Aihe: Biisi kuin tunnari juuri siihen hetkeen
1 2
ahvenonkala
08.05.2007 10:35:46

Kävi tuossa eilissä ehtoona seuraavanlainen tapaus:
Lähdin töistä kohti bussipysäkkiä jonne matkaa n. puoli kilometriä, kastuin totta kai aivan täysin. Bussikatoksen rännit tulvi ja vettä tuli kuin niagarasta. Lähes samalla hetkellä kun pääsin katoksen alle alkoi mp3-soittimesta kuulua SRV:n "Texas Flood". Se sopi siihen kylmään ja kosteaan hetkeen kuin nakutettu ja vieressä tulvivan rännin ääni ikäänkuin täydensi itse biisiä. Kun kappale loppui, loppui myös sade. Aika outo tilanne.

Onko kellekkään muulle sattunut jotain vastaavaa? Esimerkiksi kun autosta puhkeaaa rengas niin soipi "Pikku Matin autosta on kumi puhjennut" tai kumppanin kanssa intiimiin hetkeen antautuessanne alkaa soittimesta pyörimään Cannibal Corpsen "Fucked with a Knife". Joo, olihan nuo aika huonoja esimerkkejä, mutta idea meni perille.
The time to kill is now... while my guitar gently weeps.
Twist
08.05.2007 10:56:13
no mä tuossa yks päivä lähdin lenkillä... no sitä oltiin tovi juostu kunnes alkoi satamaan ja biisikin vaihtui siina samaan aikaan.
Strapping Young Lad - In The Rainy Season
ja biisissä lauletaan "bring me rain" ja mä en ihan sitä hakenu siinä lenkin aikana, vaikka olikin kyllä ihan virkistävää että alkoi satamaan.
Oops, I twisted again...
Tapio79
08.05.2007 12:48:52
Itsellä tulee mieleen sellainen, kun olin viime kesän Miljoonarockissa katsomassa Dioa. Siinä sitten napsahti mieleen että käynpä hyppäämässä benji-hypyn, kun en sitäkään ollut koskaan tehnyt, saati sitten aiemmin nähnyt Dioa livenä. Sitten kävi niin, että Dio ehti jo aloittaa kun vielä jonotin hyppytorniin, olin arvioinut jonon keston lyhyemmäksi kuin se itse asiassa oli. En kuitenkaan halunnut jättää hyppyä tekemättä, olinhan sen jo maksanutkin. Jonottelin sitten Dioa kuunnellen torniin: ja kun tuli minun vuoroni ja seisoin hyppytornin nokassa tärisemässä tietäen että täältä pitää alaskin tulla, niin mikä biisi alhaalta esiintymislavalta alkoikaan kuulua? Kyseiseen hetkeen sopien, mikäs muukaan kuin "Holy diver".
Rock hard, ride free.
MrQ
08.05.2007 13:28:51
Perkele. Kyllä se on Thaimaassa juodessani pina coladaa alice in chainsi päräyttäessä spiikkereistä "i stay awayn."
porcupine
08.05.2007 13:39:16
Olin kerran metrossa ja korvissa soi Radioheadin exit music. Juuri metron kiihdyttäessä liikkeelle, tuli biisi siihen lopun nostatuskohtaan ("We hope that your rules and wisdom choke you") ja metro saavutti huippunopeutensa juuri "nooooow"-sanan kohdalla. Biisin tuntevat tietävät, mitkä fiilikset olivat just sillä hetkellä. Loistava ajoitus Suurelta Mestarilta.
Emmie tiijä, mie oon Lappeenrannasta.
nooramoi
08.05.2007 17:35:25
Noh,olin tossa 18.4 Tavastialla ihan tosi hienolla keikalla katsomassa The Arkia. Keikan jälkeen kaiuttimista alkoi kuulumaan Lou Reedin Perfect day ja se sopi siihen hetkeen kuin nyrkki silmään...
cause if you fight love,you're always a loser.
hardsa
08.05.2007 19:09:51
Itsellä tulee mieleen sellainen, kun olin viime kesän Miljoonarockissa katsomassa Dioa. Siinä sitten napsahti mieleen että käynpä hyppäämässä benji-hypyn, kun en sitäkään ollut koskaan tehnyt, saati sitten aiemmin nähnyt Dioa livenä. Sitten kävi niin, että Dio ehti jo aloittaa kun vielä jonotin hyppytorniin, olin arvioinut jonon keston lyhyemmäksi kuin se itse asiassa oli. En kuitenkaan halunnut jättää hyppyä tekemättä, olinhan sen jo maksanutkin. Jonottelin sitten Dioa kuunnellen torniin: ja kun tuli minun vuoroni ja seisoin hyppytornin nokassa tärisemässä tietäen että täältä pitää alaskin tulla, niin mikä biisi alhaalta esiintymislavalta alkoikaan kuulua? Kyseiseen hetkeen sopien, mikäs muukaan kuin "Holy diver".

Kuuluihan hyppyhetkellä juuri se kohta, jossa Dio sanoo: "JUMP! JUMP!"?
"Schumacher kärjessä, Häkkinen johtaa" Matti Kyllönen. Pastilli? YSKÄ#4
Linnunlaulupuu
08.05.2007 19:28:34
Tänään kaupungilla (helsinki) euroviisuhulinan aiheuttama sankka väkijoukko kaduilla alkoi saada pataani jumiin, ja kuin tilauksesta random-soitto sylki korviini Riston Levy-yhtiön jätkät. "pyyhkikää perseenne, saatanan apinat oujee"
Potentia aktualisoituu.
Jkob
09.05.2007 09:03:13
Paikallisen urheiluseuran vaikuttajia astui pari kesää sitten isosta taksista pois, tuhannen kännissä tietenkin. Seurasin tilannetta terassilta ja taustalla raikasi Thin Lizzyn "Boys are back in town"
Wanking is timeless
Aerodactev
09.05.2007 09:23:25
Astuin sisään viikset hiestä märkänä Free Record Shopiin ja kuin taikaiskusta pärähti soimaan Huey Lewis And the Newsin "The Power of Love" aikuisen korvia miellyttävällä volyymillä.

Lähikaupan radio taas valitsee entree-musiikikseni miltei joka kerta Kirkan Varrella Virran.

Kerran taas astuin mieli apeana baariin, tilasin juoman ja yhtäkkiä tuli tosi omituinen olo, höristin korviani ja hoksasin että baarissa soi Foreignerin I Want to Know What Love Is. Räkä valui poskelle kun nauratti.
Kainuun Sanomissa ei oo mikkään muu totta ku fanttoomi ja kuolinilimotukset
Kp: P F
harrygeorge
09.05.2007 10:10:08
Joskus 90-luvulla kesätöistä lähtiessäni elokuun iltana kymmenen jälkeen alkoi jo vähän hämärtää ja ilma oli päivästä viilentynyt. C-Asconan Blaukkarista tuli Procol Harumin A Whiter Shade of Pale. Intro tuntui osuvan tunnelman kanssa yksiin täydellisesti.

Ja näinollen väitän, että Novalta on tullut hyvääkin musiikkia.
The Ice of the Lake Eldanka
HaloOfFlies
10.05.2007 13:20:32

Pikkuveljeä olin hakemassa autolla lätkätreeneistä joskus kauan sitten marraskuisena päivänä. Paluumatkalla kotiin autoradiosta alkoi kuulua Guns N' Rosesin November Rain. Ja sillä hetkellä kun biisi alkoi soida, taivaalta alkoi sataa jotain veden ja lumen sekaista.
Valmistauduttiin viikko tähän peliin, ja sitten kaikki on viidessä minuutissa ohi, kun Napoleon ratsastaa paikalle. S.M.A.K.-jäsen #5
lasol
11.05.2007 09:22:06
Eräässä vanhassa duunipaikassa winkkari meni ihan jumiin ja vieressä kaverilla soi juuri SOADin -Fuck The System
ei siis, on siis
oo-p
11.05.2007 22:58:37

jotain veden ja lumen sekaista.

Meillä päin sanotaan että se on "Räntää"

I'll get my coat.
Terve, ja kiitos kaloista!
LexaR
12.05.2007 13:26:44
Alko soimaan eilen kisiksellä magaa treenaillessa Panteran Fucking Hostile, mikä kyllä antoi aika helvetin kovat lisäaggret ja nyt onkin polvet aika heikossa kunnossa :D
And music? Well it's just entertainment, folks!
diibadaaba
14.05.2007 03:22:30
Vuonna 2000 matkustin junassa jossain päin Itävaltaa ja kuuntelin korvalapuilla Sgt. Pepperiä. Ja juuri kun juna pysähtyi jollekin asemalle, John Lennon lauloi, että "Picture yourself on a train in a station..." kipaleessa Lycy In The Sky With Diamonds.
"Ei tämä soittohomma lisää kuin toivottomuutta ja terassikäyntejä."
aikavaikea
14.05.2007 11:25:55
Eilen ajelin nelostietä kotiin ja autostereoissa soi Musen tuorein levy. Juuri kun soimaan alkoi "Exo-Politics", ajoi vastaantulijan kaistalla auto, jonka rekisteritunnuksen kirjaimet olivat "EXO". Hymyilytti.
I got run over by truth one day. Didn't see the red light.
Cocktus
14.05.2007 12:03:12

Ex-tyttöystävältä olin juuri viemässä neitsyyttä niin kajareista alkoi kuulua Tenacious D - Fuck Her Gently. Meikäläistä alko naurattaan aika mukavasti, mutta muija ei kuullut mitään.
Oh, you ironic pop-rock fuck, don't you fuck with metal!
PIM
14.05.2007 12:04:11
Tulee mieleen tapaus 90-luvun alusta, kun asuin vielä himassa ja töistä tullessa käännyin kotipihaan kun auton CD-soittimessa alkoi soida Georgia Satellitesin biisi All over but the crying. Kun pääsin sisälle soi puhelin ja puhelimessa oli isä sisko, jonka itkun seasta sain sanoista sen verran selvää, että hänen miehensä oli juuri jäänyt pakettiauton kanssa rekan alle vanhalla kolmostiellä Hyvinkään kohdalla kohtalokkain seurauksin. Muuten en varmaan olisi muistanut mikä biisi autostereoissa soi, mutta kun lähdin pihasta niin soittin aloitti soiton viimeksi keskenjääneestä biisistä ja piti ihan odottaa biisi loppuun ennen kuin lähdin ajamaan, sillä sen verran hyvin tilanteeseen ja mielialaan sopivalta ko. biisi silloin tuntui.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)