Serpent Tongue 11.05.2007 19:15:11 (muokattu 12.05.2007 18:57:45) | |
---|
Olen tässä kesällä uutta kitaraa hankkimassa ja kysymys uuden kitaran kohdalla kuuluu: Kiinteä vai Kelluva? Soittelen musiikkia laidasta laitaan. Välillä tekee mieli mättää niin s**tanan kovaa ja välillä vedellä jotain kevyttä. Kumpaa tallaa suosittelisitte jokapaikan höyläksi? P.s tämähän on mielipide asia, mutta eiköhän vastauksista saa jonkinlaisen kokonaiskuvan =) EDIT: tällä hetkellä soitan kiinteällä In your world, you can take a pen and write on a piece of paper and destroy 200,000 people or more and it's okay because you don't have to see it. - Charles Manson |
papitsu 11.05.2007 19:20:31 (muokattu 11.05.2007 19:54:22) | |
---|
Mieti itse, mitä tarvitset kitaraltasi. Onko nykyinen kitarasi kiinteä- vai kelluvatallainen? Jos et ole kelluvalle nähnyt minkäänlaista tarvetta tähänkään asti, niin tuskin sellaista tulet tulevaisuudessakaan tarvitsemaan. Ja itse valitsen kiinteän. Kyllähän sillä kelluvalla mukava olisi välillä leikkiä, mutta en minä näe sille minkäänlaista oikeaa tarvetta soitossani. PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT! |
Hössö 11.05.2007 19:50:42 | |
---|
Täältä myös ääni kiinteälle tallalle. Kyllä se mielestäni on käytännöllisempi ja varmempi ratkaisu, jos puhutaan nimenomaan joka paikan höylistä. HUOM! paino sanalla 'mielestäni'. |
KUNU 11.05.2007 20:02:36 | |
---|
Itse kannatan kelluvaa tallaa. Olen aina tykännyt siitä miten voi pitää kättä kalluvan tallan päällä vapaasti, vaikka ei kiinteässä tallassa mitään vikaa ole, mutta tuntuu mulle vain luonnollisemmalta kelluvan tallan päälle se pikkauskämmen laittaa. Ja laadukasta kelluvaa tallaa ei tarvitse säätää niin kamalasti, jos säädöt ovat kunnolla kohillaan. Ja onhan se kivaa leikkiä Dimebagia sen kammen kanssa kikkaillen. |
Petrukki 11.05.2007 20:11:26 | |
---|
Itse olen hiukan samoilla linjoilla KUNUn kanssa. Tykkään paljon enemmän floikan tatsista, kuin kiinteän. Uuteen kitaraan tuli sitten floikka, vaikka harvemmin sitä käytänkään. Joidenkin mielestä tämä kuulostaa varmaan aivan pimeältä. Floikassa on kyllä ihan sairaasti säätöä, tallankulmat, intonaatio yms. kuitenkin hoituu nopsaan, kunhan vaan tajuaa etsiä ohjeita. Myös vireen vaihto on hankalampaa, vaikkakin itse saan floikassa Dropped-vireeseen alle kahdessa minsassa ilman sen kummempaa säätöä (ellei sitten halua intonaatiota säätää). Mutta jos hiukankin epäilee, osta kiinteällä tallalla varustettuna. jou |
McNulty 11.05.2007 20:16:39 | |
---|
Jos omistat jo hyvän kiinteätallaisen, niin eikö siihen rinnalle kannattaisi hankkia tremolo-tallalla varustettu skeba. Oli se sitten perinteisempi Stratocaster tai Bigsby-tyyppinen kampi, tai sitten Floyd Rose/Kahler/ZR-tyylinen. Saat kummatkin maailmat käyttöösi ja sekös se vasta on monipuolisuutta. this is how i disappear |
pekurides 11.05.2007 22:28:54 | |
---|
Jos omistat jo hyvän kiinteätallaisen, niin eikö siihen rinnalle kannattaisi hankkia tremolo-tallalla varustettu skeba. Oli se sitten perinteisempi Stratocaster tai Bigsby-tyyppinen kampi, tai sitten Floyd Rose/Kahler/ZR-tyylinen. Saat kummatkin maailmat käyttöösi ja sekös se vasta on monipuolisuutta. Samaa mieltä että olisi hyvä löytyä arsenaalista kummatkin. Järkisyyt kyllä puoltavat kiinteää tallaa niin saundin,vireen kuin säädettävyyden ja varsinkin vireen vaihdon takia mutta... mutta kun se on mukava lisä sooloarsenaaliin kun pystyy sekunnin hengähtää ulvovalla divepommilla ennen seuraava hyökkäystä:) Jos olet kommpimiehiä niin ehdottomasti kiinteä ja se käden asento-tuntuma on ihan tottumuskysymys ja tunematic hyvä! Blues-sooloissa ei paljoa kampea tarvi mutta hevanderissa paikallaan. Toinen hommeli myös minkä laatuista peliä olet hommailemassa kun halvempien lisenssifloikkien kanssa tiedossa jossain vaiheessa ylimääräistä ohjelmaa... Tunteella päin vittua. |
Tunteella päin vittua. |
ekikoo 11.05.2007 23:05:07 | |
---|
Kelluvassa tallassahan saa sitä paalua laittaa tiskiin huimasti välttääkseen tallan 'pehmenemisen' aiheuttaman vitutuksen? All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH! |
Kasperi Tervonen 12.05.2007 11:03:47 | |
---|
Jos omistat jo hyvän kiinteätallaisen, niin eikö siihen rinnalle kannattaisi hankkia tremolo-tallalla varustettu skeba. Oli se sitten perinteisempi Stratocaster tai Bigsby-tyyppinen kampi, tai sitten Floyd Rose/Kahler/ZR-tyylinen. Saat kummatkin maailmat käyttöösi ja sekös se vasta on monipuolisuutta. Mä olen aika lailla samoilla linjoilla. Omistan tällä hetkellä ainoastaan kiinteätallaisen kitaran, ja ajattelin kesällä ostaa sen kaveriksi jonkun floikkakitaran (luultavasti jonkun käytetyn RG:n edge/edge pro-tallalla). Pelkässä floikkakitarassahan on se miinus, että jos tykkää vaihdella vireitä niin joutuu aika paljon säätämään. Itse ajattelin tommosta ratkaisua, että pistän tulevan floikkakepin perusvireeseen, ja hoidan sitten kiinteätallaisella nuo alavireet (lähinnä D/Dropped C). :) Oh, you ironic pop-rock fuck. Don't you fuck with METAL |
hollstro 12.05.2007 11:42:55 (muokattu 12.05.2007 11:43:43) | |
---|
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
skellu 12.05.2007 12:13:16 | |
---|
Jos ei ole rahasta kiinni, niin high-end-floikkarin ottaisin, jos on rahasta kiinni niin kiinteä. Tosin en tekisi itse tuolla floikalla paskaakaan, mutta olisipahan sitten mahdollista tulevaisuutta ajatellen :P Alkuperäiseen kysymykseen mielipidevastaus: Ota kiinteä. |
pulliha 12.05.2007 17:50:00 | |
---|
Jos on bändissä ja vetää esim gnr ja van halenia niinku minä :D ni siin ei oikee yhdellä floikka tallasella pärjää ku täytyy sitä virtettä koko ajan vaihtaa et mieti yhteen vireeseen jos otat floikan mitä suosittelen ;) Semmone lämmin sustain ja iha vitusti säröö |
Tatuo 12.05.2007 19:54:55 | |
---|
no jaa-a itte oon aina blokannu stratojen tallat ja telellä soittelen eli kiinteä = enemmän sustainia (ja kirkkaampi sointi) www.yad.fi | et sillee |
Tatuo 12.05.2007 19:54:55 (muokattu 12.05.2007 19:55:18) | |
---|
tuplapostas www.yad.fi | et sillee |
ballfish 12.05.2007 20:20:37 | |
---|
Floikan voi blokata ja soittomukavuus on vertaansa vailla. "Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek |
Feggy 13.05.2007 10:07:26 | |
---|
Kelluva strato saa ääneni. |
mattiz 13.05.2007 10:42:34 | |
---|
Vaikea kysymys... :S Floikallahan on ihan kiva tehdä kaiken maailman dimebombeja sun muita epä-inhimillisiä yliääniä ja omassakin ykköskitarassa on Ibaneksen Edge-sarjalainen. Mutta kyllä se mielestäni taitaa niin olla, että kiinteät (varsinkin tune-o-maticit) vievät voiton niin soittomukavuudessa kuin esim. sustainissa... Tee se tänään , sillä huomenna se voi olla laitonta. |
hullu_ukko 13.05.2007 10:49:24 | |
---|
dimebomb Se on muuten divebomb. :) Oli aivan pakko päteä. Jos hirvittävä kampitemppuilu ei kiinnosta, mutta jonkinlaisia pieniä kikkailuja haluaa harrastaa niin miten olisi joku Wilkinsonin tremolosysteemi tai juurikin normaali straton talla? M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | ''Hallitus on myös vedonnut kansainvälisiin järjestöihin, kuten Euroopan neuvostoon ja Natoon, jotta nämä estäisivät virolaisten aikeet olla myymättä halpaa alkoholia suomalaisille.'' -Lehti |
Tatuo 13.05.2007 10:52:02 | |
---|
Mutta kyllä se mielestäni taitaa niin olla, että kiinteät (varsinkin tune-o-maticit) vievät voiton niin soittomukavuudessa kuin esim. sustainissa... joo mut perinteinen telen talla vie voiton tune o maticeista sustainissa ja soittomukavuudessa www.yad.fi | et sillee |