ku_osais 08.05.2007 12:18:49 (muokattu 08.05.2007 12:24:12) | |
---|
Terve, Varsinkin vanhemman polven basistit saattavat tuntea nämä menneiden aikojen japsipiraatit. Yksilö joka on hallussani on ihan ok soittokunnossa, laitatin Gotohin virittimet ja perushuollon (mm. elektroniikan tsekkaus, uusi jakki ja tonepotikka). Kaula on ok, nauhoissa vielä ikää jäljellä. Ulkonäkö: -ah niin ihanasti aidon elämän relikoima. Mutta mutta. Alkuperäisten mikkien soundi on luonnostaan hieman ohut ja hurinainen. Ajattelin harrastusprojektina asentaa siihen asialliset jatsaripassiivit. Olisiko arvoisilla bassisteilla ehdotuksia? Olen harkinnut Seymour Duncan Basslinesin Hot:tia tai ehkä Hot Stack, vai sittenkin Quarter Pounderit? Olisi kiva asentaa myös series-parallel -switchaus. Jos joku on sitä mieltä että basso kannattaa laittaa polttopuiksi niin toki senkin saa sanoa. Nykyiset mikit on ruuvattu bodyyn päistään joten hyvät vinkit normi-jatsarimikkien kiinnityspaikkojen työstämistä varten ovat tervetulleita (saa myös tarjoutua tekemään sen korvausta vastaan). Soundimieltymykseni on klassinen perusbasso, treblet vähissä. Tykkään oman kasari-iban humppareista kaulavoittoisella blendillä, joten botnea pitäisi löytyä. Toisinsanoen mikään "aito vintage-nasaali" ei ole haussa vaan miellyttävä, versatiili, botnekas perussoundi. |
Tuolla speksillä Fenderin orginaalimikit. Ei voi mennä pieleen. Jos rah polttelee taskuissa niin sitten custom shopin versiona. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
rmac 08.05.2007 18:07:32 | |
---|
Nykyiset mikit on ruuvattu bodyyn päistään joten hyvät vinkit normi-jatsarimikkien kiinnityspaikkojen työstämistä varten ovat tervetulleita... Joutunee tosiaan tekemään puut/pleksitöitä, jotta jatsarin mikit saadaan istutettua bodyyn - näin muistelen. Vai sopiko se jatsarin mikki sinne Arian muovikotelon sisuksiin modaamatta, luultavasti ei. |
Karlsson 08.05.2007 18:48:23 | |
---|
Joutunee tosiaan tekemään puut/pleksitöitä, jotta jatsarin mikit saadaan istutettua bodyyn - näin muistelen. Vai sopiko se jatsarin mikki sinne Arian muovikotelon sisuksiin modaamatta, luultavasti ei. Mä oon heittänyt fenkun mikit Arian 70-lukulaiseen jazzariin ihan kuorineen päivineen, ei tarvinnu turvautua edes talttaan. Lisää hifimpää! |
rmac 08.05.2007 19:38:18 | |
---|
Mä oon heittänyt fenkun mikit Arian 70-lukulaiseen jazzariin ihan kuorineen päivineen, ei tarvinnu turvautua edes talttaan. Jospa sinulla oli sellainen malli, jossa mikki on kiinni 2-ruuvia per sivu, siis kuten normijatsarissa. Tässä on kysymys toisenlaisesta kiinnityksestä. |
Karlsson 08.05.2007 20:10:18 | |
---|
Jospa sinulla oli sellainen malli, jossa mikki on kiinni 2-ruuvia per sivu, siis kuten normijatsarissa. Tässä on kysymys toisenlaisesta kiinnityksestä. Aa juu, tämmöstä tää on kun ei jaksa lukea kuin joka toisen lauseen aloitusviesteistä. Vanhuus ei tule yksin. Lisää hifimpää! |