Aihe: Mistä saa Suomesta luisia tallanpinnejä?
1
mixxa82
10.05.2007 19:05:45
Onko tietoa? Tai haluaisiko joku myydä?
flattopguitar
11.05.2007 09:24:14
Onnistuuko sulta ebayn kautta tilaaminen? Sieltä olen itse hommanut luu- ja ebenpuu pinnejä. Etsit hakusanalla bridge pin.
penatuna
13.05.2007 10:55:09
Suomesta tosiaan vaikea löytää; suosittelen ebayta itsekin. Näin pienistä summista ei mene tulliakaan.
wrshredder
13.05.2007 13:13:18
En haluaisi nillittää mutta näitä kysymyksiä sekä kitaran hankintaan liittyviä kysymyksiä vois alkaa laittamaan tonne Jelppikerhoon kun semmonen on perustettu tännekin.

Eipä mulla muuta sitten. Ei googlekaan löytänyt mitään tallanpinneistä. Melkosta :/
mixxa82
15.05.2007 01:00:47 (muokattu 15.05.2007 01:02:07)
Milbrookilta joo saa, mutta joutuu tilaamaan väh. 12kpl ja tulee siten aika kalliiksi. Olen viime aikoina testannut sekä muovisia että messinkisiä tappeja ja kummassakin on omat hyvät puolensa (muovisessa saundin herkkyys ja messinkisessä basson lisäys). Haluaisin tappien painon puolesta testata välimaastoa eli luutappeja.

Kitarassani on sekä tallanluu että satula luuta, vaikuttaisikohan luutapit materiaalinsa puolesta saundiin, kun tavallaan kaikki kolme elementtiä olisivat luuta? Vai onko se tappien vaikutus ainoastaan kiinni sopivuudesta tai paremminkin painosta? Yksi asia on kuitenkin varma: hyvässä kitarassa niinkin pienet asiat kuin tallapinnit vaikuttavat saundiin ja kitaristi pystyy pelailemaan tällaisillakin vähäpätöisiltä tuntuvilta asioilla. Ei se Niilon kitarateknikkokaan huvikseen vaiha Martinin eri kielille eri tappimateriaaleja...
flattopguitar
15.05.2007 10:09:31
Kitarassani on sekä tallanluu että satula luuta, vaikuttaisikohan luutapit materiaalinsa puolesta saundiin, kun tavallaan kaikki kolme elementtiä olisivat luuta? Vai onko se tappien vaikutus ainoastaan kiinni sopivuudesta tai paremminkin painosta?

Sopivuus on ehkä, kieli kuitenkin pysyy kiinni yleensä ilman pinniäkin, koska se tulee sen pallon avulla kannen alle kiinni, mutta paino on minusta se merkittävin seikka. Olen huomannut nuo samat asiat, eli kevyt pinni lisää herkkyyttä ja painavampi taas bassoa, mutta olen aina päätynyt käyttämään vanhoja muovisia pinnejä kitarassa. Ebenpuu ja luupinnit on koitettu. On se vähän sellaista turhaa trimmaamista, mutta ulkonäöllisesti kauniit luupinnit ovat hienoja.
mullet3000
15.05.2007 10:37:39
Onko kellään kokemusta Tusq:n pinneistä? Ainakin mainostavat itseään kaiken maailman käppyröillä.

http://www.graphtech.com/prodtusq.htm
"You just get on and be yourself, that's like your secret weapon. It works!" - Tommy Emmanuel
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)