Aihe: Tik Tak & Negative Ruma klubilla
1 2 3 4 5 6
Tupuna
08.01.2004 00:58:47
Öö, ei. Mitä väliä sillä on kuka ne biisit tekee? Kuulostaa vaan kivalta ja soittavat hienosti.

Niin, mutta jos joku miesten bändi ei tee biisejään itse vaikka kuulostaisi kuinka hyvältä, niin heti lyttäisitte sen maanrakoon. Fakta! Mutta niin... minnes mies seksuaalisuuttaan pakoon pääsisi.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
leka
08.01.2004 01:00:24
Niin, mutta jos joku miesten bändi ei tee biisejään itse vaikka kuulostaisi kuinka hyvältä, niin heti lyttäisitte sen maanrakoon.

ei välttämättä... jos konsepti toimii
yleistäminen on aina väärin
Ossi
08.01.2004 01:01:56

Öö, ei. Mitä väliä sillä on kuka ne biisit tekee? Kuulostaa vaan kivalta ja soittavat hienosti.

Tottakai on tärkeää kuka tekee biisit. Olkoon kuinka huonoja hyvänsä, tärkeintä että on omia. Siinä on niinku se rokkk.
"..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?"
Tupuna
08.01.2004 01:03:19
Tottakai on tärkeää kuka tekee biisit. Olkoon kuinka huonoja hyvänsä, tärkeintä että on omia. Siinä on niinku se rokkk.

No tulihan se sieltä.
leka
08.01.2004 01:06:36

Eihän Elvari, Frank Sinatra tai Tom Joneskaan tee omia biisejään...

Vähän sama juttu jos näyttelijää ei arvostettaisi jos ei kirjoita omia käsikirjoituksiaan
yleistäminen on aina väärin
blastoff
08.01.2004 01:13:29 (muokattu 08.01.2004 01:15:03)
Niin, mutta jos joku miesten bändi ei tee biisejään itse vaikka kuulostaisi kuinka hyvältä, niin heti lyttäisitte sen maanrakoon. Fakta!

Paskanmarjat. Ei Elviskään kaikkia biisejään tehnyt ja silti se oli ns. aika "roch". Itse en diggaa Negativesta ENKÄ TikTakista (paitsi Mimmusta, koska se on ihan IHQ!!!111) joten turha on ruveta kinaamaan näiden bändien paremmuudesta ainakaan minun kanssani.

EDIT: prkl. leka ehti eka.
fox
08.01.2004 01:14:04

Sitte siinä on toki sekin että kun biisit on omia ei kukaan voi sanoo että "väärin soitettu"... ;) (jos ei nyt mitään hillitöntä kämmiä tule)
Ja Tupunalle - tuo kaikki johtuu siitä et meillä on sentään se y-kromosomi - se selittää. =)
Tähän loppuun sopinee bändimme komppikitaristi-laulajan ynnä äänimiehemme klassinen heitto:
"Mimmu tai ei mitään!!"
Kultasormi
08.01.2004 01:41:08
Omat kommentit olis sitten semmoisia, että olin yllättynyt molempien laulajien heikohkosta (Jonnella paikoin enemmänkin kuin heikohkosta) vireessä pysymisestä. Kuitenkin jos vaikka Negativea vertailee HIMin just tulleeseen vetoon, niin oli tossa yritystä selkeesti enemmän lavaesiintymisen ym. suhteen. HIM oli kyllä tosi vaisu melkeen joka suhteessa. En oo sitten minkään näistä kolmesta bändistä erityinen kannattaja, ettei oo "lehmää ojassa".

Plussaa vois antaa myös Petralle siitä, että lievistä virheistä se ei näyttäny lannistuvan yhtään, vaan veti täysillä loppuun asti. Se on hyvä homma.
Lux
08.01.2004 01:46:11

Eihän Elvari, Frank Sinatra tai Tom Joneskaan tee omia biisejään...

Vähän sama juttu jos näyttelijää ei arvostettaisi jos ei kirjoita omia käsikirjoituksiaan

Juurikin näin.
Laulaja on laulaja, soittaja on soittaja, säveltäjä säveltäjä ja hanslankari hanslankari. Mainiotahan se on jos taidot riittää useampaan näistä, mutta se ei ikinä ole ollut minkäänlainen "rock"-termin määre että tekee itse omat biisinsä. Eikä Tiktak kuitenkaan covereita vedä vaan omia alkuperäisbiisejään.

Ja mitäs se Tupuna tuolla tunnustikaan, "nuorille ja hyvännäköisille ollaan kateellisia" tai jotain vastaavaa...?

Voi hyvänen aika. Kuusi nuorta naista osaa soittaa ja laulaa, ovat osuneet samaan ryhmään joka osui hyvään saumaan, ja sattuvat vielä näyttämään siltä että kehtaa levynkanteen ja lavalle mennä... mitä niiden pitäis tehdä? Pyytää anteeksi kaikilta, lopettaa bändi ja perustaa kutomo?

Höps höps.
How d'you know I was lookin' at you if you weren't lookin' at me? (Mr Bungle)
Vilhelmus
08.01.2004 01:49:24

Eikä Tiktak kuitenkaan covereita vedä vaan omia alkuperäisbiisejään.

Kids In America?
Why Girls Cry?

Onhan niitä, mutta levynkansi hukassa...
Now he knows his father betrayed, Now his wings turn to ashes to ashes his grave.
Burning Winter The Coveralls
Tupuna
08.01.2004 01:51:27
Ja mitäs se Tupuna tuolla tunnustikaan, "nuorille ja hyvännäköisille ollaan kateellisia" tai jotain vastaavaa...?

Voi hyvänen aika. Kuusi nuorta naista osaa soittaa ja laulaa, ovat osuneet samaan ryhmään joka osui hyvään saumaan, ja sattuvat vielä näyttämään siltä että kehtaa levynkanteen ja lavalle mennä... mitä niiden pitäis tehdä? Pyytää anteeksi kaikilta, lopettaa bändi ja perustaa kutomo?

Höps höps.

Lux-kultasein, älä vaahtoa! :) Minähän sanoin jo aiemmin että Tiktak kuulostaa hyvältä. Kyseenalaistin/ironisoin vain miespuolisten m.net-käyttäjien arvostelukykyä.
askomiko
08.01.2004 01:52:39
Hö, eihän tiktakkia ja negativea voi verrata. Mulle tiktak, tytöille negative. :)
Myytävänä pari kitaraa ja Orange Ad30? Myykääs joku mulle 4x12" greenbackeillä.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Eemil
08.01.2004 03:28:31
Hmm...Eikös ne Tiktakit oo ruvennu ite tekemään biisejä? Mä muistaisin jostain lukeneeni, että niillä on tällä uudella platallakin jo pari omaa biisiä. Helvetti, olikohan se Tiktak ollankaa...?
Torilla Ibanez S570wnsol 800 ja Yamaha fg-411c-12bl elektroakkari 200. Tukekaa köyhää muusikkoa.
PuNkKi
08.01.2004 03:45:36
Hmm...Eikös ne Tiktakit oo ruvennu ite tekemään biisejä? Mä muistaisin jostain lukeneeni, että niillä on tällä uudella platallakin jo pari omaa biisiä. Helvetti, olikohan se Tiktak ollankaa...?

onhan sillä uudella lätyllä vissiin se yks empun biisi
"tuuleksi taivaanrantaan" tai ei sekään ihan kokonaan
sen ole mutta kuitenkin.. no ihan sama.

tiktak on kuitenkin ihan ok..
Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti.
paavi
08.01.2004 07:20:42
Hhhmm...TikTakilta kuulin muutaman biisin. Olisin katsonut koko jutun, mutta kun parempi puoli halusi katsoa jotain lakisarjaa. Olin varautunutkin siihen jo, että biisit vedetään mallikkaasti ja homma niinsanotusti toimii. Huomasin vaan sellaisen asian, että ainakaan sillä miksauksella hommassa ei oikein ollut meininkiä. Kaikki kuulosti samalta ja sama komppi riippumatta biisin tavoitellusta luonteesta. Laiskalta. Luulen, että livenä paljon parempi meno.

Laulut kyllä toimi. Oliskohan sillä solistilla ollut vähän flunssa? Jokatapauksessa en kyllä ole samaa mieltä sen kanssa, joka valitti täällä epävireisyydestä. Live-rock-esitykseksi erittäin puhdasta laulua.

Kitaroita kritisoin vähän. Välillä kaksi kitaraa vetää samaa löysää komppausta. Perusvirhe nuorille bändeille. Se on yksi syy siihen löysyyteen. Noh, kaiken kaikkiaan täytyyhän sitä myöntää, että aika lukkiintunut olin ruudun edessä. Mimmu tai ei mitään!!

Negativea en kuullut, mutta pelkään pahinta...
I know the pieces fit
Jäärä
08.01.2004 08:55:07
TikTakin osuuden katsoin, mutta Negativelta vain ensimmäisestä biisistä puolet ja sitten vaihdoin kanavaa.

Hehe, täälläkin sama juttu.
"Koneella on koneen tahti"
doolittle
08.01.2004 09:03:55
Tiktak vastasi odotuksia ja kyttäsin tuon keikan radiostakin silloin aikoinaan. Mielestäni ehkä Emppu ja Mimmu erottuivat edukseen bändistä ja soitto oli kuin olikin paljon hehkutetun "rok" ja hyvä niin. Kyllä TikTak saa mun puolesta sen ihan oikean bändin statuksen, ne on niin ammattilaisia että alkaa melkein oikeastaan pelottaa että meneekö touhu kohta pelkäksi suorittamiseksi. Olen muuten ollut työharjoittelussa samassa työpaikassa kuin Petra. Kadehtikaa!
"It´s a mad world, but I´m proud to be a part of it" -Bill Hicks-
Nimismies
08.01.2004 09:06:51
Voi hittolainen kun en muistanut katsoa. TikTak on kyllä livenä äärimmäisen kova yhtye.
"Karkasin Nimismiehen kyydistä sivutuuliherkkyyden sillalla vallitessa." - Absoluuttinen Nollapiste: Suvannossa Ylpeä Ilme
ville viaton
08.01.2004 09:12:27
Negativesta sen verran, että eihän se bändiä pahenna että rokki-image toimii heillä, mutta pitäisi sentään vähän sitä soittoa ja laulua ja biisejäkin rukkailla. Itse asiassa aika paljon. Olen nyt kolme kertaa kuullut bändin livenä ja voi helvetti kun soittavat ja laulavat huonosti. Mutta pikkutytöt tykkää kyllä, eikä heitä nyt siitä voi syyttääkään, niin hyvin on bändi osansa harjoitellut.
Wofon man nicht sprechen kann, darüber muss man schweigen!!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)