Aihe: Kitaran osto.
1
allahi
08.05.2007 08:29:54
Itse kun olen ostamassa aloitus kitaraa ja joka oisi tälläinen: http://www.thomann.de/fi/ibanez_gsa6j_bkn_jumpstart.htm . itsellä on jo rahat koossa mutta kun ei tiedä oisiko tuo hyvä ostos?

ps. kiitos vastauksista.
Timothy
08.05.2007 08:32:26
Eräällä lähisukulaisellani on tuo kitara, on se ihan hyvä aloittelijalle. Voittaa squier affinityt kyllä. Vahvarista en osaa sanoa...
Ei elämästä ole kukaan hengissä selvinnyt
Numb
08.05.2007 08:35:36

Jos vain onnistuupi, niin kannattaa hankkia vahvistimeksi Roland Microcube. Sen parempaa hinta/laatu -suhdetta ei löydy. Maksaa tuossa satasen kieppeillä. Siihen etsit mieleisen kitaran sitten.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
JuSu
08.05.2007 08:47:03 (muokattu 08.05.2007 08:47:41)
Jos vain onnistuupi, niin kannattaa hankkia vahvistimeksi Roland Microcube.

Microcubea suositan minäkin. Mulla on harrastusvuosia parikymmentä ja kampetta on kiertänyt monenlaista, osa jäänyt nurkkiinkin... Mutta tällaisella minäkin kotona soittelen, enkä ihan helposti vaihda pois.

Noihin aloituspaketteihin kannattaa suhtautua hiukka varauksella - usein niissä jokin osa ei ole laadullisesti muun paketin tasolla. Lisäksi aloittelijan kannattaa ehdottomasti ostaa käytettyä, jos lähipiirissä on asiaan edes hiukan perehtynyt henkilö auttamassa hankinnassa. Saa samalla rahalla parempaa, ja jos harrastus hiipuukin, saa paremmin sijoittamansa rahat takaisin, valmiiksi käytetyn tavaran hinta ei laske ainakaan samassa määrin kuin uuden.

Käytetty Microcube 60-70 euroa, siihen päälle vaikka Mnetin vakiovastaus Yamaha Pacifica 112 n. 150 euroa tai vähän yli. Varmasti parempi satsi kuin tuo mainittu paketti. Jos taas pitää uutena saada, niin kolmeen sataan voi hyvinkin saada tingattua tuon paketin.

JuSu
"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia."
FensonGibder
08.05.2007 11:52:07
Noihin aloituspaketteihin kannattaa suhtautua hiukka varauksella - usein niissä jokin osa ei ole laadullisesti muun paketin tasolla.

Sitähän tässä juuri yritetään kysyä. Onko hyvä paketti, vai ei.

Suosittelen kävelemään kauppaan ja ostamaan sieltä. Auttavat varmasti valitsemisessa.

Muista että mentyäsi kauppaan ei heti tarvitse ostaa, vaan voi vielä tsekata netistä kaupassa katsomillesi tuotteille keskihintoja. Sitten voit hieroa lopulliset kaupat. Saat luultavasti hintaa tiputettua alemmas, verrattuna siihen että löisit heti rahat tiskiin.
Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan!
JuSu
08.05.2007 12:07:44 (muokattu 08.05.2007 12:09:28)
Sitähän tässä juuri yritetään kysyä. Onko hyvä paketti, vai ei.

Ja siihen yritin vastata, että samalla rahalla voi saada parempaakin... Ok, eihän tuo nyt vastannut suoraan kysymykseen. Sorry.

Suosittelen kävelemään kauppaan ja ostamaan sieltä. Auttavat varmasti valitsemisessa.

Ihan varmasti auttavat, mutta kannattaa sitten valita liike huolella tai yrittää jotenkin löytää se reilu ja asiansa osaava myyjä. Olen nähnyt ja kuullut myyjien myyvän kirkkain silmin silkkaa roskaa, erityisesti aloittelijoille. Toisaalta, vastakkaisiakin havaintoja toki on. Aloittelija ei vaan itse tiedä, milloin viedään kuin pässiä narussa ja milloin homma on oikeilla urilla.

Muista että mentyäsi kauppaan ei heti tarvitse ostaa, vaan voi vielä tsekata netistä kaupassa katsomillesi tuotteille keskihintoja. Sitten voit hieroa lopulliset kaupat. Saat luultavasti hintaa tiputettua alemmas, verrattuna siihen että löisit heti rahat tiskiin.

Juuri näin. Todetaan nyt, että kitarakaupoissa ei uusista laitteista juuri ikinä tarvitse maksaa sitä, mitä lapussa lukee. Useimmiten ystävällisesti päivän käteishintaa kysymällä hinta pyöristyy kivasti. Monesti on yhdellä lauseella tippunut pinnoja pois jopa 15 %, joissain paikoissa hinta on kassalla sieventynyt kysymättäkin. Tämä lienee tuote-, liike- ja pärstäkohtaista. Ja tämän höpinän jälkeen mä en enää saa missään alennusta. =)

JuSu
"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia."
rokiroki
08.05.2007 13:57:05
komppaisin edellä olevia kirjoituksia jos osaisin.....

Mutta samaa mieltä olen, ei pakettiratkaisua. Tuo kitara on varmaan ihan ok luokassaan. Ja jos "stratompaa" haluaa niin sitten Jammu ja Squieri (vähintään Standart-malli), mutta ei Affinitya ,jollainen itelläni on.On kyllä helppo soittoinen, mutta vireongelmia ym. halpisosista kasatun ominaisuuksia.Lespa-malleista en tiedä mitään.

Tuhon pakettivahvariin varmaan kyllästyy hetkessä.Em. Microcube oli kokeillessani pätevä laite, kuten muutkin Cubet . Samoin voxilla vastaava pieni vahvistin , olikohan DE5 tms.

Itelleni tuli edellämainitun Affinityn kanssa 15W Fender champ vahvistin.Se on nyt lähinnä virattomana, sen soundiin kyllästyi äkkiä.Käytössä on 2 voxia :15pathfinderi R ja 15valvetronix.

Ps.Kitaraa en postimyynnistä ulkomailta tilaisi.Liikkeessä itse kokeillen voi todeta viimeistelytalon ja kaulan sopivuuden omille hanskolle. Ja kohtuullisesti vaihtaa toisenlaiseen jos tuli "huti" ostos.
Allekirjoitus_____________ nimen selvennys
Numb
08.05.2007 14:46:48

Microcubesta rectifier -mallinnus, ja siihen päälle melkein mikä tahansa solid body -kitara, jossa on tallassa humbukcer. Sillä pääsee Metallican alkuun.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)