nyt kuitenki oli keikka ja saatiin sen verrans huonoa palautetta laulusta, Keikkapalauteeseen kannattaa suhtautua rauhallisesti. Ne ei yleensä ole mitään perusteltuja mielipiteitä, ja ainakin muutaman keikan verran kannattaa katsoa josko se soundi sieltä hyvinkin lähtisi, jos kerran on tähänkin asti jaksettu. Sillä mitä kaverit ja tyttöystävät sanoo, ei oikeasti oo mitään väliä, eikä sen takia kannata ketään erottaa. Jos sen sijaan bändillä itsellään on se fiilis että homma toimii toisin paremmin, sitten voi tehdä jotain. Mutta se fiilis ei saa olla keikan jälkeisestä tunnelmasta kiinni, silloin ollaan liian haavoittuvia ja mikä tahansa asia tuntuu vakavammalta kuin onkaan. |
migeboy 08.01.2004 18:10:14 | |
---|
Tässä vähän aikaa sitten toinen kitaristi irtisanoi itsensä, ennen ensimmäisiäkään treenejä, keikkaa tai demoa. |
Sintti 09.01.2004 08:15:21 | |
---|
Jos sen sijaan bändillä itsellään on se fiilis että homma toimii toisin paremmin, sitten voi tehdä jotain. Mutta se fiilis ei saa olla keikan jälkeisestä tunnelmasta kiinni, silloin ollaan liian haavoittuvia ja mikä tahansa asia tuntuu vakavammalta kuin onkaan. no tässä nyt sitten mietittiin, ja tultiin siihen tulokseen, että laulaja lähtee. itse asiassa kyseistä asiaa mietittiin jo kesästä asti, kaverilla vaan ei ollu laulajan lahjoja pätkääkään. piste. Humppaa taikka kuole...^_^ |
juici 09.01.2004 12:52:12 | |
---|
Tässä vähän aikaa sitten toinen kitaristi irtisanoi itsensä, ennen ensimmäisiäkään treenejä, keikkaa tai demoa. Meillä on rumpalit tehnyt samaa. Ainakin 6 tai 7 sellasta tyyppiä on jo ollut, jotka on ensin innostuneita, mutta sitten sanoo kiitos ei ennen ekoja treenejäkään. Pistää vituttamaan. "And now for something completely different..." |
Aksu89 09.01.2004 19:42:43 | |
---|
Tässä vähän aikaa sitten toinen kitaristi irtisanoi itsensä, ennen ensimmäisiäkään treenejä, keikkaa tai demoa. Meillä sama juttu ekan laulajan kaa... Lihamestarin sanoin;
"Entä muuta ?"
Skipadiveinau! |
migeboy 09.01.2004 20:23:44 | |
---|
Meillä sama juttu ekan laulajan kaa... Joo, noita valitettavasti kyllä liikkuu myös Suomessa. Noi tollaset jannut ottaa pattiin muakin. |
hullujudas 11.01.2004 20:02:04 | |
---|
todella vaikea asia,jouduin potkimaan parhaan ystäväni yhtyeestäni ja ei mulla enää mitään parasta ystävää oo |
migeboy 16.01.2004 22:42:30 | |
---|
todella vaikea asia,jouduin potkimaan parhaan ystäväni yhtyeestäni ja ei mulla enää mitään parasta ystävää oo Olisit eronnut siitä bändistä ja perustanut niiden muiden bändiläisten kanssa uuden bändin. |
Juha86 19.01.2004 18:31:35 | |
---|
todella vaikea asia,jouduin potkimaan parhaan ystäväni yhtyeestäni ja ei mulla enää mitään parasta ystävää oo Eihän sitä missään tapauksessa kannata noin toimia. Mäkin oon muutamia kertoja havainnut et ei toimikkaan bändissä soitto jollain kokoonpanolla, ja sitten oon vaan hajottanut bändin (eli lähden siitä pois ja bändi hajoaa aina siihen), ja sitten hetken ajan kuluttua alkanut soittaa uudestaan niitten samojen jäsenten kans paitsi ilman sitä tyyppiä josta alunperinkin on haluttu eroon. Tällä tavalla hienovaraisesti erottamalla jäsenen pysyy kaverit vielä kavereina (esim. mun bändin ex-rumpali soitti juuri 5 min sitten ja pyysi pelaan lätkää).. ~totuus ei pala tulessakaan~ |
author 19.01.2004 22:03:35 (muokattu 19.01.2004 22:04:03) | |
---|
Tällä hetkellä tekis mieli antaa rumpalille lähtöpassit ku ei tahdo pojalla olla rytmi veressä, eikä kapula kädessä pysyä. Sitä itteään ei varmaan harmittais vaik heitettäiski pois, ku sillä on ihan omakin bändi (eli se oli alunperinkin vaan sijaisena meillä). Ongelma on se että noita rumpaleita ja basisteja saa etsiä kissojen ja koirien kanssa eikä silti tahdo löytyä. Joten ei ole paljon vaihtoehtoja..... ..mitäs muuten semmonen rumpukone maksaa ? :) |
kingdom 19.01.2004 23:06:02 | |
---|
Oletko joutunut potkimaan bändijäsenen pihalle? Onko syynä ollut riita, soittotaidottomuus, ärsyttävyys tai joillekin jopa ulkonäkö. Ja mitä jos soittaja on kaverisi? Miten on kaverisuhteesi kestänyt erotuksen jälkeen? Juuri tänään, ensimmäinen kerta. Ei ollu helppoa. Syynä oli motivaation puute. Soittaja oli yksi parhaista kavereistani ja toivon että ystävyyssuhde säilyy. Nyt on hyvä bändi löydetty! The Found! Progressiivista rockia maailman navalta, Kuopiosta! |
kunnasja 21.01.2004 14:37:37 | |
---|
Olisikin aika hölmöä potkia joku motivaation vuoksi pois. "sä panostat ihan liikaa ja oot aina liian innoissas treeneissä, nyt riittää!" Olen kerran saanut fudut yhdestä _tooosihyvästä_ suomirokkibändistä, koska olin "liian siisti" ja "toimistomuusikko" (eli ymmärrän musiikinteoriaa). Että semmosta... Heh. Visit http://www.helionprog.com |
author 21.01.2004 16:34:04 | |
---|
Olen kerran saanut fudut yhdestä _tooosihyvästä_ suomirokkibändistä, koska olin "liian siisti" ja "toimistomuusikko" (eli ymmärrän musiikinteoriaa). Että semmosta... Heh. Ne olikin vaan katsuja. |
Turmis 22.01.2004 19:42:57 | |
---|
hjukke: No, Rap1ds tuli kerran potkittua ulos "laulutaidottomuuden takia", sittemmin lähdin ja nykyään soitan taas Rap1dsin kanssa :) Rap1ds: Kerran olen myös potkut saanut. En kyllä vieläkään ymmärrä että mikä vittu siinä sitte oli syynä. Kuulemma en osanut laulaa, mut mun potkimisen jälkeen kaverit otti laulajaksi sellasen kaverin joka niitten ittenkään mielestä ei osannut laulaa... Noniin poijaat, selvittäkääpä välinne julkisesti niin saadaan vähän salkkarimeininkiä tännekin. :) |
Sintti 23.01.2004 08:41:48 | |
---|
hjukke: Rap1ds: Noniin poijaat, selvittäkääpä välinne julkisesti niin saadaan vähän salkkarimeininkiä tännekin. :) hoho! ^_^ Humppaa taikka kuole...^_^ |
Shakermaker 24.01.2004 13:39:33 | |
---|
no joo, monta kertaa on rumpali tai laulaja heitetty pihalle, ja suurin syy on ollut se etti käy treeneissä tai viitsi ilmoittaa jos ei tule. ja tällä hetkellä nyk. laulaja alkaa olla siinä viivalla lentääkö pihalle vai ei...toivottavasti ei, uutta on vaikea löytää ja luulen että bändikin hajois siihen. ...shake along with anyone you like to... |
bassokone 24.01.2004 14:07:39 | |
---|
minutpa lempattiin itse perustamastani bändistä pihalle ja broidi tilalle...oli vähän nihkeä veljessuhde jonkin aikaa! kannattaa kuitenkin aina keskustella bändin kesken onko tyyppi sitä mitä haetaan,tilanne on kinkkinen jos kaveri on loistava soittaja mutta muuten täysi jorma! |
Pitkavirta 25.01.2004 03:23:53 | |
---|
Perustin nykyisen bändini parhaan kaverini kanssa, ja nyt tämä basistiherra on osottautunu bändin "heikoimmaksi lenkiksi" ja toooooooosi hidastavaks tekijäks... Herran motivaatiokin on sitä tasoa, että punttis- ja leffakäynnit ym. on jotenki hassusti usein treenien aikana.. muut sanoo (miksaajaa myöten) että heitä helvettiin. seuraava keikka 2vkon päästä, 2.demon bassot narulle 2vkon sisällä... kliffaa. |
U.Honey 26.01.2004 00:08:20 | |
---|
Jos on tilanne että bändissä vaihtuu soittajia niin kannattaa aina koesoitattaa kandidaatit. Meillä oli ihan äskettäin tilanne että edellinen rumpali lähti bändistä, ja me koesoitatettiin kaikki kandidaatit. Ja kyllä kannatti - saatiin bändiin armoton groove-machine. Voihan joku pahoittaa mielensä siitäkin että saa koesoitossa rukkaset, mutta se on pieni paha sen rinnalla että joutuisi antamaan lähtöpassit motivoituneelle soittajalle musiikillisista syistä. Children of Baron, the ultimate musical experience! |
tbw 26.01.2004 23:27:09 | |
---|
Jos on tilanne että bändissä vaihtuu soittajia niin kannattaa aina koesoitattaa kandidaatit. Totta. Säästyypähän siltä, että parien treenien jälkeen pitää sanoa: "Hei ja kiitos käynnistä," mikä ei varmastikaan ole koskaan hauskaa/miellyttävää. Muiden jäsenien kanssa ollut tapana mennä kahvittelemaan kandidaatin kanssa ja vähän tutustua jannuun. Sen jälkeen käydään kämpillä antamassa sille vähän esimakua tulevasta. Jos vielä kiinnostaa niin treenit kaikkien kanssa jossa katsotaan miten homma siitä sitten lähtee etenemään. Tällä tavalla saatu karsittua monta tuppisuuta ja laahaajaa. Suosittelen. "Polttohautaus ei sytytä suomalaisia." |