Traditional 13.05.2007 11:02:19 | |
---|
joo mut perinteinen telen talla vie voiton tune o maticeista sustainissa ja soittomukavuudessa Eiköhän se ala jo olla selvää, olet sinä sitä sen verran jankuttanut. :) Mutta kyllä edget on superjees. "Ei tiedolla eikä taidolla vaan fiilispohjalta..." |
Tatuo 13.05.2007 11:15:07 | |
---|
Eiköhän se ala jo olla selvää, olet sinä sitä sen verran jankuttanut. :) Mutta kyllä edget on superjees. no jaa oli mul yks halpis iba testattavana mut kyl se kelluvaki meni mut ei ihan mun mieleen ole noi www.yad.fi | et sillee |
zepeteus 13.05.2007 11:21:46 | |
---|
Kumpaa tallaa suosittelisitte jokapaikan höyläksi? Vastaus on jo kysymyksessä, eli olisiko ennemminkin hahmottelua siitä tarvitseeko kuitenkaan olla jokapaikan höylä? Kiinteä on kiinteä, sillä soittaa siten kuin soittaa. Kelluvalla voi puolestaan tehdä juttuja joita kiinteällä ei voi, mutta sen saa myös kiinteän tapaiseksi tarvittaessa. Monipuolinen käytettävyys (jokapaikan höylä) ei kuitenkaan aina ole sama kuin paras soitettavuus, paras soundi tai edes tarpeellista. Itse olen valinnut ja pidän molemmista tallaratkaisuista. |
pulliha 13.05.2007 17:29:25 | |
---|
Orginal floyd rose on tunnetusti loistava mitä ittel on :D ei nää floikka lisenssit kaikki silti huonojakaan oo :D Semmone lämmin sustain ja iha vitusti säröö |
mattiz 13.05.2007 20:03:26 | |
---|
Se on muuten divebomb. :) Oli aivan pakko päteä. Itse asiassa, tarkoitin juuri tuota Dimebag Darrellin lanseeraamaa divebombin variaatiota, jota kutsutaan nimellä "dimebomb" :) Oli aivan pakko päteä... ei nää floikka lisenssit kaikki silti huonojakaan oo :D Ei tietenkään, eivät vaan tahdo kestää niin hyvin kuin originaalit... Tee se tänään , sillä huomenna se voi olla laitonta. |
oiva tumpeloinen 13.05.2007 21:06:33 | |
---|
Ei tietenkään, eivät vaan tahdo kestää niin hyvin kuin originaalit... Pakko kysyä, että montako erilaista lisenssitallaa on tullut soitettua loppuun? |
zepeteus 13.05.2007 23:09:02 | |
---|
Pakko kysyä, että montako erilaista lisenssitallaa on tullut soitettua loppuun? No tähän minä puolestani voisin vastata että yhden, alle vuodessa eli reilut 1500 tuntia soittoa. Jinahin lukkosysteemi kirjaimellisesti mureni käsiin eikä pitänyt virettä enää blokattunakaan. No, siinä kului itse asiassa koko kitara entiseksi, ei sen puoleen. Opetti viimeistään katsomaan mitä ostaa, vaikkei silloin paljoa vaihtoehtoja ollutkaan. Parilla OFR:a menee 20 vuotta ja yli nyt, ei ole hetkauttanut Vait eikä henkat. Mutta onhan näissä toki eroja. Esim. BC Richin lisenssi on pitänyt pintansa 7 vuotta ilman nikottelua, tosin melko vähäisellä käytöllä. En voi kuvitella esimerkiksi Edgen olevan yhtään huonompi systeemi, parempi luultavasti. |
mattiz 14.05.2007 16:39:52 | |
---|
Pakko kysyä, että montako erilaista lisenssitallaa on tullut soitettua loppuun? Yksi, ja meni vähän yli puolessa vuodessa... :/ Tee se tänään , sillä huomenna se voi olla laitonta. |
LaXu 14.05.2007 17:29:33 | |
---|
joo mut perinteinen telen talla vie voiton tune o maticeista sustainissa ja soittomukavuudessa Minä taas en telen tallasta tykkää yhtään. Osuu plektra reunoihin kun soittelee tallamikin lähettyviltä ja se perinteinen 3-satulainen mallikaan ei ole mikään paras intonaation kannalta. Sustainissa tuskin on eroa. Mitä tulee aloittajan kysymykseen niin kannattaa punnita vibratallan hyviä ja huonoja puolia. Tuleeko sitä loppujen lopuksi oikeasti käytettyä paljoakaan? Vibratallojen säätäminen on kuitenkin aina työläämpää kuin kiinteätallaisten kitaroiden. Muistan kun itse hommasin ekan kunnon vibratallalla varustetun skebani (Ibanez RG550, jonka edelleen omistan). Silloin tuli pari päivää leikittyä kammella ankarasti, mutta nykyään siihen harvemmin edes kosken. |
pulliha 14.05.2007 17:35:30 | |
---|
Ja alottelijalle floikassa on vähän liikaa säätämistä ainakin minun mielestä varsinkin jossain huonossa lisenssissä Semmone lämmin sustain ja iha vitusti säröö |
McNulty 14.05.2007 17:45:42 | |
---|
Ja alottelijalle floikassa on vähän liikaa säätämistä ainakin minun mielestä varsinkin jossain huonossa lisenssissä Hyvää tutustumista omaan soittimeensa ja siihen miten se toimii. Oppii muutakin siitä kitaroinnista, kun vain pelkät sormien asennot. clenching the fists of dissent |
Carpenter 14.05.2007 22:50:26 | |
---|
Floikkakitaran saa myös helposti blokattua ja silloin se on kiinteä talla hienovirittimillä. Itse olen todella tyytyväinen nykyiseen blokattuun Edge Prohon. Vire pysyy todella hyvin ja tatsi on hyvä. Stratotyyppisen tallankin saa nopeasti blokattua. Joten ei minusta kelluvasta tallasta mitään haittaa ole (paitsi intonaation säätämisen vaikeus). |
pekurides 15.05.2007 02:42:27 | |
---|
Floikkakitaran saa myös helposti blokattua ja silloin se on kiinteä talla hienovirittimillä. Itse olen todella tyytyväinen nykyiseen blokattuun Edge Prohon. Vire pysyy todella hyvin ja tatsi on hyvä. Stratotyyppisen tallankin saa nopeasti blokattua. Joten ei minusta kelluvasta tallasta mitään haittaa ole (paitsi intonaation säätämisen vaikeus). Mielestäni ei kannata hommata floikkaa ja blokata se samantien. Perusteluna ehdottomasti se tosiasia että floikka syö kuitenkin aina jonkinverran saundia ja niitä löytyy myös semmosia kiinteitä tallojakin mistä löytyy hienovirittimet.(esim.kevin bond RR). Mutta taas jos haluaa sitten välillä vemputtaa nii sitten.... mutta edelleen kannattaa hommata erikseen sekä kiintea että kelluva. Tunteella päin vittua. |
Perusteluna ehdottomasti se tosiasia että floikka syö kuitenkin aina jonkinverran saundia Enpä ole lainkaan samaa mieltä. Millä tavalla se syö sitä soundia? Onko tästä jotain konkreettista esittää väittämän tueksi? Sähkökitarassa siihen sointiin kun vaikuttaa niin moni muukin juttu... kaulapuista kieliin ja mikrofoneista asetuksiin/säätöihin. Henkilökohtaisesti en ole todennut Floyd Rosen olevan minkäänlainen este hyvälle ja tukevalle soundille, mutta sen sijaan soittotuntuma ja soitettavuus ovat erilaisia verrattuna kiinteätallaisiin. Toki siihenkin vaikuttaa eri skebojen eri ominaisuudet (niin, Les Paul nyt vain on erilainen kitara soittaa kuin jokin Super-Strat). clenching the fists of dissent |
pekurides 15.05.2007 16:39:46 | |
---|
Enpä ole lainkaan samaa mieltä. Millä tavalla se syö sitä soundia? Onko tästä jotain konkreettista esittää väittämän tueksi?
No juu, tämmösiin fiiliksiin päätynyt kun vertaillut välillä samantyyppisiä kepukoita floikalla ja ilman ja jotenkin floikallisella se matala-keskialue ohkasemmalta tuntunut. ... onko se itse kammessa syy vai johtuneeko siitä kun rouhittu enempi puuta siitä flokan alta pois? Voinhan tietenkin olla väärässäkin, omia mutu tuntemuksia ja Niin on isot pojat sanoneet kanssa:) ps.Neckthru USA jacksonilla nyt niin väliä kun eväät kerkiää sointujen välissä syödä muutenkin ennenkuin sustain loppuu:) Mutta pulttikaulaiset floikkakepukat mielestäni aika ohkasia saundiltaan, niin tälleen yleisesti vertaltuna... löytyyhän niitä poikkeuksiakin. .... mutta ei enää minun ostoskoriini ellei juuri stratoklangia haluta.(vielä ei haluta) Tunteella päin vittua. |