MPU 13.05.2007 11:09:58 | |
---|
Missä hinnoissa nuo noin 50W putkivahvarit liikkuvat? Mitäs malleja ja merkkejä noita on ja mitä kannattaisi erityisesti välttää/haluta? Ja tietysti mistä noita kannattaisi kysellä? Ei vaan meinaa millään päästä yli tästä putkikuumeesta.. marko Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |
LaeLea 13.05.2007 11:50:03 | |
---|
No käytettynä tietty, ei taida edes satawattisia olla enää paljonkaan valmistuksessa. Ruottin vendolinissa (joka on tuollanen m.netin tori-tyyppinen sivusto) pyörii ainakin noita silverface-bassmaneja järkevillä hinnoilla kohtuu useasti. Nyt näytti olevan 50w nuppi ja 2x15" kaappi yhteensä 750e, mikäli ilmotuksen oikein tajusin. Ja sitte, puskista: jossaan päin nettiä näin joskus jonkun soittelevan marsun 2x20w-kitarapäätteen läpi, oli siinä muistaakseni puhtaille sitten isompi trankkukin. Että räkkikamoista kokoamalla sais mahdollisesti kans? Noita pienempitehosia putkipäätteitä on kuitenkin useampaa eri sorttia, luulis että ne toimii kans bassolla. Kick Out The Jams, Mother! |
Penasol 13.05.2007 12:24:17 | |
---|
Missä hinnoissa nuo noin 50W putkivahvarit liikkuvat? Mitäs malleja ja merkkejä noita on ja mitä kannattaisi erityisesti välttää/haluta? Ja tietysti mistä noita kannattaisi kysellä? Ei vaan meinaa millään päästä yli tästä putkikuumeesta.. marko
Itsellä on Carlsbro 50 TOP. Kitaranuppihan se kait on. Kyllä noita näkee passokäytössä jonkin verran, omani on vähän bassokkaammaksi modattu ja hyvin toimii. Nämä on halpoja. Alta 300 euron voi löytyä. "Tekotaide lol pitää tapella hardwaresta ku tekisivät esim kitaravahvariin softaa joka tekis valmiita biisejä"
Hörörh, örh. AKKK#9 |
hemmo 13.05.2007 12:40:17 | |
---|
Munsta 50 putkiwattinen styke ei ole pieni, vaan ihan sopiva. 1 wattinen on jo pieni. Munsta. My name is Bomb, Hemmo Bomb. |
MPU 13.05.2007 13:44:41 | |
---|
OK. Etitään sit sopivia stykejä:) Mutta mistä esmes noita Carlsbron stykejä voisi löytää? Marko Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |
nahkaruoska 13.05.2007 14:54:06 | |
---|
Itsellä on Carlsbro 50 TOP. Kitaranuppihan se kait on. Kyllä noita näkee passokäytössä jonkin verran, omani on vähän bassokkaammaksi modattu ja hyvin toimii. Nämä on halpoja. Alta 300 euron voi löytyä. Näin nopealla googletuksella tuollaisen löysin ja hintaa oli 945€.. 4-, 5-, 6- Stringers world union. |
LaeLea 13.05.2007 15:00:08 (muokattu 13.05.2007 15:02:43) | |
---|
Näin nopealla googletuksella tuollaisen löysin ja hintaa oli 945€.. Mistä? ettei ollut niitä uusiopainoksia, eikös noistakin sellaset tullu. tässä on italian ebaystä esimerkki vanhempien hinnoista: http://cgi.ebay.it/VINTAGE-CARLSBRO … hZ005QQcategoryZ10171QQcmdZViewItem Saahan sitä tietty tyhmiltä rahat ottaa pois, muttei kuitenkaan itte tarvi tyhmäksi alkaa, jossei siltä tunnu. 2: no olihan toi tietty briteissä myynnissä, sähköt ei kai ihan suoraan suomessa toimi. Oishan sitä voinut kattoa linkin läpi, ennen ku muille sitä tyrkyttää. Mut idea kai selviää. Kick Out The Jams, Mother! |
saikkpe 14.05.2007 11:05:01 | |
---|
Ja sitte, puskista: jossaan päin nettiä näin joskus jonkun soittelevan marsun 2x20w-kitarapäätteen läpi, oli siinä muistaakseni puhtaille sitten isompi trankkukin. Että räkkikamoista kokoamalla sais mahdollisesti kans? Noita pienempitehosia putkipäätteitä on kuitenkin useampaa eri sorttia, luulis että ne toimii kans bassolla. No Mesan 2x20W päätteellä ainakin. Mesa siksi, että Marsun vastaavaa ei muistaakseni suositella käytettäväksi 4 ohmin kaappien kanssa. Tuo 2x20 W toimii yksinäänkin hyvin pienellä volalla, mutta kovempaa soitettaessa tarvitsee trankkupäätteen peräänsä. Soundi on hunajainen, ja pehmeää ei-sirkkelimäistä säröä voi säätää mukaan just niin paljon kuin haluaa. Bassohan on lyömäsoitin. |
MPU 14.05.2007 11:37:29 | |
---|
Kuinka paljon pääteasteella on vaikutusta soundiin? Mulla on nyt putkietunen ja trankkupääte. Kuinka paljon eroa voin kuulla putkipäätteellä verrattuna trankkupäätteeseen? Oikeasti? Marko Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |
Teijo K. 14.05.2007 12:08:38 | |
---|
Kuinka paljon pääteasteella on vaikutusta soundiin? Mulla on nyt putkietunen ja trankkupääte. Kuinka paljon eroa voin kuulla putkipäätteellä verrattuna trankkupäätteeseen? Oikeasti? Marko Mielestäni ero on huikea. Jos saa valita otan mieluummin trankkuetus+putkipääte kuin putkietus+trankkupääte. Mieluiten tietty täysputki. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin vanha Väinämöinen. Itse tuon sanoiksi virkki: "Nyt on aika arvan käyä, Miehen merkkiä kysyä" |
okabass 14.05.2007 12:51:52 (muokattu 14.05.2007 12:54:09) | |
---|
Kuinka paljon pääteasteella on vaikutusta soundiin? Mulla on nyt putkietunen ja trankkupääte. Kuinka paljon eroa voin kuulla putkipäätteellä verrattuna trankkupäätteeseen? Oikeasti? Marko MOI No, joo. Mulla meni suunnilleen näin. Soitin melkein kymmenen vuotta yhdistelmällä putkipre (SVT mukaelma, kuinkas muuten) ja Trace Elliot AH 500. Soundi oli hyvä. Kun sitten sain tuon täyslamppu SVT kloonin soittokuntoon, niin kyllä se oli siinä. Vielä kun sai tuon 8x10" kaveriksi. Sanonpa vaan jälleen kerran: harmittaa etten älynnyt hommata ko. settiä jo 30 vuotta sitten. Siitä, mitä kukakin kuulee, lienee mahdotonta ilmaista ainakaan kirjoittamalla. Mutta ainakin tuossa omassa koneessa olen kuulevinani tiettyä mureutta, kiinteyttä, pakottomuutta, voimaa, sopivasti tiukkuutta... mitä en mielestäni ole trankkukirppusirkusvahvistimista löytänyt lähellekkään. Ai niin. Meinasi unohtua se pakollinen ja virallinen putkisoundiluonnehdinta: lämmin. Joskus hi-fi putkiguru Ohvo (siis hra Ohvo, en minä. Mutta ajattelen aika samansuuntaisesti) esitti arvion: mosfet-päätteellä ja putkietusella saataisiin n.75% täyslamppusoundista. Olin JÄÄHYLLÄ koska laitoin linkin Wikin "virtsa"sivulle(?). Heh. |
MPU 14.05.2007 12:55:40 | |
---|
Tjaa. Työ ette yhtään auta minun kuumeen lievittämisessä. Höh! Kai se sitten vaan on uskottava ja hankittava täysputkipeli. Marko Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |
hemmo 14.05.2007 13:20:23 | |
---|
Tjaa. Työ ette yhtään auta minun kuumeen lievittämisessä. Höh! Kai se sitten vaan on uskottava ja hankittava täysputkipeli. Marko Putkivahvistin haisee paremmalle. Tuossa on muuten kiva pikkustyke. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=165641 My name is Bomb, Hemmo Bomb. |
Penasol 14.05.2007 19:36:44 | |
---|
Näin nopealla googletuksella tuollaisen löysin ja hintaa oli 945€..
Jep, tuo on noita uusintapainoksia tosiaan. Käytettyjä näkyy aina silloin tällöin. Omastani maksoin 250 euroa joku vuosi sitten eikä niiden hinnat siitä ole ainakaan paljoa nousseet. Jotkut sairaat sielut tosin yrittävät niistä kovia hintoja kiskoa. "Tekotaide lol pitää tapella hardwaresta ku tekisivät esim kitaravahvariin softaa joka tekis valmiita biisejä"
Hörörh, örh. AKKK#9 |
Jep, tuo on noita uusintapainoksia tosiaan. Käytettyjä näkyy aina silloin tällöin. Omastani maksoin 250 euroa joku vuosi sitten eikä niiden hinnat siitä ole ainakaan paljoa nousseet. Jotkut sairaat sielut tosin yrittävät niistä kovia hintoja kiskoa. Ne sairaat sielut on kyllä nousseet vahvaksi enemmistöksi, ja jos tolla hinnalla TOP:in meinaa saada niin pitää joko kytätä hyvin pitkään tai tyytyä huonokuntoiseen peliin jossa meneekin heti remontteihin toinen mokoma. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin vanha Väinämöinen. Itse tuon sanoiksi virkki: "Nyt on aika arvan käyä, Miehen merkkiä kysyä" |
poppamies 15.05.2007 07:51:59 | |
---|
G strings are for strippers! |