Aihe: Paljonko trussi kestää?
1
isojussi
12.05.2007 14:10:52
Siis, kuten otsikossa: Miten paljon kuormaa trussi kestää?
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Marzi
12.05.2007 16:00:11

Riippuu TÄYSIN trussista. Toiset tuhansia kiloja, toiset kiloja. Kolmiputkinen sentin vahvoista putkista tehty "discotrussi" kestää vähemmän kuin 20" emotrussi. Ja trussin kantavuuden lisäksi pitää laskea kantavuus sille mistä ja millä trussia riiputetaan. Ja jos se on tarkoitus nostaa standeilla, niin pitää tietää paljonko standi kestää ja kestääko taso mille standinlaittaa.

Tarttis siis vähän tarkentaa vai. :D
No yhyy.
aimotuska
12.05.2007 19:12:10 (muokattu 12.05.2007 19:14:53)
Tässä ois global trussin (elikkä stairvillen) speksit: http://www.globaltruss.com/pdffiles/Load%20&%20Deflection%20XP.pdf

Mutta kuten jäsen M sanoi, juttu ei jää pelkästään noiden kankien kestävyyteen. Käytännössä tämmösissä tavallisten kuolevaisten jutuissa yleensä nostimet ja lavarakenteet tulee ennemmin vastaan kuin trussin rajat -- olettaen, että jätetään thomannin pikkurillin paksuiset decotrussit sinne kaupan hyllylle. Ja pidetään euroviisut ihan erillään. :)

Mulla on tota GB:n F33:a semmonen 5x2m ja Work LW-150 nostimet. Tuo kanki kannattelis sinällään jo pientä autoa, mutta nostimet jaksaa vaan 100kg per puoli. Käytännössä niissä riippuu yleensä jotain ~20kpl PAReja ja pari futurelightin skanneria plus muutama kymmenen metriä sähköjöötiä. Hyvin jaksaa ainakin tuon kuorman, mutta en viittis juuri enempää kuormittaa.
Pah
Lennu
12.05.2007 20:58:13

Periaatteessa Jussi, sun ei kannata hyppää siihen roikkumaan..
Japanilaiset koulutytöt liimaa pihevejä päähän ja komodo syö ne.
isojussi
12.05.2007 22:22:56
Periaatteessa Jussi, sun ei kannata hyppää siihen roikkumaan..

Hoho - jätkä arvas, mitä mietin.
isojussi
12.05.2007 22:32:27
Tässä ois global trussin (elikkä stairvillen) speksit: http://www.globaltruss.com/pdffiles/Load%20&%20Deflection%20XP.pdf

Kiitos! Tätä tietoa hain!
isojussi
13.05.2007 12:40:56
Itse asiassa mä oon miettinyt sellaista suht nopeesti kasattavaa pikkuista lavarakennelmaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)