Borlag 10.05.2007 19:05:26 | |
---|
Devinin tekeleet on kaikki samankuulosta musaa eri nimillä. Juu ei lähelläkään. Jos ei esim Devlabista, Ocean Machinessa ja Heavy As A Really Heavy Thingistä huomaa eroa niiden välillä, niin siinä vaiheessa kannattaa jättää musiikin kuuntelu sikseen. |
Tohtori Tonus 10.05.2007 19:33:46 | |
---|
Periaatteessa (ja käytännössäkin) on kolme eri bändiä: Devin Townsend - äijän soolohommat (OM, Infinity, Terria, Ziltoid) The Devin Townsend Band - Devin + oikea bändi pysyvillä jäsenillä (AE & Sync tehty) ja sitten SYL (Physicist on käytännössä myös SYL-levy, vaikka julkaistiin Devinin nimellä - koko bändi on sama kuin SYL muutenkin). Ahaa, joo... Olin elänyt siinä käsityksessä, että "Devin Townsend Band" ja "Devin Townsend" olisivat olleet käytännössä sama asia. Kun eikös Devin tee kuitenkin kaiken musiikin itse myös Devin Townsend Band-nimellä julkaistuilla levyillä? "I only know two kinds of people - those who obey me, and those who die." -Chuck Norris |
Majesty 10.05.2007 22:12:24 (muokattu 10.05.2007 22:14:54) | |
---|
Ahaa, joo... Olin elänyt siinä käsityksessä, että "Devin Townsend Band" ja "Devin Townsend" olisivat olleet käytännössä sama asia. Kun eikös Devin tee kuitenkin kaiken musiikin itse myös Devin Townsend Band-nimellä julkaistuilla levyillä? No juu, kyllä mielestäni DTB ja DT kuuluvat "samaan spektriin", ja miellän ainakin itse ne samaan diskokrafiaan, vaikka sinänsä totta Tornio puhuikin. Joskin jos alettaisiin kunnolla saivartelemaan, niin pitäisi vielä erottaa Ocean Machine omaksi kokonaisuudekseen jne. Eli suomeksi, HevyDevy maailmassa meikäläiselle se on Devin kamaa, tai sitten SYL kamaa, ja uskon useimpien sen näin mieltävän. En juo vettä koska kalat naivat siinä. |
Torniojaws 10.05.2007 23:13:02 | |
---|
Eli suomeksi, HevyDevy maailmassa meikäläiselle se on Devin kamaa, tai sitten SYL kamaa, ja uskon useimpien sen näin mieltävän. Ja näin menee arkistokin itsellä :) |
arppah8 10.05.2007 23:29:19 | |
---|
Ja näin menee arkistokin itsellä :) Kuin myös. Jännityksellä kyllä odottelen tuon Ziltoidin ilmestymistä. Yhden kerran kävin tsekkaamassa MySpace-biisit ja olin aavistuksen pettynyt, odotin enemmän Infinity-tyylistä tavaraa. Mutta eivätpä Devyn tuotokset ole koskaan kerrasta mulle avautuneet, which is nice. Kohtahan se levyn todellinen luonne selviää. May your dogs colon be familiar with the warmth of your breath! |
bedlam 10.05.2007 23:40:51 (muokattu 10.05.2007 23:45:39) | |
---|
Periaatteessa (ja käytännössäkin) on kolme eri bändiä: Devin Townsend - äijän soolohommat (OM, Infinity, Terria, Ziltoid) The Devin Townsend Band - Devin + oikea bändi pysyvillä jäsenillä (AE & Sync tehty) ja sitten SYL (Physicist on käytännössä myös SYL-levy, vaikka julkaistiin Devinin nimellä - koko bändi on sama kuin SYL muutenkin). Edelleen olen sitä mieltä että Ocean Machine ei oikein istu tohon soolokategoriaan. Bändilevy se musta on ainakin enemmän kuin Infinity ja tuon levyn orkesterillahan oli oikein oma nimikin. Bändi ei vain toista levyä sitten tullut tehneeksi. Vaikka Ellefson_88 olikin provoasenteella viestissään, niin täytyy vähän komppailla. Vähän liian tasapaksua jyystämistä miehen tuotokset suurimmalta osin minusta ovat, dynamiikkaa ja vaihtelevuutta tuotantoon kaipaisin. Ehkä myös muutaman vuoden taukoa levytyksistä ja niiden todellisten helmien keräämistä timmiksi paketiksi. Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee. |
Torniojaws 11.05.2007 07:06:17 | |
---|
Edelleen olen sitä mieltä että Ocean Machine ei oikein istu tohon soolokategoriaan. Bändilevy se musta on ainakin enemmän kuin Infinity ja tuon levyn orkesterillahan oli oikein oma nimikin. Bändi ei vain toista levyä sitten tullut tehneeksi. Osittainen bändihän siinä soitti, mutta biisit olivat käsittääkseni täysin Devinin käsialaa. DTB:ssä muut jäsenet osallistu(i)vat sävellyshommiin. |
Ellefson_88 11.05.2007 09:22:19 (muokattu 11.05.2007 09:22:41) | |
---|
Noniin fanipojat älkää nyt innostuko. Ei mun mitenkään provomeiningeillä pitäny käydä hyppimään, mutta ainakin uudempi matsku on aika samasta muotista valettua. En tiedä miten asian laita on sitten vanhemmilla lätyillä. Asia on kuitenkin niin, että tekee gutaa kun levyllä pyörähtää käyntiin biisi, jossa ei ole sitä tyypillistä wall of sound/basarimyrskyä ja pääsee hengittämään ja hevosia rauhassa kengittämään. |
ANtTIKRISTUS 11.05.2007 10:42:12 | |
---|
Asia on kuitenkin niin, että tekee gutaa kun levyllä pyörähtää käyntiin biisi, jossa ei ole sitä tyypillistä wall of sound/basarimyrskyä ja pääsee hengittämään ja hevosia rauhassa kengittämään. Nuo seikat kuuluu Devinin helposti tunnistettavaan ja jo tavaremerkitykseksi muodostuneeseen soundiin. Ne eivät kuitenkaan tee munsta kappaleista samanlaisia. Mutta ymmärrän kuitenkin mitä meinaat, mullakin oli aikanaan vähän vaikia saada SYLista otetta, jotenkin puuduttavalta ja suoraviivaiselta se tuntui aikanaan (häpeän) mutta sitten kun nappas niin paluuta ei ollut. Vakuutan antamani tiedot oikeiksi ja ilmoitan, jos tietoni muuttuvat. |
A.l 11.05.2007 17:54:52 | |
---|
Olen samaa mieltä tuosta Ellefson_88 kanssa. Liikaa on tuplailtu ja seinämäisyys häiritsee 80% ajasta. Onneksi on niitä hengähdystaukojakin. "Tyylinä" se on minusta vähän kehno. Eivätkö laulut jaksa yksinään kantaa itseään vähemmillä raidoilla? Termiä kompressointi en ymmärrä, voisiko joku valaista tuosta? Tulikin tästä mieleeni, että voisinpa tilata Ocean Machinen ja Infinityn vaikkapa heti! |
lethus1 11.05.2007 20:51:57 | |
---|
Muutaman kalljan voimin kuuntelin taas Infinityn pitkästä aikaa.. Voi vitu mikä levy. Aahrh.... Dynamics Vompatti: http://www.elisanet.fi/thebandsear/Destination_single.MP3 |
ramionparas 11.05.2007 21:00:33 | |
---|
Journalism is a crazy thing. (and one of the main contributing factors to my current state of burn out) Heres the deal: When and if I feel like it, I'll let you know. I'm officially burnt out on travelling, touring, and self promotion. I want to produce and make records for an undetermined length of time. Please respect that. I love syl and dtb, and the members of those bands mean a great deal to me, but I have to do it for the love, when it becomes a burden, it's time to step away for awhile. After Ziltoid, there will be no real interviews for as long as it takes for me to build up strength again. I'm sure at some point I'll get the itch to play, but in the meantime, please respect that I've burnt myself out and need to get away from it all. I'm no good to anyone as a tired shell going through the motions for money. Enjoy the music...enjoy the productions...there will be a ton of them. btw - Ziltoid is a self parody, and I don't intend on milking it into a commercial light ... mainstream acceptance makes me nauseous... Thanks, Devin http://www.evilpiggy.tk
http://www.mikseri.net/epm
http://www.myspace.com/evilpiggymachine |
Necromuru 11.05.2007 21:56:15 | |
---|
Journalism is a crazy thing. (and one of the main contributing factors to my current state of burn out)... ...Thanks, Devin No eiköhän Devinillekkin viellä keräänny tarpeeksi vitutusta niin mies saa taas SYL:in potkaistua käyntiin. :) Kitara on kuin piano: sitä soitetaan välillä ja niitä on eri merkkisiä. |
kouranka 11.05.2007 22:11:37 | |
---|
Juu eiköhän tuo mies oo taukonsa ansainnutkin. Toivottavasti pääsen joskus vielä näkemään hänet livenä. Nyt herkutellaa! |
Juu eiköhän tuo mies oo taukonsa ansainnutkin. Toivottavasti pääsen joskus vielä näkemään hänet livenä. Kyllä varmasti tulee soittamaan vielä livenä! Ainakin minä haluan nähdä äijän tositoimissa :( Oops, I twisted again... |
Loijaa 13.05.2007 04:10:30 | |
---|
Kuuntelin kahta eri projektia missä äijä on ollut mukana ja samaltahan tuo kuulosti. Ei voi mitään. Heavy Metal Thunder |
Hipelius 13.05.2007 11:46:17 | |
---|
Kuuntelin kahta eri projektia missä äijä on ollut mukana ja samaltahan tuo kuulosti. Ei voi mitään. Mitkähän ne oli? City ja Physicist? http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))> |
Loijaa 13.05.2007 13:00:21 | |
---|
Mitkähän ne oli? City ja Physicist? Accelerated Evolution ja Biomech. En ole kovin paljon miehen muuta tuotantoa kuullut, mutta nämä vain minusta muistuttavat toisiaan runsaasti jollain kierolla tavalla. Heavy Metal Thunder |
pehko 13.05.2007 14:26:52 | |
---|
Accelerated Evolution ja Biomech. En ole kovin paljon miehen muuta tuotantoa kuullut, mutta nämä vain minusta muistuttavat toisiaan runsaasti jollain kierolla tavalla. nappaa vaikka tohon Biomechin rinnalle SYLin Alien.....katotaan muuttuuko ääni kellossa. HEAVY...FUCKING...METAL! |
Milkop 13.05.2007 15:21:18 | |
---|
nappaa vaikka tohon Biomechin rinnalle SYLin Alien.....katotaan muuttuuko ääni kellossa. Ja kolmanneksi vielä Devlab. Ihme on jos siinä vaiheessa vielä samalta kuulostaa. |