Aihe: Lordi A-Zoomissa
1 2 3
Twinkle
13.05.2007 16:35:34
Vaikka jälkimmäinen lause onkin aika isolta osin totta, niin ainakin viime vuonna kisan voitti kunnon biisi.

no siitä en tiedä, uskoisin että koko viisua ei olisi muistettu jos esittäjänä olisi ollut "Mr. putaansuu and his ooglie-googlie quartet" ja lavarekvisiitta olisi ollut pelkkiä äijiä jussipaidoissa.

Se biisihän on parhaimmillaankin keskinkertainen kasarihevi-biisi.
RocknRoll
13.05.2007 16:56:00
Täytyy kyllä sanoa, että vaikka se biisi on ihan helvetinmoinen hitti ja tyyliin ilmiö, niin se on varmaankin yksi "korneimmista ja lapsellisimmista"-biiseistä ikinä.

Lähinnä tarkoita tuota Hard, Rock, Hallelujah-hokemista. Hitto että se on nolo ja korni. Muuten biisi toimii kuin junan vessa ja jyrää nätisti eteenpäin.
carnation
13.05.2007 17:00:56
no siitä en tiedä, uskoisin että koko viisua ei olisi muistettu jos esittäjänä olisi ollut "Mr. putaansuu and his ooglie-googlie quartet" ja lavarekvisiitta olisi ollut pelkkiä äijiä jussipaidoissa.

Se biisihän on parhaimmillaankin keskinkertainen kasarihevi-biisi.

Ja keskinkertainen kasarihevibiisi on toki Euroviisuissa aina sitä parempaa laitaa. Tarttuvaa ja mukaansatempaavaa singalong-hardrockiahan se. On aika turha lähteä Lordin kohdalla pyörtämään asioita niin, että "yhtye ei olisi mitään ilman maskeja ja pukuja". Ei tietenkään, mutta sehän se onkin juuri se bändin pointti ja ydin, ei tällaista rock-teatteria kovin moni nykyään enää tee. Lordin tehtävä on tarjota iso show ja jotain katseltavaa, musiikkiin annostellaan isolla kouralla kauhuelokuvista tuttua kuvastoa ja mikäs sen viihdyttävämpää, kuin katsella Lordin laulavan chainsaw buffettia ja sahailevan nukkeja tekoveri lentäen leatherface-maski naamalla. Right on!

Lordi on mun mielestä todella rehellisesti "pinnallinen" bändi, siihen on alusta asti kuulunut Putaansuun lapsenomainen innostus Kissiä, kauhuelokuvia, kasariheviä, actionfiguureja ja viihdyttävää rock-sirkusta kohtaan. Ja eritoten huomionarvoista on se, kuinka vilpitön, sydämellinen ja faniystävällinen bändi Lordi loppujenlopuksi on. Kannattaa muuten lukea se "Mie oon Lordi" -kirja, valaisee kivasti yhtyeen taustaa ja luonnetta. Saattaa monen silmät hieman jopa auetakin.
aivokuolio
13.05.2007 18:09:02
Täytyy kyllä sanoa, että vaikka se biisi on ihan helvetinmoinen hitti ja tyyliin ilmiö, niin se on varmaankin yksi "korneimmista ja lapsellisimmista"-biiseistä ikinä.

Lähinnä tarkoita tuota Hard, Rock, Hallelujah-hokemista. Hitto että se on nolo ja korni. Muuten biisi toimii kuin junan vessa ja jyrää nätisti eteenpäin.

Kummallista puhetta kaverilta joka tykkää Cinderellasta ja Mötikästä...

Isojussille plussaa, hienoa kun edes joku tajuaa että Lordin tekemisistä kannata repiä ressiä yhtään sen enempää kuin muidenkaan bändien toimesta. Tuskinpa se nyt keneltäkään yöunia vie jos edes yksi bändi Suomessa puuhailee showtaan noin isossa mittakaavassa.

Ja bändillähän menee perskeleen hyvin, Ozzfestit edessä, Aucoin managerina jne. Innolla odottelen missä poppoo on 5 vuoden päästä.
I've got soul but I'm not a soldier
RocknRoll
13.05.2007 18:13:01
Kummallista puhetta kaverilta joka tykkää Cinderellasta ja Mötikästä...

Juu, tätähän minäkin mietein. :)

Ei vaan, kuten sanoin että biisihän toimii muuten hyvin mutta mua ainakin alkaa naurattamaan väkisinkin se hard_rock__hallelujah! -huudatus. Mutta hyvähän se on jos hymy tulee huulille, hauskaahan se rokin pitäisikin olla.

Lordissahan ei siis mun mielestä ole mitään vikaa jne. ja saavat jatkaa touhujaan miten ja missä vain haluavatkaan. Eikä haittaa vaikka paisuisi maailman isoimmaksi megarockstarabändiksi.
Twinkle
13.05.2007 18:20:50
On aika turha lähteä Lordin kohdalla pyörtämään asioita niin, että "yhtye ei olisi mitään ilman maskeja ja pukuja".

Ei kyllä ole, en minä rankkaa muitakaan keskinkertaisia bändejä niiden ulkomusikaalisten ansioiden perusteella, etenkin kun lavarekvisiitta on loppupeleissä hyvinkin noloa, ainakin mitä sitä todistin viime vuonna pariinkin otteeseen. Kun yhtyeen päältä leikkelee sen lelumainoksen pois, jäljelle ei jää kuin keskinkertainen hardrock -bändi. Sama kuin kiss aikoinaan, en minä laskenut yhtyeen meriittejä sillä kuinka monta Gene Simmons -aiheista lelua saatiin markkinoille ja myyntiin.
mailbag
13.05.2007 19:18:43
tuntuu vähän tyhmältä tässä yhteydessä kritisoida tuota kaupallistamista ja fanituotteita kun ne lordin itsensäkin mukaan kuuluu lordin formaattiin ja noihin b-luokan kauhuleffajuttuihin..
isojussi
13.05.2007 20:03:18
...Se biisihän on parhaimmillaankin keskinkertainen kasarihevi-biisi.

Itse olisin Saa-tanan onnellinen, jos osaisin yhdenkin tommosen tehdä.

Kyllä mun on pakko todeta, että arvosta helkkaristi ensinnäkin sitä monen vuoden työtä, jonka Putaansuu on oman unelmansa eteen pyyteettömästi tehnyt ja samoin arvostan aina kunnon shöytä. Siitä tässä kumminkin on lopun perin kysymys - kansalle sirkushuveja. Eikä siinä pitäisi olla mitään halveksittavaa.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Super-Jari
13.05.2007 20:23:12

Kyllä mun on pakko todeta, että arvosta helkkaristi ensinnäkin sitä monen vuoden työtä, jonka Putaansuu on oman unelmansa eteen pyyteettömästi tehnyt ja samoin arvostan aina kunnon shöytä. Siitä tässä kumminkin on lopun perin kysymys - kansalle sirkushuveja. Eikä siinä pitäisi olla mitään halveksittavaa.

Jokainen bändi josta kannattaa edes avata ketjua pitää olla vähintään uudelleen keksitty pyörä. Jos bändi myy ja menestyy niin sehän on automaattisesti huono. Et taida olla perillä näistä asioista.

Lordia on helppo haukkua kun ne sattuivat osaamaan asiat paremmin kuin muut Suomessa.
isojussi
13.05.2007 21:50:14
HOHO - taidat olla oikein Thorin Vasara! Erittäin hyvin sanottu - plussaa pläjäytän sinulle.
Twinkle
14.05.2007 01:08:13
Jokainen bändi josta kannattaa edes avata ketjua pitää olla vähintään uudelleen keksitty pyörä. Jos bändi myy ja menestyy niin sehän on automaattisesti huono. Et taida olla perillä näistä asioista.

Toisaalta, ei siitä kaikesta tartte diggaillakaan, etenkin jos ei diggaa jostakin mikä on tehny hitosti rahaa on automaagisesti kateellinen. Et taida olla oikein perillä näistä asioista.

Lordia on helppo haukkua kun ne sattuivat osaamaan asiat paremmin kuin muut Suomessa.

Ei se niiden musaa kyllä paranna että lelut käy kaupaksi. Jos tolle kantille mennään, niin Spice Girls oli kyllä parasta musaa koskaan.
Twinkle
14.05.2007 01:11:04

Et taida olla hirveen perillä asioista, tommoista timanttia oli 80-luvun levyt täynnä.

Vaikka keskinkertaiseen panostaa hitosti aikaa, niin se ei tosiaankaan muutu siitä priimaksi.
arppah8
14.05.2007 01:38:28 (muokattu 14.05.2007 01:42:10)

Ja keskinkertainen kasarihevibiisi on toki Euroviisuissa aina sitä parempaa laitaa. Tarttuvaa ja mukaansatempaavaa singalong-hardrockiahan se. On aika turha lähteä Lordin kohdalla pyörtämään asioita niin, että "yhtye ei olisi mitään ilman maskeja ja pukuja". Ei tietenkään, mutta sehän se onkin juuri se bändin pointti ja ydin, ei tällaista rock-teatteria kovin moni nykyään enää tee. Lordin tehtävä on tarjota iso show ja jotain katseltavaa, musiikkiin annostellaan isolla kouralla kauhuelokuvista tuttua kuvastoa ja mikäs sen viihdyttävämpää, kuin katsella Lordin laulavan chainsaw buffettia ja sahailevan nukkeja tekoveri lentäen leatherface-maski naamalla. Right on!

Lordi on mun mielestä todella rehellisesti "pinnallinen" bändi, siihen on alusta asti kuulunut Putaansuun lapsenomainen innostus Kissiä, kauhuelokuvia, kasariheviä, actionfiguureja ja viihdyttävää rock-sirkusta kohtaan. Ja eritoten huomionarvoista on se, kuinka vilpitön, sydämellinen ja faniystävällinen bändi Lordi loppujenlopuksi on. Kannattaa muuten lukea se "Mie oon Lordi" -kirja, valaisee kivasti yhtyeen taustaa ja luonnetta. Saattaa monen silmät hieman jopa auetakin.

Kuinkahan moni teistä oikeasti luki tämän postauksen ? Asiaa joka sana. plussaa Carnationille, joo.
May your dogs colon be familiar with the warmth of your breath!
jalmarus
14.05.2007 04:13:26

Vaikka keskinkertaiseen panostaa hitosti aikaa, niin se ei tosiaankaan muutu siitä priimaksi.

Onks jätkäl jotai henkilökohtaista bändiä vastaan, jos bändi on siusta paska ni miks pitää lässyttää?
No one is spared from the funeral inception
isojussi
14.05.2007 04:33:38 (muokattu 14.05.2007 08:34:24)
Et taida olla hirveen perillä asioista, tommoista timanttia oli 80-luvun levyt täynnä.

Oli varmaan - montako niistä sä teit? Mä en tehnyt yhtään.

E: HOHO - tässä kohtaan pukkaa ikäpolvien välistä kuilua...

Nyt puhutaan poitsu eri asioista - sä puhut "taiteellisesta arvosta" ja mä siitä, että asiat tehdään kunnolla ja ammattimaisesti. Ei me voida lähteä siitä, että jos Perus-Topikin osaa viheltää biisin, se on vain keskinkertaista musaa. Muistelemme tässä kohden hittibiisin tärkeintä elementtiä, tarttuvaa kertosäettä.

Kaikki bändit ei voi olla jotakin Dream Theatereita, vaan musaa on voitava hyväksytysti tehdä muutenkin, kuin siksi, että se on vaikeaa.
Super-Jari
14.05.2007 05:57:40
Toisaalta, ei siitä kaikesta tartte diggaillakaan, etenkin jos ei diggaa jostakin mikä on tehny hitosti rahaa on automaagisesti kateellinen. Et taida olla oikein perillä näistä asioista.

En minäkään pidä Lordista. Kateellisuuspointti on mun mielestä aina ollut vähän ontuva juttu. On vain hankala arvostella yhtyettä josta ei ole koskaan kuullut mitään.

Ainahan pinnalla olevia bändejä parjataan kun ei niitä ug-helmiä ole kukaan kuullut.

Ei se niiden musaa kyllä paranna että lelut käy kaupaksi. Jos tolle kantille mennään, niin Spice Girls oli kyllä parasta musaa koskaan.

Ei kyllä, mutta kenenkään on turha sanoa että bändi on huono. Kyllä ne jotain osaa.
Mika Antero
14.05.2007 08:53:48

Jos kerran Lordi kolahtaa, niin kannattaa tosiaan vähän tutustua esim. niihin Mr. Lordin omiin suosikkeihin, Twisted Sistereihin ynnä muita WASPeihin. Sinä kun teet näköjään monenlaista keikkaa -ymmärtääkseni esim. perhejuhlia, firmoja ym?- niin varmaan aika monet 30-40 -vuotiaat saattaisivat ilahtua tai ainakin yllättyä räväkistä versioista nuoruuden kasarihevisuosikeista.
Twinkle
14.05.2007 16:21:45
Onks jätkäl jotai henkilökohtaista bändiä vastaan, jos bändi on siusta paska ni miks pitää lässyttää?

Oivallinen, kymmenen pisteen esikoulutason kommentti. Vastaukseksi kysymykseesi, niin ei ole. Se on vain keskinkertainen kasarihevibändi keskinkertaisella kabareella, joka voitti euroviisut ja siitä tuli kansan suosikki.

Oli varmaan - montako niistä sä teit? Mä en tehnyt yhtään.

En tehnyt ainuttakaan, mutta olen kuullut niitä paljon. Miksi minun pitäisi tehdä jotain paremmin jotta voisin arvostella jonkun muun tekemistä?

Nyt puhutaan poitsu eri asioista - sä puhut "taiteellisesta arvosta" ja mä siitä, että asiat tehdään kunnolla ja ammattimaisesti. Ei me voida lähteä siitä, että jos Perus-Topikin osaa viheltää biisin, se on vain keskinkertaista musaa. Muistelemme tässä kohden hittibiisin tärkeintä elementtiä, tarttuvaa kertosäettä.

Kaikki bändit ei voi olla jotakin Dream Theatereita, vaan musaa on voitava hyväksytysti tehdä muutenkin, kuin siksi, että se on vaikeaa.

Puhutaan nyt vanhus eri asioista. Se ei tee musiikista hyvää, jos se on teknisesti vaativaa. Hyvä musiikki on täysin subjektiivinen asia, vaikka Lordin konsepti olisikin hyvin tehty niin se ei kuitenkaan välttämättä ole minusta hyvää musiikkia. Hyvä musiikki on osiensa summa, valitettavasti summa jää minun mielestä Lordin kohdalla hyvin keskivaiheille lavashown ollessa varsin kotikutoinen ja musiikin keskinkertaista.
Twinkle
14.05.2007 16:24:53
En minäkään pidä Lordista. Kateellisuuspointti on mun mielestä aina ollut vähän ontuva juttu. On vain hankala arvostella yhtyettä josta ei ole koskaan kuullut mitään.

Ainahan pinnalla olevia bändejä parjataan kun ei niitä ug-helmiä ole kukaan kuullut.

niinpä niin, toisaalta tässä keskustelussa voin väittää että tiedän mistä puhun, olenhan biisit kuullut ja lavashown nähnyt.

Ei kyllä, mutta kenenkään on turha sanoa että bändi on huono. Kyllä ne jotain osaa.

Lähinnä keskinkertainen ja yhdentekevä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)