Aihe: Rautalankamiehille kysymys Voxeista 1 | |
---|---|
![]() 14.05.2007 19:39:29 | |
Siniset kajarit siis pitää olla kun rautalankaa soitetaan, mutta käykö ac15 vai pitääkö olla ac30? Tai niin päin että saako viisitoistasesta alkuunkaan samaa Pulliaisen tapaista soundia kuin kolmekymppisissä on kaikissa? Ja onko sillä Voxin koolla ja kajarien määrällä enää suurta merkitystä soundiin siinä kohtaa, kun meillä on hyvät PA-kamat ja kaikki vehkeet mikitetään niin treeneissä kuin keikallakin, ja back line volume on bändissä niin hiljainen kuin mahdollista. PA:sta sitten luukutetaan jos on tarvetta. Sillä vaan kyselen kun tässä Voxia ollaan ostamassa, että tilaanko Thomannilta pienempää vai isompaa, vai onko parempi etsiä tuolta torin puolelta joku vanhempi? | |
![]() 14.05.2007 20:08:31 | |
Ac 15 ei ole kokemuksia, mutta haluan vaan sanoa, että ei se ac30 välttämättä mikään instant-esapulliainen ole. Itse en ainakaan saanut lähellekään samanlaista soundia, ku kerran tutun ac30:ä testasin. Ja oli kaikua ja stratoa, mutta ei. Ehkä olen vain niin huono. "Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz | |
![]() 14.05.2007 20:50:21 | |
kun meillä on hyvät PA-kamat ja kaikki vehkeet mikitetään niin treeneissä kuin keikallakin, ja back line volume on bändissä niin hiljainen kuin mahdollista. PA:sta sitten luukutetaan jos on tarvetta. Kyllä siitä combosta täytyy luukuttaa se mikä siitä lähtee. Se sitä soundia tuo. | |
![]() 14.05.2007 21:25:02 | |
Siniset kajarit siis pitää olla kun rautalankaa soitetaan, mutta käykö ac15 vai pitääkö olla ac30? Tai niin päin että saako viisitoistasesta alkuunkaan samaa Pulliaisen tapaista soundia kuin kolmekymppisissä on kaikissa? Ja onko sillä Voxin koolla ja kajarien määrällä enää suurta merkitystä soundiin siinä kohtaa, kun meillä on hyvät PA-kamat ja kaikki vehkeet mikitetään niin treeneissä kuin keikallakin, ja back line volume on bändissä niin hiljainen kuin mahdollista. PA:sta sitten luukutetaan jos on tarvetta. Sillä vaan kyselen kun tässä Voxia ollaan ostamassa, että tilaanko Thomannilta pienempää vai isompaa, vai onko parempi etsiä tuolta torin puolelta joku vanhempi? Joopa joo... Ei ole Voxin koolla merkitystä sikälimikäli soittelet noilla Kiinan Voxeilla.. Ne eivät ole mun kokemusten(2kpl) perusteella mitenkään ihmeellisen kuuloisia kajareista riippumatta verrattuna esim classic 30:n tai hotrod deluxeen. Paremman kuuloista soundia saat aikaseksi jos ostat jonkun halvan putkistyrkkarin ja sijoitat ne ylijääneet dollarit kaikuun. Mun mielestä suurempi osa "pulliaisen" soundista tulee paksuista kielistä ja Orbitista kuin Voxista. Orbitti johonkin putkistyrkkaan on enempi agents kuin joku halpiskaiku vanhaan Voxiin... Ok 70-luvun Voxi soi aikalailla erilailla kuin nuo customclassicit mutta edelleen niin parempaa settiä saat aikaan kaikuun panostamalla. Ja vielä vinkiksi niin mä olen soitellut flextonellakin ihan soundien puolesta siedettävää rautalankaa. Orbitti toimii myös flextonen kanssa..... Töissä intissä - vikaa vintissä | |
![]() 14.05.2007 22:23:24 | |
Siniset kajarit siis pitää olla kun rautalankaa soitetaan, mutta käykö ac15 vai pitääkö olla ac30? Tai niin päin että saako viisitoistasesta alkuunkaan samaa Pulliaisen tapaista soundia kuin kolmekymppisissä on kaikissa? Ja onko sillä Voxin koolla ja kajarien määrällä enää suurta merkitystä soundiin siinä kohtaa, kun meillä on hyvät PA-kamat ja kaikki vehkeet mikitetään niin treeneissä kuin keikallakin, ja back line volume on bändissä niin hiljainen kuin mahdollista. PA:sta sitten luukutetaan jos on tarvetta. Sillä vaan kyselen kun tässä Voxia ollaan ostamassa, että tilaanko Thomannilta pienempää vai isompaa, vai onko parempi etsiä tuolta torin puolelta joku vanhempi? Kyllähän se soundi lähtee sormista. Pulliainen soittelee rautalankasoundit vaikka behringerin vehkeillä, mutta jos puritanismi kiinnostaa niin käväise tuolla: http://www.rautalanka.org/forum/ Sieltä löytyy paljon rautalankatietoutta... myös kokemusta. | |
![]() 15.05.2007 07:55:02 | |
Kiitoksia vinkeistä. Tuolta rautalanka.orgista löytyykin sitten jo kaikki mitä ihminen on ikinä halunnut tietää Voxeista ja nauhakaikuhärpättimistä. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)