sanoen ni eiks ois kummallista jos Vivaldin biisin keskellä ois 8 tahtii rokkia,mut sit jos koko biisi on sovitettu siihen tyyliin niin se jotenkin menis vielä.

"De gustibus non est disputandum"
(Makuasioista ei voi kiistellä)

Mun esteettiseen makuuni tuollainen (tai ollaan rehellisiä, tuontapainen) hyvin voisi sopia.
In the beginning of his career, the musician is incompetent, but potent; in the end, competent and - impotent.
baron
08.01.2004 18:43:14 (muokattu 08.01.2004 18:44:14)

Mun esteettiseen makuuni tuollainen (tai ollaan rehellisiä, tuontapainen) hyvin voisi sopia.

Edit : tupla oli vahinko, en ole (vielä?) niin kännissä, että selvää asiaa sönkkäsin.
In the beginning of his career, the musician is incompetent, but potent; in the end, competent and - impotent.
Neljä Ruuvia
08.01.2004 18:45:34

Edit : tupla oli vahinko, en ole (vielä?) niin kännissä, että selvää asiaa sönkkäsin.

Sun estetiikan käsityksen kanssa mä en ees rupee kilpaileen. Mä kuuntelin sen sun ekan musanäytteen . Jep.
baron
08.01.2004 18:46:16

Sun estetiikan käsityksen kanssa mä en ees rupee kilpaileen. Mä kuuntelin sen sun ekan musanäytteen . Jep.

Poistettu!
Neljä Ruuvia
08.01.2004 18:48:12

ja nyt mä kuuntelen sen tokan...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)