Hessu87 09.05.2007 18:38:55 | |
---|
Miten hoidatte(hoitaisitte) monitoroinnin ko. laitteistolla?(Esim. rumpalille, joka haluaa kitaraa ja bassoa >756,8Hz taajuuksilla vasemmalle ja pianoa oikealle.) Käytössä: Samsonin neljäkanavainen kuulokevahvistin Soundcraft spirit M12 Biuhoi ja guulokeit Kiitos. Myös muita vinkkejä ko. yhdistelmään kaivataan! Linkkejä jne. -Juo tietoa janoosi- |
varakeef 10.05.2007 10:16:33 | |
---|
Miten hoidatte(hoitaisitte) monitoroinnin ko. laitteistolla?(Esim. rumpalille, joka haluaa kitaraa ja bassoa >756,8Hz taajuuksilla vasemmalle ja pianoa oikealle.) Laitteistoista riippumatta annan monitorointiin muutamia optioita: 1. Kaikkea kovempaa 2. Itseä kovempaa/hiljempaa/kuulemattomiin 3. Pohjia kovempaa/hiljempaa 4. Kuulokkeilla vai kaiuttimesta 5. Koko homma stereona vai monona Tuossa listassa ei ole ei ole yksittäisten instrumenttien panorointi tai ekvalisointi vaihtoehtoja. En siis hoitaisi. Mutta jos haluaa äärimmäisyyksiin asti projektissa palvella, niin voisi kuvitella reitittävänsä ADA eri ulostulihin eri miksauksia eri soittajille. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
jannu 10.05.2007 15:40:17 | |
---|
Mä en oo ADA8000:n kautta tehtyä kunnollista kuuntelua. Jostain syystä ei volan säätely onnistu PatchMixistä lainkaan, vaan ADA:n ulostulot tuuttaavat aika hermeettisellä säröllä. Mulla meneen EMU:n ulostuloista ensiksi signaali pieneen miksertiin, josta pystyn säätämään myö kuunteluvolaa tarkkaamossa; control room-ulostulosta menee sit signaali kuunteluun. "Most people don't realize that two large pieces of coral painted brown and attached to his skull with common wood screws would make a child look like a deer."
-Kurt Cobain
Kain |
LTD 12.05.2007 23:01:07 (muokattu 12.05.2007 23:05:42) | |
---|
http://www.rokkizine.com/haastattelut.php?id=3885 |
Reddie 13.05.2007 00:47:38 (muokattu 13.05.2007 00:48:50) | |
---|
Mä en oo ADA8000:n kautta tehtyä kunnollista kuuntelua. Jostain syystä ei volan säätely onnistu PatchMixistä lainkaan, vaan ADA:n ulostulot tuuttaavat aika hermeettisellä säröllä. Lueskeleppa se Patchmixin manuaali, niin varmaan aukeaa aika moni asia. Toi nyt kuullostaa siltä et tuuttaat sitä materiaalia jotain kautta, mitä et oikein hallitse. Eli kun teet siihen uutta strippiä, niin siinä vaiheessa sun pitää valita onko auxit post- vai pre-fader, jos AUXien kautta haluat työskennellä. Sun pitää sit kans laittaa niihin auxeihin jotkut sendit. Sit kanaviinhan voit laittaa trim potit, jos haluat niistä taas säätää volaa. Jnejnejne... Näin siis esimerkiksi. Tarkenna vähän että millaista signaaliketjua oot rakentamassa. PS. Tsekkaappa myös se, ootko säätänyt E-Mun tuuttaamaan +4dB, koska voipi olla et sun pikkumikseris ei tästä tykkää vaan haluaa -10dB. |
Tää on taas helevetin hienoa kirjotella ihan pelkän muistin varassa, kun en oo lähimainkaan pajaa taas hetkeen. :D Ei mulla se adattiulostulo ole missään vaiheessa mennyt mikserin läpi, vaan ADA8000:sta ulostullessaan suoraan kuulokevahvistimeen. Mä siis yritin hoitaa homman siten, että loin PatchMixiin adat1/2-ulostulon ja tuloksena oli täysin hallitsematon säröhelvetti. Voi hyvinkin olla, että oon hutiloinut ohi post/pre-valinnan täysin sitä huomioimatta ja tää johtuu puhtaasti siitä. Nykyinen järjestelyni on kuitenkin toiminut vähintäänkin kohtuullisesti, enkä oo vaivautunut varmaan puoleen vuoteen asiaa pohtimaan, ennen kuin tuli tämä ketju vastaan. Jahka taas joudan räpeltämään omiin nurkiin, niin pitääpä käyttää aikaa tähän testailuun. Kiitän avusta. "Most people don't realize that two large pieces of coral painted brown and attached to his skull with common wood screws would make a child look like a deer."
-Kurt Cobain
Kain |
Hessu87 14.05.2007 08:53:39 (muokattu 14.05.2007 08:56:46) | |
---|
Kiitoksia! Lähinnä olen ihmetellyt cubasen kanssa toimiessa noiden eri monitori valintojen vaikutusta monitorointiin(tapemachine type tällä hetkellä käytössä). Mitä TE käytätte ja miksi? Jos esimerksiksi soittamassa on basisti ja rumpali samaan aikaan ja monitoriin halutaan pohjaraidoilla olevaa pianoa ja kitaraa(?) paneroituna raa-asti L-R(klikki tulee keskelle kait...) ja vaikka sitten kaikua bassoon, niiin.. Cubasesta ajan tällä hetkellä kaikkia emun ulostuloihin (joku 32** nimellä se oli) ja näin ollen joudun monitoroinnin tekemään cubasessa paneroimalla ja säätelemällä volat. ELI periaatteessa joutuisin joka ikisen soittimen sijoittamaan adatin ulostuloihin ja siitä mikseriin, jotta saisin tehtyä erillisen miksauksen? Vähän on nyt vaikea selittää, kun nauhoitusmasiinassa ei ole nettiä jnejne. ja oon vielä 236 aamua PV:n palveluksessa...:) Rumpujen nauhoituksessa, rumpalin halutessa basaria ja snarea luureihin, niin mun pitää luoda siis ADAT1/2 raitaan direct monitor sendi, ja cubasesta säätää? VAI onnistuuko helpommin.. Auxeilla send kai pitäisi säätää esim. adat 7/8 kanavalle ja miksata sitten cubasessa muut soittimet sopiviksi ja lähettää samaan kanavaan(7/8)??(Latenssiton) Sekavaa luettavaa varmaan, mutta jos joku tästä sepustuksesta hipan saa, niin hyvä. Tuon linkin takaa löytyneen oppaan lukeminen varmasti avittaa.. Eikun lontoo-helsinki-lontoo sanakirja käteen.. Taitaa olla lähtö tällä hetkellä -10dB.. Pitää kokeilla, kun keskiviikkona pääsee lomille kikkailemaan.. Tuun sitten kysyyn taas lisää.. Niin joo.. Ja saanko vielä lisäksi tehtyä ERILLISEN kuuntelun lähikenttämonitsuureihin, ilman, että tasojen säätäminen vaikuttaa soittajan monitorointiin(oletuksena nyt vaikka, että kuulokevahvarille lähtee siitä 7/8:sta signaalit...) :) -Juo tietoa janoosi- |