Cliffe 11.05.2007 12:50:55 | |
---|
mitä järkee tämmösessä? kannattaako hankkia ollenkaan |
hemmo 11.05.2007 12:59:12 | |
---|
mitä järkee tämmösessä? Ei tommosia kannata täällä kysellä. kannattaako hankkia ollenkaan Tottakai. Ilman muuta. Ihan kiva. My name is Bomb, Hemmo Bomb. |
Haitaristi 11.05.2007 15:17:08 | |
---|
mitä järkee tämmösessä? No voit soitttaa akustisia keikkoja tai muuten vaan soitella ilman vahvistinta, vaikka itse hommaisin kyllä kontran ku se olis paljon siistimpi. kannattaako hankkia ollenkaan No sehän riippuu siitä että tarvitko akustista bassoa. |
absqua 11.05.2007 15:20:16 | |
---|
No voit soitttaa akustisia keikkoja tai muuten vaan soitella ilman vahvistinta, vaikka itse hommaisin kyllä kontran ku se olis paljon siistimpi. Akustinen bassokitara sinänsä, siis ilman minkäänlaista vahvistinta, ei riittä keikalle jos mukana soittaa muita instrumentteja. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Haitaristi 11.05.2007 15:32:16 | |
---|
Akustinen bassokitara sinänsä, siis ilman minkäänlaista vahvistinta, ei riittä keikalle jos mukana soittaa muita instrumentteja. Niin no...soittaa yksin sitten ;). |
Hellrongel 11.05.2007 15:46:55 | |
---|
mitä järkee tämmösessä? Mitä järkeä akustisessa kitarassa? Ainakin sähköä säästyy, ja maapallo pelastuu. |
ewq 11.05.2007 15:59:18 | |
---|
No voit soitttaa akustisia keikkoja tai muuten vaan soitella ilman vahvistinta, vaikka itse hommaisin kyllä kontran ku se olis paljon siistimpi. Totta, et kontra on siistimpi. MUTTA, se on kalliimpi ja monin verroin vaikeampi kulettaa ympäriinsä. Ja onhan siinä myös erilainen soundi, mutta se taas ei ole kovin hyvä asia, ainakaan omasta mielestäni ;). Vire se on epävirekin. |
Haitaristi 11.05.2007 16:06:06 | |
---|
Totta, et kontra on siistimpi. MUTTA, se on kalliimpi ja monin verroin vaikeampi kulettaa ympäriinsä. Ja onhan siinä myös erilainen soundi, mutta se taas ei ole kovin hyvä asia, ainakaan omasta mielestäni ;). niin onhan ne kalliita ja isoja. Ite en oo koskaan koittanut kontralla soittaa, mutta kuullut/nähnyt olen kun muut soittavat ja se saundikin on mun mielestä just sellanen siisti. Mutta eihän sekään kaikkiin musatyyleihin varmaan sovi. |
Teijo K. 11.05.2007 16:15:08 | |
---|
Totta, et kontra on siistimpi. MUTTA, se on kalliimpi ja monin verroin vaikeampi kulettaa ympäriinsä. Ja onhan siinä myös erilainen soundi, mutta se taas ei ole kovin hyvä asia, ainakaan omasta mielestäni ;). Niin joo, jos ei tykkää hyvästä soundista niin eihän se kontra sitten käy tietenkään. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin vanha Väinämöinen. Itse tuon sanoiksi virkki: "Nyt on aika arvan käyä, Miehen merkkiä kysyä" |
Teijo K. 11.05.2007 16:17:08 (muokattu 11.05.2007 16:19:56) | |
---|
Niin no...soittaa yksin sitten ;). Akustinen bassokitara ei vahvistamatta riitä keikalle yksinkään, ellei se keikka ole makkarissa maksimissaan kahdelle kuulijalle ja nekään ei saa sitten keskenään puhua ollenkaan. Ei kontrakaan hirveän isoon tilaan riitä vahvistamatta. Itellä taitaa olla noin 100 hengen yleisö suurin missä vielä jotenkin pärjäsi ilman vahvistusta, mutta sai jo röytää ihan oikeasti olan takaa. Ja siinäkin oli muina soittimina vain piano ja laulu. Luulen että pari akustista kitaraa ja joku torvi soittamaan siihen sooloa päälle niin olisin ollut jo pulassa. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin vanha Väinämöinen. Itse tuon sanoiksi virkki: "Nyt on aika arvan käyä, Miehen merkkiä kysyä" |
Haitaristi 11.05.2007 16:18:17 | |
---|
Akustinen bassokitara ei vahvistamatta riitä keikalle yksinkään, ellei se keikka ole makkarissa maksimissaan kahdelle kuulijalle ja nekään ei saa sitten keskenään puhua ollenkaan. No siis juuri tälläistä tilannettahan minä tarkoitin ;) |
Haitaristi 11.05.2007 16:22:31 (muokattu 11.05.2007 16:22:53) | |
---|
Eikös täällä ole muuten kontrabassoista mitään omaa keskustelua? Mua ainakin kiinnostais tietää niistä enemmän, jos joskus mulla on varaa ostaa sellanen. |
Karlsson 11.05.2007 16:39:04 | |
---|
Eikös täällä ole muuten kontrabassoista mitään omaa keskustelua? Mua ainakin kiinnostais tietää niistä enemmän, jos joskus mulla on varaa ostaa sellanen. Haulla löytyy varmasti useampikin keskustelu aiheesta. Lisää hifimpää! |
ewq 11.05.2007 22:40:00 | |
---|
Niin joo, jos ei tykkää hyvästä soundista niin eihän se kontra sitten käy tietenkään. Hoho. Mutta siis tosiaan, molemmille löytyy käyttöä, molemmat ovat erilaisia niin soundiltaan kuin plaaplaaplaaltaankin. Lisäksi kontra on huomattavasti vaikeampi soitin (ainakin siis omasta mielestäni) kuin sähkö/akustinenbasso. Toki molempiin tottuu treenaamalla. Jännästi niillä akustisilla soittimilla on ennen muinoin pärjätty ilman vahvistimia, mutta nykyoloissa kyllä pulaan joutuu aika helposti, ei kummoista porukkaa tarvita ettei soittosi enää kuulukkaan sitten niin mihinkään. Mutta tätä aihetta en jatka koska en itsekään tiedä mitä puhun :D. Eikös täällä ole muuten kontrabassoista mitään omaa keskustelua? Mua ainakin kiinnostais tietää niistä enemmän, jos joskus mulla on varaa ostaa sellanen. Sellanen ketju kannattaa ehdottomasti perustaa tai kaivella jostain kätköistä esille. Hyötyä varmaan olisi monille siitä. Omien havaintojen perusteella tosin kontran soittajia/kontrasta kiinnostuneita on harmittavan vähän. Vire se on epävirekin. |
Teijo K. 11.05.2007 22:46:17 (muokattu 11.05.2007 23:06:59) | |
---|
Hoho. Mutta siis tosiaan, molemmille löytyy käyttöä, molemmat ovat erilaisia niin soundiltaan kuin plaaplaaplaaltaankin. Lisäksi kontra on huomattavasti vaikeampi soitin (ainakin siis omasta mielestäni) kuin sähkö/akustinenbasso. Toki molempiin tottuu treenaamalla. Jännästi niillä akustisilla soittimilla on ennen muinoin pärjätty ilman vahvistimia, mutta nykyoloissa kyllä pulaan joutuu aika helposti, ei kummoista porukkaa tarvita ettei soittosi enää kuulukkaan sitten niin mihinkään. Mutta tätä aihetta en jatka koska en itsekään tiedä mitä puhun :D. Njoo no akustinen bassokitara on aika nuori keksintö. Kontran kanssa taas on yksinkertaisesti lisätty kontrien määrää orkesterissa kun yksi ei ole riittänyt. Eli aika äkkiä. Lisäksi salien akustiikat suunniteltiin akustiselle musalle, nykyään niitä ei suunnitella millekään. Tehän miten sattuu mistä vaan halvimmasta materiaalista sattuu saamaan. Huippua edustaa joku Alvar Aalto joka on saanut aikaan tasan yhden pienen sivuhuoneen yhteen museoon missä on edes suurinpiirtein toimiva akustiikka sinällään. Kaikkia muita on jouduttu sähköisesti jälkeenpäin korjailemaan. Ja voiko niitä muuttaa toimivimmiksi? No ei tietenkään kun se oli Alvar Aalto, neroista neroin. Ei tänään kyllä tunnu kiinnostavan juuri mikään. Nojoo, onhan toi ihan totta. Bassokitaraan verrattuna kontra on hankala roudata, kalliitakin ovat, huoltaminen on vaikeampaa, kielet maksaa maltaita (onneksi kestävät pitkään), vaatii autoksi vähintään farkun että menee sujuvasti, vaativampi äänentoiston suhteen, kiertää isoilla volumeilla helpommin, vaikeampi ja fyysisesti raskaampi soittaa... Mutta ei vaan ole mitään jakoa millään bassokitaralla fiiliksen suhteen miulle kun pääsee luukuttamaan kontralla keikalle. Siis kun se musa on oikeaa jne. Justiinsa kaikki akustinen juttu. Kyllä se kontra tulee raahattua vaikka hampaat irvessä paikalle. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Meikäläisellä on ollut pitkään mielessä että joskus se bassokin pitää hankkia. Oikeasti kyllä pitäisin kontran äänestä, mutta monestakaan syystä en siihen kyllä rupea. Menin sitten ostamaan Fenderin akustisen ja olen kyllä ihan tyytyväinen. Hiljaahan se soi mutta enpäs keikkaile, eikä se häiritse naapureita, ja elektroakustisena siitä saa äänityksiin tarpeeksi soundikirjoa. Tuolla se soi mukana, http://goldenepave.com/w050507.mp3 . Onpas kiva tunne kun muutamassa vuodessa olen saanut siirryttyä liki puhtaasta elektroniikasta näinkin akustiseen meininkiin. lumbaj lumbaj lumbalaj, ajde ajde ajde! |
kimling 13.05.2007 23:21:33 (muokattu 13.05.2007 23:23:11) | |
---|
Itse ostin perjantaina itselleni sellaisen elektro akustisen basson enkä oo siitä vieläkään kunnolla irti päästänyt vaan jammailu pitkin öitä porukoitten ja naapurien onneksi ja iloksi. rakkaudella meiltä teille |