![]() 11.05.2007 11:09:40 | |
---|---|
On ollut nuppi sitten räkkiä taas nuppeja ja taas räkkejä, nyt on taas nuppi vaihde , kiitos antti1:selle. Eipä kestä kiitellä, toivottavasti mä saan enemmän irti tästä räkistä. On mulla ainakin tarpeeksi leluja viideksi vuodeksi eteenpäin. :D Mä olen melko varma siitä, mitä haluaisin (ENGL Special Edition, Bogner Shiva ja Soldano SLO-100). Niihin ei koskaan tule olemaan kuitenkaan tarpeeksi rahaa, joten mä yritän pärjätä vähän omaa tasoani paremmalla kompromissilla ja olen siinä mun mielestä onnistunut melkoisen hyvin. Jos noista nykyisistä kamoista ei löydy miellyttävää soundia, niin on kyllä säätäjässä vika. Ihan parasta a-luokkaa niistä ei saa, mutta onneksi mä olen tietoinen asiasta. Toi soundin hakeminen on mun mielestä juurikin sen takia loputon suo, että vaikka päässä kummittelee monilla yksi tietty soundi, se saattaa olla siellä levyllä kuuluva megaprosessoitu kokonaisuus. Sitä ei saa mistään vahvistimesta itsestään ulos, ikävä kyllä, vaan siihen vaaditaan juurikin se kokonaisuus. Tarkoitan siis bändiä ja loppuun asti mietittyä soundimaailmaa. Täytyy ajatella toista kitaristia ja basistia, heidän taas sun soundia, laulajan pitäisi erottua jne. Sen lisäksi musiikkimaku, soundi-ihanteet ja bändin kanssa tarvittava soundipaletti muuttuu jatkuvasti. Tämähän "pakottaa" hankkimaan uuden sopivamman laitteen sen hetkiseen meininkiin, vaikka edellinen saattoikin olla täydellinen siihen vanhaan. Olisi huomattavasti helpompaa pysytellä vanhassa soundissa, mikäli musiikkimaku olisi täysin stabiili, eikä koskaan tapahtuisi mitään uutta bänditoiminnan suhteen. Tässä kohtaa täytyy mainita, että olen melko onnellisessa asemassa tämän suhteen, joskin roudauksen määrä räkillä vähän hirvittää. Kolmella totaalisen erilaisella etuasteella (H&K Tubeman II, ENGL e530 ja Rocktron Voodu Valve) kuitenkin pitäisi irrota lähestulkoon mitä vaan uskottavasti. Eipä tässä mitään uutta varmaan tullut, mutta kannoin korteni kekoon. | |
![]() 11.05.2007 11:16:41 | |
Mä olin aina ajatellu että recto on se mahtava hevivahvastin joka laskeutuu kuin vapahtaja ja korjaa hevisoundit. Nyt kun olen kaverin dual rectoa kokeillu nii sehän on ihan hirveä paska ainaki mun soittotyylille ja musalle. Tai sitten en vaan osannut sitä säätää mikä voi sekin olla hyvin mahdollista. Tuo jubilee on kyllä unelma rokkivahvistimeni ja sellaisen jo hommasin. Siitä vaan lähtee juurikin "se" soundi mistä tykkään. Ehkä joskus 5150 kaveriksi hoitamaan jytäosastot. Pariin otteeseen olen testannut ja tykännyt, keikoilla olen kuullut ja tykännyt, levyillä olen kuullut ja tykännyt. Enää puuttuu se vajaa tonni ja sison metsästys. 6505 ei samalla tavalla kiinnosta vaikka periaattessa sama vahvistin onkin. Clean osastolle hankkisin 70-luvun fenderin twin reverbin. Tutulla semmonen on ja on se vaan makia peli soitella, eli testattu on sitäkin. Unelmat eivät siis ole mitään ökyputiikkia vaan ihan tavallisia vahvistimia järki hinnoin. Saatan joskus siis jopa saada unelmasettini kasaan :) Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Aina tapahtuu Backstagella | |
![]() 11.05.2007 11:24:52 | |
Tuo jubilee on kyllä unelma rokkivahvistimeni... ...5150 kaveriksi hoitamaan jytäosastot... ...Clean osastolle hankkisin 70-luvun fenderin twin reverbin... Tervemenoa keikalle... Olet varmasti roudareitten ja miksaajan unelma. =) Keskustelua on käyty ja hyvää sellaista. Selkeästi soundipohjalta on asiaa tuumailtu, esitetyt kamppeet ovat monilla sen suuntaisia. Niinhän se alkuperäinen kysymys oli asetettukin Jos sekoitetaan pakkaa hieman vielä ja otetaan vähän laajempi näkökulma: Vaikuttaako ruumiillinen rasitus tai sen uhka soundi-ihanteeseesi? =) Eli jos soundin lisäksi kriteerinä on roudattavuus ja käytännöllisyys. Vaikuttaako asiaan? Onko se ylipäätään mikään kriteeri? Tämä pointti vaan tuli tuossa mieleen, kun yllä kolmen perussoundin saamiseksi tarvittiin Jubilee, 5150 ja Twin.... =) JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." | |
![]() 11.05.2007 11:31:39 (muokattu 11.05.2007 11:40:07) | |
Tervemenoa keikalle... Olet varmasti roudareitten ja miksaajan unelma. =) Keskustelua on käyty ja hyvää sellaista. Selkeästi soundipohjalta on asiaa tuumailtu, esitetyt kamppeet ovat monilla sen suuntaisia. Niinhän se alkuperäinen kysymys oli asetettukin Jos sekoitetaan pakkaa hieman vielä ja otetaan vähän laajempi näkökulma: Vaikuttaako ruumiillinen rasitus tai sen uhka soundi-ihanteeseesi? =) Eli jos soundin lisäksi kriteerinä on roudattavuus ja käytännöllisyys. Vaikuttaako asiaan? Onko se ylipäätään mikään kriteeri? Tämä pointti vaan tuli tuossa mieleen, kun yllä kolmen perussoundin saamiseksi tarvittiin Jubilee, 5150 ja Twin.... =) JuSu Olisi pitänyt vähän selventää. Tuskin siis tulen tarvitsemaan twinin heleitä puhtaita, marsun rokkipöhinää ja sison murinaa samalla keikalla joten ei noita kaikkia mukaan otettaisi. Korkeintaan ehkä kaksi. Twinin voisi myös ehkä nippanappa korvata bassmanilla niin roudaus helpottuisi kummasti. Tosiaan tuo on kyl semmonen "minkä hinnassa voittaa sen fysioterapeutin laskussa häviää" -setti :) Mutta soundi painaa ja roudaaminen on hauskaa.. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Aina tapahtuu Backstagella | |
![]() 11.05.2007 11:39:26 | |
Ei tuo ruumiillinen rasitus enää pelota, kun on niin isot kamat, ettei niitä pysty yksinään kantamaan. :D Ei mutta kyllä mä painoa ajattelen jatkuvasti, kevyemmät kamat on aina kuitenkin kevyemmät kamat. Tiettyyn rajaan asti mä olen jopa valmis vähän kärsimään soundissa, jos painoero on merkittävä. Sit jos joku kuitenkin alkaa kuulostamaan jo hieman huonolta, niin tulee stoppi painohössötykseen. Tuo huonous on tietty suhteellinen käsite, jokaisella on vähän omat rajansa sen suhteen. | |
![]() 11.05.2007 11:47:33 | |
Kyllähän pieni sievä läjä on aina tervetullut vaihtoehto, mikäli se vain mahdollista on. Sen takia mä itse pyrinkin raahaamaan räkkiä mukana. Se on mielestäni ehdottomasti roudausystävällisin vaihtoehto, ainakin omiin tarpeisiini. Painoon en niinkään paljon kiinnitä huomiota. Bändeissä on yleensä ihan riittävästi porukkaa kantamaan kamoja. Niiden viemä tila on taas se konkreettinen ongelma mun mielestä. Useassa paikassa lava tuntuu olevan niin pieni, että saa miettiä, mihin kaikki soittajatkaan mahtuvat, puhumattakaan sitten niistä isoista kasoista. Tähän lisäksi vielä, jos sattuu olemaan vähän vajaat kulkuneuvot, millä paikalle saavutaan.... Räkki on siis mielestäni kompaktein tapa. Muita hyviä puolia on sen muokattavuus. On helppo tarpeen mukaan vaihtaa etusta keikalle lähtiessä tai vaikka heittää toinen rinnalle mukaan. Sama homma päätteen kanssa. Nupeissa taas lähtee aina koko iso mötikkä mukaan. Lisäksi räkkeihin usein liittyy midi, mikä on kaiken kaikkiaan hyvä juttu, vaikka huonot puolet siinäkin on. Ja ennen kaikkea, räkkiromujen kanssa porukat automaagisesti ostaa sen roudausta/suojausta helpottavan ceissin. Roudaaminen on paljon jouhevampaa, kun ei ihan jokaista kulmaa tarvitse pelätä samaan tapaan, kuin nupin kanssa ilman koteloa. Ei, enkä tarkoita nyt sitä, että niitä kamoja heitellään ympäriinsä ihan miten sattuu. | |
![]() 11.05.2007 11:50:35 | |
Räkin kompaktiuskin voi olla vähän näkökulmakohtainen juttu. Mulla se on käytännössä niin iso, että kaapin ja räkin lisäksi henkilöauton sisälle on vaikea enää saada mitään muuta kuin ehkä kitara mukaan. Onneksi on peräkärryt. | |
![]() 11.05.2007 11:53:16 | |
Jos sekoitetaan pakkaa hieman vielä ja otetaan vähän laajempi näkökulma: Vaikuttaako ruumiillinen rasitus tai sen uhka soundi-ihanteeseesi? =) Eli jos soundin lisäksi kriteerinä on roudattavuus ja käytännöllisyys. Vaikuttaako asiaan? Onko se ylipäätään mikään kriteeri? On se todellakin. Mullakin on useampi vahvistin, joita mielelläni käyttelisinkin, mutta keikalle moisella setillä ei olisi toivoakaan. Itse en halua/jaksa kantaa komboa tai nuppia enempää eikä yleensä autossa olisi edes tilaa. Yleensä keikalle lähtee pelkkä särkijä, jos on tiedossa, että paikan päällä on edes jonkunlainen kitaralaitteisto. Muutenhan toi saundin hakeminen on ikuinen riesa. Mä huomasin, ettei siitä tule ikinä loppua, ja olenkin tietoisesti pyrkinyt vähentämään uusien kamojen ostoa ja pärjäämään vanhoilla vallan kelvollisilla kamoillani. Silti luen torin uusimmat ilmot läpi joka päivä, jos sieltä sopivanhintainen mesabuugi ja gibsoni osuisi kohdalla. :) Niin joo mun 'se' saundi lähtee putkivahvistimesta ja särkijästä, joskus mausteena muitakin efektejä. Vahvistimella ei oikeastaan ole väliä, kunhan se kuulostaa hyvältä. Ts. kelpaa sekä Fender että Marshall. Piis | |
![]() 11.05.2007 11:54:38 | |
Räkin kompaktiuskin voi olla vähän näkökulmakohtainen juttu. Mulla se on käytännössä niin iso, että kaapin ja räkin lisäksi henkilöauton sisälle on vaikea enää saada mitään muuta kuin ehkä kitara mukaan. Onneksi on peräkärryt. Soon enemmänkin kiinni siitä, mitä sä sinne sisään laitat. Sullakin on useamman nupin edestä romua siellä. Mutta jos karsit sen räkin pienemmäksi (tarkoittaa siis myös pienempää räkkiä), niin kehtaisin väittää, että nuppia pienempään tilaan pääset. Ja useammalla koneella erot ainoastaan kasvaa. | |
![]() 11.05.2007 12:03:33 | |
Kyllä koko ja roudattavuus selvästi vaikuttaa. Mulla on oikeastaan aina kaksi eri linjaa, eli keikka ja studio erikseen. Keikalle mä haluan toimivan ja mahdollisimman simppelin systeemin ja usein se on ollut Creamsound ja Bossin pedaalilauta tai pelkka Marsun combo. Nyt sitten laajensin Rikstonella korttipakkaa. JC-120 olisi aina tervetullut, mutta epäilen, kasaisinko siltikään mitään kovin monimutkaista systeemiä keikalle. Studiopuolella on räkki jossa on Groove Tubesia keinokuormalla, erilaisia putkietusia ja Redboxia + sitten ne soittokamat räkkeineen. Mitä studiopuolelle kaipaisin olisi 4 x 12- kaappi, mutta en viitsi ostaa kun se on niin hemmetin iso. | |
![]() 11.05.2007 12:12:26 | |
...Koch, Laney, Crate, Marshall, H&K, Krank, Soldano, VHT, Bogner, Laboga, Carvin, Randall... No onhan tuossa namedroppingia. Harmi vain, että monet ovat joko sellaisia, joita ei pääse testaamaan missään, tai eivät ole varsinaisia hevipelejä. Kochilla ainoa hevipeli on tuo Powertone, joka oli kyllä ihan kiva, mutta ei ihan tarpeeksi modernin soundinen makuuni. Erinomainen nuppi kyllä omassa jutussaan. Laneyta en oikein lue kunnon hi-gain peleiksi, Cratelta en ole nähnyt kuin harjoitteluvahvareita, Marshalli nyt ei ainakaan hi-gainia ole, ellei sitten JVM:ää tarkoitettu ja niin edelleen. H&K on kyllä ihan mielenkiintoinen, se unohtui listastani. Mutta silti, niistäkin puuttuu se viimeinen pisara vihaisuutta ;). Soldanoja en ole ikinä Suomessa nähnyt, VHT kiinnostaisi kokeilla, Bognerin halvin (?) hi-gain nuppi eli Uberschall vaivaiset 3000e, Laboga ei sano mitään.. Onko Carvinilla mättöpelejä? Legacya en lukisi sellaiseksi. Randall on vähän mysteeri. Se on tuttu lähinnä sirisevistä trankkuvehkeistään, mutta on siellä valikoimassa näköjään mielenkiintoisenkin näköisiä pelejä. | |
![]() 11.05.2007 12:19:38 | |
Jos sekoitetaan pakkaa hieman vielä ja otetaan vähän laajempi näkökulma: Vaikuttaako ruumiillinen rasitus tai sen uhka soundi-ihanteeseesi? =) Eli jos soundin lisäksi kriteerinä on roudattavuus ja käytännöllisyys. Vaikuttaako asiaan? Onko se ylipäätään mikään kriteeri? Tämä pointti vaan tuli tuossa mieleen, kun yllä kolmen perussoundin saamiseksi tarvittiin Jubilee, 5150 ja Twin.... =) JuSu Eipä se kamojen roudaaminen (ruumiillinen rasitus) mikään ongelma ole tällä hetkellä. Nykyiset kamat mahtuvat hyvin autooni ja kulkevat sillä hienosti mahdollisille keikoille sekä treenikselle, nuppi, 2*12 kaappi ja kitara siis. Mun mielestä tuollainen nuppi ja 2*12 kaappi yhdistelmä on aika simppeli roudattava, eihän nuo 2*12 kaapit pahemmin painakkaan, ainakaan Marshallit. "You want to kill me Tucker, don´t you? Well, take a number and get in line!" | |
![]() 11.05.2007 12:28:54 | |
En tiedä onko sitä parasta laitetta olemassakaan mutta onhan niitä monta tosi hyvää. Tällä hetkellä oon tosi tyytyväinen styrkkari ja skitta tilanteeseen, kun se unelma Orange od-120 tuli hommattua viime vuonna. Se oli just sitä mitä oon hakenu, tosi hyvät lämpimät kliinit ja särökin on semmosta mukavan fuzzahtavaa pörinää... pitäis ehkä hommata toisen että olis yks kliineille ja yks särölle... ja neljä 4x12 tietty. :D Aika äkkiä se vanha jubilee lähti myyntiin vaikka pidin siitäkin, mut vaikeeta mennä takasin siihen kun orangella on vähän aikaa soiteltu. Boost/od ja fuzz speduissa olis toki vielä vähän parantamisen varaa ja niitä on viime aiona tullu ostettua useampi. Tietenkin Ampeg V4, Soldano SLO tai plexi marsu olis kivoja kans, ehkä sen lottovoiton jälkeen... "You see, most blokes will be playing at 10. You're on 10, all the way up, all the way up... Where can you go from there? Nowhere. What we do, is if we need that extra push over the cliff...Eleven. One louder." | |
![]() 11.05.2007 12:41:46 | |
No onhan tuossa namedroppingia. Harmi vain, että monet ovat joko sellaisia, joita ei pääse testaamaan missään, tai eivät ole varsinaisia hevipelejä. Kochilla ainoa hevipeli on tuo Powertone, joka oli kyllä ihan kiva, mutta ei ihan tarpeeksi modernin soundinen makuuni. Erinomainen nuppi kyllä omassa jutussaan. Laneyta en oikein lue kunnon hi-gain peleiksi, Cratelta en ole nähnyt kuin harjoitteluvahvareita, Marshalli nyt ei ainakaan hi-gainia ole, ellei sitten JVM:ää tarkoitettu ja niin edelleen. H&K on kyllä ihan mielenkiintoinen, se unohtui listastani. Mutta silti, niistäkin puuttuu se viimeinen pisara vihaisuutta ;). Soldanoja en ole ikinä Suomessa nähnyt, VHT kiinnostaisi kokeilla, Bognerin halvin (?) hi-gain nuppi eli Uberschall vaivaiset 3000e, Laboga ei sano mitään.. Onko Carvinilla mättöpelejä? Legacya en lukisi sellaiseksi. Randall on vähän mysteeri. Se on tuttu lähinnä sirisevistä trankkuvehkeistään, mutta on siellä valikoimassa näköjään mielenkiintoisenkin näköisiä pelejä. Eivät ole hi-gain? Vekkulia... toki hi-gain voidaan määrittää niin monella tapaa... Marshall = Trivium, Slayer ja ihan pari muutakin, en edes jaksa luetella kun joka toisella on marsu. Koch = esim. Amorphis Crate = GWAR, Biohazard, Soulfly, Cannibal Corpse jne. this is how i disappear | |
![]() 11.05.2007 12:57:01 | |
H&K Triamp II on vakuuttanut meikäläisen jo pelkästään netissä olleiden soundiclippeiden perusteella. Semmoisen voisi laittaakin... Joskus. Mutta kun kalusto on räkkimallia ja aika hyvässä kuosissa jopa tällä hetkellä. Alkaa olla kutakuinkin semmoinen setuppi jota ei tarvi muokata. Siksi olen pidättäytynyt hankkimasta H&K:ta. Räkkikalusto perustuu Engl 530- ja Rocktron Piranha -etuasteisiin, TC G-systemiin, sekä Peavey Classic 50/50 -päätteeseen. Keskialueinen erotteleva high-gain soundi on se mistä on tullut oma tavaramerkki. Putkilaitteiden rikas yläpää (vrt trankkujen pistävä surina) ja lämmin dynamiikka ovat myös osa "minuutta", samoin kuin sopiva kompressointi. EQ on todella tärkeä osa soundia! Bassolle tilaa alapäähän, keskialueita esiin, ja ehkä yläpäiden hienosäätöä; mutta ehkä tärkein on erään tietyn alamiddle-taajuuden leikkaaminen reilusti, jolloin tuloksena on edes hyppysellinen persoonallisuutta soundiin. Kaikki tämä yhdistetään hyvään putkipäätteeseen, jossa on hieman säädettävyyttä itsessäänkin (resonance ja presence). Räkissä on myös BBE Sonic Maximizer, joka käsittelee alataajuuksia aavistuksenomaisesti... ajallisesti se taitaa niihin hieman vaikuttaa, ja selkiyttää soundia pikkuisen. Yläpään korostus on ehdottomasti nollassa, eli soundi on niiltä osin luonnollinen. Parhaat koskaan kuulemani cleanit on saatu Digitechin 2U räkkietusesta, olikohan 2120 tai vastaava. Tietysti päätekin vaikuttaa, mutta sanotaan nyt että mallia "putki", niin se riittää. Laitteen käytettävyys on vaan niin turkasen monisyistä, etten moisesta edes haaveile. Vielä kun meikäläisellä noi cleanit on sangen toisarvoisia verrattuna säröihin, niin en näe järkeä alkaa tarpoa vielä tämänkin suon yli. Kaapin osalta olen luottanut tuohon Tech21:n 4x12" mööbeliin, jonka toisto on taajuuksiltaan huomattavasti tasaisempi kuin esim Marshallien ylämiddle-korosteinen surina. Varsinaisesti tämä ei ole soundiasia, mutta G-system antaa kalustolle käytettävyyden, eli preset-pohjaisen soundinhallinnan jota on suht helppo muokata myös lennossa. Käytettävyyteen, tai pikemminkin roudattavuuteen liittyy myös kahden pienen räkin käyttäminen yhden kivitalon painoisen 8U-räkin sijaan. | |
![]() 11.05.2007 13:00:52 | |
No onhan tuossa namedroppingia. Harmi vain, että monet ovat joko sellaisia, joita ei pääse testaamaan missään, tai eivät ole varsinaisia hevipelejä. Kochilla ainoa hevipeli on tuo Powertone, joka oli kyllä ihan kiva, mutta ei ihan tarpeeksi modernin soundinen makuuni. Erinomainen nuppi kyllä omassa jutussaan. Laneyta en oikein lue kunnon hi-gain peleiksi, Cratelta en ole nähnyt kuin harjoitteluvahvareita, Marshalli nyt ei ainakaan hi-gainia ole, ellei sitten JVM:ää tarkoitettu ja niin edelleen. H&K on kyllä ihan mielenkiintoinen, se unohtui listastani. Mutta silti, niistäkin puuttuu se viimeinen pisara vihaisuutta ;). Soldanoja en ole ikinä Suomessa nähnyt, VHT kiinnostaisi kokeilla, Bognerin halvin (?) hi-gain nuppi eli Uberschall vaivaiset 3000e, Laboga ei sano mitään.. Onko Carvinilla mättöpelejä? Legacya en lukisi sellaiseksi. Randall on vähän mysteeri. Se on tuttu lähinnä sirisevistä trankkuvehkeistään, mutta on siellä valikoimassa näköjään mielenkiintoisenkin näköisiä pelejä. Kokeiles Carvinin V3... On mättöpeli. Siitä löyty kaupan voluumeilla meitsille "se" soundi. Ei näin! >=) | |
![]() 11.05.2007 13:25:30 | |
Jos sekoitetaan pakkaa hieman vielä ja otetaan vähän laajempi näkökulma: Vaikuttaako ruumiillinen rasitus tai sen uhka soundi-ihanteeseesi? =) Eli jos soundin lisäksi kriteerinä on roudattavuus ja käytännöllisyys. Vaikuttaako asiaan? Onko se ylipäätään mikään kriteeri? En pelkää roudaamista mutta vihaan kytkemistä. Kaappina mulla on Krankki jossa Neodynamium celestionit (kiitos i.ak:lle) joten sekin liikkuu yksin nostellessa ihan hyvin. Tärkeintä on se ettei kytkemiseen mene kun pari minuuttia. Teen aina moniparikaapelit että on maks helppoa. Nyt on esim. viuhka jossa on 3 plugia ja midi samassa. Pirukun saisi vielä 220v kulkemaan samaan lankaan :) Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" | |
![]() 11.05.2007 14:26:29 (muokattu 11.05.2007 14:27:08) | |
Jos sekoitetaan pakkaa hieman vielä ja otetaan vähän laajempi näkökulma: Vaikuttaako ruumiillinen rasitus tai sen uhka soundi-ihanteeseesi? =) Eipä tuo vaikuta. Salilla tulee pyörittyä omasta tahdostaan, joten ei tuo musakamojen roudaus mitään meinaa, päinvastoin, reeniä sekin:). Ja kaapissa löytyy pyörät alta, joten tasasella kulkee kätsysti. Toinen asia mikä sen sijaan harmittaa on fyysisen koko. Keikkaa pitää heittää useammalla henkilöautolla, niin kaappi valtaa jo takapenkistä ison osan, ja muutakin kampetta pitää luonnollisesti mahtua. Keikkoja ei kuitenkaan ole läheskään joka viikonloppu, joten pakun hommaaminen pelkästään keikka-autoksi ei oikein onnistu, etenkään kun bändiläiset ovat kaikki kohta opiskelijoita. Jonkun kuomullisen peräkärryn voisi kyllä ostaa, se helppottaisi jo kummasti. Onkohan ne kalliita? I am the Horsemaster | |
![]() 11.05.2007 14:29:12 | |
Onkohan ne kalliita? On ne, mutta jos porukassa hankitte, niin ei ne hirveästi tule maksamaan miestä kohti. Parempi vaihtoehto mun mielestä vähän keikkalevalle bändille, kuin ostaa joku ylimääräinen ruoska kuljetusta varten. | |
![]() 11.05.2007 14:32:55 | |
On ne, mutta jos porukassa hankitte, niin ei ne hirveästi tule maksamaan miestä kohti. Parempi vaihtoehto mun mielestä vähän keikkalevalle bändille, kuin ostaa joku ylimääräinen ruoska kuljetusta varten. näin mäkin asian järkeilin. Ja vielähän tässä voidaan pulleasti ennen kun tiilenpäi.. siis koulukirjoja pitäs alkaa lukemaan.. ollaan kyl ohimennen funtsittukin bändin kaa tota. täytyykin ottaa asiasta selvää. offtopicciahan tää.. I am the Horsemaster | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)