Aihe: Mitä puuta slap bassoon?
1 2
jussjo-8
10.05.2007 11:16:51
Mistä puusta kannattaisi rakennuttaa nopeasti syttyvä ja kirkas soundinen slap basso?Vai onko useamman laadun laminointi parempi kuin yhdestä puusta tehty?
Pulttikaula vai neck thru?
Typhus
10.05.2007 11:23:46
Pulttikaula, Body saarnia, kaula vaahteraa ja otelauta kanssa vaahteraa.
Pulttikaula toimii jostain kumman syystä mun mielestä aina paremmin släpissä, kaippas se syttyy nopeenpaa. Sitten tuohon vielä joku aktiivi EQ josta saa säädettyä ainakin bassoa ja trebleä. Voilá! eipä sitä muuta tarttekkaan :)
slapvete
10.05.2007 11:49:48
= Music Man Stingray
"You're not Jesus or Popeye the Sailor
You are Sigurd, an eminently capable purveyor of flava."
TommiW.
10.05.2007 11:50:09
Mistä puusta kannattaisi rakennuttaa nopeasti syttyvä ja kirkas soundinen slap basso?Vai onko useamman laadun laminointi parempi kuin yhdestä puusta tehty?

Komppia tolle Typhuksen ehdotelmalle. Pulttikaula potkii hyvin noissa peukkuhommissa. Itse olen kyllä pitänyt myös eebeniä tai korkealaatuista ruusupuuta hyvänä materiaalina otelautaan, alapää kuulostaa sillä tavallla mielestäni "orgaanisemmalta".

Tässä bassossa oleva puuyhdistelmä oli släppisaundiltaan myös erinomainen, ellei jopa parasta jota olen kokeillut: http://www.avbasses.cz/4AVBO.htm
"On oikeita ääniä ja sitten niitä joita Wasara soittaa." "Sä et varmaan ikinä soita mitään normaalia" -Seer-O
HC.Pälä
10.05.2007 14:06:17

Tässä bassossa oleva puuyhdistelmä oli släppisaundiltaan myös erinomainen, ellei jopa parasta jota olen kokeillut: http://www.avbasses.cz/4AVBO.htm

Hyvin toimii toi kuvan basso saudiltaan. Siitä on nyt myös ääninäyte noilla AV-basses sivuilla.
Soitettavuuskin on kohdalla: leveät kielenvälit (ei tartte olla niin tarkka :p), low action (ei tartte hakata lujaa).
Teijo K.
10.05.2007 14:39:41

Komppia tolle Typhuksen ehdotelmalle. Pulttikaula potkii hyvin noissa peukkuhommissa. Itse olen kyllä pitänyt myös eebeniä tai korkealaatuista ruusupuuta hyvänä materiaalina otelautaan, alapää kuulostaa sillä tavallla mielestäni "orgaanisemmalta".

Miulla on tuollainen itsetehty ritsa missä on bubingarunko, mutta vaahterakaula ja ruusupuulauta. Tykkään että loistaa erityisesti peukutteluosastolla vaikka mikkinä on ihan vaan dimarzion passiivinen p-mikkin eikä minkäänlaista elektroniikkaa.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Silloin vanha Väinämöinen. Itse tuon sanoiksi virkki: "Nyt on aika arvan käyä, Miehen merkkiä kysyä"
TommiW.
10.05.2007 16:12:06
Hyvin toimii toi kuvan basso saudiltaan. Siitä on nyt myös ääninäyte noilla AV-basses sivuilla.
Soitettavuuskin on kohdalla: leveät kielenvälit (ei tartte olla niin tarkka :p), low action (ei tartte hakata lujaa).

Ostiksä ton, vai?
"On oikeita ääniä ja sitten niitä joita Wasara soittaa." "Sä et varmaan ikinä soita mitään normaalia" -Seer-O
packman
11.05.2007 01:12:14 (muokattu 11.05.2007 01:14:50)

Pitkäaikaisena släppinki-intohimon addiktina Laklandin Darryl Jones signatuuri-malli on ollut parhaasta päästä tarkoitukseen ja useita monta kertaa kalliimpia bassoja parempi. Itse asiassa soittimessa on omaan makuun erinomainen hinta-laatusuhde. Puut sun muut kuvattu valmistajan sivuilla http://www.lakland.com/basses/jones.htm

Pulttikaula tämäkin, vaikkei läpirungon kaulakaan ole muissa bassoissa läpsyttelyä haitannut. Mulle släp-basso on joka tapauksessa eri asia kun esim. nopeustikutukseen optimoitu basso. Olennaisia asioita släpätessä ovat minulle kielten väli, kaulan skaala ja basson yleinen sointi. Laklandissa nämä ovat mulle kohdallaan.
Keny
11.05.2007 08:51:49
Vaahtera kaula ja lauta...sinä se.Jazzbody ja mikit.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Boomer
11.05.2007 12:29:39
Menee ehkä vähän juppeiluksi, mutta koa pelittää mielestäni loistavasti peukuttelussa; kovaa ja kevyttää, syttyy erittäin ripeästi ja soundi on erittäin selkeä.

Muuten ei mikään oma suosikkipuuni em. syistä mutta kuten todettu sillä piiskaa kuin lady domina konsanaan.

Omat kokemukseni ovat peräisin Victor Bailey Jassosta (vain osittain koaa) ja presarista, jonka bodya arvelen koaksi.
jussjo-8
11.05.2007 22:46:56
Menee ehkä vähän juppeiluksi, mutta koa pelittää mielestäni loistavasti peukuttelussa; kovaa ja kevyttää, syttyy erittäin ripeästi ja soundi on erittäin selkeä.

Muuten ei mikään oma suosikkipuuni em. syistä mutta kuten todettu sillä piiskaa kuin lady domina konsanaan.

Omat kokemukseni ovat peräisin Victor Bailey Jassosta (vain osittain koaa) ja presarista, jonka bodya arvelen koaksi.

Onko todella toimiva tuo victor Bailey malli?Siinähän bodyn puut ovat Koa ja Mahonki...muistaakseni.En ole itse päässyt kokeilemaan,mutta kehujen perusteella toimis slap soitossa kuulemma hyvin.
Pallisti
12.05.2007 14:09:11
Vaahtera kaula ja lauta...sinä se.Jazzbody ja mikit.

miten ruusupuinen otelauta eroaa vastaavasta vaahterasta valmistetusta? Mä en tiedä :(
"Vaadimme Pallistin pallit kehiin!!" -kid ego www.collarbone.org www.myspace.com/collarboneband
Boomer
12.05.2007 16:47:28
Onko todella toimiva tuo victor Bailey malli?Siinähän bodyn puut ovat Koa ja Mahonki...muistaakseni.En ole itse päässyt kokeilemaan,mutta kehujen perusteella toimis slap soitossa kuulemma hyvin.

Baileyn jasso on ominaisuuksiltaan mielestäni huippupeli, mutta omaan yksilööni en vain jotenkin tykästynyt riittävästi vaan myin pois (toin sen jenkeistä, joten en hävinnyt kaupassa rahaa). Samaan aikaan ostamani perinne-jasson olen sen sijaan pitänyt, mikä ei tarkoita, että se olis parempi soitin, ainoastaan enemmän omaan makuuni.

Ton Baileyn body on hiukan perus-jassoa pienempi, puut ovat koa, mahonki ja ohut ruusupuusiivu siinä välissä. Kaikki nuo puut tuntuisivat olevan kovia ja aika kevyitä.

Body on aika jäykkä ja soundi on napakka, tasainen läpi taajuusalueen ja erittäin artikuloitunut. Toimii kyllä mielestäni slappi-touhuissa & sointujen soitossa erittäin hyvin, mutta ei ehkä taivu tumppusoundiin yhtä hyvin.
HC.Pälä
14.05.2007 11:03:41

Ostiksä ton, vai?

Pakko myöntää :)
balzary
14.05.2007 14:43:30

Jos ikinä myyt ni ilmota mulle :)

Oisit ostanu ajoissa. hymiö
TommiW.
14.05.2007 15:02:54
Oisit ostanu ajoissa. hymiö

Oo siä tyrkkykauppias ny ihan hilijaa. Osta iba.
HC.Pälä
14.05.2007 16:05:07

Jos ikinä myyt ni ilmota mulle :)

Ehkä vuokraus sopisi sulle paremmin, katsoin sitä sun artikkelia eri bassoista, ei näytä pysyvän pitkään sama soitin kotona :p
TommiW.
14.05.2007 17:44:16
Ehkä vuokraus sopisi sulle paremmin, katsoin sitä sun artikkelia eri bassoista, ei näytä pysyvän pitkään sama soitin kotona :p

No joo, voip olla viksumpaa :)

Toi artikkelihan on muuten ihan outdated, pitäs kirjottaa pari lisäystä sinne.
balzary
15.05.2007 15:11:52

Jos et halua välttämättä teettää, niin just kuulin kaverini aikomuksista pistää todella hyvä jazz-basso myyntiin. Lähtee nimittäin hyvät släpit. Mun vanha basso, joten mojo on kunnossa.

Kuva on täällä http://muusikoiden.net/dyn/artikkelit/533.jpg ja lisää voipi kysellä vaikka pikaviestillä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)