Aihe: Ensimmäistä Sähkökitaraa ja vahvistinta ostamassa.
1
pertsaa
14.05.2007 13:19:21 (muokattu 14.05.2007 13:24:25)
Terve vaan, minä olen tälläinen aloitteleva kitaristi vielä välineita vailla. Kuuntelen lähinnä metallia ja tulen todennäköisesti myös pääsääntöisesti soittamaan sitä. Vahvariksi tulee todennäköisesti Rolandin Micro Cube. Kitara ei ole vielä lukkoon lyöty, Yamaha Pacifica 112 on suositeltu kylläkin aloittelijoille, entäs Ibanezin vastaava grg170? Tietenkin minun pitää vielä musiikkikaupassa käydä kokeilemassa eri mahdollisuuksia. Mitä itse suosittelisitte? Jostakin olen myös kuullut että kiinteätallainen on parempi kuin halpa vibrakammellinen. Auttakaa aloittelijaa! :D

Edit: "heviä" varmaankin soittelen ja budjetti saa mennä max 400e
Tietysti Pauligin
14.05.2007 13:36:39 (muokattu 14.05.2007 13:38:29)
Eipä tähän kai muuta voi sanoa, kuin että jos Pacifica ja Cube vaan tuntuvat sopivilta (testaamaanhan olit menossa?) niin aika lyömätön aloituspakettihan se on.

Ensimmäinen sähkikseni oli aikoinaan Squierin strato, ja kyllä se ainakin vireen pitää pirun hyvin, vibrasta huolimatta. Laatupeli sekin hintaluokassaan, eikä vieläkään ole talosta poistunut. Enemmän sitä kai karsastetaan halpoja lisenssifloikkaviritelmiä, kuin vintage tremoloita. Simppelimpi systeemi, eikä näin halvallakaan tehdessä yleensä ole aivan täysi susi.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
Umas
14.05.2007 13:46:47

Pitänee lisätä...
Tärkeintä ensimmäisessä kitarassa on se että se miellyttää ja inspiroi sua tarttumaan siihen. Microcube on mielestäni ylivertainen harjotus-/ kotivaffarina.
Elikkäs soitinliikkeesseen ajan kanssa vaan koesoittaan kaikenlaisia läpitte, kyl se "oma" sitten sieltä löytyy.
Ihmisen ja eläinten ero on siinä, että kun siat ovat lihoneet tarpeeksi, ne syödään. Arvid 6v.
Kuroishin
14.05.2007 13:59:57
Itse suosittelisin kitaravalinnaksi EKO L-450s(tai 480, en nyt muista kumpi), "Les Paul Custom" -mallia.

Hinta tuppaa olemaan 320e, josta tuntuu yleensä saada tingittyä melko helposti, halvimmillaan ilman edes tinkimistä miulle tarjottiin 260e:llä upouutena. Microcuben kanssa aivan loistava yleiskeppi.

Itse tosiaan myin vanhan halpis -epiphoneni ja ostin Eko+Microcube -setin reissuvehkeiksi, ja täytyy myöntää että valinta ei yhtään harmittanut. Voitti vertailussani mm. Tokai LoveRock -lespakopiot, joista saa maksaa pari sataa enempikin.

(koitan kirjoitella muuten setistä artikkelinkin)

Pacificat yms. peruskepit ovat taatusti hintansa väärtejä, tuskin niitä muuten suositeltaisiin jatkuvasti.
arent
Bookkeeper
14.05.2007 14:22:22
Terve vaan, minä olen tälläinen aloitteleva kitaristi vielä välineita vailla. Kuuntelen lähinnä metallia ja tulen todennäköisesti myös pääsääntöisesti soittamaan sitä. Vahvariksi tulee todennäköisesti Rolandin Micro Cube. Kitara ei ole vielä lukkoon lyöty, Yamaha Pacifica 112 on suositeltu kylläkin aloittelijoille, entäs Ibanezin vastaava grg170? Tietenkin minun pitää vielä musiikkikaupassa käydä kokeilemassa eri mahdollisuuksia. Mitä itse suosittelisitte? Jostakin olen myös kuullut että kiinteätallainen on parempi kuin halpa vibrakammellinen. Auttakaa aloittelijaa! :D

Edit: "heviä" varmaankin soittelen ja budjetti saa mennä max 400e

Yamaha Pacifica 112 > Ibanez GRG170

Ibanez RG321 on toinen m.net suosittelee valinta. Hinta riippuu mistä ostat, mutta tinkaamalla pitäisi irrota alle 300e. Loppurahoilla Roland Microcube + plekuja, kieliä yms sälää.
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
Tietysti Pauligin
14.05.2007 14:38:59
Yamaha Pacifica 112 > Ibanez GRG170

Ibanez RG321 on toinen m.net suosittelee valinta. Hinta riippuu mistä ostat, mutta tinkaamalla pitäisi irrota alle 300e. Loppurahoilla Roland Microcube + plekuja, kieliä yms sälää.

Unohtuikin aivan että tällä kertaa budjetti riittäisi ärgeekolmekaksykköseenkin. Yleensä sitä suositellessa on saanut kehotella säästämään lisää :)

RG321:n saa Levytukusta Helsingistä alle kolmella sadalla, satasella Micro Cube päälle.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)