Aihe: Rumpalit jotka käytte salilla!
1 2
hollmi-5
11.05.2007 15:27:12
itelläni huomaa kyl ku reenaa raskaasti punttia nii forkut on välillä niin tukkeessa.. Mitä tämä on suomeksi?
Soundit, piuhat ja kajarit.
Youni
11.05.2007 16:09:07
Mitä tämä on suomeksi?

Välillä huomaan raskaiden kuntosaliharjoitusten jälkeen, että kyynärvarsieni lihakset ovat kankeat.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
toba
11.05.2007 16:30:28

forkku=forearm

eli käsivarret.
Peicco
11.05.2007 16:49:52
nostetaas tätä vähä kertokaapa lisää juttuja.. itelläni huomaa kyl ku reenaa raskaasti punttia nii forkut on välillä niin tukkeessa..pitäs venytellä paljon enemmän..ja välillä ei jaksa kunnolla kättä ylhäällä pitää ku olkapää tukkeessa..tää olkapää lähinnä just reenin jälkee tai sit jos on ollu paljon punttia plus box reeniä peräkkäin nii olkapäät on aika rasittuneet..

Johan tossa tätä asiaa syksyllä puitiin. Ja omaan kommenttiini sitten vielä lisäyksenä sanoisin, että on tärkeää käyttää laadukkaita ravintolisiä (palautumisjuomat, vitamiinit ja hivenaineet) nopeuttamaan palautumista.

Kun muistaa pyhän kolmiyhteyden (treeni, ruoka, lepo) ei käsien pitäisi mennä pahemmin tukkoon. Tietysti treenipäivän iltana tumput tuppaa olemaan puuduksissa. Sittenhän on vaan kyse harrastusten jaksottamisesta oikein viikonpäiville. Treeniohjelmassa jo tulee tietenkin huomioida riittävät palautumisajat / lihasryhmä.

Ja lihashuoltoa, venyttely + palauttava kevyt harjoittelu, ei tule laiminlyödä.

Ja jos sulla on pellit "kasarihevimalliin" metrin verran pään yläpuolella, suosittelen asettelemaan setin ergonomisempaan suuntaan. Eipähän rasitu olkapäät.
Mikään ongelma ei ole niin monimutkainen etteikö sitä voisi juosta karkuun.
nikkenakkertton
11.05.2007 20:05:41
joo ei mulla kyl pellit oo siellä kasarihevilukemissa millään...mut kaikkien palkkareiden ja kaikkien kanssa nii ei se palautus niin nopeeta kunnon reenistä ole että paikat ois seuraavana päivänä ihan täydessä kuosissa soittoa varten..ei ne ny mitään ihmeaineita kuitenka ole:D ravintolisiä vaan..mut joo noita forkkuja joutuu kyl tekee vähä varoivaisemmin ettei tukota liikaa niitä tai liian usein..
taas jäähyllä
toba
12.05.2007 02:34:36

Ei saakeli paras palkkari mitä tiiän ja muutenki paras protskujuoma on tää:

~1dl maustamatonta heraa (American Pro Whey esim.)
2rkl kaakaojauhetta (esim. oboy)
~0,5l maitoa
..jos palautusjuoman haluaa niin sekaan vielä ~1dl Fast Malto6 esim.

tosi helppo ja yksi ehdottomasti halvimmista seteistä. ja mun mielestä maistuu parhaimmalle mitä oon kokeillu, halpa ja hyvä.

ja ei muutaku sheikkerissä sekasin kaikki ja nauttimaan!
Peicco
12.05.2007 08:43:18
..mut joo noita forkkuja joutuu kyl tekee vähä varoivaisemmin ettei tukota liikaa niitä tai liian usein..

Mun mielestä on ihan turha tehdä forkuille omia sarjoja. Eli unohda kaikki rannekäännöt jos sulla sellasia on treeniohjelmassa.
Forkut saa riittävää stimulointia muiden lihasryhmien harjoittelun kautta. Etenkin jos treenaa vapailla painoilla.
Ja aktiivinen rummuttelukin vahvistaa kyseisiä lihaksia.
nikkenakkertton
12.05.2007 10:08:04
Mun mielestä on ihan turha tehdä forkuille omia sarjoja. Eli unohda kaikki rannekäännöt jos sulla sellasia on treeniohjelmassa.
Forkut saa riittävää stimulointia muiden lihasryhmien harjoittelun kautta. Etenkin jos treenaa vapailla painoilla.
Ja aktiivinen rummuttelukin vahvistaa kyseisiä lihaksia.

onhan se noinki mut pakko on jotai noille foruille tehä ku alkaa näyttämään tyhmältä ku forkku on suht naru verrattuna hauis/ojentajaan..mä käytän whey3 plus malto6..suht kalliikshan toi tulee mut ei voi mitää..kyl sitä rahaa turhempaaki laittaa joka päivä:)
kertokaas vähä tuloksia rumpalit? miten paljon rautaa nousee?:) hehehe kiinnostaa vaan tietää:)
taas jäähyllä
Roberto
12.05.2007 23:00:36

onhan se noinki mut pakko on jotai noille foruille tehä ku alkaa näyttämään tyhmältä ku forkku on suht naru verrattuna hauis/ojentajaan..mä käytän whey3 plus malto6..suht kalliikshan toi tulee mut ei voi mitää..kyl sitä rahaa turhempaaki laittaa joka päivä:)
kertokaas vähä tuloksia rumpalit? miten paljon rautaa nousee?:) hehehe kiinnostaa vaan tietää:)

Ei vidu mitä läppää... etunojaa, askelkyykkyä, vatsoja ja selkää. Ja lenkille.

Aijoo, 28 nousee penkistä...
Nolte
13.05.2007 10:03:47
Ei vidu mitä läppää... etunojaa, askelkyykkyä, vatsoja ja selkää. Ja lenkille.

Jonkun kirjan lukeminen joskus (ei A. Ankan taskukirja) voisi myös tehdä terää...
Hyvät kamat - huono soittaja!
ddrum54
13.05.2007 14:41:00
Jonkun kirjan lukeminen joskus (ei A. Ankan taskukirja) voisi myös tehdä terää...

Erittäin hyvä pointti. Kuitenkin noissa A.Ankka julkaisuissa on erittäin hyvää suomea. Tällaiset lauseet " itelläni huomaa kyl ku reenaa raskaasti punttia nii forkut on välillä niin tukkeessa..." tulisivat A.Ankan opiskelulla ymmärrettäviksi.
Shitmanek
13.05.2007 16:09:23
Erittäin hyvä pointti. Kuitenkin noissa A.Ankka julkaisuissa on erittäin hyvää suomea.

Toisaalta (niiden italialaisten ym. piirtämien uusien, ei klassikko-) tarinoiden laatu noissa julkaisuissa on tätä nykyä sitä luokkaa, että hyvästä suomesta huolimatta lukija saa vähintään lievän aivovaurion Akkarin tavaamisesta.
M.A.C.H.O. # 12 "Oh well, I'm a chartered accountant, and consequently too boring to be of interest" "Come on, Bennett. Let's party."
Narcosynthesis
14.05.2007 09:47:28

Toisaalta (niiden italialaisten ym. piirtämien uusien, ei klassikko-) tarinoiden laatu noissa julkaisuissa on tätä nykyä sitä luokkaa, että hyvästä suomesta huolimatta lukija saa vähintään lievän aivovaurion Akkarin tavaamisesta.

Don Rosan suomennetuissa sen sijaan on mainiot kääntäjät, samoin kuin Aku Ankan parhaat-teoksissa.

Penkistä nousee jotain 80 kiloa. En selkävamman vuoksi ole voinut vuosiin käydä salilla, nykyään pitää tyytyä etunojiin, leukoihin, vatsoihin ja burpee-reeneihin ja lenkkeilyyn. Itse asiassa ihan kivaa, kun ei tarvitse lähteä himasta mihinkään (paitsi lenkille tietenkin), vaan voi lämätä omaa lempimusiikkia stereoihin ja tehdä workoutit olkkarissa:)
Arvoisat lyöjät: tottelemattomia VEDETÄÄN TURPAAN! (kyltti Helsingin konservatorion rumpuluokan seinällä joskus 2000-luvun alussa)
Youni
14.05.2007 12:36:24 (muokattu 14.05.2007 12:38:31)
forkku=forearm

eli käsivarret.

Paskat. Forearm on kyynärvarsi. Kyynärvarsi rajoittuu kyynärpäästä ranteeseen.

Heihei! Pidetääs tällanen siellä Pakkotoisto.comin puolella. :D
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
Peicco
14.05.2007 13:24:40
Paskat. Forearm on kyynärvarsi. Kyynärvarsi rajoittuu kyynärpäästä ranteeseen.

Jep, käsivarsi = olkavarsi + kyynärvarsi.
Jaakob
16.05.2007 17:55:58
Mie ku lähen salille ni noussee kyllä nimittäin basarit ja virvelit ja telinneet!
Mullets n' Bullets.
fabarm
01.07.2007 00:32:33 (muokattu 01.07.2007 00:52:20)
Kysymys on täysin omituinen. Pelko siitä, että lihasmassa tulisi niin paljon, ettei voi soittaa rumpuja on melko olematon.Usein sellaiseen päästäkseen on treenattava niin kauan, kurinalaisesti ja kovaa, ettei aikaa rumpujensoitolle välttämättä jää. Kysymys on siitä, paljonko venyttelee, ja huoltaa lihaksiaan. Jos esimerkiksi ottaa raskaansarjan nyrkkeilijöitä, ei voi millään sanoa, että kyseiset herrat olisivat hitaita/jäykkiä/huonolla koordinaatiokyvyllä varustettuja, saati kukkakeppejä. Liikunta näin maalaisjärjellä ajateltuna saattaa usein parantaa fyysistä suorituskykyä, ja jopa aivojen toimintaa...

Itse olen harrastanut/harrastan voimalajeja (puntti, brasilian jujutsu, lukkopaini) , ja olen kokenut niiden ainoastaan tukevan rumpujen soittoa. Nopeus, kestävyys, "rento" voima, sekä koordinaatio ovat paljon paremmat, kuin ennen lajien aloittamista (ja silloin olin nuorempi ja vetreämpi).

Järkeä treeniin, venyttelyä! Treenausta vapailla painoilla, jotta koordinaatio paranee! Eikä ennen studiokeissiä kannata varmaan vetää viittä sarjaa syväkyykkyä ja kuutta sarjaa haukkaa päälle..ei taatusti bassarit ja fillit kulje.

Edit: Oho, oli aika vanha topic...no sainpas silti viisastella.
Harva on seppä syntyessään,eikä kovin moni vielä kuollessaankaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)