Musta Arkipyhä 12.05.2007 20:23:41 | |
---|
Aiemmin olen ohittanut bändin ns.olankohautuksella ,mutta tuo Serpent's kiss vaikuttaa todella hyvältä matskulta. "Jos Jumala olisi halunnut meidän kuuntelevan stereomusiikkia hän olisi antanut meille kaksi korvaa" (Pastori,Tankki Täyteen) |
BobHope 12.05.2007 23:15:17 | |
---|
Täytyy sanoa että en piittaa saundeista yhtään mitään jos matsku on tarpeeksi vahvaa ja soitto kulkee. Tää ei vakuuta materiaalin puolesta. Toivottavasti kokonaisuus toimii paremmin. Näinhän se on. Kun on tarpeeks kovat biisit niin ei sen väliä jos vähän ohuet soundit on... Sen verran kuitenkin soundeista välitän etten esim voi sietää Accoladen synaviulusoundia. Hirveä! Olisivat palkanneet jonkun viulistin! |
Banjox 13.05.2007 03:24:18 | |
---|
....allen on maailman paras laulaja.... Tämä on maailman ehdottomin totuus |
Regalis Apertura 13.05.2007 13:02:12 | |
---|
Hieman aihetta sivuten, onkos kukaan tyypännyt sitä Russell Allenin soololevyä? Onko ostamisen väärti? Entäs Pinnellan ja Romeon soololevy (vai onko niitä useampiakin)? |
ANtTIKRISTUS 13.05.2007 13:12:51 | |
---|
Rölölöö oli pakko alkaa tekeen uuden SXn levyn biiseistä tabeja. Ajattelin rikkoa pian lakia ja järjestystä ja laittaa ne tänne upittavaksi, jos ketään kiinnostaa :) Vakuutan antamani tiedot oikeiksi ja ilmoitan, jos tietoni muuttuvat. |
John Titor 13.05.2007 13:22:59 | |
---|
Näinhän se on. Kun on tarpeeks kovat biisit niin ei sen väliä jos vähän ohuet soundit on... Sen verran kuitenkin soundeista välitän etten esim voi sietää Accoladen synaviulusoundia. Hirveä! Olisivat palkanneet jonkun viulistin! No siinä olet kyllä oikeassa, kamalahan se on. En mä tosin siitäkään liiemmin välitä, koska biisi on niin kova. Enemmän mä ajattelen sitä irstaana synasaundina kuin oikean viulun simulaationa, ei häiritse yhtään niin paljon. Hieman aihetta sivuten, onkos kukaan tyypännyt sitä Russell Allenin soololevyä? Onko ostamisen väärti? Entäs Pinnellan ja Romeon soololevy (vai onko niitä useampiakin)? Allenin soololevy on ihan okei shittiä, siinä on erittäinkin hyvät hetkensä. Jos alelaarista löytyy niin kannattaa ostaa - sillä edellytyksellä että seiskarihevi-tyyppiset sävellykset raskaammilla saundeilla purevat. Pinnellan soololevy kuulostaa muutaman näytteen perusteella aika ponnettomalta. Romeon soololevy kärsii iästään, saundit ja sovitukset ovat melkoista demotasoa. Muutamat biisit kuitenkin toimivat hyvin, ja se soittaa parit sellaiset soolot että tukka lähtee, joten kyllä levy mulla pyörii aina silloin tällöin. Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |
mungiisi 13.05.2007 15:44:34 | |
---|
|
gorgonoidi 13.05.2007 18:05:30 | |
---|
Tyylikäs, mutta turhan "pelimäinen" minun makuuni. |
SomethingWild 14.05.2007 17:19:41 | |
---|
Tyylikäs, mutta turhan "pelimäinen" minun makuuni. No, on tuo pikkasen parempaa luokkaa kuin V:n kansi. Siinä vasta pelimäinen :D Ei oleee! |
Aresius 14.05.2007 21:22:08 | |
---|
Olen kuullut kaverin kautta koko levyn ennakkoon. Voin sanoa että nyt pistellään kyllä täysillä! Ehdottomasti parasta Symphony X:ää koskaan! Biisit The Serpent's Kiss, Set The World On Fire, The Sacrifice ja Paradise Lost jäivät mieleeni ensimmäisenä. Kitarasoundit ovat munakkaat ja rouheat, soolot loistavia ja Allen pistää parastaan. "Playing a guitar is pretty much like making love to a beautiful woman. First you bring it home and start to warm up her and your fingers. Then you plug him up and pick her gently to make her scream just the way you like"
THV-klubi #41 |
John Titor 14.05.2007 22:47:47 (muokattu 14.05.2007 22:48:10) | |
---|
Olen kuullut kaverin kautta koko levyn ennakkoon. Voin sanoa että nyt pistellään kyllä täysillä! Ehdottomasti parasta Symphony X:ää koskaan! Biisit The Serpent's Kiss, Set The World On Fire, The Sacrifice ja Paradise Lost jäivät mieleeni ensimmäisenä. Kitarasoundit ovat munakkaat ja rouheat, soolot loistavia ja Allen pistää parastaan. Onks biiseissä yhtä paljon sielua kuin aikaisemmilla levyillä? Onko niissä yhtä paljon ideaa? Kuulostaako bändi bändiltä vai kuulostavatko saundit samanlaiselta vitun voimakkaalta ylimiksatulta schaibalta kuin suurin osa muistakin nykyään ilmestyvistä hevilevyistä? Oon diggaillut Symphony X:n aiempien levyjen saundeja osittain siksi, että ne hengittävät mutta ovat silti riittävän aggressiivisia jotta musiikki kuulostaa modernilta metallilta. Noista klipeistä, joita nyt olen uudelta levyltä kuullut, tulevat lähinnä mieleen voimakkaiksi miksatut matalan budjetin hevilevyt joita Suomesta tulee pilvin pimein. Sellainen korkealuokkainen demosaundi. Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |
Pari kertaa olen kuunnellut levyn läpi eikä ainakaan vielä ole kunnolla auennut. Siellä täällä hyviä kohtia, mutta ei vielä ainakaan muuta. Tosin ei kyllä V ja Odyssey:kään auennut heti, toisin kuin esim. TDWOT. |
The Accolade 16.05.2007 09:10:23 | |
---|
Hieman aihetta sivuten, onkos kukaan tyypännyt sitä Russell Allenin soololevyä? Onko ostamisen väärti? Entäs Pinnellan ja Romeon soololevy (vai onko niitä useampiakin)? Itse omistan Russel Allenin soololevyn. On ihan hyvää tavaraa jos haluaa sellaista 70-luvun rockia ja metallia sekoittavaa musiikkia Allenin lauluilla. Tuo uusi levy on muuten loistava, vaikka ei välttämättä Sym X:n paras. Kokonaisuus on kuitenkin jämäkkä. Joku valitteli, että saundit eivät saisi olla liian miksatut. Minun mielestä äänimaailma on PL:llä hyvä, ei niin kuiva kuin esim. The Odysseylla. Ei niin, että oikeasti mitään saundeista tietäisin. Ziltoid!!? |
Aresius 16.05.2007 11:25:11 | |
---|
Tuo uusi levy on muuten loistava, vaikka ei välttämättä Sym X:n paras. Kokonaisuus on kuitenkin jämäkkä. Joku valitteli, että saundit eivät saisi olla liian miksatut. Minun mielestä äänimaailma on PL:llä hyvä, ei niin kuiva kuin esim. The Odysseylla. Ei niin, että oikeasti mitään saundeista tietäisin. Mulla on jäänyt PL:n soundeista jotenkin paljon ilmavampi ja hengittävämpi vaikutelma kuin esim. TDWOT:sta. Jälkimmäisellä omasta mielestäni hirveän päällekäyvät, bassovoittoiset ja vallimaiset. PL:llä taasen ovat taas hyvinkin ilmavammat omasta mielestäni. Pari kertaa on nyt kuunneltu levy lävitse ja hyvin alkanut kaikki puolet avautumaan. On pojat pistäneet kyllä hyvin mättövaihteen päälle ja ne muutamat tunnelmointipalat taattua laatua. Mahtipontinen intro on myös parhautta. "Playing a guitar is pretty much like making love to a beautiful woman. First you bring it home and start to warm up her and your fingers. Then you plug him up and pick her gently to make her scream just the way you like"
THV-klubi #41 |
John Titor 16.05.2007 13:14:39 (muokattu 16.05.2007 13:19:02) | |
---|
Itse omistan Russel Allenin soololevyn. On ihan hyvää tavaraa jos haluaa sellaista 70-luvun rockia ja metallia sekoittavaa musiikkia Allenin lauluilla. Tuo uusi levy on muuten loistava, vaikka ei välttämättä Sym X:n paras. Kokonaisuus on kuitenkin jämäkkä. Joku valitteli, että saundit eivät saisi olla liian miksatut. Minun mielestä äänimaailma on PL:llä hyvä, ei niin kuiva kuin esim. The Odysseylla. Ei niin, että oikeasti mitään saundeista tietäisin. Ai te ootte warettaneet sen, mokomat. Mä odotan että saan cd:n käsiini, haluan kuulla koko paketin sellaisena kuin tekijät ovat sen halunneet esitellä. Käsitys siitä että saundit eivät saisi olla liian miksatut, on väärä, aivan kuten termi "ylituotettu". Kysymys on siitä, että saundien pitää olla joko riittävän paljon miksattu tai sitten riittävän vähän, se välivaihe on kaikkein pahin - kaikki miksataan suunnilleen paikalleen ja sitten yritetään saada aikaan helvetin iso saundi, mutta siihen ei ole varaa käyttää tarvittavaa määrää aikaa. Ylituotettu ei terminä mun mielestä pidä paikkaansa, mä käsitän että se tarkoittaa vaan sitä, että tuottamiseen on käytetty liian vähän aikaa ja harkintaa, ts. on menty tavallisen tuottamisen yli, mutta ei niin pitkälle että saavutettaisiin musiikissa seuraava taso. Seuraava vaihe, jolla levy saadaan erinomaisen kuuloiseksi, on se, että kun kaikki on miksattu ja puserrettu lyttyyn, kaikki miksataan vielä uudelleen "valmiiden" saundien pohjalta, niin että jo valmiiksi hyvää miksausta päästään maistelemaan tarkemmin. Tällöin levy saadaan vielä pohdittua astetta pidemmälle. Ei ole automaattista, että levy kuulostaa vielä tällöinkään parhaalta mahdolliselta. Paras mahdollinen lopputulos saadaan silloin kun aikaa on käytössä niin paljon kuin vaaditaan, ja tekijällä on vielä pitkän harkinnankin jälkeen sellainen olo että "tää on nyt tässä". Lopputulos on sitten makuasia. Tällä tavalla miksaaminen vaan vaatii sairaasti aikaa ja sitä myöden myös rahaa. Esmes Symphony X ei ole niin iso bändi että sillä olisi budjettia monen vaiheen miksaamiseen. Riittävän vähällä miksaamisella saadaan usein aikaan, silloin kun soittajat ovat erinomaisia, mun mielestä miellyttävä, persoonallinen saundi, koska isoa saundia ei edes yritetä tavoitella. Kuulemani uuden levyn pätkät kuulostavat siltä, että joku erittäin ammattitaitoinen miksaaja on tehnyt rutiinityön, saundit ovat hyvät, mutta persoonattomat, toisin sanoen sellaista hyvää perussaundia. Vähän niin kuin suomalaistenkin huippumiksaajien pikaisesti miksaamat "ison" budjetin demolevyt. Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |
SomethingWild 16.05.2007 23:16:33 (muokattu 16.05.2007 23:17:26) | |
---|
EDIT: perhana, vahinko postaus Ei oleee! |
The Accolade 16.05.2007 23:21:29 | |
---|
Ai te ootte warettaneet sen, mokomat. Mä odotan että saan cd:n käsiini, haluan kuulla koko paketin sellaisena kuin tekijät ovat sen halunneet esitellä. Vaikka levyn olenkin warettanut, niin olen myös tilannut sen sitäkin aijemmin, joten en koe tehneeni paljoa pahuutta. Olen muuten ainakin osittain samaa mieltä kanssasi tuosta miksauksesta. Kyllä suurella budjetilla ja ajalla saa hyvät saundit, jos työ vain hoidetaan kunnolla loppuun. Tulee mieleen Porcupine Treen mielestäni erittäin kliiniset saundit, jotka kuitenkin sopivat heidän musikkiinsa. Paradise Lost on muuten miksattu Ruotsissa, studion nimeä en muista, mutta kyllä sekin bändin kotisivuilta löytyy. Ziltoid!!? |
mungiisi 17.05.2007 12:51:27 | |
---|
Sais jo tulla tuo levy, olen kyllästynyt kuuntelemaan näitä sampleja ja Serpent's Kissin kokoversiota. Odotukset vaan nousevat kokoajan! |
1by4by9 18.05.2007 07:34:51 | |
---|
Miksaaja on Jens Bogren jonka CV:ltä löytyy mm. Opethin, Katatonian ja Amon Amarthin uusimpien levyjen miksaaminen. Onko kohtalon ivaa vai miksi sukunimeni on sama kuin eräs uskomattoman hyvä olutmerkki? |
ANtTIKRISTUS 18.05.2007 09:57:25 | |
---|
Nyt täytyy myöntää, että olen tällä hetkellä pettynyt levyyn. Kovin tasapaksulta kuulostaa, jotenkin vaikea saada otetta. Kaikki vanhojen hyvien aikojen timanttiset sävellykset tuntuvat uupuvan (Accoladet jne.). Soundit ovat munsta paremmat, etenkin kitaroissa löytyy nyt munaa ja Allenin ääni kuulostaa varmemmalta ja paremmalta mun mieleen, mutta mitäpä sillä on väliä kun biisit ei oikeen tunnu toimivan. Toivottavasti tilanne korjautuu enemmällä kuuntelulla, mutta nyt ei vaan toimi. Vakuutan antamani tiedot oikeiksi ja ilmoitan, jos tietoni muuttuvat. |