Roberto 10.05.2007 13:04:56 | |
---|
Hevihommissa sitä eniten käytetään. Tulee mukavan suuri soundi. Hevihommiinkin tulis unistuplauksien kavalkaadien sijaan vidusti isompaa soundia jos joku joskus jaksais arrata muutakin kun sitä perusvitosta, tai Creeping Death-stemmoja... |
Vilhelmus 10.05.2007 13:53:31 | |
---|
Hevihommiinkin tulis unistuplauksien kavalkaadien sijaan vidusti isompaa soundia jos joku joskus jaksais arrata muutakin kun sitä perusvitosta, tai Creeping Death-stemmoja... Sit se ei olis enää heviä ;) |
Roberto 10.05.2007 15:11:25 | |
---|
Sit se ei olis enää heviä ;) Ai nii just... |
konehes 10.05.2007 20:58:30 | |
---|
cherub with heavy metal machine |
Antti1 10.05.2007 21:20:45 | |
---|
Voit lukea asiasta lisää täältä: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=16&t=145105&co=90 Kiitoksia linkkivinkistä, mutta tuo on luettu jo. Jos oikein tarkkaan katsot, niin sieltä löytyy myös multa tekstiä. :) Mä olen siltikin sitä mieltä, etten kovin jyrkällä leikkauksella menisi sörkkimään 150Hz tienoilta kitaroita poikki, ainakaan jos haetaan tukevaa soundia. Näissä leikkausohjeissa on se vika, ettei ne koskaan ole yleispäteviä. Mutta tosiaan, selkeyttä saa helposti leikkaamalla alapäät vaikka kokonaan pois. |
jannu 11.05.2007 03:42:47 | |
---|
Kiitoksia linkkivinkistä, mutta tuo on luettu jo. Jos oikein tarkkaan katsot, niin sieltä löytyy myös multa tekstiä. :) Mä olen siltikin sitä mieltä, etten kovin jyrkällä leikkauksella menisi sörkkimään 150Hz tienoilta kitaroita poikki, ainakaan jos haetaan tukevaa soundia. Näissä leikkausohjeissa on se vika, ettei ne koskaan ole yleispäteviä. Mutta tosiaan, selkeyttä saa helposti leikkaamalla alapäät vaikka kokonaan pois. Vaikka eq antaisikin myöten, niin harvempi lähtee kuitenkaan alapääleikkuria kovin isolla Q:lla käyttämään. 150Hz:stä 1 tai pienemmällä Q-arvolla voi aika huoletta pätkäistä ja vieläkin kuulostaa kitara munakkaalta. "Most people don't realize that two large pieces of coral painted brown and attached to his skull with common wood screws would make a child look like a deer."
-Kurt Cobain
Kain |
Vaikka eq antaisikin myöten, niin harvempi lähtee kuitenkaan alapääleikkuria kovin isolla Q:lla käyttämään. 150Hz:stä 1 tai pienemmällä Q-arvolla voi aika huoletta pätkäistä ja vieläkin kuulostaa kitara munakkaalta. Kysehän on ihan siitä millaista skittasoundia haetaan. Ääritapauksina esimerkiksi joku helinäakustinen tai puhdas funkskitta tuskin tarvitsevat paljon mitään alapäätä bändin sekaan miksattuna. Kevyemmät rocksoundit sallivat myös reilumman leikkauksen. ...siis mun mielestä. Ja musaa tuolta -> Cupido |
mr.bungle 11.05.2007 10:30:23 (muokattu 11.05.2007 10:33:58) | |
---|
Kiitoksia linkkivinkistä, mutta tuo on luettu jo. Jos oikein tarkkaan katsot, niin sieltä löytyy myös multa tekstiä. :) Mä olen siltikin sitä mieltä, etten kovin jyrkällä leikkauksella menisi sörkkimään 150Hz tienoilta kitaroita poikki, ainakaan jos haetaan tukevaa soundia. Näissä leikkausohjeissa on se vika, ettei ne koskaan ole yleispäteviä. Mutta tosiaan, selkeyttä saa helposti leikkaamalla alapäät vaikka kokonaan pois. Mättökitaran alapäähän on ihan hirveää puuroa. Nimenomaan sitä kannattaa leikata ja suhteellisen rankasti, basso soi näillä alueilla huomettavasti selkeämmin ja tukevammin. Edit: tämä tietysti vaatii tiukan basistin ja bassosaundin. Valitettavan usein basisti on metallibändeissä heikohko lenkki :( bassolla hanuriin |