Aihe: Line 6 Pod XT Live
1 2 3
Toerde
12.05.2007 14:43:26
Onkos kellään tietoa laitteesta? Kehukaa ja haukkukaa. Oon suunnitellut ostoa joten siksipä muiden kokemuksista kiinnostunut.
Exhausted
12.05.2007 14:57:09 (muokattu 12.05.2007 14:57:29)

Olen käyttänyt Pod XT Liveä nyt reilut kaksi vuotta, ja sitä ennen vuoden pöytämallista Pod XT:tä. Kolme ensimmäistä Model Packia olen hankkinut. Aluksi soittelin Podin mallinnuksilla kitaravahvariin, mutta sittemmin siirryin käyttämään putkivahvistimen säröä, ja Podi palvelee nyt efektikoneena vahvarin edessä, mutta tekee sen varmasti paremmin kuin mikään muu aparaatti, ja käytännöllisemmin kuin yksittäiset pedaalit. Mallinnuksia toki käytän vielä kotiäänityksissä ja onpa siinä samalla sitten hyvä backuplaitteisto, jos vaikka vahvistin louhahtaa kesken keikkaa. Itse en lähtisi enää varmaan sille linjalle, että soittaisin mallinnuksilla kitaravahvariin. Jossain vaiheessa tosin soitin mallinnuksilla aktiivimonitoriin ja keikalla suoraan mikseriin, ja toimi kyllä mainiosti.

Ääninäytteitä ja presettikirjastoja löytää tästä kansiosta: http://www.cs.uta.fi/~al76016/line6/

Ja häröefektien demona käy myöskin varmaan postrockprojektini Consciousness Removal Project: http://www.mikseri.net/crp

E: Täytyykö vielä sanoa, että suosittelen? :)
Lancelot
12.05.2007 15:02:13 (muokattu 12.05.2007 15:05:37)
Eipä siinä moitteen sanaa. Mun mielestä aivan loisto vehje ja helppokäyttöinen laitos. Mukavinta on se et saundit voi säätää kohdilleen koneella esim. gearboxilla(mikä on huomattavasti helpompaa kuin itse podilla säätäminen) ja siitä sitten tallentaa podille.
Saundit on parasta mitä yleensäkki multilankku voi antaa.

Niin ja ton liven mukana tulee se fx -junkie laajennus mukana. Suosittelen metal shop laajennusta jos vähääkään tykkää kunnon high gain menosta. Miinuksia ei tule mieleen paitsi että kaasupoljin ainakin itellä vähä natisee/kitisee mikä on kotona hiljasella soitettaessa ärsyttävää. Asialle lienee jotain kuitenkin tehtävissä.. Tosiaan saundien haku kohdilleen podilla on vähän hankalaa mutta miinuksena en sitä pidä koska tosiaan pc:n kautta se onnistuu todella helposti.

E. pistetään kans pikku klippi rokki-saundeista: http://www.mikseri.net/player/playe … n=1&type=1&parameter=273516
Exhausted
12.05.2007 15:08:17

Suosittelen metal shop laajennusta jos vähääkään tykkää kunnon high gain menosta.

Kyllä vakiopäkin Soldano-, JCM 2000- ja Dual Rectifier-mallinnoksillakin pitkälle pääsee. Metal Shopin ehdoton helmi on kyllä Triple Rectifier-malli, mutta esimerkiksi 5150-mallinnus ei oikein toimi.

Ja unohtui kokonaan mainita tuo, että saundeja on paras säädellä nimenomaan tietokoneen kautta. Muutenkin kun tuossa on niin paljon säädettäviä parametreja, niin on parempi, että ne näkee kaikki kerralla, ja esimerkiksi eq on paljon havainnollisempi koneen kautta säädettynä.
Lancelot
12.05.2007 15:24:45 (muokattu 12.05.2007 15:25:02)
Kyllä vakiopäkin Soldano-, JCM 2000- ja Dual Rectifier-mallinnoksillakin pitkälle pääsee. Metal Shopin ehdoton helmi on kyllä Triple Rectifier-malli, mutta esimerkiksi 5150-mallinnus ei oikein toimi.

Kyllä, mä taas tykkään eniten ehkä siitä line6 omasta big bottom jyrästä.
JayS
12.05.2007 15:45:24
Itse kokeilin laitetta mutta luovuin siitä muutaman kuukauden jälkeen, kun ei oikein toiminut käyttötarkoituksessani.

Mallinnuspuoli ja efektit ovat hyviä ja käyttö on todella helppoa sekä suoraan paneelista että tietokoneella. Ongelmaksi tuli se, että en saanut laitetta kunnolla toimimaan vahvistimen efektiluupissa. Olin ajatellut tuota lautaa sellaiseksi kotinauhoitus/live-multiefekti -monitoimikoneeksi, joten tuo oli pienoinen pettymys.

Styrkkari on H&K Trilogy, ja midi-ohjauksella varustettu XT Live osasi vaihtaa kanavia ja muuta kivaa, mutta luupissa käytettäessä oli ilmeisesti jotain impedanssihäikkää joka aiheutti äänentason "pumppaamista" ja muuta häröilyä. Linjaan tai vahvistimen eteen soitettaessa toimi hienosti. Tuolla varauksella voin suositella.
Toerde
12.05.2007 15:50:07
hyvältä kyllä soundaa.. tosiaan itekki just miettiny laitetta senkin takia että siinä on se tietokone säätämis mahdollisuus. Kyllä tämä taitaa olla ihan hyvä valinta :)
saastara
12.05.2007 16:07:22
Viime kesänä tuon masiinan hankin ja voin kyllä sanoa, että on kaikista tekemistäni laitesijoituksista ehdottomasti palkitsevin.

Päivä, pari meni tuon kanssa taistellessa mutta sitten kun laitteeseen pääsi sisälle, on hyvien soundien luominen hemmetin helppoa. Ja monipuolinen tuo on kuin mikä, vaikka sitä tuleekin itse vain parilla perussoundilla pelattua. Mutta onhan se toki mukavaa olla varalta soundi jos toinenkin pelivarana mukana.

Äänittelyssähän tuo on ihan ässä peli.. Kaverit kummastelevat jatkuvasti, että miksi sitä sinun äänityksissäsi on niin ässäsoundit kun heidän demonsa kuulostavat niin paskoilta. ;)

Elikkäs siis, suosittelen todella lämpimästi.
Exhausted
12.05.2007 16:32:43

Sen verran miinusta täytyy antaa, että tuo ekspressiopedaalin kalibrointi ei oikein pidä. Eihän tuo normisoitossa haittaa, ettei ihan ääriarvoja saa, mutta jos pitää joku efektiparametri saada täysin 100% tai 0% asti, niin tulee hankaluuksia. Pitäisi ehkä opetella jotenkin rutiininomaisesti kalibroimaan tuo vaikka aina soundcheckissä ja treeneissä, muttei sitä muista...
Fonisoul_
12.05.2007 21:37:26
Sen verran miinusta täytyy antaa, että tuo ekspressiopedaalin kalibrointi ei oikein pidä. Eihän tuo normisoitossa haittaa, ettei ihan ääriarvoja saa, mutta jos pitää joku efektiparametri saada täysin 100% tai 0% asti, niin tulee hankaluuksia. Pitäisi ehkä opetella jotenkin rutiininomaisesti kalibroimaan tuo vaikka aina soundcheckissä ja treeneissä, muttei sitä muista...

Tuo on totta! Muuten ei haittaa, mutta jos haluis käyttää whammyä enemmänkin niin sitten voi alkaa ärsyttämään...
Weg
12.05.2007 22:38:19
Tässä just joku pari pv sitten kyseisen laitteen sain ja kyllä olen todella tyytyväinen. Vielä menee varmasti aikaa, että saan "kaiken" hyödyn laitteesta irti, kuitenkin helevetin monipuolinen. Saat kyllä ihan tappometallit varmaan ilman noita kalliitta lisäpäkkejäkin:)

Tuntuu aika kalliilta ostaa jotain vahvistinmallinnuksia pari 50e:llä. :)
mikkosah
12.05.2007 22:44:58
Tässä just joku pari pv sitten kyseisen laitteen sain ja kyllä olen todella tyytyväinen. Vielä menee varmasti aikaa, että saan "kaiken" hyödyn laitteesta irti, kuitenkin helevetin monipuolinen. Saat kyllä ihan tappometallit varmaan ilman noita kalliitta lisäpäkkejäkin:)

Tuntuu aika kalliilta ostaa jotain vahvistinmallinnuksia pari 50e:llä. :)

Ei ne packit nyt niin kalliita ole, jos muutat sen hinnan euroiksi niin hintaa ei tuu montaa kybää.

Itselläni on xt live ja metal shop pack, joka mielestäni on hyvä lisä.

Muutenkin laite on aivan mahtava.
Lets go through the wall!!!!
mylaroti
12.05.2007 22:50:44
Itsellä ei käytössä, mutta kaveri osti juuri ko. laitteen ja kehuu maasta taivaaseen. Ennen XT Liveä hällä oli Bossin ME50, mikä kävi sitten ns. pieneksi hänen tarpeisiinsa. Rokki ja hevi meininkiin löytyy kaikki, mitä tarvitsee.

Itse puolustan rinta kaarella yksittäisiä pedaaleja tosin!
Onks sul tunnuksii muusikoiepistenetissä? - enoo mikää juppimuusikko
Atsu
12.05.2007 22:52:48 (muokattu 12.05.2007 23:10:18)
Ääninäytteitä ja presettikirjastoja löytää tästä kansiosta: http://www.cs.uta.fi/~al76016/line6/

Sulla on tuolla toi Whammy. Mistäs tollanen löytyy, kun en omasta Pod XT:stä meinaa löytää? Vai onko Livessä sitten enemmän noita?

Edit: Taitaa kulkea nimellä Benderi tuolla, nimittäin nyt löyty. Oon jo jonkin aikaa Podin omistanut ja nyt vasta huomasin nuo Stomp efektitkin.. Kyllä tavaraa näyttää riittävän :P

Niin, ja osaako joku sanoa miten esim. ton pitch shifterin saa asetettua floor boardille, kun tuo pedaali muuttaa nyt äänenvoimakkuutta?
JohnnyV
12.05.2007 23:41:50

Kysynpä tähän samaan ketjuun XT:n / XT Liven midiominaisuuksista. Itselläni on käytössä midi-interfacella varustettu vahvistin ja Pod XT ostoslistalla.

Lähettääkö XT preset-vaihtojen yhteydessä midiä, niin että saisin sen vaihtamaan samalla nuppini kanavia? Nykyisin on midilankku käytössä ja sillä vaihtelen myös vahvarin kanavia, mutta entäpä jos vaihtaisinkin Podiin, joko Liveen tai tavalliseen munuaiseen varustettuna Line6:n floorboardilla. Miten homma toimisi?
Exhausted
13.05.2007 02:13:40

Niin, ja osaako joku sanoa miten esim. ton pitch shifterin saa asetettua floor boardille, kun tuo pedaali muuttaa nyt äänenvoimakkuutta?

Menet edit-valikossa aika pitkälle oikealla, siellä tulee sitten sellainen kohta missä saa valita pedaalin toiminnan. Oletuksena se on kai wah/vol. Siitä voi vaihtaa sen Tweakiksi, ja sitten valita erikseen mitä effect tweak eli tässä tapauksessa pedaali säätää. Tuo kannattaa muutenkin aina säätää muistipaikkakohtaisesti, niin voi valikoista huolimatta säätää aina yhtä parametria suoraan potikasta. Itse en käytä tuota effect tweakkia kuin erikoistilanteissa. Tulee aina ongelmia siitä, että pedaali ei olekaan oikeassa asennossa kun muistipaikka ladataan. Paitsi jos oletuksena effect tweak on täysillä. Mutta esimerkiksi tremolon nopeuden säätäminen lennossa on ihan hauskaa.
Ukko
13.05.2007 12:26:57 (muokattu 13.05.2007 12:27:09)

Ihan kelpo laite. Wah on tosin erillislaitteena meikän systeemissä.
smileboy
13.05.2007 13:11:34 (muokattu 13.05.2007 13:14:33)

Miinuksia ei tule mieleen paitsi että kaasupoljin ainakin itellä vähä natisee/kitisee mikä on kotona hiljasella soitettaessa ärsyttävää. Asialle lienee jotain kuitenkin tehtävissä..

Yksi vaihtoehto on löysätä hieman wah/volumepedaalin ruuveja, tosin pedaalista tulee vähän herkempi/löysempi mut siihen kyllä tottuu.
saastara
20.05.2007 03:37:19
Prkl kun minua on alkanut hieman houkuttelemaan loikkaus Bossin puolelle Gt-8:n syliin.. :( Lähinnä sen vahvarien pinoamismahdollisuuden vuoksi. Huomattavasti jytkymmältähän kaksi vahvaria nyt kuulostaa kuin yksi. :D Vetta II:tä olen tässä jonkin aikaa kuolaillut mutta luojan kiitos siihen eivät millään tule rahat hyvin pitkään aikaan riittämään. Kenties tämä Gt-8-hinku on oireilua tuosta. :p
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)