Aihe: Pohjanhovista kuuluu kummia..
1 2 3 4 5 6 7 814 15 16 17 18
Tankero
16.05.2007 15:27:20
Uusin versio Pohjanhovi tarinassa jonka kuulin oli se, että Onnela on vienyt porukan ja Pohjanhovi lopettaa tanssit kesäksi ja jatkaa vasta pikkujoulu aikaan.

Minä pidän edelleen kiinni siitä johtajalta kuulemastani versioista. Olisko muuttunut. Tuskin.
Varmasti, vissiin.
hoomollinen
16.05.2007 16:16:42 (muokattu 16.05.2007 16:26:51)
Ravintolamuusikkous on kuoleva taiteenhaara. Uskokaa pois.

Pitkän päälle en usko.

Ei tää ole uskon- vaan tosiasia. Saahan sitä jatkaa ravintolamusiikin soiton harrastamista, mutta ei siitä enää ole leipätyöksi, kuin harvoille. Jos elät 2-3 työpäivällä/vko niin onnea, mutta eipä sillä asuntovelkoja makseta, eikä uusita soitinkalustoa matkustusvälineistä puhumattakaan. Talvella tuurasin 2 keikkaa yhdessä raflabändissä, missä yksi jäsenistä omisti keikka-auton. Kyllä sääliksi käy kaveria, joka investoi kuljetuskalustoon raflabändissä. Käytettynä saat osarilla ostettua jonkun loppuunajetun paskan pakun, mitä korjaat 3-4 vuotta omasta pussista. Kun vaihdon aika koittaa, niin vanhan saa kärrätä suoraan romikselle, eikä hommasta jää kuin rupia perseeseen. Revi sitten siitä.

P.S. P.C. vanha ravintola- ja keikkamuusikko kertoi aikoinaan, että hän nautti 60-luvulla samansuuruista palkkaa kuin ministeri. Kuis tänään?
baron
16.05.2007 16:37:35

P.S. P.C. vanha ravintola- ja keikkamuusikko kertoi aikoinaan, että hän nautti 60-luvulla samansuuruista palkkaa kuin ministeri. Kuis tänään?

Kannatetaan mutta mitähän ministerit siihen sanoisi?
Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term"
veeka
16.05.2007 17:15:08
Uusin versio Pohjanhovi tarinassa jonka kuulin oli se, että Onnela on vienyt porukan ja Pohjanhovi lopettaa tanssit kesäksi ja jatkaa vasta pikkujoulu aikaan.

Eikös tässä ole jonkin sortin ristiriita, tuskin Onnelan normiasiakas käy Hovissa tansseissa ja päinvastoin?
työtä työttömille, viinaa soittajille
uruttaja
16.05.2007 17:35:46
Kannatetaan mutta mitähän ministerit siihen sanoisi?

Mistäs sävellajista mennään?
uruttaja
16.05.2007 17:38:25
>???????
Mä ajoin takaa että soittajat ja ministerit olis samoissa liksoissa eli ministerien palkat alennettaisiin soittajatasolle?

No höh. Eikö jotkut, tai paremminkin useat, muusikot tienaa enempi ku ministerit?
uruttaja
16.05.2007 17:39:02
Eikös tässä ole jonkin sortin ristiriita, tuskin Onnelan normiasiakas käy Hovissa tansseissa ja päinvastoin?

HOHO. Pyssykylän mies tulee maalikylille ja menee Onnelaan. Tokkopa.
baron
16.05.2007 18:50:53

No höh. Eikö jotkut, tai paremminkin useat, muusikot tienaa enempi ku ministerit?

No mitä ne soittajat sitten valittaa? Kuinka monta kertaa se ministerin liksa pitäisi saada?
uruttaja
16.05.2007 19:21:22
No mitä ne soittajat sitten valittaa? Kuinka monta kertaa se ministerin liksa pitäisi saada?

Kerran kuussa.
KoskPaavo
16.05.2007 19:30:29
Ei tää ole uskon- vaan tosiasia. Saahan sitä jatkaa ravintolamusiikin soiton harrastamista, mutta ei siitä enää ole leipätyöksi, kuin harvoille. Jos elät 2-3 työpäivällä/vko niin onnea, mutta eipä sillä asuntovelkoja makseta, eikä uusita soitinkalustoa matkustusvälineistä puhumattakaan. Talvella tuurasin 2 keikkaa yhdessä raflabändissä, missä yksi jäsenistä omisti keikka-auton. Kyllä sääliksi käy kaveria, joka investoi kuljetuskalustoon raflabändissä. Käytettynä saat osarilla ostettua jonkun loppuunajetun paskan pakun, mitä korjaat 3-4 vuotta omasta pussista. Kun vaihdon aika koittaa, niin vanhan saa kärrätä suoraan romikselle, eikä hommasta jää kuin rupia perseeseen. Revi sitten siitä.

P.C. on tuttu mies mullekin , -90-luvulla sai minimipalkkaa laivalta niinkuin minäkin
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
Musiikkia korville
16.05.2007 21:10:02

Meidän toinen kitaristi tienas kuulemma kanssa joskus kauan sitten monin verroin sen minkä ministerit (ei Suomessa). Se on ennen ollu melko erilaista tuo touhu ja voihan olla, että on vieläkin, tosin muualla ku Suomessa. Sillon sai hyvät bändit roppakaupalla palkkaa, mut se mikä on ollu vallan toisin ku nykysin, niin ne tipit oli kuulemma melko hulppeita...
By: MK
vesku.ka
17.05.2007 11:05:27
Do dii eilen oltiin keikalla pohjanhovissa. Kyselin henkilökunnalta tilanteessa ja huomasin, että heilläkään ei ole vielä asiasta varmuutta. Ainoa asia mikä on varmaa on se, että tanssit loppuvat pääsalista kesäkuussa.
Portsarin mukaan tanssit loppuu kokonaan muuten paitsi pikkujouluaikaan ja silloin kun on paljon porukkaa oletettavasti kuten tapaninpäivänä, tunturiralliviikonloppuna ja pääsiäisenä ja tähtisolisti-iltoina.

Vanhemma naisihmisen mukaan, joka oli tarjoilijan virkaa hoitamassa normaali viikonloppuisin bändit siirtyvät Night Lifeen. Ja sitten noina "parempina" päivinä tanssitaan edelleen pääsalissa.

Itse olen sitä mieltä, että Night life ei ilman remonttia sovellu tanssiravintolaksi. Lava on vielä pienempi kuin pääsalissa ja parkettia ei ole juuri ollenkaan. Luulenpa että Pohjanhovilla ei ole intressejä lähteä kovinkaan suurta remonttia kyseiseen paikkaan tekemään.

Jäädään odottelemaan mitä tapahtuu.
Ei taivaaseen hevillä pääse.
Meisseli
18.05.2007 13:04:51

Onpa kyllä ollu persemeininki. Nykyään se on mun mielestä ihan hyvä paikka käydä keikalla. Bändikämppä on vähän p.rseestä mutt muuten ihan ok paikka.

Bändikämpässä on tunnelmaa...
www.strangefruit-band.net www.ketolajawitikainen.com "Joillain soittajilla on se joku pikkujuttu joka pistää musan toimimaan, mä en tiä mikä se on, mutta mulla on se" -Ron Wood
Tankero
18.05.2007 13:44:16
Do dii eilen oltiin keikalla pohjanhovissa. Kyselin henkilökunnalta tilanteessa ja huomasin, että heilläkään ei ole vielä asiasta varmuutta. Ainoa asia mikä on varmaa on se, että tanssit loppuvat pääsalista kesäkuussa.
Portsarin mukaan tanssit loppuu kokonaan muuten paitsi pikkujouluaikaan ja silloin kun on paljon porukkaa oletettavasti kuten tapaninpäivänä, tunturiralliviikonloppuna ja pääsiäisenä ja tähtisolisti-iltoina.

Vanhemma naisihmisen mukaan, joka oli tarjoilijan virkaa hoitamassa normaali viikonloppuisin bändit siirtyvät Night Lifeen. Ja sitten noina "parempina" päivinä tanssitaan edelleen pääsalissa.

Itse olen sitä mieltä, että Night life ei ilman remonttia sovellu tanssiravintolaksi. Lava on vielä pienempi kuin pääsalissa ja parkettia ei ole juuri ollenkaan. Luulenpa että Pohjanhovilla ei ole intressejä lähteä kovinkaan suurta remonttia kyseiseen paikkaan tekemään.

Jäädään odottelemaan mitä tapahtuu.

Eikös tämä liene jo täällä joku kerta todettu.
Varmasti, vissiin.
rintapek
18.05.2007 13:56:40

Ei tää ole uskon- vaan tosiasia.

Vähenemään päin se on varmasti ja on ollut jo pitkään.
Kilpailu vapaa- ajasta ja rahasta on kovaa.
Ensin ihmiset pitää houkutella pleikkarin ja kotiteatterin ääreltä ulos.
Sitten ne ovat valinnan edessä mennäkö hydro-spinningiin, nykytaiteen museoon, lintubongareiden työryhmäkokoukseen vai ehkä jopa tanssiravintolaan.

Kapakoita tulee ja menee, eikä osa ole pystyssä edes sitä aikaa, että ehtisi nimi jäädä muistiin, kun se on jo lakkautettu trendittömänä museomestana.
Mutta vaikkapa nuo tanssit tähtien kanssa on ymmärtääkseni vetänyt melko lailla porukkaa tanssikouluihin, joten kai nuo jossain aikovat tanssiakin.
En edelleenkään usko, että laji on kokonaan kuolemassa.

Mikä on milloinkin ja kuinka paljon muodissa.
One kind of music only - the good kind
baron
18.05.2007 15:42:05

En edelleenkään usko, että laji on kokonaan kuolemassa.

Mulla on vakaa usko että meitä tullaan jatkossakin tarvitsemaan. Muoto/tilaisuudet ym saattaa muuttua mutta tanssimuusikoille jossain muodossa on kysyntää.
KoskPaavo
18.05.2007 15:51:46
Mulla on vakaa usko että meitä tullaan jatkossakin tarvitsemaan. Muoto/tilaisuudet ym saattaa muuttua mutta tanssimuusikoille jossain muodossa on kysyntää.
Mulla on tuosta taas sellainen käsitys että ; "Muoto/tilaisuudet muuttuvat niin paljon että meillä ei ole kysyntää". Paritanssin harrastajat pienenevät niin pieneksi marginaaliryhmäksi että kymmenen muusikkoa tyydyttää koko maan tarpeen.
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
Neljä Ruuvia
18.05.2007 15:59:10 (muokattu 18.05.2007 15:59:27)

P.C. on tuttu mies mullekin , -90-luvulla sai minimipalkkaa laivalta niinkuin minäkin

Onks P.C missä päin maailmaa nykyään,tietääkö kukaan? Ollaan vanhoja soittokavereita...
baron
18.05.2007 16:06:10

Mulla on tuosta taas sellainen käsitys että ; "Muoto/tilaisuudet muuttuvat niin paljon että meillä ei ole kysyntää". Paritanssin harrastajat pienenevät niin pieneksi marginaaliryhmäksi että kymmenen muusikkoa tyydyttää koko maan tarpeen.

En mä nyt kokeneen kaiken nähneen konkarin kanssa halua aloittelijana oikeesti alkaa kinata mutta mulla on usko että raja bilebändin/tanssibändin välillä hämärtyy/poistuu ja musa muuttuu, paikat muuttuu mutta tarve säilyy.
Ihmiset edelleen haluaa hyppiä/tanssia livebändien tahdittamana.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)