Aihe: Studiot
1
Loopis
14.08.2003 12:08:46
Näillä sivuilla on paljon juttua ja infoa efekteistä, miten saa parhaan nauhoitustuloksen jne mutta en pahemmin ole missään vaiheessa törmänny semmoiseen että olis keskustelua siitä miten olette kytkeneet studionne laitteet, eli miten kannattaa laitteet (mikserin, äänikortin, kuulokevahvistin jne jne) kytkeä että olis mahdollisimman helppo työskennellä eri laitteitten kanssa, eli miten te olette studionne laitteet "reitittäny"? Tottakai vaihtoehtoja on monia.. mutta miten teidän studio on "kytketty"?
PL
14.08.2003 12:11:00 (muokattu 10.12.2003 11:06:20)
..................
esko
22.08.2003 08:57:48
kompuran ja kaiut mä laitan mikseriin aina luuppiin. niitä saa sitten laitettua kanava kohtasesti lisää tai sit vähemmän.
Roberto
22.08.2003 10:17:17

Kaikki laitteet pääosin ristikytkentätauluun, josta ne voidaan reitittää XXX:llä eri tavalla.

Tää on paras idea, koska silloin pystyy tekemään mitä vaan millä vaan kunnes lopputulos kuulostaa halutulta. Standardit my ass.
Jooba
07.05.2007 20:35:25
Tää on paras idea, koska silloin pystyy tekemään mitä vaan millä vaan kunnes lopputulos kuulostaa halutulta. Standardit my ass.

Pahoittelen, että nostan näin vanhan keskustelun ylös, mutta mitäköhän tuo edellä mainittu kytkentä tarkoittaa käytännössä? Studiotyöskentelyyn olen nyt alkanut pikku hiljaa perehtyä.
Jaakkoopuukkoo
07.05.2007 22:23:50

Pahoittelen, että nostan näin vanhan keskustelun ylös, mutta mitäköhän tuo edellä mainittu kytkentä tarkoittaa käytännössä? Studiotyöskentelyyn olen nyt alkanut pikku hiljaa perehtyä.

Luulen, että mainittu ristiinkytkentätaulu tarkoittaa ns. patchbayta, eli pömpeliä, johon voi kytkeä kaikki menemään sisään ja niitä voi sitten laittaa tavarat menemään ulos miten milloinkin huvittaa: http://www.soundonsound.com/sos/dec99/articles/patchbay.htm
Metsät kasvavat kuin syöpä
Halsu
07.05.2007 22:38:51

Juur näin. Ristikytkentään laitetaan perspuolelle kiinni kaikkien laitteiden oleeelliset innit ja outit ja siitä etupuolelta voi sitten lyhyillä piuhoilla reitittää mitä vaan mistä vaan minne vaan.

Kätsää.
CU -- Eki
Timo JM
08.05.2007 18:38:28

Pieni provo tähän väliin. Eli mihin sitä patch baytä oikein tarvitsee nykyään? Mä olen ainakin luopunut omastani jo aikoja sitten kun kaiken tarpeellisen saa PC:n sisälle. Räkkisynat ja efektilaitteet olen varastoinut tarpeettomina.
...siis mun mielestä. Ja musaa tuolta -> Cupido
JPQ
08.05.2007 18:39:55

Pieni provo tähän väliin. Eli mihin sitä patch baytä oikein tarvitsee nykyään? Mä olen ainakin luopunut omastani jo aikoja sitten kun kaiken tarpeellisen saa PC:n sisälle. Räkkisynat ja efektilaitteet olen varastoinut tarpeettomina.

Musisointi on makuasioita.
axelsson
08.05.2007 18:55:36

Tarvii sekä XLR- että plugipätsejä koska mikkietusia ei saa eikä tule koskaan saamaan PC:n sisälle.
Roberto
08.05.2007 20:39:04

kun kaiken tarpeellisen saa PC:n sisälle.

valitettavaa jos näin on.
loosah
08.05.2007 22:36:01

Juupati rallaa ja toisaalta ei. Plugarit eivät kuitenkaan vielä kuulosta ihan samalta, ku hyvät hardiskompurat, eq:t tms. Ei oo hirveen monta plugaria, joilla saundiin saa pöhinää ja kähinää, niin kuin hyvällä hardwarella. Ja sitten taas toisaalta... Monet kaiut ja efektit ovat ihan hemmetin kovia plugarimaailmassa.

Synista sitten taas...hmm... En tiedä, mitä tarkoitat räkkisynilla. Jotain JV-tyyppisiä, trinityjä tms? Joo, kyllä ne voi korvata hyvinkin reasoneilla ja vastaavilla, mutta sitten taas toisaalta reasoneila on mahdoton tehdä saundeja, joita pystyt repimään jostain vanhoista epävireisistä analogisynista, joita viskot hyvien etusten, kompuroiden jne läpi.

Kaikkihan kuitenkin riippuu siitä, mitä hakee. Joku tykkää 90-luvun kliinisyydestä, toinen 1700 vuoden huilumusasta. Provo.
GIGO
JPQ
08.05.2007 23:09:27

Juupati rallaa ja toisaalta ei. Plugarit eivät kuitenkaan vielä kuulosta ihan samalta, ku hyvät hardiskompurat, eq:t tms. Ei oo hirveen monta plugaria, joilla saundiin saa pöhinää ja kähinää, niin kuin hyvällä hardwarella. Ja sitten taas toisaalta... Monet kaiut ja efektit ovat ihan hemmetin kovia plugarimaailmassa.

Synista sitten taas...hmm... En tiedä, mitä tarkoitat räkkisynilla. Jotain JV-tyyppisiä, trinityjä tms? Joo, kyllä ne voi korvata hyvinkin reasoneilla ja vastaavilla, mutta sitten taas toisaalta reasoneila on mahdoton tehdä saundeja, joita pystyt repimään jostain vanhoista epävireisistä analogisynista, joita viskot hyvien etusten, kompuroiden jne läpi.

Kaikkihan kuitenkin riippuu siitä, mitä hakee. Joku tykkää 90-luvun kliinisyydestä, toinen 1700 vuoden huilumusasta. Provo.

Siis 2000luvun kliinisidyydestä ja 1990 luku ei ollut mun makuuni kliininen.
Jaakkoopuukkoo
10.05.2007 15:49:04

Huh, huh kun sai maistaa putkesta tulevaa analogista pöhinää ilmaisplugareiden jälkeen niin aiai... Plugareissa on se vika, että saa olla aikamoiset algoritmit, että tulis efektointiin samaa herkullista sattumanvaraisuutta kuin analogisissa pömpeleistä.
Metsät kasvavat kuin syöpä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)