Aihe: Hyvät kalvot?
1 2 3
anzelmosm
16.11.2004 11:52:05

Minä olen ajatellut läpinäkyviä kaksikerroskalvoja, ja meinasin jo ostaa Remon Clear Emperoreja, koska uskoisin niiden sopivan hyvin tarpeisiini. Mutta sitten luin Aquarianin 2-kerroskalvoista. Olisiko Aquarianeista jotain sanomista, rahansa arvoisia? Ainakin kalliimia, mutta parempia kuin Remot? Miksi?

Kerran on ollu virpassa aquaarianin kalvo eikä toista kertaa tule minnekään... En tiä miksi, mutta kalvo oli niin pieni että se metallivanne hankas hirviät jäljet mun messinkirunkoon =( ja eihän tuollaista huomaa ennen kuin vaihtaa kalvon. Sen jälkeen en oo vaivautunut aquaarianeita pohtimaan edes... valitettavasti..
Stratton
29.11.2004 19:34:25
Onkos joillakin kokemuksia Aquarianin Super Kick bassorummunkalvoista? Näyttää aika mukavalta tuollasena jykevänä kalvona. Onko hankinnan arvoinen ostos?
Älä jätä mitään soittamatta tänään minkä voit mokata huomisella keikalla
Mikko/DE
30.11.2004 09:50:46 (muokattu 30.11.2004 09:51:58)

Aquarianit on just parhaita basariin. Likimain mikä tahansa Aquarian on parempi kuin Remon P3 :)

Sen verran pitää editoida, että jos ostat sellaisen missä on huopademppi niin revi se heti irti, sen jälkeen kalvo soundaa mielettömän hyvältä.
JeeVes
30.11.2004 13:19:30
Kyllä varmaan joutuu ens kerran vaihtaessani ottamaan Aqvariumit. Ainakin mulla oli yhteen aikaan yksi Aqvarium ja se oli ihan törkeeeeen hyvä, joten...
Jah
Woodoo
17.12.2004 11:10:46
Hitto en nyt muista mitkä Aquariumit tuli rumpujen mukana, mutta toimii, evans g2:sta en ainakaan suosittele kenellekkään! Surkee soundi, enkä saanut siittä muutan kuin yhdenlaista ääntä! Paskaa, eikä ne edes kestä. Pinstripe on ollut tähän mennessä oma suosikki ja virvelissä Remon Controlled sound coated mikä lieneekään, mutta luulenpa että arsenaaliin tulee Aquariumin kalvoja jatkossa. Myyjä ainakin lupas jollekkin 14" kalvolle että uskaltaa päällä seisoa, kai sen luulis sit kapuloitakin kestävän...
Bacchus
17.12.2004 11:33:42
Hitto en nyt muista mitkä Aquariumit tuli rumpujen mukana, mutta toimii, evans g2:sta en ainakaan suosittele kenellekkään! Surkee soundi, enkä saanut siittä muutan kuin yhdenlaista ääntä! Paskaa, eikä ne edes kestä...

G2 on ihan perkuleen hyvä kalvo, ja varmasti kestää. Osaatkohan virittää? Ei millään pahalla...;)

Makuasioitahan nämä tietenkin on. Jos ei tykkää niin ei tykkää. Monesti vaan johtuu muista syistä kuin itse kalvosta...
-
Woodoo
17.12.2004 11:38:21 (muokattu 17.12.2004 11:45:38)
Luulnepa että yksi syy Evanssin g2 huonoon soitiin oli tilan todella surkea akustiikka, enkä välttämättä silloin kyllä osannut ihan täysin virittää :) mutta niin paljon mä niitä veivailin ja aina kuulosti pahalta... pinstripeista sain sitten sopivat äänet...

Niistä ois saanut varmaan ihan sika hyvät soundit jos ois laittanut alakalvoksi hiukan paksummat mitä minulla oli, ehkäpä jopa samanlaisen..
ddrum54
17.12.2004 12:34:43
Luulnepa että yksi syy Evanssin g2 huonoon soitiin oli tilan todella surkea akustiikka, enkä välttämättä silloin kyllä osannut ihan täysin virittää :) mutta niin paljon mä niitä veivailin ja aina kuulosti pahalta... pinstripeista sain sitten sopivat äänet...

Niistä ois saanut varmaan ihan sika hyvät soundit jos ois laittanut alakalvoksi hiukan paksummat mitä minulla oli, ehkäpä jopa samanlaisen..

Mieluummin ohuemmat alakalvoiksi. Esim: G2 batterpuolelle ja G1 resopuolelle. Jos tuosta kombinaatista ei saa soundeja, on vikaa jossain muualla. Paljon. Ja näissä on PALJON laajempi viritysalue, kuin pinstripeissä.
2`n 4
ToMi88
02.01.2005 00:15:32

itse kokeilin jotain aquariumin kalvoa basariin(kaksikerros kalvo) niin ei ollut kovin hyvä mun makuuni..mutta jos todella kuivaa soundia haluaa,niin aquari toimii 100%
Youni
09.05.2007 12:42:12
Jos Clear on kumminkin parempi ääneltään kuin Clear, niin sitten ei epäselvyyttä.

En usko, että on :)

Clear tarkoittaa läpinäkyvää kalvoa, coated-kalvon pinnassa on valkoinen karhea pinnoitus, joka hieman tummentaa saundia. Tarkoitukseesi Emperorit tomeissa ovat hyvä valinta. Coated Emperoreja en ole päässyt testaamaan, mutta clear jylisee hevissä ja rokissa todella hyvin. Powerstroket basareihin ovat hyvä idea, clear tai coated maun mukaan.

Tuosta snarekalvosta ei ole kokemusta, mutta kuulostaa aika paksulta. Eikös tuo ole Remon paksuin kalvo? Itsellä käytössä Evans Genera (EI GENERA DRY) ja toimii.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
Peltor
09.05.2007 12:48:23
Kiitos nopeasta vastauksesta, tosiaan jos Clearilla ja Coatedilla ei suurempaa äännellistä eroavaisuutta, vaan ero syntyy ulkonäöllisesti niin Coatedit hankin.

Tuosta Snaren kalvosta en tiedä itse sen suuremmin, meinasin vain että Emperoria siihenkin varmaan olisi hyvä.
Mites noiden alakalvojen kanssa, meinasin ne tehdaskalvot kumminkin vaihtaa.
Bacchus
09.05.2007 12:55:42
Itse laittaisin näin:

EVANS:

Basari: EQ3 clear/EQ3 reso
Tomit: G2 clear/G1 clear
Virveli: Power center reverse dot/Hazy 300

Remo:

Basari: Powerstroke 4/Powerstroke 3 reso
Tomit. Emperor clear/Ambassador clear
Virveli: CS/Ambassador snare side

Omasta mielestäni PS3 taittuu erinomaisesti pop/rock-osastolle, mutta itse tykkään raskaammassa kamassa kontrolloidummasta soundista, joten valitsisin ehdottomasti EQ3:n tai PS4:n.

Unohda ne coatedit, valitse clear tuohon käyttötarkoitukseen.
Anti-Matter Manifesto
Peltor
09.05.2007 13:06:31
Kiitos

Nämä Remot tuntuu sopivilta minulle varmaan kuten mainitsit

Remo:

Basari: Powerstroke 4/Powerstroke 3 reso
Tomit. Emperor clear/Ambassador clear
Virveli: CS/Ambassador snare side

Pari kyssäriä, jos pistän tuon Powerstroke 4, niin tuleeko 3 sitten resokalvoksi, vai voiko tuon tehdastakakalvon pitää paikoillaan ?

Ja mikäs tuo CS snare kalvo on, kun en thomanilta löytäny 13 virvelille, tai en osannut etsiä.
Bacchus
09.05.2007 14:25:48
Pari kyssäriä, jos pistän tuon Powerstroke 4, niin tuleeko 3 sitten resokalvoksi, vai voiko tuon tehdastakakalvon pitää paikoillaan?

Voi pitää toki vanhan kalvon resokalvona. Sillä ei ole niin suurta vaikutusta soundiin, vaikka jonkunasteinen toki onkin.

Ja mikäs tuo CS snare kalvo on, kun en thomanilta löytäny 13 virvelille, tai en osannut etsiä.

Tälläinen kalvo kyseessä:

http://www.thomann.de/fi/remo_csco14_blackdot.htm

Eli Ambassador-paksuinen coated virvelinkalvo, jossa on keskellä pyöreä vahvikerengas, toisin sanoen keskikohdalta on kaksikerroskalvon paksuinen (Emperor) ja reunoilta yksikerroskalvon paksuinen. PS3 coated virvelinkalvo on sitten taasen varustettu demppirenkaalla, joka kulkee ainoastaan reunalla.
Anti-Matter Manifesto
Danko
09.05.2007 14:35:31

Eli Ambassador-paksuinen coated virvelinkalvo, jossa on keskellä pyöreä vahvikerengas, toisin sanoen keskikohdalta on kaksikerroskalvon paksuinen (Emperor) ja reunoilta yksikerroskalvon paksuinen. PS3 coated virvelinkalvo on sitten taasen varustettu demppirenkaalla, joka kulkee ainoastaan reunalla.

Ja tää noiden yhdistelmä http://www.thomann.de/fi/remo_power_stroke_coated_14.htm
Pitäis joku kalvo nyt saada rikottua, et pääsis tuonkin kokeilemaan.
kootut elämänohjeet: "alota vaan et 'räh' ja toivo että se päättyy hyvin" -seraphim
Kootut elämänohjeet: "ihan turha sun on naisia ymmärtää lol apua sääh" -noir
Peltor
09.05.2007 14:52:48
Tuota CS kalvoa ei Thomanilla ole 13'' Jordison virveliin.
Onko se niin että tuo dot kohta on siis paksumpi kuin muu virvelin osa, ja jos siihen lyö niin kuuluu eri ääni kuin sivuilta ?
Sehän vaatii osumatarkkuutta pirusti :)

Eli jotkut 13'' virvelikalvot pitäis keksiä vielä, muuten on kalvot aika hyvin reilassaan.

Basari: Powerstroke 4 Clear, Tehdaskalvo takana.
Tomit: Remo Emperor Clear + Ambassador Clear pohjana
Virveli: ?
Shitmanek
09.05.2007 14:57:09
Tuota CS kalvoa ei Thomanilla ole 13'' Jordison virveliin.
Onko se niin että tuo dot kohta on siis paksumpi kuin muu virvelin osa, ja jos siihen lyö niin kuuluu eri ääni kuin sivuilta ?
Sehän vaatii osumatarkkuutta pirusti :)

Ei se nyt niiiiiin pieni alue ole :D

Eli jotkut 13'' virvelikalvot pitäis keksiä vielä, muuten on kalvot aika hyvin reilassaan.

Pistä Ambassador Coated päälle ja Snare side (vai mikä sen kalvon nimi oli) alle.
M.A.C.H.O. # 12 "Oh well, I'm a chartered accountant, and consequently too boring to be of interest" "Come on, Bennett. Let's party."
Peltor
09.05.2007 15:18:07
Mites Thomanilla vain nämä virvelikalvot http://www.thomann.de/fi/13_virvelikalvot.html
Eihän tuossa edes ole alakalvoa?
Simbe
09.05.2007 15:57:30
Mites Thomanilla vain nämä virvelikalvot http://www.thomann.de/fi/13_virvelikalvot.html
Eihän tuossa edes ole alakalvoa?

http://www.thomann.de/fi/search_dir … ml?sw=reso+snare+13&x=0&y=0

Tossa on ainakin laaja valikoima Remolta ja yksi ohut Evansilta.
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Onko sinulla Yamaha rummut? Käy täällä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)