Aihe: Sweeppaus onnistuu alottelijoilta?? Kaikki mukaan
1 2 3 4 58 9 10 11 12 13 14
Kasu-_-
23.01.2006 00:41:55

Suosittelen vilpittömästi kaikille Marty Friedmanin Melodic control videota. Se avasi mulla ainakin silmät aivan uudenlaiselle soittotyylille ja sointuajattelulle.
You know my only pleasure/Is to hear you cry/I'd love to hear you cry/I'd love to feel you die/And I'll be the first/To watch your funeral/And I'll be the last to leave/I'd love to hear you cry! Turtles FanClub #1
Diego
23.01.2006 09:41:43
Kauas oot harjoitellut sweeppeja ja ootko yksin vai opettajan kanssa harjoitellut?

Kaks vuotta tuota kovempaa tekniikka treeniä takana, yksin olen treenaillut...
Jossain vaiheessa olin vailla elämää, kun istuin 10 tuntia päivässä kitara kourassa :D
"Kyl mää sen JEMIN vielä hommaan"
blackorwhite
15.05.2007 17:36:38 (muokattu 15.05.2007 17:39:15)
Mikähän ihme minulla on vialla kun sweeppaaminen ei taho onnistua millään. Esim. kolmen kielen sweeppi, meinaan e b g kielet niin aina kun lähetään g-kieleltä alaspäin (tai ihan sama kumpaan suuntaan g-kielen pikkaankaan) niin aina tulee sellainen tilanne, että siihen tulee aina sellainen inhottava väli ettei kielet soi metronomin mukaan. Mikä neuvoksi? Harjoittelemalla hitaasti vaan, veikkaisin? Mutta asiassa on sellainen pointti, että viiden kielen sweepissä taas ei ole mitään ongelmaa :D

EDIT: täytyykö tässä alkaa alternatella vetämään ne vai? :D
Parempi koffi käessä ku kaks olvia toisessa käessä.
ushimir
15.05.2007 18:35:22

Joo eli re infecta oli alottanu mielenkiintoisen keskustelun että, mitä aloittejat todella osaa, kun leuhkivat että on vuoden soittokokemus ja metallica ja bodom sujuu leikiten. Nyt haluisin että kaikki, ketkä ovat sitä mieltä että sweeppaus on helppoa ja jo vuoden tai pari soittaneet pystyy sweeppailee kunnolla, ni ei muuta kun näytteitä kehiin vaan. Mainitkaa soittokokemus jos jotain laitatte!

Ehkä kuitenkin joku yksi ainoa henkilö on sanonut osaavansa sweepata aloittelijan kokemuksella ja siitä syntyi tämä topic no kuitenkin mulla menee tosi nopeesti vaan 2 eri sweeppi kuviota muita sitten en tiiäkkään =) soittanu oon 4w
Kirk_Hammett
15.05.2007 20:19:23 (muokattu 15.05.2007 20:20:53)
mä oon soittanu 6 kuukautta ja vedän bodomin sooloja ihan HELEPOSTI! pitää varmaan kohta siirtyy vaikeempiin jo ku noi on nii helppoja. mitään ehdotuxii??
You know it's sad but true...
JS
15.05.2007 20:30:33
Mikähän ihme minulla on vialla kun sweeppaaminen ei taho onnistua millään. Esim. kolmen kielen sweeppi, meinaan e b g kielet niin aina kun lähetään g-kieleltä alaspäin (tai ihan sama kumpaan suuntaan g-kielen pikkaankaan) niin aina tulee sellainen tilanne, että siihen tulee aina sellainen inhottava väli ettei kielet soi metronomin mukaan. Mikä neuvoksi? Harjoittelemalla hitaasti vaan, veikkaisin? Mutta asiassa on sellainen pointti, että viiden kielen sweepissä taas ei ole mitään ongelmaa :D

EDIT: täytyykö tässä alkaa alternatella vetämään ne vai? :D

Harjottelet vaan sen Metroid Primen kanssa... Kyllä se siitä. Tai sitten otat käyttöön ton alternatekortin, son komeeta... Mäkin olen luopunut lakaisemisesta enenevissä määrin.
Do you the Devil's work >-)))> #20 - Hevijuntti #313 "hevi on junttimusaa!!! junteista ei ole idolsiksi!!!" "No Commands!!!"
M!Xu
15.05.2007 20:51:07

2 vuotta soittanu, yhden vuoden sähkiksellä. Kuulin sweeppauksesta pikkasen alle vuos sitten je yritin harjotella, mutta helvetin vaikeeta se oli. Kyllä mä ton vielä joskus opettelen, sitten kun siltä tuntuu. Varmaan ihan käyttökelpoinen ja siistin kuulonen jos osaa.
pöö
blackorwhite
15.05.2007 21:33:06
Harjottelet vaan sen Metroid Primen kanssa... Kyllä se siitä. Tai sitten otat käyttöön ton alternatekortin, son komeeta... Mäkin olen luopunut lakaisemisesta enenevissä määrin.

Jep, aivan, tuollaista vastausta odottelinkin jo hieman. Voisin kysyä näin niinku yleisesti galluppipohjaisesti, että kuinka moni sweeppaa paksuimman kielen alaspäin sweeppaamisessa ja kuinka moni ylöspäin? Toivottavasti porukka ymmärsi. Mulla kun on vaikeuksia vähän kummallakin tyylillä, mutta aivan uteliaisuuttani kyselin tällaista.
Parempi koffi käessä ku kaks olvia toisessa käessä.
Jesmies
15.05.2007 21:45:38
itselläni 4,5v soittouraa takana, noin vuoden ja rapiat olen kai sweeppejä silloin tällöin treenannut, nyt alkaa pikkuhiljaa löytyä nopeutta, ja esim. children of bodom - warheart sweepit alkaa mennä kohilleen.

ja turha vinkua siitä children of bodomista, sen biiseissä on loistavia sweeppitreenejä :)
Tukeva ote munasta niin kaikki sujuu
kimurantti1
15.05.2007 22:58:50
Voisin kysyä näin niinku yleisesti galluppipohjaisesti, että kuinka moni sweeppaa paksuimman kielen alaspäin sweeppaamisessa ja kuinka moni ylöspäin?

Tarkoitat oikean käden suunnanvaihtoa? Pikkaan yhdeksällä kymmenestä kerrasta laitimmaisen kielen aina siihen suuntaan, johon suunta vaihtuu. Eli jos vaihdetaan suuntaa alhaalta ylös, niin pikkaan laitimmaisen kielen (jolla siis suunta vaihdetaan) ylöspäin.
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
hullu_ukko
16.05.2007 12:45:57
Osaan soittaa kaksi sweeppiä röytäen vähän. Toisen plokkasin Metallican soolosta ja toisen Laihon sweeppikoulusta Total Guitarissa. Olen soittanut suunnilleen 1,5-vuotta ja koko tämän ajan olen keskittynyt oikeasti tarpeellisiin soittotekniikoihin.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | ''Jätkiltähän puuttuu sävelkorva! Jos ammattilaiset käyttää tota ni ei voi olla paska sitä paitsi voi väittää ettei oo ättäkkii kun ei oo ite päässy koittaa säätöi huh huh'' -ultimate guitari
Räkkipeli
16.05.2007 18:01:57
Ei minusta perus swiipit ole edes vaikeita opetella.
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
Epi-
16.05.2007 18:56:38

Tässä pari videota omista sweeppaustaidoista. Eipä ole kehumista.

http://www.youtube.com/watch?v=pehhwVQID3U

http://www.youtube.com/watch?v=GyO_HihOTgQ

Soittokokemusta takana semmoset seitsemän vuotta joista ensimmäiset 4-5 vuotta tuli soiteltua enimmäkseen Metallicaa.
öriöri.
Toli
17.05.2007 01:27:27
Olen soittanut tarpeeksi kauan eikä swiipit lähde vieläkään. Keskityn vain oleellisiin asioihin eli swiippeihin, ehkä pitäisi lopettaa soittaminen ;((
TRÅÅ
PoeR
17.05.2007 01:42:47

Tässä pari videota omista sweeppaustaidoista. Eipä ole kehumista.

http://www.youtube.com/watch?v=pehhwVQID3U

http://www.youtube.com/watch?v=GyO_HihOTgQ

Soittokokemusta takana semmoset seitsemän vuotta joista ensimmäiset 4-5 vuotta tuli soiteltua enimmäkseen Metallicaa.

Erittäin taidokasta ja ennenkaikkea puhdasta :)
oot hyvä , sitku muutkin on hyviä , sun pitää olla parempi
johnny-boy
17.05.2007 16:04:03
Minä olen soittanut kitaraa noin viisi vuotta. Noin vuosi sitten sain ensimmäisen kerran tietää mitä sweeppaus on. Sitten unohdin sen. Jokin aika sitten luulin käsittäneeni termin uudelleen, kunnes pari päivää sitten huomasin sekoittaneeni sen erääseen toiseen soittotekniikkaan. Että joo, nyt tiedän mitä se tarkoittaa, taas.

Olen tietysti myös aivan saataran hyvä sweeppaamaan. Jos ette usko, niin oottakee vaan ääninäytettä, joka ei tule koskaan.

LUONNOLLISESTI
Jackson Dinky
19.05.2007 02:17:14
2_ vuotta soittanut ja menee suht.virheittä bodomin Deadnight warrior 2.soolo.
sitte tulee clippiä kunhan joskus ostan mikin.

hahah :D "kunhan joskus" (3 vuotta)
...yhdessä illassa et kolmessa tunnissa.
Tatuo
19.05.2007 03:01:49
siis sweeppaus on turhaa ainaki mun mielestä en ite osaa muuta ku ehkä kohtuullisesti jotai perus blues sooloja jos niitäkään
nimim. komppikitaristi
www.yad.fi | et sillee
Flankku
19.05.2007 19:19:16
Jossain vaiheessa olin vailla elämää, kun istuin 10 tuntia päivässä kitara kourassa :D

Eikö tuo juuri ole sitä elämää? :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)