Aihe: Edulliset PA-kaiuttimet
1
ruudex
16.05.2007 09:10:04 (muokattu 16.05.2007 10:44:36)
Kyse on kokoalue 2-tie PA-kaiuttumista 15" alapäällä ja kompressori driverilla ja hintaluokka 200-300e kappale. Mitään extrapriimaahan tuolla rahalla ei saa mutta mikä alla olevista valmistajista ko. hintaluokkaan saattaisi antaa parasta vastinetta rahalle ja millä mallilla? Mekaaninen kestävyys ei ole niin olennaista koska systeemiä tulee kiinteään asennukseen vaan äänenlaatu.

- ALTO
- Samson
- Behringer
- Wharfedale
- Community

Kaikilta löytyy malleja ko. hintahaarukkaan. Ja kyse on siis passiivisita laatikoista.
Dj.Dumbass
16.05.2007 10:53:34
On melkoisen sama, mitä tossa hintaluokassa ostaa, koska kuten itsekin totesit ettei tuo budjetti hirveän hyviä komeroita salli. On tietysti muitakin ns. parempia merkkejä, mutta ei niidenkään halpiskaiuttimet sen ihmeellisempiä ole.
Noi on varmaan järkevimmät vaihtoehdot, ja altoa puoltaa vielä se, että sitä saa Suomalaisilta musiikkikauppiailta hyvällä hinnalla;

Warfedale EPV-X15 ovh 275e/kpl
Alto Elvis 15 ovh 295e/kpl

Kuten varmaan tulet saamaan useita vastauksia, sanon sen jo nyt heti että katsele käytettyjä; niissä paras hinta-laatusuhde! Bongaa jostain Zeck club 15.1 -kaiuttimet, itse olin niihin todella tyytyväinen mutta hölmöyksissäni myin ne pois...
Koha ei nyt vaan sattuis Juhaa leukaan...!
aimotuska
16.05.2007 11:05:40
Jos saapi suositella listan ulkopuolelta, niin Yamaha S112 tai S115 on vielä ihan suht mukavan kuuloisia komeroita. Hinnat vastaavasti 299€ ja 333€ lederhosenien luvatussa maassa.
Pah
ruudex
16.05.2007 11:54:09 (muokattu 16.05.2007 12:01:35)
Jos saapi suositella listan ulkopuolelta, niin Yamaha S112 tai S115 on vielä ihan suht mukavan kuuloisia komeroita. Hinnat vastaavasti 299€ ja 333€ lederhosenien luvatussa maassa.

Juu toki, kaikki suositukset otetaan kiitollisuudella vastaan.

Noista käytetyistä sen verran että kyllähän käytetyt mulle kelpaisi mutta mitä olen niitä seurannut niin ne tuppaa olemaan lähes kaikki yleensä sen verran potkitun näköisiä ettei niitä oikein sisätiloihin viitsi laittaa.

Tuo Wharfen EVP-X sarja on itsellenikin tullut mieleen potentiaalisena vaihtoehtona, mutta jos verrataan 200e ja 300e pönttöjä niin onko ainoa ero tehonkestossa tai kotelon rakenteessa ja kestävyydessa äänenlaadun ollessa sama?
isojussi
16.05.2007 18:39:34
Tsekkaapa vielä Wharfedalen LX-sarjan hinnat - net ei oo paljon noita mainiyyuja kalliimpia, mutta ominaisuudet on omaa luokkaansa.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
ruudex
17.05.2007 06:38:24
Tsekkaapa vielä Wharfedalen LX-sarjan hinnat - net ei oo paljon noita mainiyyuja kalliimpia, mutta ominaisuudet on omaa luokkaansa.

Onko soundi ihan oikeasti parempi kuin EVP-X sarjassa vai tehonkestoa vaan lisää?
pitk
17.05.2007 07:54:42

Mikähän tämä oma luokka mahtaa olla suomeksi?
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
Reddie
17.05.2007 16:57:10
Tsekkaappas kanssa noi JBL:n JRX:t.
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
Adam & Santtu
The Vairus
isojussi
19.05.2007 11:06:16
Onko soundi ihan oikeasti parempi kuin EVP-X sarjassa vai tehonkestoa vaan lisää?

LX:ssä bassoelementti on valurautarunkoinen ja pitkäiskuinen ja diskantissa on 2" titaniumdriveri.

Ainakin mä olen kokenut omat LX12:ni vielä paljon paremmiksi, kuin odotin. Saundi on äärimmäisen selkeä ja pukkaavat aika perkeleesti bassoa tarvottaessa.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)