Olen tässä miettinyt sellaista juttua, että mitä haittaa kamoille on siitä, jos on ollenkaan, että liittää esimerkiksi passiivisoittimen, nupin aktiivikanavaan. Jos minulla on esimerkiksi passiivimikkinen basso ja laitan sen esim. Hartke 3500:sen aktiivijakkiin kiinni niin heikentääkö se äänenlaatua/muuttaa sitä muuten ja voiko tästä olla haittaa välineistölle?? Tietysti myös päinvastoin: aktiivibasso -> passiivikanavaan. Olen olettanut että jos kytket soittimen aktiivikanavaan, niin vahvistin olettaa että soittimessa on jo ensimmäinen etuaste ja toimii sen mukaan, joten kyllä tästä jotain luulisi seuraavan, olenko oikeassa?? Huonoimmillaankin heavy on parasta!!! |
delites 08.01.2004 08:31:18 | |
---|
Olen tässä miettinyt sellaista juttua, että mitä haittaa kamoille on siitä, jos on ollenkaan, että liittää esimerkiksi passiivisoittimen, nupin aktiivikanavaan. Jos minulla on esimerkiksi passiivimikkinen basso ja laitan sen esim. Hartke 3500:sen aktiivijakkiin kiinni niin heikentääkö se äänenlaatua/muuttaa sitä muuten ja voiko tästä olla haittaa välineistölle?? Tietysti myös päinvastoin: aktiivibasso -> passiivikanavaan. Olen olettanut että jos kytket soittimen aktiivikanavaan, niin vahvistin olettaa että soittimessa on jo ensimmäinen etuaste ja toimii sen mukaan, joten kyllä tästä jotain luulisi seuraavan, olenko oikeassa?? Ei siitä varsinaisesti mitään haittaa pitäisi olla jos "väärään" reikään sen plugin tökkää. Passiivikanavalle on tarkoitettu hiljaisempi singnaali, joten siinä on hiukan suurempi vahvistus kuin aktiivikanavassa. Jos siihen passiivireikään tyrkkää aktiivibasson niin se signaali voi hiukan säröytyä mutta ei sen pitäisi vahvistinta rikkoa. Jos taas kytket toisin päin (eli passiivimikit aktiivilinjaan) niin silloin voi joutua vääntämään volumea hiukan normaalia kovemmalle. Mutta ei nämäkään neuvot joka vahvistimessa päde. Kokeile kumpi kuulostaa paremmalta ja kytke siihen. |
Lou 08.01.2004 08:56:13 | |
---|
Passiivikanavalle on tarkoitettu hiljaisempi singnaali, joten siinä on hiukan suurempi vahvistus kuin aktiivikanavassa. Vai onko se niin että aktiivikanavassa "hiljennetään" signaalia (sen sijaan että passiivissa vahvistettaisiin enemmän) , koska ainakin joissakin vahvistimissa aktiivikanava on korvattu esim. -15dB padilla. En ole asiasta kyllä varma, tuli vaan mieleen. On kivaa olla kiva mutta on vielä kivempaa olla supernalle. |
SaBer 08.01.2004 14:17:16 | |
---|
Vai onko se niin että aktiivikanavassa "hiljennetään" signaalia (sen sijaan että passiivissa vahvistettaisiin enemmän) , koska ainakin joissakin vahvistimissa aktiivikanava on korvattu esim. -15dB padilla. En ole asiasta kyllä varma, tuli vaan mieleen. ...Niin, ja jotkut taas ovat eri impedansseilla varustettuja. Kaikenlaisia löytyy. Ei "väärään" reikään työntämisen pitäisi kuitenkaan mitään hajottaa. |
juici 09.01.2004 12:40:15 | |
---|
Kyllä mulla toimii ihan hyvin kun tungen piuhan aktiivibassosta vahvarin passiivi-sisäänmenoon. "And now for something completely different..." |