Aihe: Euroviisut!
1 2 3
Paradigma
11.05.2007 02:34:14

Huom! Olet kirjoittamassa yli 354 päivää vanhaan ketjuun!

Piru kun en vaan löytäny uudempaa.

Tossa kattelin noita karsintoja. Georgial oli ihan sellanen hassu biisi. Tuli mikroskooppisesti mieleen Björkki. DJ Bobo.. Ysäripop biisiksikin todella heikko esitys ja niinhän siinä sitten kävi ettei jatkoon menty, vaikka kovia ennakkosuosikkeja oltiin. 40e meni sitten sinne, prkl :D
http://www.mikseri.net/artists/?id=21846
Coelhinho21
11.05.2007 02:40:16

... hassu biisi. Tuli mikroskooppisesti mieleen Björkki.

Ohimennen jotain viisua kuulin, joka kuulosti ihan Björkiltä. En siis ollut ainoa...(aavistustakaan ei, minkä maan viisu oli)
Confidence is the feeling you have before you understand the situation.
tanjuli
11.05.2007 10:53:31
Hemmetti kun Israel ei pärjänny. Se oli hauskaa ja riemukasta.
[i hear voices but at least they're on tune]
paavi
11.05.2007 10:59:48 (muokattu 11.05.2007 11:00:02)
Ohimennen jotain viisua kuulin, joka kuulosti ihan Björkiltä. En siis ollut ainoa...(aavistustakaan ei, minkä maan viisu oli)

Georgian viisu oli. Mun mielestä oikeen pirtee esitys!

EDIT: ja siis jatkoon meni.
Unholy water /Sanguine addiction /Those silver bullets / A last blood benediction
töpsö
11.05.2007 18:27:41
Sanotukset on kyllä taas varsin syvältä. Turkin viisusta: "Hih huu kun kuherrellaan."
Siis että jaahas...
andrei
11.05.2007 21:16:13
Sanotukset on kyllä taas varsin syvältä. Turkin viisusta: "Hih huu kun kuherrellaan."
Siis että jaahas...

Turkkilaiset ei taas keksineet muuta komppia kappaleeseensa kuin sen just turkkilaisen.
Parhaat oli Unkari ja se tyttö sen Bond-filmeistä kaapatun naisagenttikuoron kanssa sekä oliko Serbia? missä se vanhahko kitarisri raspiäänineen lauloi kitarabändinsä säestyksellä ja jossa se naissolisti kävi välillä vetämässä nuotin vierestä.
Piano on viitseliään ihmisen soitin!
Mare552
13.05.2007 02:59:54
Ihan tyypillinen viisukappale voitti viisut taas tällä kertaa. En osaa edes sanoa oliko laulaja mies vai nainen, sävelmä täyttä puppua, pieni välisoitto vähän herätti (sanokaa että oliko syy mukissani ollut Olvi/Saarenmaavodkaseos vai se soitto?).
Siitä huolimatta, sanoitus olisi yhtä hyvin voinut olla Esko Ahon tai Mauri Pekkarisen tahi Vladimir Putinin. Mitään sävellystä en kappaleessa havainnut.
En jaksa uskoa että tämä foorumi on samaa mieltä, mutta näyttää että maailma tykkää asioista jotka eivät maistu eivätkä tunnu missään. Mitään mikä herättää tunteita tai herättää ajattelemaan pois arjesta, ei siedetä.

Se voittajasta.

Hanna oli mielestäni hyvä, esitys minun arvostelukykyyni onnistunut. Koskaan en ole artistia kuunnellut, katsonut vain ulkomusiikillisia muotoseikkoja, jotka ei onneksi näytä tähteä häiritsevän, ehkä on saanut vakuutuksen, että ainakaan kaksi kolmannesta pitää Hannan muotoja hyvinä. Kuulun tähän ryhmään.
Ihmettelen vain tytön aitoutta, olen ollut paljon Lappeenrannassa ja sielläpäin töissä, ei oikeasti mie ja sie sanota siten kuin hän sen sanoo. Jotenkin tullut stadilainen tai joku muu korostus joka on hyvin falskia.
En osaa arvostaa oikein tyttöä joka laulaa vain englanniksi sekä ei puhu Suomea eikä edes Lappeenrantaa aidosti.

Irlannin biisi oli hyvä, Samoin missä tyttö rummutti pojan kanssa (enhän kännissä muista kuka) ja lauloi välillä oli hyvä.

Parasta meininkiä mielestäni oli niitten hopeavaatteisten hahmojen parodian omainen esitys, siinä oli meininkiä.

Kuitenkin tämän vuoden viisut olivat siedettävämmät kuin taannoin, olen kyllä taatusti saanut kyynisen kuvan niistä, ehkä nyt olin avoimempi.

Tosin tyräleikkaukseni tuskat ja lääkealkoholi voivat vaikuttaa arvostelukykykyyni. En osaa kyllä sanoa miten.

Mutta myös Idolsia katsoin ihan selvänä, sekin oli parempaa kuin entinen "tuiskumusiikki".
Kunhan joku vaan neuvoisi nuorta Aria hieman käyttäytymään.
Itseni ei onneksi tarvitse käyttäytyä.
sofianmaailma
13.05.2007 09:53:23
Irlannin biisi oli hyvä, Samoin missä tyttö rummutti pojan kanssa (enhän kännissä muista kuka) ja lauloi välillä oli hyvä.
Minusta - ja koko Euroopan - mielestä Irlannin laulajatar epäonnistui pahasti. Tämä Bulgarian esitys oli kyllä aivan loistava. Niin hieno, että piti ihan netistä kaivaa tietoja tästä hienoäänisestä naislaulajasta (Elitsa Todorova).

Tietääkö muuten joku, mitä Todorova tekee kyseisen Water-biisin kohdassa 1.34-1.39?
http://www.stoyankoulov.com/public/upload/albums/download/35/Water.mp3
Laula, älä sodi.
MartinB
13.05.2007 10:48:20 (muokattu 13.05.2007 10:57:45)
Kröhhöööömmmm..... ! ... Tuli ehkä otettua vähän eilen, mUtta täytyy huomauttaa:

1. Idols-Ari osaa kyllä käyttäytyä. Jos aikoo vähänkään rokkistaraksi niin eihän mitään taikapeilityttöjä kuunnella, VarsinkAAn jos nämä sanoo että LedZeppelin ja Stratovarius on ihan sama...! Joku Remukin.,... luulisi että voisi ihmiset vähän ottaa huumorilla tuotakin ukkoa, jutut on ihan mitä sattuu, soitto välillä epätarkkaa, ja se herran olematon englannin kieli...

Toisaalta voi aina sanoja valita eri tavalla... VAikka idols systeemi on täysin epäreilu siinä mielessä että palaute tulee neljältä (levyyhtiöfasisti) tuomarilta yhtäaikaa ja esiintyjä on lavalla spottivaloissa...

2. Mun mielestä oli musiikillisesti Serbian biisi hyvä, siinä on kertosäe jonka melodia on aika kullan arvoinen, jos sellaisia osaa tehdä... Biisi kasvaa kertsiin, toisin kuin Pakarisen joka lässähtää kertosäkeessä, niin musiikillisesti kuin lyyrisestikin... Riimi alone... go home... on vain liian Banaali, ja feel like dying ei ole oikein suomalaisen sanoja, kuullostaa kopioidulta.

Serbian biisi moduloituu vissiin ylöspäin kaks kertaakin (Argh) se sävelaskeleen verran ja vetää sen lisäksi tuota (Dm , A#, F, C) hymni-kiertoa, joten monessa mielessä "takuuvarmaa kamaa"... sekin on riski, aina mutta tarpeeksi hyvä tällä kertaa, kun meni läpi...

3. Bulgaarian biisi oli kova kappale.

4. Se sopraano pisti kaikki hyvälle tuulelle, ei mikään ihme kun ulisee niin...

5. Suomella oli hyvät showt, Apocalyptican mossailut oli kyllä *****!! Siinä on asennetta. Lordin esitystä en nähnyt, mutta pro-meininkiähän ne vetää.
Melkore
13.05.2007 13:54:46
Ukrainan esitys oli parhautta! Aivan ehaanat ne teletappipuvut. :D Serbian voittoa en käsitä vieläkään. Biisi oli mielestäni aika keskinkertainen, ehkäpä huonokin. No, makuasiahan sekin. Iso-Britannian biisi kuulosti aika plajon eräältä jo aiemmin ilmestyneeltä biisiltä, jonka nimeä en tietenkään muista. Onneksi ei tainnut kovin paljon pisteitä saada...

Ruotsin huonoa menestystä jäin ihmettelemään. Ei ole heilläkään helppoa, ei:

http://viihde.mtv3.fi/euroviisut.shtml?527222
http://www.iltalehti.fi/euroviisut/200705126103145_ev.shtml

:'D
Bow before a war, call it religion.
Mare552
13.05.2007 16:09:00
Minusta - ja koko Euroopan - mielestä Irlannin laulajatar epäonnistui pahasti.

Koko Euroopa - 2 henkilöä, ei vaimokaan huomannut sitä epäonnistumista. Ei varmaan moni muukaan amatööri, kuten en Hannannkaan kertosäkeitä, ehkä jos ne katselisi uudestaan.

Tokihan Remua saa haukkua, mutta taitaa Arilta vielä pitkään mennä jauhot pahasti suuhun, jos kasvotusten alkavat läppää heittämään.
Remuhan mehukkaasti lyttäsi Arin lausunnot myöhemmin, kyllä nauratti.

Jos henkilöstä tulee Rock, kun haukkuu kaikki muut ilman mitään perusteita, koetan vältää näitten lausuntoja viimeiseen asti.

Saahan jutut toki olla räväköitä, niissä pitää vaan olla sitten oikeaa sanottavaa. Toisten mollaaminen on minun mielestä tyhmää ja lapsellista, varsinkin jos äänenmurros on vielä kovin lähellä takana.

Olen saanut selityksen voittokappaleelle, laulajana oli itse Potterin Harri.
Mikäpä myy paremmin kuin hyvät mielikuvat tässä mainosten pyörittämässä maailmassa.
aaro
13.05.2007 20:04:43
Olen tässä miettinyt että kuinkahan moni amatööri yleensä lähettää demokappaleen tuonne suomen karsintaan. Voisi olla mielenkiintoista tehdä itse sinne joku demo jollain poppoolla joskus ja kokeilla jos pääsis telkkariin esiintymään :D

Taitaa kyllä olla aika pienet mahikset...
Onko m-netiläisillä tästä kokemusta?
paavi
14.05.2007 09:40:31
Koko Euroopa - 2 henkilöä, ei vaimokaan huomannut sitä epäonnistumista. Ei varmaan moni muukaan amatööri, kuten en Hannannkaan kertosäkeitä, ehkä jos ne katselisi uudestaan.

No, en ollut kuullut tätä Irlannin laulajatarta aiemmin, mutta finaalissa oli kyllä ehkä huonoin laulaja koko sakista. Todella epävarmaa. Pidän irkkumusasta ja se biisi oli ihan hyvä lyriikoineen kaikkineen, mutta laulusuoritus herätti myötähäpeää.
Unholy water /Sanguine addiction /Those silver bullets / A last blood benediction
piiska2
14.05.2007 14:03:50 (muokattu 14.05.2007 14:04:14)
Ensi vuonna Euroviisut on sitten Serbien Kylässä.
Itse en pitänyt tästä Harri Potterin esittämästä voittajakappaleesta. Biisinä aika keskinkertainen.
Writing about music is like singing architecture - Elvin Jones
Mare552
14.05.2007 14:59:28
No, en ollut kuullut tätä Irlannin laulajatarta aiemmin, mutta finaalissa oli kyllä ehkä huonoin laulaja koko sakista. Todella epävarmaa. Pidän irkkumusasta ja se biisi oli ihan hyvä lyriikoineen kaikkineen, mutta laulusuoritus herätti myötähäpeää.

No ehkä nautittu alkoholi kelpaa perusteluksi etten kiinnittänyt siihen lauluun niin huomiota.
Kyllähän tuo irkkumusiikki muutenkin lumosi ja vei huomion pois laulajasta.
Eikös ne juuri ole aina parhaiten kisoissa pärjänneetkin?

Muutenkin on vielä pakko pitää arvostelukriteerit sekä itsekritiikki tietoisesti hyvin alhaisella tasolla koska itsekkin harrastan laulua ja vielä oikein yritän opiskellakin sitä.
No eiköhän kuitenkin oikeesti pitäisi kehittää korvaa myös kuulemaan virheet ja kaihan tuo kehittyykin, jos totta puhutaan. Niin omat kuin irlantililaistenkin virheet.

Nyt kyllä kuumeisesti odottelen postista 77 euron kiinalaista tuliterää viulua. Kuulemma ihan kelpopelejä. Sekin tulee kyllä lähinnä avuksi lauluopiskeluun.
ninmari
14.05.2007 15:02:15
Olen tässä miettinyt että kuinkahan moni amatööri yleensä lähettää demokappaleen tuonne suomen karsintaan. Voisi olla mielenkiintoista tehdä itse sinne joku demo jollain poppoolla joskus ja kokeilla jos pääsis telkkariin esiintymään :D

Hmm..miten mulla on sellainen mieli/muistikuva, että euroviisukarsinnat on ns. kutsukilpailu..eli säveltäjiä ja artisteja kutsutaan mukaan..??Eli ei millään demon avulla edes olisi mahdollisuutta päästä mukaan..?
Saatanpa olla väärässäkin, korjatkaa, jos tiedätte paremmin.En millään viitsi alkaa tarkistaa käsitykseni oikeellisuutta netistä.=)
En laula nuoteista.Laulan rahasta!
aaro
14.05.2007 16:24:42
Hmm..miten mulla on sellainen mieli/muistikuva, että euroviisukarsinnat on ns. kutsukilpailu..eli säveltäjiä ja artisteja kutsutaan mukaan..??Eli ei millään demon avulla edes olisi mahdollisuutta päästä mukaan..?
Saatanpa olla väärässäkin, korjatkaa, jos tiedätte paremmin.En millään viitsi alkaa tarkistaa käsitykseni oikeellisuutta netistä.=)

Mun mielestä lordi ei ainakaan ollut kutsuvieras :d , jostain mä luin ne säännöt.
Jäi kyllä vähän epäselväksi saako muutkin kun kutsuvieraat lähetellä demoja.
Jos joku tietäisi..

12 kutsuvieraasta oli jotain juttua...
piiska2
14.05.2007 22:20:50 (muokattu 14.05.2007 22:21:22)

Näin mäkin olen ymmärtänyt....siis Suomessa. Ei kai ne muuten laulaisi pareittain niissä karsinnoissa. Vai onko niin, että vain solistit kutsutaan Ylen puolesta.
Mä haluaisin niin kovasti Serbiaan esiintymään siivet selässä. Jos ei samnlaiset kuin Lordilla, niin ainakin sellaiset kuin Sillanpäällä;)
Writing about music is like singing architecture - Elvin Jones
jussimus
14.05.2007 23:12:34
Olen tykkäillyt jo pidemmän aikaa siitä Bulgarian piisistä. Livenä se oli ihan parhautta, telkkarista katsottuna Todorovan laulu ei ollut aivan niin vakuuttavan kuuloista. Finaalissa päädyin kuitenkin äänestämään Georgiaa, joka oli mahtava sekä livenä että telkkarissa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)