Aihe: Teak bodyn materiaalina?
1
jukcat
08.01.2004 17:26:51
Sain käsiini oivallisen näköisen palan teak-puuta, mutta mitkä sen ominaisuudet sähkökitaran bodyna mahtavat olla? Onko kellään kokemusta tai vinkkiä tästä antaa? Kannattaisko tehdä tästä vain kansi. Se on kyl aika hyvännäköistä.
Kiitos!
Toiset näkee maan ja kokee taivaan.
jukcat
08.01.2004 18:13:46
Taidanpa pysyä kokonaan tuossa teakissa. Se on kyllä aika kovaa puuta, et saattaa tulla kirkassointinen peli.. Mutta katellaan, jos se ei oikein pelitä, menee steelpedal osastoon ;-)
Mulla on muuten vanha Shecterin osista J. Nuutisen väsäämä Tele vm.-83. Sepä on varsin oiva peli. Joku kun jaksais tehdä siihen nauharemontin...
Se ei kyllä ole teakia, mutta en osaa toisaalta sanoa mitä puuta lienee, vähän samannäköistä tummaa tavaraa. Ei oikein näytä mahongiltakaan...
Jukcat
Ps. Kiitos tiedoista, en ollut oikein varma soveltuuko ollenkaan tuo Teak tähän hommaan..
fox
08.01.2004 18:27:06

steelpedal osastoon ;-)
Mulla on muuten vanha Shecterin osista J. Nuutisen väsäämä Tele vm.-83. Sepä on varsin oiva peli. Joku kun jaksais tehdä siihen nauharemontin.....

Ei kai steelpedal-osastoon sentään, lap-steel vois olla lähempänä. Pedaali steeleissä on 2 x 10-kielistä kaulaa (yleensä) ja lukuisia pedaaleita ja knee-levereitä. :)
Jesh, Nuutinen noita kokoili muinoin ja ovat erittäin laadukkaita nuo puut. Eikä Schecter Guitar Researchin muutkaan osat olleet ihan tusinatavaraa. Valitettavasti firmalle kävi kuin kävi (siis sille vanhalle). Kyllä sun kannattais siihen nauharemppa teettää vaikka sitten hinnakkaampikin. Runkohan voipi olla vaikka pähkinäpuuta (solid walnut) tuossa sun Telessä...tahi muuta harvinaisempaa... =)
jukcat
08.01.2004 20:52:54
Täässä mietin tätä edelleen.. Teak on 30mm paksua, että jospa ei ohentelisikaan sitä vaan liimaisi takapuolell jotain pehmeämpää, vaikka ihan mäntyä 20mm ja sitten höyläilis sopivaksi.. Kuusi vois olla parempaa, vaan liekö tolla niin kauheasti väliä?
Jukcat
vrajala
08.01.2004 23:19:44
Täässä mietin tätä edelleen.. Teak on 30mm paksua, että jospa ei ohentelisikaan sitä vaan liimaisi takapuolell jotain pehmeämpää, vaikka ihan mäntyä 20mm ja sitten höyläilis sopivaksi.. Kuusi vois olla parempaa, vaan liekö tolla niin kauheasti väliä?
Jukcat

Älä laita mäntyä tahi kuusta ainakaan pulttikaulaiseen. Ovat sen verran pehmeitä ettei liitoksesta taida kummoista tulla, jääpi veteläksi. Ja muitakin ongelmia voi tulla toisistaan nuin paljon poikkeavien puiden kanssa, tosin ei välttämättä.

Muistan joskus lukeneeni tiikkikitarasta. Tekijän mielestä kuulosti tukkoiselta mutta asiakas tykkäsi. Ja asiakashan on aina oikeassa...

Jos mä lähtisin tosta kitaraa tekemään, niin puu halki, puolen tuuman kansi, loput halki ja 5 mm pohja. Väliin vaikka leppää, tulee kivan näköiset kyljet. Ja ken tietää, ehkä kelpo soundikin.
Juu, varmast näi, mää kysyi?
jarmos
09.01.2004 08:39:41
Sain käsiini oivallisen näköisen palan teak-puuta, mutta mitkä sen ominaisuudet sähkökitaran bodyna mahtavat olla? Onko kellään kokemusta tai vinkkiä tästä antaa? Kannattaisko tehdä tästä vain kansi. Se on kyl aika hyvännäköistä.
Kiitos!

Olen yhden tiikkikitaran tehnyt, uutena ei kauhen hyvin minun mielestä soinut, mutta nyt kuulostaa jo suht hyvältä, tiikkiä lakatessa kannattaa pinta ensteks pyyhkiä esim. tinnerillä tai jollain muulla aineella koska tiikki on tosi öljyinen puulaji, sitte lakka pintaan. Sivullani on kuva kitarasta.
Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)