Aihe: Bassokitaran säröääni
1
Janne1Vee
10.05.2007 22:34:01
Niiin.. ostin ESP ltd b-50 sähköbasson ja nyt sitä about 3-4kk näpytelly ja treenannu sillä kaikenlaista..

Onko toi ihan susi ostos? ku joillakin nauhoilla toi basso "särisee" semmonen zzreee ääni kuuluu..

ja myös silloin ku "liu'utan" kättä nauhalla,(siis kun vedän sormia esim nauhalta 12-vitos nauhalle ) nii siinäkin kuuluu surinaa..

ja sitte vielä ku laitan vahvarin 100w napit kaak.. öh.. keskelle nii silloin vähä kuuluu kyllä vielä,mutta ei niin enää häiritte.. tai onko se oikeasti niin että toi basso surisee ja särisee ilman kovempaa äänen vahvistusta?

no kuitenkin tiedän jo että miten sitä bassoa oikeasti soitetaan.. (siis kuinka ja missä kohdassa sitä nauhaa painetaan)
ja seon surissu koko ajan mutta olen vaan ajatellu jotta kyllä se siitä ku tekniikka parantuu..

onko se niin vai?

tähänväliin
vähä mun "otelautakädestä" eli etusormi, nimetön on lyhempiä, niis ei ole kynttä ollenkaan.. keskisormi on normaalin mittainen mutta keskisormen pää on kääntyny ensimmäisestä nikamasta.. olen opetellu soittamaan ton kaden kans "normaalisti" ja kyllä on vetreentyny sormet :D

ja bassoa pystyn soittamaan hyvin kyllä noillakin, mutta
ärsyttää kattoin rhcpn livevideon jossa flea soitti niin hienosti.. sillä ei saamari surissu basso yhtää.. ylimääräisesti.. hah hah haaaaa

mutta mitä on tehtävissä?

kertokaa oi gurut ja kiitoksiavielä kerran..
ravensoul
10.05.2007 23:16:44
Mulla kyllä tulis ekana mieleen, et tekniikasta kiinni. Kitaranrämpyttelijä tosin olen, mutta muutaman kerran bassoaki länkytelly. Herkästi tulee nauhasärinää jos painaa liian kaukaa nauhasta. Ja huonoissa säädöissä/kielet korkealla olevalla bassolla vielä helpommin, kun tarvii tiukemman otteen.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3
paavi
11.05.2007 10:53:47
Mulla kyllä tulis ekana mieleen, et tekniikasta kiinni. Kitaranrämpyttelijä tosin olen, mutta muutaman kerran bassoaki länkytelly. Herkästi tulee nauhasärinää jos painaa liian kaukaa nauhasta. Ja huonoissa säädöissä/kielet korkealla olevalla bassolla vielä helpommin, kun tarvii tiukemman otteen.

Saman suuntaisia fiiliksiä. Eli tekniikasta + basson säädöstä kiinni. Kieli värähdellessään osuu niihin otelaudan metallinauhoihin. Siitä se särinä. Luultavasti.
Unholy water /Sanguine addiction /Those silver bullets / A last blood benediction
Rocco_Longfella
11.05.2007 11:26:42 (muokattu 11.05.2007 11:31:04)
tähänväliin
vähä mun "otelautakädestä" eli etusormi, nimetön on lyhempiä, niis ei ole kynttä ollenkaan.. keskisormi on normaalin mittainen mutta keskisormen pää on kääntyny ensimmäisestä nikamasta.. olen opetellu soittamaan ton kaden kans "normaalisti" ja kyllä on vetreentyny sormet :D

En tajunnut tästä oikein mitään. Siis etusormi ja nimetön on lyhyempiä kuin keskisormi? Montako ihmistä tunnet, joilla kaikki sormet ovat samanpituisia? Kynsillä ei imo ole niin väliä, kunhan ei ole niin pitkät, että ottaa otelautaan kiinni.
Jos tuolla nikamantaittumisella tarkoitat sitä, että sormi on muuten suora, mutta taittuu päästä... En tiedä onko siitä oikeasti haittaa, mutta sormi kyllä väsyy aika äkkiä (itselläni pikkurilli tekee usein samaa) eli kannattaa opetella käyttämään sitä ns. oikeaoppisesti.

Äläkä masennu jos Flea vetää paremmin kuin sinä, se on guru ja bassojumala, ei aloittelijan pidäkkään olla samalla tasolla. :)

Lisäystä: Olipas turha viesti, pistetään lisää.
Tarkasta bassosi kaulan kaarevuus (mikä se nyt on?), eli selällään maatessa, kuinka paljon kaula kaartuu ylös- tai alaspäin vai onko ihan suora. Onko joku nauha muita ylempänä? Kuinka korkealla kielet ovat? Säriseekö kaikilla kielillä?
Ihmisten (en minä, olen huono säätöhommissa) on helmpompi auttaa, kun kerrot lisää tietoja.
Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa.
Janne1Vee
11.05.2007 15:51:48
Niin tarkoitan tällä otelautavasemman käden sormilla sitä, että ku mun vasen käsi on rusikoitunu maatalouskoneen terissä, niin seon fiksattu kuntoon noin.. sorke laitoin vähä huonosti ton viestin, olis pitäny laittaa että kaikki muut sormet on "normaalia" paitti etusormi,keskari ja nimetön. ja tosta keskisormesta vielä että se on just basson soitto asennos eli pysyvästi koukistettu.. :D heh ja etusormesta ja nimettömästä puuttuu suurinpiirtein yhden nikaman verran sormia..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)