Aihe: the Cinematic Orchestra
1
tuluppa
03.02.2004 16:16:05

Onkos tämä Cinematic Orchestra muille tuttu? Jonkin aikaa sitten tutustuin poppooseen ja täytyy sanoa että tämä teki musiikillaan suuren vaikutuksen meikäläiseen.

Mihinkäs muihin tyyliltään samanlaisiin orkestereihin kannattaisi tutustua?

http://www.cinematicorchestra.com/
inkognito
03.02.2004 17:21:24
Kaverilla kuuntelin jotain levyä, oiskohan ollut Motion nimeltään ja kuulosti vallan mainiolta. Osaatteko mitään muita levyjä suositella?
krushing
03.02.2004 19:28:27

CO:n levyistä uusin eli Every Day, ehdottomasti. Man With A Movie Camera -DVD (herrat tekivät siis soundtrackin tähän Dziga Vertovin klassiseen 20-luvun mykkäleffaan) on myös pirun hieno, löytyy myös pelkkänä levynä. Ninja Tune -yhtiön tuotantoa kannattaa tsekkailla jos ei ole tuttua, äkkiseltään tulee mieleen ainakin Super Numeri, Jaga Jazzist ja ehkä Funki Porcini ainakin uusimmallaan (Fast Asleep). DJ Food tietty myös (Kaleidoscope on ainakin mun yksi lempparilevyjä kautta aikojen).
Järvihirviö
04.02.2004 04:08:02
DJ Food tietty myös (Kaleidoscope on ainakin mun yksi lempparilevyjä kautta aikojen).
Kappas, tämäpä sattui. Jotenkin alitajuisesti olen aina pitänyt Cinematic Orchestran Motionia ja Foodin Kaleidoscopea "sukulaissieluina" eli melko samankaltaisina levyinä, jatkumona.
Ninja Tunelta Amon Tobin on nyt uudelleen kuuntelussa. Quannumin uusiakin julkaisuja pitäisi ehtiä katsastamaan.
Nyt sivusi aihetta, mutta menköön.
SkeVibe
09.02.2004 16:26:53
hyvä bändi.

kuulostaa minun mielestä välillä aika paljon samanlaiselta kuin kotoinen astro can caravan.
Kaikkea pitäisi kerran kokeilla, paitsi sukurutsausta ja kansantanssia. -Arnold Bax
paranoid android
09.05.2004 18:52:26
Aivan mahtavaa musiikkia!! Stupido shopissa tätä soitettiin ja ihastuin välittömästi.
Dr. Funkenstein
09.05.2004 20:29:36
Hieno bändi on kyllä. Ei tässä muuta.
Ali
10.05.2007 09:55:18 (muokattu 10.05.2007 09:57:55)

Huom! Olet kirjoittamassa yli 1095 päivää vanhaan ketjuun!

No todellakin! Syy tähän on, että yhtyeellä ilmestyi (ainakin Suomessa) eilen uusi levy Ma Fleur, joka kertakuuntelun jälkeen vaikutti aivan jumalaiselta. Ostin levystä rajoitetun vinyylipainoksen, joka on kyllä erittäin hieno paketti kuvineen kaikkineen suolaisesta hinnasta (EUR 34,90) huolimatta.

Äärimmäisen kaunista, rauhallista ja seesteistä meininkiä, mutta välillä kyllä menevämpääkin. Levyltä löytyy hienot uudet versiot Familiar Groundista ja Time and Spacesta, joista jälkimmäinen oli henkeäsalpaavaa kuunneltavaa! Tutustukaa ihmeessä. Meneekö Ninjatunelle jälleen (vrt. Bonobo viimevuonna)vuoden parhaan levyn titteli omassa listassani?

Ja Ilosaareen liput hommattuna luonnollisesti. Porcupine Treen jälkeen toinen bändi, jonka näkeminen livenä tulee olemaan varmasti aivan mahtavaa.

Alue saattaa olla nyt muututtuaan ehkä hieman väärä, mutta katsotaan, jos keskustelua saisi aikaiseksi.
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
Jurza
10.05.2007 20:20:34

No todellakin! Syy tähän on, että yhtyeellä ilmestyi (ainakin Suomessa) eilen uusi levy Ma Fleur, joka kertakuuntelun jälkeen vaikutti aivan jumalaiselta.
Joo, hieno levy on kyllä kyseessä. Vaikka itse jotenkin jäin kaipaamaan niitä aikaisempien levyjen utuisia ja savuisia tunnelmia, niin silti tältä uudelta löytyy kyllä todella hienoja biisejä. Music Box -biisin loppuosan tunnelma on jotain ihan käsittämättömän siistiä.. hmm, taidanpas laittaa soimaan! :)
Master of Disguise
12.05.2007 15:20:07
Juu minä tykkään kovasti tästä bändistä. Tekis mieli lähteä Ilosaareen kattomaan, mutta saas nähä onnistuuko.
tuluppa
12.05.2007 16:32:20

Kah, oon tämmösenki aloittanu joskus.

Mutta Ilosaareen pää kolomantena jalkana juu. Pitissä nähään. :)
ChangeOfSeasons
29.11.2007 10:20:17 (muokattu 29.11.2007 10:22:46)
nostetaanpas tämä ketju...

elikkä uutta levyä pukkaa, tai onhan tuo jo jonkin aikaa ollut ulkona. todella mahtavalta kuulostaa. en tiedä onko minulla jäänyt pari levyä välistä, mutta kuulostaa varsin erilaiselta kuin esimerkiksi motion. mielestäni parempaan suuntaan ollaan menty. hyviä vierailevia esiintyjiä (Patrick Watson, Fontella Bass, Lou Rhodes) mukana.

http://www.myspace.com/thecinematicorchestras

EDIT: lieneekö ETNO, PROGE, LATIN oikea osasto tälle?
Karlsson
29.11.2007 18:24:32
nostetaanpas tämä ketju...

elikkä uutta levyä pukkaa, tai onhan tuo jo jonkin aikaa ollut ulkona. todella mahtavalta kuulostaa. en tiedä onko minulla jäänyt pari levyä välistä, mutta kuulostaa varsin erilaiselta kuin esimerkiksi motion. mielestäni parempaan suuntaan ollaan menty. hyviä vierailevia esiintyjiä (Patrick Watson, Fontella Bass, Lou Rhodes) mukana.

http://www.myspace.com/thecinematicorchestras

Djuu, tuo Ma Fleur on pyörinyt jonkin verran levylautasella. Ihan niin pahasti tämä ei sekoita päätä kuin Every Day, joka tuli jotenkin kulman takaa. Mutta siis nyt osasi jo vähän odottaa jotain tämän tapaista. Hieno levy.

Ja vinyyliversio pyörii sitten 45-nopeudella, kiva huomata niin sanotusti "turhan myöhään". Göö.
"Jos tämä on sivistystä, antakaa minulle barbaria." -Wagner
Mohla
30.11.2007 00:43:50

Samaa mietin minäkin. Tätä sivuttiin jossain vaiheessa ainakin tuolla jazz puolella.
Hieno yhtye joka tapauksessa!
Huom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. ...muttei tietenkään välttämättä.
- - - - - - - - -
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charli
Ali
30.11.2007 10:07:19 (muokattu 30.11.2007 10:07:59)

Samaa mietin minäkin. Tätä sivuttiin jossain vaiheessa ainakin tuolla jazz puolella.
Hieno yhtye joka tapauksessa!

Indeed. Every Day on kyllä yksi maailman parhaista levyistä ikinä. Ja Ilosaaren keikka oli aivan mahtava, vaikka seurailinkin helvetin kännissä vähän taaempana.

E: Onko kukaan tilannut tuota limited edition liveä?
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)