Aihe: Kuolleet intiaanit hajosi.
1 2
TiMiTheShiT
09.05.2007 22:12:42 (muokattu 09.05.2007 22:14:26)
Näin kuuluttettiin tänään Tampereella kun olin menossa katsomaan K.I.:ja Ikinä en ole bändiä kuullut 2s enempää. Enkä kuullut saati sitten nähnytkään sitten ollenkaan. Olisi kyllä kiinnostanut. Hyvä live bändi oli kuulemma.
Poutatorven uusi promo-ep "etelää pohjoisesta, itää lännestä" noise.fi 4/5 (promolta on julkaistu nettiin kappaleita, jotka löydät osoitteesta Poutatorvi keikat, kappaleita yms.
FlatOutFucked
09.05.2007 22:23:41
Hyvä live bändi oli kuulemma.

Näin kahdesti livenä ja kumpikin keikka oli kaukana mistään hyvästä.
jigsore
09.05.2007 23:21:38

Näin kahdesti livenä ja kumpikin keikka oli kaukana mistään hyvästä.

Kahdesti myös nähnyt ja ihan mielenkiintoista menoa oli. Miltei hypnoottista välillä, vaikkei siihen niin sisään päässytkään. Kaksi pitkäsoittoakin löytyy hyllystä, joista Puuluuranko tuo mieleen ne keikat ja miten biisit toimi paljon täyteläisemmin sen teatterimeiningin kera. Silinteritie taas vaikuttaa paljon kiinnostavammalta ja vahvemmalta kokonaisuudelta, vaikka jäänyt vielä aika etäiseksi. Lisää joutaisi kuunnella.
Eipä silti loppupeleissä paljoa meikän maailmaa horjuta tuo hajoaminen.
Ebb: 01 02 03
Zigura
09.05.2007 23:22:58
Ihan hauska oli omasta mielestäni, livenä siis. Kerta kyllä riitti. Enkä näe itseäni kuuntelemasta Inkkareita levyltä. Karmeasti faneja niillä ainakin on...
Musicians are cowards. Glue wings onto flowers there, and feed those flowers to that horse. Give all the pigeons names, until they fly away and then glue wings onto flowers all over again.
Karipiirto
10.05.2007 00:42:57

Aukusti rockissa Jalasjärvellä näin ja taustatanssijat heeboilivat palavien keppien kanssa. Outoa menoa mutta kännissä meni täydestä. :)
"There's no roll! They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards
Kärpäsruoska
10.05.2007 06:14:51 (muokattu 10.05.2007 06:15:26)
Mitenkään kattavasti en ole yhtyeen tuotantoa kuullut, mutta jäi vaikutelma tekotaiteellisesta ja väkisin-erikoisesta musiikista. Tuskinpa siis tulen enempää ottamaan selvää, mutta nyt sentään tiedän, etteivät ole kasassa. Vau.

Edit: poistin kaksi kirjainta.
Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi. THV-klubi #28 Romantikkoitkijät #34 S.M.A.K.
Margarita
10.05.2007 10:22:20
Tekotaiteelliseksi on helppo niputtaa sellaisia projekteja, joita ei satu ymmärtämään. Joka tapauksessa hajoaminen on yllättävää, koska sillä bändillä vaikutti aina olevan niin kova tekemisen meininki päällä. Luulisi heillä olleen tilää kasvaa ja kehittyä vielä.
nenä
10.05.2007 10:58:15
Minulle jäi KI:n viimeiseltä Tavastian keikalta tunnelma, että nyt ollaan liian kauan toistettu samaa ideaa. Kaikki ne hullut silmien venyttelyt ja sienien pyörittelyt tuli nähtyä liian useasti ja toistuivat aina samanlaisina. Ensimmäisellä kerralla ne kun näki oli minullakin huuli pyöreänä. Tuosta homman olisi pitänyt mielestäni mennä joko enemmän teatterin suuntaan tai sitten enemmän perinteiseen bändihommaan. Molemmat olisivat varmasti olleet vaikeita muutoksia, koska teatteriin ei välttämättä olisi riittänyt resursseja ja musiikkiin painottuminen olisi ollut vain tylsää (ja vaatinut enemmän biiseiltä, jotka loppupeleissä eivät mielestäni erityisen hyviä toistaiseksi olleet).

Noh, comebackia odottelemaan.
Keppis
10.05.2007 11:11:49
Olin eilen Kirjastotalon puistossa kyttäämässä kunnes kaveri soitti ettei ne soitakkaan siä.
Onni vie inspiraation.
sikanaama
10.05.2007 11:41:21
Marraskuussa taisin nähä livenä ja olihan se pelottavaa pienessä krapulassa, koska pelkään pimeää teatteria ja maalattuja naamoja (semmonen teatteri saa minut tuntemaan itseni puolalaisen vankileirin nukketeatterin posetiivia soittavaksi marionetiksi). Levyiltä ennoo hirmusesti jaksannu kuunnella kun ei oo jaksanu/pystyny keskittyä. Kyllähän tämmöistä teatraalista meininkiä on kuitenkin välillä mukava kattella.
El Puercocara
IronWalrus
10.05.2007 13:51:30 (muokattu 10.05.2007 14:01:00)
Tuosta homman olisi pitänyt mielestäni mennä joko enemmän teatterin suuntaan tai sitten enemmän perinteiseen bändihommaan. Molemmat olisivat varmasti olleet vaikeita muutoksia, koska teatteriin ei välttämättä olisi riittänyt resursseja ja musiikkiin painottuminen olisi ollut vain tylsää (ja vaatinut enemmän biiseiltä, jotka loppupeleissä eivät mielestäni erityisen hyviä toistaiseksi olleet).

Juuri tuo oli mielestäni poppoon pääasiallinen ongelma. Homma jäi vähän puolitiehen rock-konsertin ja maailmanlopun vaudeville-esityksen välillä olematta juuri kumpaakaan. Enkä mahda sille mitään että tietty itsetarkoituksellinen monimutkaisuus (upea termi muuten) leimasí Intiaanien tuotantoa. Itse näin inkkarit Turun Klubilla viime joulukuussa ja homma jäi ihan ok-tasolle. Ehkä olin jäänyt ylimaallisen hypen uhriksi muttei Intiaanien lavashow ollut juuri millään tasolla tajunnan räjäyttävä, saati edes sitä laajentava, vaikka hyvä draivi sinänsä yhtyeellä olikin päällä. Suurin osa ajasta tulikin lähinnä nojailtua baaritiskiin.

Se on sääli, sillä tässä porukassa olisi ollut hirmuinen määrä potentiaalia. Jos piisit olisivat olleet loppuun asti hiottuja, eikä CMX:N Shaman's prayeria apinoivia maanantaikappaleita ja konsepti olisi mietitty loppuun asti, olisi saatu aikaan ehkä jopa uusiin Sielun Veljiin verrattava legenda. Nyt Kuolleet Intiaanit jäi vain ihan mielenkiintoiseksi kokeiluksi jonka siivet eivät viimeistelemättömyyden takia juuri kantaneet.

Eipä silti, nostalgiahan on se mun(kin) paras kaveri.
ozz3
10.05.2007 14:07:12
Nyt harmittaa etten pääsiäisenä mennyt katsomaan. Mainio orkesteri oli.
M.A.C.H.O. # 15_"WRONG!" | MegaMan Club #009 - Shadow Man |THV-klubi #6 | V.L.K #39
Von Härskiburg
10.05.2007 21:44:51

No voehan... Ehkä Suomen paras livemeininki ja nyt ne sitten hajosi. Pari kertaa ehdin nähdä, ja ne kerrat tekivät kyllä lähtemättömän vaikutuksen. Harmi. No, voihan niitä levyjä aina kuunnella, mutta livenä bändi oli kyllä aivan omassa luokassaan.
I like my women the way I like my beer: cheap and bitter. "Is the universe in harmony?"
Epämuusikko
10.05.2007 22:39:51
Minä en käsitä näin kun nyt selvinpäin olen että mitä porukat näki siinä esiintymisessä. Minusta se oli niin tekoteatraalista ja valmiiksi suunniteltua etten missään nimessä voi kutsua porukkaa livebändiksi. Kai ihmiset sitten hakevat keikoilta jotain muuta kuin sitä hauskanpitoa ja hyvää fiilistä. Minuun ei uppoa vaikka mielenkiintoiselta bändi muuten vaikuttikin.

kahden biisin todistajalausuntona sama juttu. Mutta eihän se mitään paina. Sitä paitsi: pidän Kuha.:sta. Mutta bändejä ikä kaikki, hyviä soittajia olivat, toivottavasti jatkavat kukin tahollaan.
"Kyllä mä uskon että osaat soittaa, ilman että pitää joku näyte kuunnella." -KMT RR4E:lle. Bustard #1
Blue Moon
11.05.2007 01:42:28

Toimi paremmin livenä kuin levyllä. Mä diggasin.
- Don't eat stuff off the sidewalk -
LaeLea
11.05.2007 02:22:33 (muokattu 11.05.2007 02:24:04)
Musiikillisesti ei tehnyt vaikutusta, mutta olihan Intiaanit nyt viihdyttävä ja hieno show. Pääpainohan tais kokoonpanolla (en yhtyeeksikään ilkeä sanoa) olla siinä esityksessä, vaikkei siitäkään pakko ole mitään elämää suurempaa saada. Ei mun keikkakokemuksesta ole pahaa sanottavaa.

Unohtu:
...koska pelkään pimeää teatteria ja maalattuja naamoja (semmonen teatteri saa minut tuntemaan itseni puolalaisen vankileirin nukketeatterin posetiivia soittavaksi marionetiksi).

Onkohan tommosella fobialla nimeä? Pitäis kyllä olla.
Kick Out The Jams, Mother!
Ukko
11.05.2007 17:27:02

Olen surun murtama.
jessa
12.05.2007 15:59:51
Näin kuuluttettiin tänään Tampereella kun olin menossa katsomaan K.I.:

Siis oikein kuulutettiin lavalla vai huhujako lie puheet???
Ite kuulun faneihin ja syvältä on homma jos ovat hajonneet...
Von Härskiburg
12.05.2007 17:08:26

Ehkäpä hivenen optimistista ajatella näin, mutta kun Inkkareiden sivuilla luki näin " Kuolleet Intiaanit ovat autuaimmilla metsästysmailla toistaiseksi", niin voihan sitä aina elätellä toivoa, että palaisivat vielä. Itse ainakin katsastaisin vieläkin Kuolleet Intiaanit livenä, jos sattuisivat palaamaan.
I like my women the way I like my beer: cheap and bitter. "Is the universe in harmony?"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)