Aihe: Paras n. 400-500e virveli thrashin soittoon?
1 2
nahkahomo
08.05.2007 05:19:06
En tiedä onko aiheesta jo keskustelua (todennäköisesti on), mutta haku ei näytä toimivan ja en jaksanut ihan kaikkia 180+ sivuja plärätä läpi, niin here we go:

Olen ostamassa ihan napakkaa perus snarea, koska tämä Tamburon vaahteravirveli joka mulla tällä hetkellä on, kuulostaa lähinnä roskaämpäriltä vaikka sille tekis mitä.

Studiossa kannutin tämän näköisellä Pearlin Ian Paicella, josta tykkäsin.

http://www.thomann.de/fi/pearl_ip1465_snaredrum.htm

Mutta onkohan tämä Thomannin Ian Paice sitten joku halpisversio kun hinta (285e) on huomattavasti alhaisempi kuin rummun soundi studiossa antoi olettaa ? Joku viisas osaa varmasti kertoa.

Minkälaisia snareja thrash rumpalit käytätte? Onko nopeaan ja jämäkkään paiskontaan se esim. Dave Lombardon käyttämä messinkinen virppa se paras vaihtoehto? Onko kellään kokemusta esim. tällaisesta pelistä:

http://www.thomann.de/fi/tama_14x55_starclassic_snare.htm

Soitan myös kevyempää heviä, sekä sitten myös ihan progressiivista rokkia, joten "soivuutta" olisi syytä myös löytyä jonkun verran. Kiitos jo etukäteen suosituksista !
ruuhkis
08.05.2007 09:14:21
Itse lähtisin koittamaan seuraavia virppoja:

http://www.thomann.de/fi/sonor_s1405b_s_class_pro_messing.htm

http://www.thomann.de/fi/mapex_14x55_bronze_snare_drum.htm

http://www.thomann.de/fi/mapex_14x55_stahl_snare_drum.htm

http://www.thomann.de/fi/pearl_tr1465.htm

Kaikki noista taitavat osua budjettiinkin... Kalvoiksi valitsisin Evansin Genera HD dry, Evans Hazy 400.

Tosin paljon on virityksestäkin kiinni, kaveri paukuttelee trashia menemään todella syvällä messinki virpalla (7"?) ja hyvältä kuulostaa.
HeavyMachinery
08.05.2007 09:55:20

Itse lähtisin koittamaan seuraavia virppoja:

http://www.thomann.de/fi/sonor_s1405b_s_class_pro_messing.htm

http://www.thomann.de/fi/mapex_14x55_bronze_snare_drum.htm

http://www.thomann.de/fi/mapex_14x55_stahl_snare_drum.htm

http://www.thomann.de/fi/pearl_tr1465.htm

Kaikki noista taitavat osua budjettiinkin... Kalvoiksi valitsisin Evansin Genera HD dry, Evans Hazy 400.

Tosin paljon on virityksestäkin kiinni, kaveri paukuttelee trashia menemään todella syvällä messinki virpalla (7"?) ja hyvältä kuulostaa.

Ei saakeli , jos ostat jokun noista ja laitat genera HD dry:n niin on jo sama ostaa sitten halvin yammun teräs virppa soundi on sama.

Suosittelisin jotain about 5-6" syvää ja 13" halkasialtaan olevaa puuvirppaa. Attakki on napakka ja botnea kivasti. Siihen yksi kerroskalvo kunnon viritys ja palanen jesaria kulmaan tappamaan ylimääräinen ringi.

Genera Hd.... huhuh ......
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
miän vain
08.05.2007 12:27:59

Trash ja thrash, on se vaikeeta.

Lähtisin etsimään soundia jostain 13x6 metallivirvelistä. Tiedä sitten, miten vanhaa rässisoundia piti olla, myös 14x8 puuvirveli voi olla juuri "se".

HD dry on tosiaan kaksiteräinen miekka - se saa minkä tahansa rummun kuulostamaan keskinkertaiselta. Sama juttu kuin Emad basarissa.
Mikael
08.05.2007 12:49:05

Hmm... jos aloittaja oli kerran tyytyväinen siihen kokeilemaansa Ian Paice -Pearliin, niin miksihän se ei olis hyvä valinta? Koska se on liian halpa???
Inhimillisyys on hyve.
Youni
08.05.2007 13:04:53
Trash ja thrash, on se vaikeeta.

Ehdit ensin. :D

Eipä ole thrashin soittoon yhtä ainoaa ja oikeaa snarea, makuja on niin monia. Itse lähtisin etsimään juurikin 13"/6,5" terässnarea, joku timmiksi viritetty pikkolokin voi toimia. Maun mukaan, hyvästä rummusta saa virittämällä sopivan niin thrashiin, poppiin kuin miekkailujazziinkin.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
nahkahomo
08.05.2007 17:10:21
Hmm... jos aloittaja oli kerran tyytyväinen siihen kokeilemaansa Ian Paice -Pearliin, niin miksihän se ei olis hyvä valinta? Koska se on liian halpa???
Se olisi erittäin hyvä valinta, kun vaan selviäis että onko tuo Thomannilla myytävä rumpu täysin samanlainen kuin se millä soitin.

Eli soittokamaexpertit: Onko Ian Paicesta olemassa kuin yhdenlainen malli, vai onko tuo Thomannilla myytävä 285euron virppa joku halpisversio?

Ja onko kokemuksia tuosta Taman 14"X5,5" Starclassic snaresta kellään ?
Mikael
08.05.2007 17:17:01

Se olisi erittäin hyvä valinta, kun vaan selviäis että onko tuo Thomannilla myytävä rumpu täysin samanlainen kuin se millä soitin.

Eli soittokamaexpertit: Onko Ian Paicesta olemassa kuin yhdenlainen malli, vai onko tuo Thomannilla myytävä 285euron virppa joku halpisversio?

Sama on. Näyttäis olevan ihan normi hinta tolle tuo vähän vajaa 300 €/$.
Inhimillisyys on hyve.
Halsu
08.05.2007 17:37:00

Maun mukaan, hyvästä rummusta saa virittämällä sopivan niin thrashiin, poppiin kuin miekkailujazziinkin.

Niinpä - jotenkin lukemani perusteella kuvittelisin että siitä kysyjän nykyisestäkin rummusta on vielä aika paljon virityksellä ja kalvovalinnoilla löydettävissä olevaa potentiaalia käyttämättä.
CU -- Eki
HeavyMachinery
08.05.2007 19:31:52

Ja onko kokemuksia tuosta Taman 14"X5,5" Starclassic snaresta kellään ?

On ja ne ei ole hyviä..... todella jotenkin mitään sanomaton peli.

Suosittelen 13" Koska jos haluat napakan Rässi soundin ilman ringiä ja vihellystä = (st.anger) muovi ämpäri niin sellaisesta sen saa. Toinen mikä on hyvä niin se tuuman pienempi koko on kiva kun soitaa tuplilla :D
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
l337dr
08.05.2007 19:54:23
Mitenkäs onkohan tuo Chad Smith signature snare mistään kotosin? Hinta on ainakin houkutteleva: http://www.thomann.de/fi/pearl_cs1450_chad_smith_snare_set.htm
ja mukaan vielä hardcasen kotelo...
Bacchus
08.05.2007 20:02:43 (muokattu 08.05.2007 20:03:24)
Mitenkäs onkohan tuo Chad Smith signature snare mistään kotosin? Hinta on ainakin houkutteleva: http://www.thomann.de/fi/pearl_cs1450_chad_smith_snare_set.htm
ja mukaan vielä hardcasen kotelo...

No, se on hintaisekseen ihan ok. Käytettynä saa samalla rahalla jo erinomaisen virvelin.

Ketjun aloittajalle on vaikea tarjota täsmäratkaisua, kun ei henkilön yksilökohtaista makua tunne. Täydellistä virveliä juuri thrashiin on mahdotonta nimetä, kaikki riippuu omista makumieltymyksistä. Tykästyit Pearlin Ian Paiceen, joten sen perusteella voisi suositella esim. 14"x6,5"-kokoista Ludwigin Supraphonicia. Samankokoiset laadukkaat messinki-, pronssi-, ja teräsvirvelit soveltuvat myös varmasti makumieltymyksiin hyvin.

Itse en lähtisi hankkimaan 13" tai vaihtoehtoisesti erittäin matalia virveleitä. Suht ohutrunkoisesta (n. 1mm) metallivirvelistä löytyy läskiä soundia, mutta myös herkkyyttä niin haluttaessa.
Anti-Matter Manifesto
nahkahomo
09.05.2007 05:16:11 (muokattu 09.05.2007 05:25:29)
Jees. Ian Paice lähti tilaukseen ja samalla klikkasin itelleni 17 tuumasen ruden wild crashin :D Kiitoksia vaan kaikille kommenteista!

Tuosta Tamburosta sen verran, että ehkä roskaämpäriksi haukkuminen oli pientä liiottelua, sillä ihan laadukas rumpu se kuitenkin on. Ei vaan musiikkikaupan rumpuspesialistinkaan kanssa saatu millään siihen semmosta soundia kaivettua mikä heviin sopis.

Eli 1kpl hyväkuntoisia Tamburon vaahteravirveleitä (kaivelen mallin ja otan kuvat myöhemmin) olis nyt sitten myynnissä edulliseen hintaan ! Kiinnostuneet yhteydenottoja !
l337dr
09.05.2007 13:24:00
Sitte kun on Paice kotona niin laitas raporttia miten toimii... Voisi itsekin tuollaista harkita
Brother Michael
09.05.2007 14:03:40 (muokattu 09.05.2007 14:04:04)
Sitte kun on Paice kotona niin laitas raporttia miten toimii... Voisi itsekin tuollaista harkita

Mulla on tollane vehje ollut muutaman kuukauden nyt soitossa. Loistava peli, tänään uutta kalvoa tuli laitettua päälle ja aiai, että on nannaa. Evans G1 Coated päällä ja resona Remon Ambassador Snare. Sellanen perustiukka vire ja matto melko löysällä....herkkäääääää. Sellanen soundihan siitä about irtoaa, kuin herralla itselläänkin, ei voi valittaa.

Taipuu todella monenmoiseen menoon. Tiukka vire ja matto tiukalla tarjoaa todella funkkia soundia ja sitten löysemmät vireet tuovat kasaria peliin. Hintalaatusuhde on suorastaan taivaallisen hyvä ja työn laatu vakuuttaa myös. Eihän tämä nyt ole aito Supraphonic ei, mutta hitot minä siitä. Todella upea laitos ja etenkin hinta-laatusuhde on lähes parasta mitä tarjolla.

En pahaa sanaa tästä löydä, sillä en ole kamarunkkari, joka katsoo mikä nimi siinä badgessa lukee. Eikä itselleni kyllä se vintagearvokaan mitään merkitse. En ole aitoa Supraa kokeillut muutamaa lyöntiä enempää, joten en osaa sanoa, onko se nyt niin maaginen. Jos et halua käyttää tuhottomia summia rahaa laatuvirveliin etkä välitä vintagetouhusta, niin tässäpä oikein upea vehje. Suosittelen todella vahvasti.
One more beer and heavy metal and I'm just fine - Manowar
Krunttu
09.05.2007 14:17:04 (muokattu 09.05.2007 14:19:51)
Taipuu todella monenmoiseen menoon. Tiukka vire ja matto tiukalla tarjoaa todella funkkia soundia ja sitten löysemmät vireet tuovat kasaria peliin. Hintalaatusuhde on suorastaan taivaallisen hyvä ja työn laatu vakuuttaa myös. Eihän tämä nyt ole aito Supraphonic ei, mutta hitot minä siitä. Todella upea laitos ja etenkin hinta-laatusuhde on lähes parasta mitä tarjolla.

En pahaa sanaa tästä löydä, sillä en ole kamarunkkari, joka katsoo mikä nimi siinä badgessa lukee. Eikä itselleni kyllä se vintagearvokaan mitään merkitse. En ole aitoa Supraa kokeillut muutamaa lyöntiä enempää, joten en osaa sanoa, onko se nyt niin maaginen. Jos et halua käyttää tuhottomia summia rahaa laatuvirveliin etkä välitä vintagetouhusta, niin tässäpä oikein upea vehje. Suosittelen todella vahvasti.

Yhdyn äskeiseen, ollut kyseinen virveli käytössä noin puolisen vuotta. Kalvoina on ollut Remon Coated Ambassador ja resona Remon Ambassador Snare. Muutamia nauhoitus sessioita olen sillä soittanut ja saundi ei ole koskaan pettänyt.

Muistaakseni joku taisi jossain mainita että kyseinen virppa olisi melkein kopio Supraphonicista??? mutta halvempi ;)
www.chillpe.com
Brother Michael
09.05.2007 15:07:30
Yhdyn äskeiseen, ollut kyseinen virveli käytössä noin puolisen vuotta. Kalvoina on ollut Remon Coated Ambassador ja resona Remon Ambassador Snare. Muutamia nauhoitus sessioita olen sillä soittanut ja saundi ei ole koskaan pettänyt.

Remo Ambassador Coated mullakin oli aikasemmin. Hyvin toimi sekin, mutta Evans G1 tuntuu omaan korvaan jotenkin paremmalta. Henkimaailman juttuja kenties...

Muistaakseni joku taisi jossain mainita että kyseinen virppa olisi melkein kopio Supraphonicista??? mutta halvempi ;)

Tähän minä vittasinkin, kun mainitsin, että en ole kamarunkkari tahi tämä ei nyt aito Supra ole. Melko suora kopiohan tuo Supraphonicista onkin ja monelle se on jostain syystä suuri ongelma. Vähän sama kun joku tulisi mulle sanomaan, että "Hei sä näytät kyllä ihan liikaa Brad Pittiltä".
One more beer and heavy metal and I'm just fine - Manowar
Bacchus
09.05.2007 16:31:13 (muokattu 09.05.2007 16:31:34)
Tähän minä vittasinkin, kun mainitsin, että en ole kamarunkkari tahi tämä ei nyt aito Supra ole. Melko suora kopiohan tuo Supraphonicista onkin ja monelle se on jostain syystä suuri ongelma. Vähän sama kun joku tulisi mulle sanomaan, että "Hei sä näytät kyllä ihan liikaa Brad Pittiltä".

Niin no, Paicet on Made In Taiwan ja niitä syölletään liukuhihnalta kuin viimeistä päivää. Kyllä se jossain näkyy, vaikka ok peli hintaisekseen onkin.

Kyllähän Ian Paice Signature on tehty Supraphonickin mallilla, mutta se eroaa Suprasta monella tavalla. Mikä tärkeintä, runko on täysin eri. Sitten mm. lugit ovat erilaiset (tube lugisia Supriakin toki on) jne.
Anti-Matter Manifesto
Starless
09.05.2007 18:57:09 (muokattu 09.05.2007 18:58:37)
Olen ostamassa ihan napakkaa perus snarea, koska tämä Tamburon vaahteravirveli joka mulla tällä hetkellä on, kuulostaa lähinnä roskaämpäriltä vaikka sille tekis mitä.

Kysyit virveliä "thrashin" soittoon. Eikö tuo roskaämpäri oo sillon aika passeli. :D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)