rautakeuhko 11.05.2007 21:20:48 | |
---|
Olen tähän asti puljannut legendaarisella behringerin adat-etusella, ajattelin kuitenkin jossakin vaiheessa vaihtaa laadukkaampaan. Moni kehuu focusrite octopretä, moni taas presonuksen digimaxia. Jotkut toiset vannovat jonkin muun nimeen, jotkut jopa behringerin. En ole itse päässyt kokeilemaan muita kun tuota edellämainittua ja miltei kaikki jolta olen kokemuksia kysellyt sattuvat omistamaan juuri kyseisen mukkelon josta kysyn eivätkä omaa kokemusta muista vastaavista. Eli siis, kokemuksia. Kertokaa.. |
hape 11.05.2007 21:30:04 | |
---|
M-Audio Octane. http://www.thomann.de/fi/maudio_octane.htm Noissa on ollut saatavuusongelmia jo tovin, omani on ollut tilauksessa joulukuusta asti... Ilmeisesti muuttavat valmistusta RoHS-direktiivin mukaiseksi ja siksi niitä ei ole tuotu Eurooppaan vähään aikaan. Pitäs olla saatavissa tän kuun lopulla. Remember: Don't eat the deadly yellow snow! |
Mikael 12.05.2007 12:34:55 | |
---|
Focusriten Octopre on mulle ainakin ollut aina vähän pettymys - samoin kuin noi kaikki muutkin Focusriten halpikset. Inhimillisyys on hyve. |
jannu 12.05.2007 12:46:19 (muokattu 12.05.2007 12:46:53) | |
---|
Focusriten Octopre on mulle ainakin ollut aina vähän pettymys - samoin kuin noi kaikki muutkin Focusriten halpikset. Meikäläisenkin kokemukset Octopresta ovat hivenen huonoja. Tykkää seota usein ja etuset eivät ole kovinkaan häävit. "Most people don't realize that two large pieces of coral painted brown and attached to his skull with common wood screws would make a child look like a deer."
-Kurt Cobain
Kain |
j-o-n-e 12.05.2007 13:51:42 | |
---|
Mäkään en tykänny Octopre:stä, mut ISA-428 on sit jo ihan toisessa sarjassa. On vähän kalliimpi, mut samalla tosi paljon monipuolisempi, etuset paaaaaljon paremmat kuin Octossa ja AD-laajennuskortti on samaa tasoa kuin RME:n ADI-8:ssa. Ostin omani (ilman AD:ta) Jenkeistä AltoMusic:sta, hinta oli postikuluineen $1200. Yks parhaita ostoksia studiooni! "I only record digital or analog. I don't monkey around with all that other stuff." |
Mikael 12.05.2007 18:28:30 | |
---|
Käsittääkseni tuolla ISA-sarjalla ei kyl oo mitään tekemistä Platinium-sarjan kanssa - hintakn on vähän toista luokkaa... Ite oon ollut kovasti tyytyväinen Yamahan MLA8-etusryppääseen, vaikka siinä ei toisaalta adat-liitäntää olekaan - omasta mielestäni kuitenkin selvästi parempaa kuin octopre. Inhimillisyys on hyve. |
Meikäläisenkin kokemukset Octopresta ovat hivenen huonoja. Tykkää seota usein ja etuset eivät ole kovinkaan häävit. Soundin puolesta ei tossa ole tosiaan mitään erikoista. Lisäksi potikat on rasittavia, vähänkin kun koskee, niin potikka säätyy aivan hemmetisti, vai onkohan toi sitten jo ominaisuus? Sitten vielä tarttee maksaa erikseen, että saa adat-ulostulon. Joten ei paljoa vakuuta. Ja ne valot ovat todella rasittavat, häikäisee oikein kunnolla. :) |
Chade Fallstar 13.05.2007 18:56:58 | |
---|
Samoin Octopret kuumenevat aika hauskasti. Kannattaa jättää räkkiin tuuletusvälejä. Vai onko tämä muuten yleistä kyseiselle laitetyypille? Eli 8-mikkietusta-1U-tyypille? |
Mikael 14.05.2007 11:26:01 (muokattu 14.05.2007 11:26:27) | |
---|
Mua on kans rassannut toi potikoiden sätöalue. Ensiks ei tunnu tapahtuvan mitään ja gainia saa kääntää reippaasti sinne kaakon suuntaan ja sit yhtäkkiä lähellä loppua tapahtuu aivan helvetisti ja pienen pienet säädöt vaikuttavat tosi rajusti ja tarkasti säätäminen on hankalaa. Headroomia ei taida paljoa olla, sillä klippaaminen tapahtuu helposti ja kuulostaa tosi pahalta. Soundissa sinänsä ei oo mitään valittamista (eikä toisaalta myös mitään kehumistakaan) mutta käyttö on tosi ärsyttävää. Inhimillisyys on hyve. |
zerogee 16.05.2007 23:59:03 | |
---|
Itselläni oli huonoja kokemuksia Terratecin soveltuvuudesta mac/protools -ympäristöön ja sain vaihdettua vehkeen ilman kuluja MOTUun (itse asiassa sain hiukan takaisin - oli näet vajaa pari hunttia huokeampi). Voilá! Kaikki toimii täydellisesti! Siispä suosittelen lämpimästi MOTUa. |
Ambitus 17.05.2007 01:36:59 | |
---|
Samoin Octopret kuumenevat aika hauskasti. Kannattaa jättää räkkiin tuuletusvälejä. Vai onko tämä muuten yleistä kyseiselle laitetyypille? Eli 8-mikkietusta-1U-tyypille? Presonuksen Digimaxi käy kanssa välil niin kuumana et siin vois paistaa kananmunan. Poltin kerran sormeni siihen:) Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? |
HK 17.05.2007 01:43:36 | |
---|
Entäs sitten MOTU:n pre8? Kun tuota hintahaarukkaa katsoo, niin sehän mahtuisi sinne vallan mainiosti, ja ainakin mainostavat toimivan myös adat-etusena. Itseänikin kiinnostaisi kovasti kuulla kokemuksia tuosta vehkeestä mainitussa käytössä. Peltikorva puupäässä. |
JoKo 17.05.2007 11:12:35 | |
---|
Entäs sitten MOTU:n pre8? Kun tuota hintahaarukkaa katsoo, niin sehän mahtuisi sinne vallan mainiosti, ja ainakin mainostavat toimivan myös adat-etusena. Itseänikin kiinnostaisi kovasti kuulla kokemuksia tuosta vehkeestä mainitussa käytössä. Kyllä se toimii ihan hyvin, etuasteet on hyväsoundisia. Potikat on valitettavasti aika heikkolaatuisia, mulla murtu yksi melkein heti kättelyssä. |
zerogee 17.05.2007 20:28:05 (muokattu 18.05.2007 09:59:32) | |
---|
Nimenomaan MOTUN pre8:n hankin Terratecin tilalle ja (kellotus)ongelmat loppuivat. Samoin Terratec oli erittäin kuuma muuntajan kohdalta mutta MOTU toimii viileesti. Etuasteet soundaavat terveiltä ja gainiä löytyy. Potikat eivät ole (ainakaan vielä) oikutelleet. Hinta/laatu -suhde on mielestäni erittäin kohdallaan. |
HK 19.05.2007 03:29:38 | |
---|
Kiitos asiallisista kommenteista. Taitaa olla ostoslistalla. Peltikorva puupäässä. |