kojones 10.05.2007 21:29:34 | |
---|
Jos ton tonen vaihtaa megaiseksi, niin ilmeisesti bassoa ja trebleä tulee keskiasennossa lisää ja muokkausvaraa tulee lisää? Okei, mulla oli tuossa lineaariset potikat vaikka piti olla logaritmiset. Nyt on alkuperäisen mukaan, A500K molemmissa. Mitä tapahtuu, jos vaihdan tonen megaiseksi logaritmiseksi? http://www.silvatone.bravepages.com … %20Watt%20Lite%20II%20Schematic.pdf |
tommiot 11.05.2007 20:18:26 (muokattu 11.05.2007 20:29:25) | |
---|
Mitähän mä nyt oon säätänyt... Rebote Delayn DC-jakki on oikosulussa... On tää hankalaa... =) EDIT: Ok, otin koko jakin irti ja se on edelleen oikosulussa... =) Oivoi... |
SaBer 11.05.2007 20:31:46 | |
---|
Mitähän mä nyt oon säätänyt... Rebote Delayn DC-jakki on oikosulussa... On tää hankalaa... =) EDIT: Ok, otin koko jakin irti ja se on edelleen oikosulussa... =) Oivoi... Elko väärinpäin? Ne nimittäin alkavat johtaa, kun niitä kytkee väärin päin... "Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other |
tommiot 11.05.2007 20:42:43 (muokattu 11.05.2007 20:51:54) | |
---|
Elko väärinpäin? Ne nimittäin alkavat johtaa, kun niitä kytkee väärin päin... Siellä oli kyllä yks väärinpäin, olin tarkistavinani että se ei johda. Mutta ongelma oli että koko jakki oli oikosulussa jo alunperin (löysin käytetyn jakin mun romujen seasta, se oli kai rikki jo valmiiksi). Mutta nyt toi vehje oskilloi... Voin koittaa linkittää pätkän jonka nauhoitin... ei kuulosta ihan delaylta... =) EDIT: Oli se elko myös sökönä. Pitäis olla tarkempi :( EDIT2: Eiku... Ei se kyllä johda kuin hetken kun kääntää yleismittarin navat toisinpäin sen elkon jaloissa. Mittari varaa sitä vähän ja se johtaa sen aikaa kunnes varaus purkautuu? Ei kai ne sit oo sökönä. |
SaBer 11.05.2007 20:54:41 | |
---|
EDIT2: Eiku... Ei se kyllä johda kuin hetken kun kääntää yleismittarin navat toisinpäin sen elkon jaloissa. Mittari varaa sitä vähän ja se johtaa sen aikaa kunnes varaus purkautuu? Ei kai ne sit oo sökönä. Jos nyt puhutaan esim. signaalitien elkosta, niin se tuskin on sökönä, ainakaan väärinpäin kytkemisen takia. Mutta jos elkoon kytkee kunnon jännitelähteen väärinpäin, niin ensin se johtaa, sitten se kuumenee, hajoaa (voi räjähtää) ja lopoutulosta ei voi varmasti ennalta arvata.... "Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other |
tommiot 11.05.2007 21:04:33 (muokattu 11.05.2007 21:08:51) | |
---|
Jos nyt puhutaan esim. signaalitien elkosta, niin se tuskin on sökönä, ainakaan väärinpäin kytkemisen takia. Mutta jos elkoon kytkee kunnon jännitelähteen väärinpäin, niin ensin se johtaa, sitten se kuumenee, hajoaa (voi räjähtää) ja lopoutulosta ei voi varmasti ennalta arvata.... Jep, tämä on tiedossa. Ei sinne varmaan mitään jännitettä ole edes mennyt, kun se jakki kerran oli oikosulussa. Nyt vaan olis jännä tietää miksi se oskilloi kun laittaa vaan outputin kiinni, ja hiljenee kun laittaa inputin... EDIT: Inputin plussan ja miinuksen välillä ei ole resistanssia (tai siis ääretön resistanssi), mutta outputin plussan ja miinuksen välillä 100k... Vuotaako jostain, vai onko normaalia? |
Insane Kane 11.05.2007 21:34:00 (muokattu 11.05.2007 21:34:25) | |
---|
Jep, tämä on tiedossa. Ei sinne varmaan mitään jännitettä ole edes mennyt, kun se jakki kerran oli oikosulussa. Nyt vaan olis jännä tietää miksi se oskilloi kun laittaa vaan outputin kiinni, ja hiljenee kun laittaa inputin... EDIT: Inputin plussan ja miinuksen välillä ei ole resistanssia (tai siis ääretön resistanssi), mutta outputin plussan ja miinuksen välillä 100k... Vuotaako jostain, vai onko normaalia? Kun katot sitä skemaa niin huomaat että outputin ja maan välillä on 100k vastus E; unohtu "ja" Ei näin! >=) |
Kun katot sitä skemaa niin huomaat että outputin ja maan välillä on 100k vastus E; unohtu "ja" Joo niinpä onkin *amatööri* Sain toimimaan kun vaihdoin pariston. Reilulla 8 voltilla se vaan oskilloi, nyt toimii. Loistavaa! |
Insane Kane 11.05.2007 21:50:33 | |
---|
Joo niinpä onkin *amatööri* Sain toimimaan kun vaihdoin pariston. Reilulla 8 voltilla se vaan oskilloi, nyt toimii. Loistavaa! Kiva kiva ;) Ei näin! >=) |
kojones 12.05.2007 18:18:27 | |
---|
|
Insane Kane 12.05.2007 18:46:17 | |
---|
Ei näin! >=) |
kojones 12.05.2007 18:54:14 | |
---|
|
kojones 14.05.2007 13:15:54 (muokattu 14.05.2007 13:35:19) | |
---|
Riittääkö efektipedaalien vastuksille 1/4W tehonkesto? E: Ilmeisesti riittää |
NitroJeesus 14.05.2007 17:31:33 (muokattu 14.05.2007 19:28:12) | |
---|
Mikähän hemmetti menee mönkää kokoamani telen sähköissä? Mikkeinä JB sekä Kent Armstrongin Cool rail. http://www.seymourduncan.com/suppor … atics/tele_1hum_1sing_pushpull.html Tuon kytkiksen mukaan olen tehnyt. Molemmat mikit kyllä toimivat, mutta ensinnäkin, JB kuulostaa aivan hemmetin kamalalta, perkeleen kireä ja ei yhtään ns. kuullas tai pehmeä soundi. Särön kanssa kuulostaa kyllä ihan kivalta, mutta puhdas on täyttä kuraa. :I Toisekseen, mikit menevät ilmeisesti vastavaiheeseen keskellä, sillä volume tippuu todella paljon siirryttäessä kummalta tahansa mikiltä asentoon, jossa molemmat ovat päällä. Tässä nyt 5 kertaa käyn kytkiksen kanssa sähköjä läpi, ja kyllä ne ihan oikein näyttäisi olevan.. ;S Edit. pahoittelen kiroiluani. ;S Edit2. Jeah, sain toimimaan. Pari piuhaa oli väärin, kyllä ne sieltä sit löyty kun tarkemmin tutkaili. ;P The rain falls hard on a humdrum town, this town has dragged you down. |
JPQ 19.05.2007 21:16:23 | |
---|
Johtojen tekoa kyselen: Miten balansoidusta XLRästä balansoimattomaan plugiin ? RCAsta plugiin varmaan menee aika loogisesti ? eli ihan perus piuhan tapaan. Arvaan kyllä että sadas kerta. |
M.Karjalainen 19.05.2007 21:45:07 | |
---|
Tietääkö kukaan löytyykö netistä mistään flying V kitaran suunnittelu ohjelmaa? Siis sillä pystyisi näitä ulkoisia aspekteja yhdistelemään. |
Rumpf 21.05.2007 00:09:03 (muokattu 21.05.2007 00:09:28) | |
---|
Minulla on Fischer Ampsin kuulokevahvistin. Siinä on kaksi XLR-tuloa (L & R). Tulot saa summattua kytkimellä myös monoksi. Tarkoituksena olisi saada toiseen tulokanavaan stereo ääni mp3 soittimesta, joka siis summattaisiin monoksi rasiassa ja toiseen mikseristä monitorointi. Kysymys kuuluu, että miten hemmetissä teen kytkennän kaapeliin, vai onnistuuko se ollenkaan? Olen koittanut rakennella erinäisä kytkentöjä, mutta en saa kanavia saman vaiheiseksi. Rasian XLR-tulojen pinnit menee näin: 1= maa 2= signaali + 3= signaali - "Soittajat kahville.... ja rumpali myös....." |
SaBer 21.05.2007 11:03:23 | |
---|
Tarkoituksena olisi saada toiseen tulokanavaan stereo ääni mp3 soittimesta, joka siis summattaisiin monoksi rasiassa ja toiseen mikseristä monitorointi. Et voi laittaa monotuloon stereosignaalia. Summaus pitää tehdä jo kaapelissa. Eli ostat nyt vaikka kaksi 10 kilo-ohmin vastusta, ja kytket ne seuraavasti: mp3-soittimen maa ykköspinniin, molempien vastusten toinen pää kakkospinniin, toisen vastuksen pää vasempaan kanavaan soittimelta ja toisen oikeaan. "Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other |
Jaskanpoika 23.05.2007 01:08:35 | |
---|
Meikä on täs nyt rakentelemassa kitarakaappia ja tarvittais vähän jelppiä. Kaapista tulee 2x12 pystymallinen ENGL Screamerin alle. Mitoiksi ajattelin K75 cm x L60 cm x S36 cm. Kuullostaako pahalta? Elementeiksi Celestionin greenpäkit. Ostanko 16 ohmistet vai 8 ohmiset? Mitä eroa ohmi-määrällä on sitten lopputulokseen nähden? |
kojones 23.05.2007 11:35:36 | |
---|
Elementeiksi Celestionin greenpäkit. Ostanko 16 ohmistet vai 8 ohmiset? Mitä eroa ohmi-määrällä on sitten lopputulokseen nähden? Noilla saat seuraavat lukemat: 8ohm elementeillä mono 4 tai 16ohm / tehonkesto 50W tai stereo 8ohm / 25W 16ohm elementeillä mono 8 tai 32 ohm ja stereo 16 ohm |