Joees 12.05.2007 17:46:02 | |
---|
no joo nyt on trankku peli mut ei kai se haittaa jos satanen on. entäs kaappia 2x12 vai 4x12 ittel on semmone kuva et enempi parempi :D mut ei tommost 4x12 laatikkoo saa liikutettuu minnekkää ku se painaa niin paljo Ei kai noista ylimäärästistä wateista haittaa ole, välttämättä. Se vähän riippuu. Sinuna minä ottaisin ihan huoletta sen 50w version. En miettisi kahta hetkeä enempää sitä. Mutta itsehän päätöksen teet ja toivottavasti testaat mahd. paljon kaikkea rojua ennen päätöstä. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi. |
J_Mantyla 12.05.2007 17:51:03 | |
---|
Ääni 5150 combolle ... jaanytvai ? |
panyy 12.05.2007 19:53:08 | |
---|
Sata wattine vaa. Itellä on tuo dsl 100 marsun 4x12 kaapilla ja hyvältä saundaa. Bändin toisella kitaristilla on sama nuppi greenback kaapilla joka kuulostaa ehkä enemmän tasapainoisemmalta kuin tuo perus marshall. Kyllä tuo 4x12 mielestäni jytisee ihan eri tavalla kun 2x12 joten se oli oma valintani. Istuu mielestäni hyvin tommosee gunnari skid row rokkiin. Ja hevit lähtee myös. peace |
Iron Horse 12.05.2007 19:55:58 (muokattu 12.05.2007 19:56:12) | |
---|
Sataa putkiwattia ei kyllä missään tarvi, sitten kun Wembleyllä vedätte, niin voit mikittää vahvistimen =) Yo! |
biibob 12.05.2007 20:11:08 (muokattu 12.05.2007 20:12:14) | |
---|
Wattimäärästä puhuminen on aina suhteellinen käsite, jos sitä haluaa verrata desibeleihin. Esimerkiksi tuo 50w ja 100w ero on desibeleissä vain 3desibeliä, joka on se pienin ero, minkä ihmiskorva voi äänenvoimakkuuksissa erottaa. Eli toisin sanottuna, sitä ei oikeastaan edes huomaa. Ero tulee kuitenkin siinä esiin, että 100wattista täysillä luukuttaessa, korvavauriot syntyy puolessa ajassa 50wattiseen verrattuna. 50wattisesta riittää tehoa aivan minne tahansa, joten ehdottomasti, jos on tarjolla tietystä putkivahvistinvahvistin mallista pinempi wattinen versio, niin ehdottomasti se pieni wattinen vaihtoehto. Oikeastaan näkisin ainoana syynä ottaa tuollaisen 100wattisen 50wattisen sijaan, jos soittaja haluaa todella paljon headroomia soittoonsa. Ja tämäkin headroom asia tulee esille ennemminkin noissa vanhemmissa 1-kanavaisissa vahvistimissa. Ehdottomasti dsl:ää valitessa menisin kyllä 50wattiseen versioon, äänenvoluumea tulet saamaan tällaisestakin niin paljon, ettei sitä vahvaria tule varmasti luukutettua nupit kaakossa. Oikeastaan ei ole mitään järkeäkään luukuttaa joka nuppia kaakossa, kun se soundi menettää kaiken hallittavuutensa. "You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same." |
Swan 12.05.2007 20:11:52 | |
---|
50w on kyllä ihan tarpeeksi tuolle meikäläisen Peaveylle. Lisäwatit toisivat vaan ylimääräisiä putkikustannuksia, ja liika headroom on pahitteeksi korville. Kaapin koosta sanon sen verran, että kuuntele selkääsi. Isompi kaappi kuulostaa treenikämpällä isommalta, mutta keikalla se usein mikitetään, jolloin ylimääräinen koko ei vaikuta saundiin mitenkään, roudauksen mielekkyyteen vain. Useimmissa 4x12-kaapeissa on tosin pyörät alla, mutta 2x12-kaapeissa ei. Ihan miten vaan, kunhan satsaat laatukaappiin. |
biibob 12.05.2007 20:15:20 | |
---|
50w on kyllä ihan tarpeeksi tuolle meikäläisen Peaveylle. Lisäwatit toisivat vaan ylimääräisiä putkikustannuksia, ja liika headroom on pahitteeksi korville. Kaapin koosta sanon sen verran, että kuuntele selkääsi. Isompi kaappi kuulostaa treenikämpällä isommalta, mutta keikalla se usein mikitetään, jolloin ylimääräinen koko ei vaikuta saundiin mitenkään, roudauksen mielekkyyteen vain. Useimmissa 4x12-kaapeissa on tosin pyörät alla, mutta 2x12-kaapeissa ei. Ihan miten vaan, kunhan satsaat laatukaappiin. Nimenomaan tuo kaapin koko on yksi iso asia siihen, minkälaisen kuvan soittaja saa äänenvoimakkuudesta. Eli äänenvoimakkuus riippuu siitä, miten laajalti ja paljon ilma värähtelee. Eli suuremmat ja useammat kaiutinelementit liikuttavat myös enemmän ilmaa ympärillään, jolloin myös äänenvoimakkuus kasvaa. "You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same." |
panyy 12.05.2007 20:27:56 | |
---|
Kukin tyylillään. Ennen marsun ostoa testasin myös 50w versiota ja mielestäni 100w kuulosti paremmalle. peace |
Kukin tyylillään. Ennen marsun ostoa testasin myös 50w versiota ja mielestäni 100w kuulosti paremmalle. Kuten todettua, ostajan kannattaa testata vahvistimia ensin. Ja sitten päättää mikä toimii itsellä parhaiten. Täältä on ehkä hyvä saada jotain osviittaa mutta näihin mnetin totuuksien varaan mä en kauheesti laskisi. Lisäksi, paras mahdollinen tapa on se, että otat frendin mukaan ja käsket sen pistää sun piuhan johonkin vahvistimeen. Niin että et edes välttämättä tiedä mikä siellä on. Sit kun kuulostaa hyvältä niin hyvä, siinä saattaa tulla koviakin yllätyksiä vastaan toisinaan. Jos tämä ei ole mahdollista niin välttää ominaisuuksien ja hinnan tsekkaamista. Monilla on paha tapa, jotta jos 1000 on budjetti niin halvemmat ei sit käy, koska eihän ne voi olla parempia. Yeah, right. Joku syy mun mielestäni on sille että meillä on korvat päässä joilla voi kuunnella... Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi. |
Artist 12.05.2007 21:45:06 | |
---|
Nimenomaan tuo kaapin koko on yksi iso asia siihen, minkälaisen kuvan soittaja saa äänenvoimakkuudesta. Eli äänenvoimakkuus riippuu siitä, miten laajalti ja paljon ilma värähtelee. Eli suuremmat ja useammat kaiutinelementit liikuttavat myös enemmän ilmaa ympärillään, jolloin myös äänenvoimakkuus kasvaa. Ei pelkästään määrä ja koko, kyllä se kaiutinelementin herkkyyskin vaikuttaa. Justiinsa olen testaillut 30w comboani välillä omalla 12" kajarillaan ja välillä 4x10 kaapin läpi ja välillä siten, että molemmat ovat rinnan kytkettynä. Tuo kombon oma elementti on sen verran herkkä, että 4x10 ei soi yhtään kovempaa ja molempia rinnan käyttäessäkin lisäkaappi tuntuu tuovan vain pientä lisää alapäähän, ei niinkään volyymia. "I wish life could be Swedish magazines." |