Aihe: Kaksi kitaristia..Soundit??
1 2
DeathBlooms
08.01.2004 10:33:50
Bändissä on kaksi kitaristia, soittavat välillä samaa päällekäin ja välillä eri juttuja.. Kuinka te hoitelisitte soundipolitiikan? Eli samanlaiset vai erilaiset soundit (lähinnä säröt)?
- "Trisolam and zanex, serotonin, mdma, ibogaine, dopeamine, Tetra-hydro-chloride, atenolol, Amanita muscaria, Boric oxide, arrabinitol, psilocin, and flamizine, Cylotec and harmaline Give this all to me, I want it"
Lauri666
08.01.2004 11:15:18
Mä menisin eri soundeilla.. oma saundi ja se josta erottaa siitä toisesta kitaristista..
So far or so it seems All is lost With nothing fulfilled Off the pages and the T.V. screen Another world Where nothing's true
Sammakko
08.01.2004 11:16:13

Samanlainen surinahan kaikilla hevareilla on.
Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen.
Lord of the strings
08.01.2004 13:39:33
Thin Lizzymäisesti: kaksiäänisesti.
Mitä söpömpi eläin, sitä lujempaa se puree.
Vemmy
08.01.2004 16:04:36
Kyllä se yleensä kahdella erilaisella soundilla kuulostaa paremmalta. Kaksi samaa soundia kuulostaa pikemminkin häiritsevältä, kun taas kaksi joskus täysin erilaistakin sopivat loistavasti yhteen. Kokeilemalla se selviää.
Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja.
Fortune
08.01.2004 17:48:06
Riippuu niin tapauksesta, mutta identtisiä soundeja en ainakaan lähtisi hakemaan, ensinnäkin se on kamapoliittisesti usein mahdotonta ja toisekseen kitarajuttuihin saa eloa ja ilmaa, kun soundit poikkeavat. Kaikki soundit eivät pelaa yhteen, joten kokeiltavahan se on.

Oma setupini kuulostaa karsealta Valvestate-marsun kanssa, mutta Kochin Multitonen kanssa ei ole valittamista ;)
"Look behind you, a three-headed guitar!"
Volle
08.01.2004 19:01:54 (muokattu 08.01.2004 19:04:53)
Oma setupini kuulostaa karsealta Valvestate-marsun kanssa, mutta Kochin Multitonen kanssa ei ole valittamista ;)

Eikö se Valvestate kuulosta karsealta yksinään?

Vai miten se nyt menikään...

edit: Ja erilaiset saundit kitaroihin ilman muuta. Toisella vaikka enempi alapäätä ja toisella sitten yläpäätä. Täydentävät kivasti toisiaan. Kokeilkaa, sillä tavalla se paras saundiyhdistelmä selviää.
Näyttää taas siltä, ettei hyvältä näytä.
Fortune
08.01.2004 19:04:14

Olette asian ytimessä.
Hannu H.
08.01.2004 19:38:16

Käyttäjästä kiinni ;)
"Niin paljon on aihetta lauluun." R. Helismaa
Fortune
08.01.2004 19:43:56
Käyttäjästä kiinni ;)

Ja Valvestatesta. 8000-sarja on käypäinen, uudemmat aivan kauheaa kuraa. Ei niistä saa itkemälläkään käyttökelpoista komppisäröä. Hirveän sirkkelin ja kohtuupuhtaan kyllä.
Quu
09.01.2004 11:17:10

Mun henk. koht. mieleipide on, että kahdella eri soundilla, koska sitten siinä on enemmän munaa.
Mitään en oo koskaan ottanu! Koskaan en oo mitään ottanu!
Dumb
09.01.2004 11:26:52 (muokattu 09.01.2004 13:24:37)

Minä kannatan tuollaista "melkein samanlaiset, muttei aivan" -linjaa eli molemmille kuitenkin vähän erilainen soundi, mutta kuitenkin soundin "tyyli" on sama. Omassa bändissäni tuo ei valitettavasti toteudu vaan soundit eroavat toisistaan aika paljonkin.

LISÄYS: Levyillä tuo soundipuoli on kyllä paremmin mieleni mukainen kun käytetään (sattuneesta syystä) vain mun kamoja ja minä pystyn soundeihin vaikuttamaan aika paljon. 8-)
Exhausted
09.01.2004 12:58:35

toiselle sellanen saundi mistä on keskialueet skoopattu pois ja toisella enemmän keskialueita jne.
Sammakko
09.01.2004 14:29:40

Saundit kitaristien oman maun mukaan.
Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen.
toxic
09.01.2004 14:33:52
toisella pitää olla sellane räkäne soundi, muutenhan se kuulostaa jollekkin **** uruille. eikä sitä toista edes erota jos o samat soundit.
Minushuman
09.01.2004 19:10:41
Vai hevareilla samanlainen surina? Trolli varmaan tai pelkkää tietämättömyyttä. Enpä ole koskaan kohdannut hevarikitaristia jolla olisi samanlainen saundi kuin itselläni ja päinvastoin.
"The joy of violent movement pulls you under..."
Da Make
09.01.2004 19:26:12
Ja erilaiset saundit kitaroihin ilman muuta. Toisella vaikka enempi alapäätä ja toisella sitten yläpäätä. Täydentävät kivasti toisiaan. Kokeilkaa, sillä tavalla se paras saundiyhdistelmä selviää.

Komppaan tätä.

A-molli lähtee... Ja muistakaa että tää kappale lähtee kitararifillä ja basso tulee sisään ja rummut normaalisti...
Cräx, Change, Ötöm!?
mongoloidi
09.01.2004 23:02:37
Varmaankin erilaiset soundit molemmilla olisi parempi vaihtoehto ,niin että erottuu molemmat kitarat erikseen.
Ei välttämättä ole hyvä jos kahdesta kitarasta lähtee molemmista samanlainen surina.
No riippuu vähän saatana mitä siihen laittaa.
toxic
09.01.2004 23:45:35
jos toisella on iha pikkusen räkäinen soundi ja toisella sella surina, niin se kuulostaa varmaan aika siistille sit yhtäaikaa soittaessa. ja jos toinen soittaa saman soinnun samasta oktaavista mutta erikohdasta :)

siis.

---------------------
---------------------
---------------------
---------------------
-(1 kitara)-0-------
-(2 kitara)-5-------

niin kielen värähtely ja sellaset on erilaiset joten äänen pitäisi minun "guita på värinä" teorian mukaan olla aika hyvä. meibi.

en oo yhtään varma tosta mut veikkaan ainaski. ja sit myös saattas olla aika hyvä särö jos toinen soittaa 7 nauhaa ylempää (siis ei missään nimessä erikielellä :) niin se vois ollla ehkä myös aika siistiä. (oon kokeillu kahella kitaralla ilman vahvistinta, en kuitenkaan soittanu molempia yhtäaikaa:) ja se kuulostaa sellaselle keskiaikaselle bile musiikille.

mut silti se äänen surinan "ööh, nopeus" vaikuttaa mun mielestä siihen mille se kuulostaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)