Jiihaaaaa! Tänään sain Squier Custom II:sen. Ensifiilis on sangen positiivinen. Kaula tuntuu hyvältä käteen; profiili on OK ja nauhat ei törrötä. Kaulan vaahtera on nätin näköistä puuta. Soundi sopii omaan makuun. Kyllä tuolla aloittelee jo kovastikin. Mutta, mutta; aina jotain pientä. Tosin syypää ei vielä ole tiedossa. Piuhan ollessa huonossa asennossa kitaran jakissa, kuuluu häiritsevää hurinaa, joka hiljenee kun kosken johonkin kitaran metalliosaan. Kokeilin yleismittarin "johtavuuspiipparilla" että maayhteys on olemassa jakin maasta -> tallaan, kytkimen juureen, potikoiden juureen ja mikkien kiinnitysruuveihin. Tosin tätä kirjoittaessa hokasin, että onhan se yhteys tietenkin olemassa myös mikkien kelojen kautta, eli täytyy mitailla ihan vastusarvojen kautta ongelmaa. Jotenkin maallikon mielestä haisee maadotusongelmalta. Onko jollain kokeneella heittää jo tähän jotain vinkkiä? Tosiaan vahvistimen piuhan asentoa muuttamalla hurinan saa pois ja silloin soundit on kohdallaan. Missä lie vika? |
Joees 08.05.2007 23:46:01 | |
---|
Jiihaaaaa! Tänään sain Squier Custom II:sen. Ensifiilis on sangen positiivinen. Kaula tuntuu hyvältä käteen; profiili on OK ja nauhat ei törrötä. Kaulan vaahtera on nätin näköistä puuta. Soundi sopii omaan makuun. Kyllä tuolla aloittelee jo kovastikin. Mutta, mutta; aina jotain pientä. Tosin syypää ei vielä ole tiedossa. Piuhan ollessa huonossa asennossa kitaran jakissa, kuuluu häiritsevää hurinaa, joka hiljenee kun kosken johonkin kitaran metalliosaan. Kokeilin yleismittarin "johtavuuspiipparilla" että maayhteys on olemassa jakin maasta -> tallaan, kytkimen juureen, potikoiden juureen ja mikkien kiinnitysruuveihin. Tosin tätä kirjoittaessa hokasin, että onhan se yhteys tietenkin olemassa myös mikkien kelojen kautta, eli täytyy mitailla ihan vastusarvojen kautta ongelmaa. Onko jollain kokeneella heittää jo tähän jotain vinkkiä? Tosiaan vahvistimen piuhan asentoa muuttamalla hurinan saa pois ja silloin soundit on kohdallaan. Missä lie vika? Himmeetä. Piuha kuosissa? Maadotukset ihan kuosissa? Siis juotokset ihan hyvin tehty? Mä en oo näissä jutuissa mikään nero. Liian vähän puuhastellut sähköjuttujen parissa. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi. |
CCRyder 08.05.2007 23:58:14 (muokattu 08.05.2007 23:59:38) | |
---|
Himmeetä. Piuha kuosissa? Maadotukset ihan kuosissa? Siis juotokset ihan hyvin tehty? No toi piuha alkoi epäilyttää, mutta maadoitus koko ketjussa epäilyttää ylipäätään. Voiko vahvistimen päässä olla maaonkelmia? Tosin tuon mun humpuukkeriresonaattorin kannssa piuha ja vahvari on toiminut ilman ongelmia. PS Ei uskalla takuun alaista vermestä heti alkaa itse purkamaan. Edit: PS |
Paby 09.05.2007 00:09:14 (muokattu 09.05.2007 00:15:58) | |
---|
No toi piuha alkoi epäilyttää, mutta maadoitus koko ketjussa epäilyttää ylipäätään. Voiko vahvistimen päässä olla maaonkelmia? Tosin tuon mun humpuukkeriresonaattorin kannssa piuha ja vahvari on toiminut ilman ongelmia. Tossa kitarassa on p-90 mikrofonit ja ne on ihan ykskelaiset. Ykskelaisilla tuo hurina on ihan normaalia. Humpparit taas on hurinattomia tai ainakin pitäs olla. Jos maadoitus on kunnossa hurina loppuu kun koskettaa metalliosia tai kieliä. Jos hurina yltyy kun koskettaa kieliä tai metalliosia niin silloin maadoituksessa on vikaa. Se hurina on ominaisuus, ei vika. ;) E: kai se custom-II on se malli missä on ne mustakuoriset "saippuapala" mikit? Jos siinä on humpparit niin sitten on maadoituksessa vikaa. "Honey! C'mon over here, Sugar-buns. This machine just called me an asshole! " |
CCRyder 09.05.2007 00:16:41 | |
---|
Tossa kitarassa on p-90 mikrofonit ja ne on ihan ykskelaiset. Ykskelaisilla tuo hurina on ihan normaalia. Humpparit taas on hurinattomia tai ainakin pitäs olla. Jos maadoitus on kunnossa hurina loppuu kun koskettaa metalliosia tai kieliä. Jos hurina yltyy kun koskettaa kieliä tai metalliosia niin silloin maadoituksessa on vikaa. Se hurina on ominaisuus, ei vika. ;) Juu. Oli jo ostaessa tiedossa toi singlecoilien hurinataipumus, mutta nyt tässä vaivaa tuo piuhan asennon vaikutus hurinaan. Vai toimiiko tossa ite äijäkin "antennina", eli hurina muuttuu sen mukaan miten itse olet suhteessä muihin häiriöihin? |
Joees 09.05.2007 00:18:09 | |
---|
Juu. Oli jo ostaessa tiedossa toi singlecoilien hurinataipumus, mutta nyt tässä vaivaa tuo piuhan asennon vaikutus hurinaan. Vai toimiiko tossa ite äijäkin "antennina", eli hurina muuttuu sen mukaan miten itse olet suhteessä muihin häiriöihin? Ettei se piuha pääse taipumaan siinä jotenkin ja sen takia tulee häröääniä? Istualtaan soittaessahan tuo kovinkin helposti pääsee taittumaan tuo piuha. Ainut vika telecasterissa on tuo jakin paikka, sama kuin LP:ssä. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Paby 09.05.2007 00:19:35 | |
---|
"Honey! C'mon over here, Sugar-buns. This machine just called me an asshole! " |
Paby 09.05.2007 00:22:46 (muokattu 09.05.2007 00:27:43) | |
---|
tässä vaivaa tuo piuhan asennon vaikutus hurinaan Veikkaan että jakissa on vika, esim. piuhan pää pääsee liikkumaan ja maadoittuu väärin. On itellä ollu samaa ongelmaa halpojen kitaroiden kanssa. Yks oli harley benton ja siitä sai piuhaa vääntelemällä ihan käsittämätöntä älämölöä ulos... Jaaha, muokkaus meni lainauks... nyt on oikea lainaus vaikkapa "Honey! C'mon over here, Sugar-buns. This machine just called me an asshole! " |
CCRyder 09.05.2007 00:29:45 | |
---|
Kiitti vinkeistä, myöhäisestä ajankohdasta huolimatta. Täytyy kai yrittää nukkua välillä. Aamulla tsekkaan ekaksi tuon piuhan liitokset. Seuraavana olisi sitten tuo jakki, mutta sitten täytyykin jo pleksi irroittaa. We'll meet again. |
Joees 09.05.2007 00:31:17 | |
---|
Kiitti vinkeistä, myöhäisestä ajankohdasta huolimatta. Täytyy kai yrittää nukkua välillä. Aamulla tsekkaan ekaksi tuon piuhan liitokset. Seuraavana olisi sitten tuo jakki, mutta sitten täytyykin jo pleksi irroittaa. We'll meet again. Eihän meillä muutakaan tekemistä ole kuin lojua illasta muusinetissä... :-) Toivottavasti saat paikannettua vian ja hoidettua homman kuntoon. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
CCRyder 09.05.2007 11:33:47 | |
---|
Aamun tässä nyt testaillut ja kyllä tuo hurinan syypää on huono kontakti plugin ja jakin välillä. Kun sopivasti laittaa piuhan sivulta vetämään, niin ei hurise oikeastaan ollenkaan. Kustom Tube 12:n kautta olen tässä soitellut ja kyllä on mukavan kuuloinen kitara. |
Paby 09.05.2007 11:37:33 | |
---|
Aamun tässä nyt testaillut ja kyllä tuo hurinan syypää on huono kontakti plugin ja jakin välillä. Kun sopivasti laittaa piuhan sivulta vetämään, niin ei hurise oikeastaan ollenkaan. Hyvä että ongelma ratkesi. Noita jakkeja on suht helppo vaihtaakin jos menee joskus rikki. Tossa mallissa on tosin vähän työläämpi operaatio. Esim. SP-elektroniikasta neutrikin jakki 1,3e, se on hyvä jakki! "Honey! C'mon over here, Sugar-buns. This machine just called me an asshole! " |
MES 09.05.2007 15:39:29 | |
---|
Noita jakkeja on suht helppo korjatakin jos menee joskus rikki. Ensimmäisen Harrikkani tapauksessa kaivoin jakin esille ja väänsin peltiä niin, että paine plugin koloseen tuli riittäväksi. |
mattim 10.05.2007 14:16:13 (muokattu 10.05.2007 14:18:13) | |
---|
Näyttäis olevan 589e musicstoressa. http://www.musicstore.de/is-bin/INT … ;ProductUUID=0&JumpTo=OfferList Fatserilla helsingissä tuommoinen valkoinen roikkuu seinällä ja hintalapussa seisoo 770€. Tuo on melkolailla identtinen oman Mexican 52Ri:ni kanssa, tallapaloja ja hieman isompia nauhoja lukuunottamatta. Hyvä keppi, hinnakas fatserilla. Matti |
meitu 10.05.2007 14:24:15 | |
---|
Fatserilla helsingissä tuommoinen valkoinen roikkuu seinällä ja hintalapussa seisoo 770€. Tuo on melkolailla identtinen oman Mexican 52Ri:ni kanssa, tallapaloja ja hieman isompia nauhoja lukuunottamatta. Hyvä keppi, hinnakas fatserilla. Matti Mukavalta tuo tuntui soitella kun testailin Helsingissä käydessäni. Tuohon hintaan vaan ei puhettakaan että ostaisin tuollaisen. Saksasta tilaaminen vain silleen arveluttaa, kun fenderin sivuilla on puhuttu että nuissa Bajoissa on aika paljon yksilökohtaisia eroja esim painossa, kaulaliitoksessa jne. "There are no good guns. There are no bad guns. Any gun in the hands of a bad man is a bad thing. Any gun in the hands of a decent person is no threat to anybody -- except bad people..." -Charlton Heston |
masterhat 10.05.2007 17:14:03 | |
---|
Tokain teleä (joku breeze yms. muistaakseni) rämppäilin musaliikkeessä tänään, ja kyllä kuulosti ihan liian hyvältä kitaralta. ihan mukava oli tatsikin. styrkkana tais olla valveking. huh, GAS senkun kovenee I am the Horsemaster |
darrell 10.05.2007 17:45:04 (muokattu 10.05.2007 17:46:45) | |
---|
Fatserilla helsingissä tuommoinen valkoinen roikkuu seinällä ja hintalapussa seisoo 770€. Tuo on melkolailla identtinen oman Mexican 52Ri:ni kanssa, tallapaloja ja hieman isompia nauhoja lukuunottamatta. Hyvä keppi, hinnakas fatserilla. ---- Mukavalta tuo tuntui soitella kun testailin Helsingissä käydessäni. Tuohon hintaan vaan ei puhettakaan että ostaisin tuollaisen. Saksasta tilaaminen vain silleen arveluttaa, kun fenderin sivuilla on puhuttu että nuissa Bajoissa on aika paljon yksilökohtaisia eroja esim painossa, kaulaliitoksessa jne. Juuri tänään UPSilla saapui Vintage Blonde Baja MusicStoresta kotiovelle 622e. Tilauksesta laatikon avaamiseen meni 10 päivää, ja kaikenlisäksi saatavuus oli vielä "backorder"-statuksella. Kitara kotiutui melkein viikkoa aikaisemmin, kuin alkujaan lupasivat. Fasulla meni yhden paikanpäälläkäynnin ja parin soittopyynnön jälkeen kolme päivää kun saivat selvitettyä, että heidän toimitusaika on 4kk. Hinta 770e. Olen kokeillut kolmea eri Bajaa ja niissä minun mielestä erot eivät ole merkittävät. => Mitä suuruusluokkaa ne erot painossa voisivat olla?? Edit: hyvä kitara. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
CCRyder 10.05.2007 18:27:56 | |
---|
Meitsin osalta asiat kunnossa; puolilta päivin vein Teleni myyjäliikkeen osoittamalle pajalle. Neljältä sain takaisin. Siihen loppui surinat. Samalla reissulla kuulin tota Teleäni Blues Juniorin kautta soitettuna. Hieno saundi. Voi, kun osais vaan soittaa ;-) |
Joees 10.05.2007 19:48:49 | |
---|
Meikäläinen sai tänään tuon Wilkinsonin WT3-tallan ja pitihän se heti laittaa tuohon teleen. Erittäin mahtava talla! 3-palainen talla jossa intonaationkin saa kohdilleen, ei tarvi tehdä pientä kompromissia sen suhteen. Erittäin hienoa. Nauhat on vaihdettu vuosi pari sitten(ovat edelleen hyvässä kuosissa) kun edelliset oli otelautaan asti kuluneet melkeimpä. Mikit vaihdettu Häusselin mikkeihin ja potikat sekä kytkin vaihtuivat siinä samalla kaupan päälle. Nyt sain tuon tallan laitettua ja nyt kelpaa. Lähes täydellinen :-) Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Kuha 10.05.2007 21:29:31 (muokattu 10.05.2007 21:33:32) | |
---|
Olen kokeillut kolmea eri Bajaa ja niissä minun mielestä erot eivät ole merkittävät. => Mitä suuruusluokkaa ne erot painossa voisivat olla?? Kolmea olen kokeillut ja painot käsikopelolla suunnilleen näin; eka tuntui ok:lta, sellainen normaalipainoinen, toinen oli "veneen ankkuri" eli melkoisen painava, kolmas (jonka ostin) oli ihanteellinen - kevyt ja resonoi hyvin. Ei sillä, että kevyt kitara soisi paremmin, mutta tuo nyt vain oli mulle sopiva. Alle 7 rahaa oli hinta Suomessa. Kyllä ne painoerot sellaisen runsaan kilon luokkaa on parhaimmillaan. Tuo saarni - Northern Ash - on monesti melko painavaa. |