Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ilmaisia sijoitusvinkkejä basisteille
1 2 3 4
hollstro
12.05.2007 11:34:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt kandeis ostaa:
- EB Stingray, hinnat on halvimmillaan ever (1200 €)
- MIJ Presareita ja Jassoja 80-luvulta (600-700 €)
- JV Squjuja jos vaan mistään saat (750 €)
- 80-luvun Warwickit (mallista riippuen 1200 - 1500 €)
 
Nuo on kaikki a-luokan soittimia ja niitä saa vielä kohtuuhintaan. Kymmenen vuoden päästä itkette että miksen ostanut :-)
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Pallisti
12.05.2007 11:41:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt kandeis ostaa:
- EB Stingray, hinnat on halvimmillaan ever (1200 €)
- MIJ Presareita ja Jassoja 80-luvulta (600-700 €)
- JV Squjuja jos vaan mistään saat (750 €)
- 80-luvun Warwickit (mallista riippuen 1200 - 1500 €)
 
Nuo on kaikki a-luokan soittimia ja niitä saa vielä kohtuuhintaan. Kymmenen vuoden päästä itkette että miksen ostanut :-)

 
WTF!? Kerros mulle mistä mä saan musarin tohon hintaan.
 
"Vaadimme Pallistin pallit kehiin!!" -kid ego www.collarbone.org www.myspace.com/collarboneband
Tana
12.05.2007 12:49:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WTF!? Kerros mulle mistä mä saan musarin tohon hintaan.
 
Torillahan noita on pyörinyt jopa tohon hintaan, olettaen siis että haet 4-kielistä. 5-kielisestä saakin jo maksaa hieman enemmän.
 
Diiba daaba
Teijo K.
12.05.2007 13:01:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torillahan noita on pyörinyt jopa tohon hintaan, olettaen siis että haet 4-kielistä. 5-kielisestä saakin jo maksaa hieman enemmän.
 
Oli tuossa kun itse Stingraytani myin ainakin yksi 5-kielinen missä hintapyynti oli juurikin tuon 1200 euroa. Tuo että tuleeko näiden hinnat nousemaan 10 vuotta onkin sitten minusta kiistanalaisempaa. Ihan mahdollista kyllä, mutta yhtä mahdollista on että tämä nykyinen muotivirtaus vaihtuu ja hinnat alkavatkin laskemaan.
 
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Silloin vanha Väinämöinen. Itse tuon sanoiksi virkki: "Nyt on aika arvan käyä, Miehen merkkiä kysyä"
J.Hollström
12.05.2007 16:01:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stingraytä saa uutenakin jo 1690 eurolla, joten se vaikuttanee myös käyttettyjen hintoihin.
 
okabass
12.05.2007 16:42:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MOI
Tuntuisi, että parhaiden suomalaisten seppien tekemät soittimet ovat myös tulevaisuudessa arvossaan. Esim. JAK, Ruokangas, Nevalainen jne. On niissä niin hyvä työnjälki,materiaalit ja suunnittelu.
 
Olin JÄÄHYLLÄ koska laitoin linkin Wikin "virtsa"sivulle(?). Heh.
hollstro
12.05.2007 19:26:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MOI
Tuntuisi, että parhaiden suomalaisten seppien tekemät soittimet ovat myös tulevaisuudessa arvossaan. Esim. JAK, Ruokangas, Nevalainen jne. On niissä niin hyvä työnjälki,materiaalit ja suunnittelu.

 
No miksei. Tosin ainakaan vielä ei yksikään yllä nimetty soitinrakentaja ole niin nimekäs että niiden tuotannosta olisi tullut erityisen haluttua, siks tialusajoista pitkiä ja käytetyt maksaisivat enemmän kuin uudet. Sekin toki vaikuttaa että henkilöt ovat hengissä.
 
Nuutinen oli 80-luvun kuumin nimi. Eipä näy kovia hintapyyntöjä noista ainakaan vielä. Nevalainen myy muuallekin kuin Suomeen ja ainakin yksi muukin rakentaja on kansainvälisesti tunnettu: Kari "Versoul" Nieminen. Hänen tuotanto on arvokasta jo nyt, joten ehkä sijoitusmielessä suuria nousuja ei voi odottaa, valtavan hyviä soittimia sen sijaan kyllä.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Teijo K.
12.05.2007 19:28:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No miksei. Tosin ainakaan vielä ei yksikään yllä nimetty soitinrakentaja ole niin nimekäs että niiden tuotannosta olisi tullut erityisen haluttua, siks tialusajoista pitkiä ja käytetyt maksaisivat enemmän kuin uudet. Sekin toki vaikuttaa että henkilöt ovat hengissä.
 
Nuutinen oli 80-luvun kuumin nimi. Eipä näy kovia hintapyyntöjä noista ainakaan vielä. Nevalainen myy muuallekin kuin Suomeen ja ainakin yksi muukin rakentaja on kansainvälisesti tunnettu: Kari "Versoul" Nieminen. Hänen tuotanto on arvokasta jo nyt, joten ehkä sijoitusmielessä suuria nousuja ei voi odottaa, valtavan hyviä soittimia sen sijaan kyllä.

 
Tuopa juuri, että iso osa siitä myyntihinnasta ei välttämättä korreloi laadun, vaan muodin mukaan. Ja tunnettuahan on miten muoti heittelee.
 
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Silloin vanha Väinämöinen. Itse tuon sanoiksi virkki: "Nyt on aika arvan käyä, Miehen merkkiä kysyä"
aho
12.05.2007 19:56:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On tainnu nuo 70-lukulaiset fenkutkin vähän halpua, kun vuosi sitten vuoden 78 jassotkin maksoi järkiään 2k ja nyt oon ollu näkevinään vanhempaakin jassoa välillä hintaan 1800 jne. Tuo kitarapajan 69 refin jasso vähän kiinostas. Aika kivasti on syönyt hintaa tuo bodyn jälleenmaalaus.
 
vähemmän on vähemmän
J.Hollström
12.05.2007 20:08:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On tainnu nuo 70-lukulaiset fenkutkin vähän halpua, kun vuosi sitten vuoden 78 jassotkin maksoi järkiään 2k ja nyt oon ollu näkevinään vanhempaakin jassoa välillä hintaan 1800 jne. Tuo kitarapajan 69 refin jasso vähän kiinostas. Aika kivasti on syönyt hintaa tuo bodyn jälleenmaalaus.
 
En muista kyllä yhtään 78-jassoo Suomessa, joka olis ollu yli 2k. Aika tarkkaan tullu noita seurattuu.
 
Jenkkeissähän noi 70-luvun lopunkin hinnat on lähteny jo käsilöistä.
http://www.gbase.com/Stores/Gear/Ge … 78&LY=1978&Keyword=fender+jazz+bass
 
70-stratot alkaa olla tosi suolasia jo Suomessa, ja sama trendi tulee bassoihin. 100% varmuudella, kuten 60-luku vehkeisiin aikaisemmin. Notkahdusta ei tarvitse odotella.
 
Tuo 69-refinin ei houkuttele modailunsa puolesta alan harrastajia. Liikaa issueita. Soittimena voi olla silti ihan bueno.
 
aho
12.05.2007 20:13:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En muista kyllä yhtään 78-jassoo Suomessa, joka olis ollu yli 2k. Aika tarkkaan tullu noita seurattuu.
 
ei yli, mutta tasaraha.
 
Tuo 69-refinin ei houkuttele modailunsa puolesta alan harrastajia. Liikaa issueita. Soittimena voi olla silti ihan bueno.
 
Onko sulla tarkempaa tietoa mitä siihen on tehty muutakuin tuo maali? Hyvä soitin mua enemmän kiinostaisikin. Ois sitten nupin kanssa saman ikäset.
 
vähemmän on vähemmän
J.Hollström
12.05.2007 20:16:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko sulla tarkempaa tietoa mitä siihen on tehty muutakuin tuo maali? Hyvä soitin mua enemmän kiinostaisikin. Ois sitten nupin kanssa saman ikäset.
 
Hr. Absqua on tsekannu ton livenä. Mutta kuvien perusteella ainakin otelauta on vaihdettu. Muista jutuista maalin lisäksi en tiedä.
 
aho
12.05.2007 20:24:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos tiedosta, ehkä herra kommentoi sitten kun tämän huomaa. Mulla ois nyt hakusessa jenkkiläinen jasso passolle kaveriksi, iällä ei niin väliä.
 
vähemmän on vähemmän
absqua
12.05.2007 20:56:31 (muokattu 12.05.2007 20:57:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos tiedosta, ehkä herra kommentoi sitten kun tämän huomaa. Mulla ois nyt hakusessa jenkkiläinen jasso passolle kaveriksi, iällä ei niin väliä.
 
Taisin pari päivää sitten kirjoittaa samasta aiheesta, mutta toistetaan. Eli siitä on aikaa kun kävin ko. peliä testaamassa, joten muistikuvat eivät ole niitä tuoreimpia. Vaikutelma ei ollut mitenkään erityisen positiivinen, johtuen pitkälti niistä modauksista ja korjauksista (refin, uusi ja vääränmallinen otelauta). Soinnista en muista enää mitään, mutta muistaisin jos se olisi ollut jotenkin erityisen hyvä. Kuten oli esim siinä '65 jazzbassossa joka pajalla oli vielä pari kk sitten.
 
Kauan on tuokin basso pajalla roikkunut, ja ihan syystäkin.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
beissi man
12.05.2007 21:47:09 (muokattu 12.05.2007 21:50:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkäslaisia sijoituskohteita löytyisi tuolta bassovahvistimien puolelta? Äkkiseltään tulisi mieleen JCM800 Bass series onko sama meno kuin vastaavassa kitararomppeessa? Näitä en ole nähnyt käytettynä kuin pari kappaletta.
 
Edit: Onhan tietysti Sound cityt ja vanhat Fender Bassmanit mutta minkäslainen hintakehitys näillä on ollut?
 
hollstro
12.05.2007 22:12:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkäslaisia sijoituskohteita löytyisi tuolta bassovahvistimien puolelta? Äkkiseltään tulisi mieleen JCM800 Bass series onko sama meno kuin vastaavassa kitararomppeessa? Näitä en ole nähnyt käytettynä kuin pari kappaletta.
 
Edit: Onhan tietysti Sound cityt ja vanhat Fender Bassmanit mutta minkäslainen hintakehitys näillä on ollut?

 
Ei siellä mitään varmoja ole, mutta mun lista tulevaisuuden halutuista peleistä on seuraava (nämä on hyväsaundisia klassikoita):
- Hiwatin putkibassonupit, kaikki kaikilta vuosikymmeniltä
- SVT Ampegit (no, ne on kalliita jo nyt)
- Marsun putkibassonupit (yli 200 W)
- Acousticin isommat vermeet ja niiden kaapit (2x15", taitetut torvikaapit)
- Peaveyn 70/80-lukujen vaihteen isotehoiset trankkunupit ja isot kaapit (2 x 15" jne)
- Fenderin Bassman Ten (paras putkibassokombo ever)
- TraceElliotin kunkkumallin vahvistimet 80-luvun lopulta ja valve-sarjan putkinupit (quattravalve, hexavalve...). Kaapit on tusinakamaa...
- AMPit
- Mesa Boogien isot putkinupit
- Hartken XL- sarjan jenkkikaapit (unohda nupit)
 
tuossa lyhyt lista.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
beissi man
12.05.2007 22:16:47 (muokattu 12.05.2007 22:17:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harmittaa kun tollasta vanhaa Peaveyn 2x15 kaappia tarjottii miule todella kohtuulliseen hintaan mutta kun ei ole reenistä niin eipä tuota voinut oikeen mihikään sijoittaa.
 
Edit: Virhe!
 
hollstro
12.05.2007 22:39:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hr. Absqua on tsekannu ton livenä. Mutta kuvien perusteella ainakin otelauta on vaihdettu. Muista jutuista maalin lisäksi en tiedä.
 
Minäkin tsekkasin tuon pelin. Soittimen ihan jees, mutta keräilyarvoa sillä on yhtä paljon kuin tämän viikon 7päivää-lehdellä.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Santukka
12.05.2007 22:41:42 (muokattu 12.05.2007 22:44:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ajjai.. tekisikö Carlsbron 50 wattisella putkinupilla mitään bassokäytössä? Olisi yksi sellainen tiedossa hävyttömän halvalla..
 
http://www.magnetstudios.co.uk/backline/images/50topm.gif
Siis tuon näköinen ilman tuota "50 Top" -lätkää ^^
 
www.myspace.com/theblueeyedjanes
J.Hollström
12.05.2007 22:47:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ajjai.. tekisikö Carlsbron 50 wattisella putkinupilla mitään bassokäytössä? Olisi yksi sellainen tiedossa hävyttömän halvalla..
 
Siis tuon näköinen --> http://www.magnetstudios.co.uk/backline/images/50topm.gif

 
Kyllä tekee. Mulla on toi sama kone satasena. Hyvin hönkii ja soundaa. Bassolla sekä kitaralla. Korjaa pois kuleksimasta.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «