Progressor 07.05.2007 21:56:37 | |
---|
Livenä olisi mukava kuulla Spindrift ja Malignant Narcissism. Minusta The Larger Bowl on oikein kiva pikku biisi. Ei aina tarvitse olla niin progea eikä heviä. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |
Zed 09.05.2007 16:54:38 | |
---|
Itse olen yrittänyt tutustua yhtyeeseen viimeaikoina Fly By Nightin ja Moving Picturesin kautta. Tämänhetkinen tilanne on se, että en yksinkertaisesti ymmärrä, minkälaisesta näkökulmasta yhtyeen musiikkia tulisi lähestyä. Tasapaksujen riffien toistelu ja laulaja-basistin Sandy Rogersia muistuttava jyrsijämäinen vingahtelu ei toistaiseksi ole tarjonnut minkäänlaista tarttumapintaa. >-))))))))))))))>
JÄTTISÄYNÄVAE!!1 Kalvetkaa, kalamiehet. |
sus 09.05.2007 17:13:32 | |
---|
Itse olen yrittänyt tutustua yhtyeeseen viimeaikoina Fly By Nightin ja Moving Picturesin kautta. Tämänhetkinen tilanne on se, että en yksinkertaisesti ymmärrä, minkälaisesta näkökulmasta yhtyeen musiikkia tulisi lähestyä. Tasapaksujen riffien toistelu ja laulaja-basistin Sandy Rogersia muistuttava jyrsijämäinen vingahtelu ei toistaiseksi ole tarjonnut minkäänlaista tarttumapintaa. Limelight on ainakin tolkuttoman kova biisi, ja tämä liittyy asiaan siten, että se löytynee tuolta Moving Picturesilta. The swirling sound of the universe, streaming through your soul. The vibration of ALL, right here, right now...! |
Fortune 09.05.2007 17:15:07 | |
---|
Itse olen yrittänyt tutustua yhtyeeseen viimeaikoina Fly By Nightin ja Moving Picturesin kautta. Tämänhetkinen tilanne on se, että en yksinkertaisesti ymmärrä, minkälaisesta näkökulmasta yhtyeen musiikkia tulisi lähestyä. Tasapaksujen riffien toistelu ja laulaja-basistin Sandy Rogersia muistuttava jyrsijämäinen vingahtelu ei toistaiseksi ole tarjonnut minkäänlaista tarttumapintaa. Koetapa vielä vaikkapa 2112, Grace Under Pressure, Signals ja sitten ehkä Counterparts. Nuo mainitsemasi ovat vain pintariipaisu Rushin kavalkaadiin. 80-luvun puolivälistä eteenpäin tuo "jyrsijävingahtelukin" vähenee huomattavasti :) Mutta toisaalta Rush ei ole kyllä jokaisen mieleen, jakaa mielipiteet love/hate-linjalla. En ole tavannut ketään, jonka mielestä Rush olisi "ihan kiva." Look behind you, a three-necked guitar!
|
Timetokill 09.05.2007 18:30:14 | |
---|
Mutta toisaalta Rush ei ole kyllä jokaisen mieleen, jakaa mielipiteet love/hate-linjalla. En ole tavannut ketään, jonka mielestä Rush olisi "ihan kiva." Tämä on totta. Joko kolahtaa niin helvetisti, tai sitten jättää kylmäksi. Mutta kuuntelua Rush vaatii paljon tavallista rockia enemmän.
|
bedlam 09.05.2007 19:11:35 | |
---|
Mutta toisaalta Rush ei ole kyllä jokaisen mieleen, jakaa mielipiteet love/hate-linjalla. En ole tavannut ketään, jonka mielestä Rush olisi "ihan kiva." Mun mielestä iso osa Rushin matskusta on ihan täyttä jöötiä, mutta osa taas täyttä timanttia. Eli oisko keskiarvo sitten kuitenkin ihan kiva;) Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee. |
Regalis Apertura 09.05.2007 20:46:11 | |
---|
Vähän sellaista "take or leave"-musaahan Rush kieltämättä on. Not everybody's cup of tea. Jos haluaa kuunnella vain kolmen soinnun rokkia ja max. 3 min. biisejä niin silloin Rush kannattaa kiertää kaukaa;)... |
sus 09.05.2007 22:02:03 (muokattu 09.05.2007 22:02:17) | |
---|
eimitää The swirling sound of the universe, streaming through your soul. The vibration of ALL, right here, right now...! |
jazzmies 09.05.2007 22:12:19 | |
---|
Mun mielestä iso osa Rushin matskusta on ihan täyttä jöötiä, mutta osa taas täyttä timanttia. Eli oisko keskiarvo sitten kuitenkin ihan kiva;) Naps! Mietiskelin tässä millä artisteilla koko levytysura on ollut timanttia: Miles Davis vuoden 1945 Parker-levytyksistä 90-luvun alun Doowopiin, mutta kovin montaa yhtyettä ei listaltani löydy. No Zeppelin oli lähes timanttia loppuun asti. Rush jää niiden rinnalla auttamatta periodibändiksi. Sääli, sillä osa on todellakin "ihan timanttia". Amatöörit eivät oikeasti nauti musiikista ammattilaisia enempää - amatöörit eivät vain oikeasti osaa soittaa. |
Naps! Mietiskelin tässä millä artisteilla koko levytysura on ollut timanttia: Miles Davis vuoden 1945 Parker-levytyksistä 90-luvun alun Doowopiin, mutta kovin montaa yhtyettä ei listaltani löydy. No Zeppelin oli lähes timanttia loppuun asti. Rush jää niiden rinnalla auttamatta periodibändiksi. Sääli, sillä osa on todellakin "ihan timanttia". Rush on vaan siitä erikoinen bändi, että monilla on aivan päinvastainen käsitys siitä "parhaasta periodista". Jotkut vannovat 70-luvun progeilun nimeen, joillekin kolahtaa kasari-Rush, ja jotkut pitävät Roll The Bones - Vapor Trails periodista. Tämä viimeinen porukka taitaa tosin olla vähemmistönä. |
PekkaM 10.05.2007 09:16:53 | |
---|
Rush on vaan siitä erikoinen bändi, että monilla on aivan päinvastainen käsitys siitä "parhaasta periodista". Jotkut vannovat 70-luvun progeilun nimeen, joillekin kolahtaa kasari-Rush, ja jotkut pitävät Roll The Bones - Vapor Trails periodista. Tämä viimeinen porukka taitaa tosin olla vähemmistönä. No ei kai kukaan pidä sekä Roll the Bonesista, että Vapor Trailsista?!? ;) Eka on loistava, toka ööö... jotain ihan muuta. Osta Ibanez Jem7BSB! Ilmoitus profiilissa. |
Fortune 10.05.2007 10:15:33 | |
---|
No ei kai kukaan pidä sekä Roll the Bonesista, että Vapor Trailsista?!? ;) Eka on loistava, toka ööö... jotain ihan muuta. *nostaa käden* Kyllä minä vaan pidän, mutta toisaalta minulla on Rushin sellainen "lapsi karkkikaupassa" -suhde, kaikki toimii. Tai no, Power windows ja Hold your fire eivät joka päivä levysoittimeen sopisi kyllä... Look behind you, a three-necked guitar!
|
reos 10.05.2007 10:16:30 | |
---|
Eka levy on paras. |
Dirk 10.05.2007 10:20:04 | |
---|
Mietiskelin tässä millä artisteilla koko levytysura on ollut timanttia: Miles Davis vuoden 1945 Parker-levytyksistä 90-luvun alun Doowopiin... Hehe.. no makuja on monia. Mulle PW--Presto on se juttu. Uskon, että kun on päässyt sisälle johonkin Rush-aikakauteen niin sen siivellä muutkin aukeavat. Jos joku haluaa tutustua orkesteriin tyhjältä pöydältä, niin suosittelen aloittamaan live-levyistä. |
Progressor 10.05.2007 10:35:27 | |
---|
No ei kai kukaan pidä sekä Roll the Bonesista, että Vapor Trailsista?!? ;) Kyllä pitää. Kuuntelen sujuvasti Rushin 70-, 80-, 90- ja 2000-luvun tuotantoa. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |
PekkaM 10.05.2007 10:49:37 | |
---|
Tai no, Power windows ja Hold your fire eivät joka päivä levysoittimeen sopisi kyllä... No mutta, nehän on just parhaat :) Osta Ibanez Jem7BSB! Ilmoitus profiilissa. |
kyseinen 10.05.2007 11:12:41 | |
---|
Hemispheres - Test for Echo. Siltä väliltä toimii aika lailla mukisematta. Vanhimmat on liian 70-lukulaisia ja 2000-lukulaiset liian pliisuja. It is better to remain silent and be thought a fool than speak and remove all doubt. |
Musta Arkipyhä 10.05.2007 11:46:22 (muokattu 10.05.2007 11:46:38) | |
---|
Rush on vaan siitä erikoinen bändi, että monilla on aivan päinvastainen käsitys siitä "parhaasta periodista". Jotkut vannovat 70-luvun progeilun nimeen, joillekin kolahtaa kasari-Rush, ja jotkut pitävät Roll The Bones - Vapor Trails periodista. Tämä viimeinen porukka taitaa tosin olla vähemmistönä. Just näin.Rushilla on "kausia" jotka eroaa selkeästi toisistaan.Siksi kai bändiä on hauska digata - siihen ei kyllästy. "Jos Jumala olisi halunnut meidän kuuntelevan stereomusiikkia hän olisi antanut meille kaksi korvaa" (Pastori,Tankki Täyteen) |
npk 10.05.2007 11:47:42 | |
---|
En ole tavannut ketään, jonka mielestä Rush olisi "ihan kiva." Täältä yksi "ihan kiva" -ääni ;) "Oh by the way, which one's Pink?" |
Progressor 10.05.2007 13:45:35 | |
---|
Snakes & Arrows Suomen virallisen listan neljäntenä! Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |