pulliha 05.05.2007 20:32:47 | |
---|
Tommonen peli on tarttunut silmään. Ainakin specseissä näkyy et olis paljon erilasia vahvistin simuja . jos jollain on jotai kokemusta niin ottaisin mielelläni vastaan kommentteja ettei menis rahaa turhaan jos sen ostais :D Semmone lämmin sustain ja iha vitusti säröö |
ReBeat 05.05.2007 20:41:39 | |
---|
|
Lefa 05.05.2007 20:58:19 | |
---|
Itse olen kyseistä vahvistinta juuri myymässä pois , mutta reilu vuosi on kokemusta laitteesta joten tässä jotain tuntemuksia . Paras puoli flextonessa on ehdottomasti monipuolisuus , minulle se oli ainakin täydellinen valinta ensimmäiseksi vahvistimeksi koska en tarkalleen tiennyt mikä olisi se oma soundi . Flextonen nuppeja vääntämällä saa ainakin vaihtoehtoja mistä valita . Iso plussa on myös laitteen helppo käytettävyys , vaikka nappeja onkin paljon . Myös vahvistimeen kuuluva FBV shortboard helpottaa ja nopeuttaa käyttöä todella paljon . Lueppa tämä http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=688 |
LassiÖ 05.05.2007 21:54:39 | |
---|
Mulla oli pari vuotta sitten flextone ykkönen. Ihan ok vehje oli, marsumallinnus oli vähän latteat ja semmoset kevyet rosot ei oo välttämättä ihan flextonen ominta aluetta, mutta rectifier mallinnuksella lähti aika mehukkaat modernit hevi ja metallisoundit. Vaatii kyllä kaverikseen jonkun line6 steppilaudan ennen kuin kaikki ominaisuudet saa käyttöön. Ei välttämättä maailman paras vahvistin mutta ei mikään huonokaan. |
Jarris 06.05.2007 20:10:58 | |
---|
Mulla ollut pari kuukautta kotikäytössä Flextone 3. Mielestäni ihan hyvä laite. Kotioloissa kiva kun soundi on samanlainen, soittaa sitten hiljaa tai lujaa. 75 wattisessa on sitäpaitsi 35 wattia turhaa tehoa, koska ei bändikäytössäkään vahvarin tarvitse kuulua kuin kolmen metrin päähän. Siitä eteenpäin mennään PA:n kautta, ja miksaaja säätää volumet sopiviksi. Särösoundeista sanoisin että pari iltaa menee kun etsii valikoista mieleisensä mallinnukset vahvistimelle ja kaapille, ja muokkaa niistä. Jos bändillä on edes kohtalaiset PA-kamat, niin kyllä tällä pärjää. Jos ei ole, niin sitten on ihan turhaa koittaa huutaa kilpaa jos vieressä pauhaa 100 wattisia putki-Marshalleja. Efektisäröjä mulla on Gorgin AX 1000 ja POD, mutta tuntuisi toimivan parhaiten kun pitää asiat yksinkertaisina ja soittaa pelkällä Flextonella. Itse soittelen enemmän rautalankaa Stratocasterilla, ja Flextonesta löytyy siihenkin hommaan melko hyvät eväät ilman lisäefektejä. Kaikkiaan olen Flextone kolmoseeni sen verran tyytyväinen, että ainoa mikä kiinnostaa enemmän on kaksi kertaa kalliimpi Voxin AC 30. Että jos joku suunnittelee Flextone III:n tilaamista Thomannilta 500 euron hinnalla, niin voisin kyllä myydä tästä pari kuukautta vanhan neljälläsadalla. Jäähän mulle silti POD:issa vissiin ihan samat mallinnukset äänityskäyttöön. Taidan pistää kokeeksi myynti-ilmoituksen tuonne torille. |
stratocaster 06.05.2007 21:43:20 (muokattu 06.05.2007 21:43:53) | |
---|
Ite oon tätä käytelly reenikämpillä jonkin verran. Tästä vehkeestä löytyy kyllä pari hyvää soundia, ja studiokäytössä varmasti ihan ok. Oon vaan kuullut paljon juttuja, että kärähteleepi jos huuattelee vähän isomalla ja potikoista tulee ajan kanssa käyttökelvottomia. Ja enollani on menny surffilaudasta wahipolkimen "potikka" rikki. Helläkätiselle. "Forget the message, forget the lyrics, and just play." -Cream |
joukov 06.05.2007 22:09:08 | |
---|
kärähteleepi jos huuattelee vähän isomalla ja potikoista tulee ajan kanssa käyttökelvottomia. Ja enollani on menny surffilaudasta wahipolkimen "potikka" rikki. Helläkätiselle. Turhaa pelottelua ja lautaa saa polkea niin paljon kuin haluaa. SWR: An army of rats ate your gear.
Stanley Clarke: Yeah. Its amazing. |
stratocaster 06.05.2007 22:19:41 | |
---|
Turhaa pelottelua ja lautaa saa polkea niin paljon kuin haluaa. Itse meinasin kerran ostaa kyseisen vahvistimen mutta kun oli potikoita hajalla, meni maku kaupasta, ja tosiaan, en usko, että enoni mitenkään kovakouraisesti sitä lautaa polkenut on, saattaa tietenki olla että osunu "huonot yksilöt" mun kohdalle. "Forget the message, forget the lyrics, and just play." -Cream |
Umas 07.05.2007 09:36:45 | |
---|
Osaako kukaan muuten sanoa, kun käytän tällaista väliaikaisena laina vehkeenä, että mistä johtuu alakieliä dempatessa sävelen jälkeen kuuluva tuubamainen töräys? heh... onko kellään vastaavia kokemuksia, on meinaan aika häiritsevä. ...ps. Itse en ole löytänyt vehkeestä kuin yhden ihan ok, vähän hendrixmäisen, soundin. Ihmisen ja eläinten ero on siinä, että kun siat ovat lihoneet tarpeeksi, ne syödään. Arvid 6v. |
stratocaster 07.05.2007 13:22:14 | |
---|
Osaako kukaan muuten sanoa, kun käytän tällaista väliaikaisena laina vehkeenä, että mistä johtuu alakieliä dempatessa sävelen jälkeen kuuluva tuubamainen töräys? heh... onko kellään vastaavia kokemuksia, on meinaan aika häiritsevä. Luulisin että tämä on jonkinlainen tyyppivika. Itse kun olen isommalla soittanut tällä vahvistimella niin tuppaa humisemaan ja pöhisemään jotenki oudosti alataajuuksilta. "Forget the message, forget the lyrics, and just play." -Cream |
Umas 07.05.2007 15:15:41 | |
---|
Luulisin että tämä on jonkinlainen tyyppivika. Itse kun olen isommalla soittanut tällä vahvistimella niin tuppaa humisemaan ja pöhisemään jotenki oudosti alataajuuksilta. No tätähän minäkin epäilin. Jos tämä on oikein yleinen vika niin en kyllä suosittele bändi käyttöön. Ihmisen ja eläinten ero on siinä, että kun siat ovat lihoneet tarpeeksi, ne syödään. Arvid 6v. |
Illu 07.05.2007 18:36:21 (muokattu 07.05.2007 18:37:48) | |
---|
Luulisin että tämä on jonkinlainen tyyppivika. Itse kun olen isommalla soittanut tällä vahvistimella niin tuppaa humisemaan ja pöhisemään jotenki oudosti alataajuuksilta. Kannattaa sovinnolla unohtaa ne 4x12" yms. kaiutinmallinnukset kovempaa soitettaessa. ..ps. Itse en ole löytänyt vehkeestä kuin yhden ihan ok, vähän hendrixmäisen, soundin. Jatka etsintöjä, kyllä niitä siellä luuraa... ;) |
stratocaster 07.05.2007 18:55:40 | |
---|
Kannattaa sovinnolla unohtaa ne 4x12" yms. kaiutinmallinnukset kovempaa soitettaessa. Voi toki olla juu että oli liian vähä aikaa ruuvailla silloin.. "Forget the message, forget the lyrics, and just play." -Cream |
Jarris 07.05.2007 20:19:17 | |
---|
Valitsin nyt kokeeksi Britt J-800 nupin punaiseksi buustattuna, ja samalta kohdalta kaappimallinnuksen. Drive potikka kuutoselle, seuraavat asentoihin 8, 10, 5, 1, 6 ja 5. Chorusta pikkuisen auki, kompura ja gate päälle, ja master volume viitoselle. Flextone kolmosen pitäisi noilla säädöillä antaa melko raakaa mättökomppisoundia kohtalaisen lujalla. Kitara oli Jackson/Charvel. Mutta en havainnut mitään edellä mainittuja häiriöääniä, ja gate toimi oikein mallikkaasti. Kun lakkaa soittamasta, niin minkäänlaista kiertoa tai hurinaa ei tule vaikka vie kitaran 30 sentin päähän kajarista. Ittelle oli kuitenkin enemmän mieleen kun laitoin Stratocasterin soimaan samoilla säädöillä. Takamikillä tulee Rolling stones -tyyppinen kirkas komppisoundi, ja etumikillä taas melko puhdas ja lämmin soundi, vähän kuin Hendrixillä hitaissa biiseissä. Kokeilin vielä Ibanezillakin, mutta siihen tunnelma tyssäsi. Samoilla säädöillä tylsä ja lattea soundi. Elikkäs näkisin että kitaralla on mallinnetussakin vahvistimessa aika paljon merkitystä. Mutta niitä häiriöääniä en tosiaan vielä saanut esiin. |
apenaattori 07.05.2007 20:35:54 | |
---|
http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg |
rainmaker 07.05.2007 21:54:05 | |
---|
Ja enollani on menny surffilaudasta wahipolkimen "potikka" rikki. Helläkätiselle. Sinänsä mystistä, sillä ainakin flextone 3:n kanssa käytettävässä shortboardissa tuo wahisysteemi oli toteutettu optisesti. Oli se shortboard ainakin niin tukevaa tekoa, että sitä saa tosissaan polkea, potkia ja kolhia, jos meinaa sen rikki saada. Itse vahvistimesta, sen olemuksen kiteyttää aika hyvin lausahdus "jack of all trades, master of nothing". Eli siis paljon löytyy säädettävää ja erilaista soundia, mutta loistavia niistä ei ole oikein mikään. "Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz |
stratocaster 07.05.2007 23:39:50 | |
---|
Sinänsä mystistä, sillä ainakin flextone 3:n kanssa käytettävässä shortboardissa tuo wahisysteemi oli toteutettu optisesti. Oli se shortboard ainakin niin tukevaa tekoa, että sitä saa tosissaan polkea, potkia ja kolhia, jos meinaa sen rikki saada. Tuo vahvistin on kyllä ollu lähinnä vain studiokäytössä, en tiedä mikä sitten siihen tuli. "Forget the message, forget the lyrics, and just play." -Cream |
Umas 08.05.2007 07:22:30 (muokattu 08.05.2007 07:22:48) | |
---|
Oon käyttänyt kyseistä vaffaria kaikilla kitaroillanil. Hevi säröjä tuosta ny ei ainakaan saa. En ainakaan minä ole saanut. JA kyllä tuota on tullut ruuvattua ja kaikkea kokeiltua, eikä voi muuta sanoa kuin että onneks saan kohta omat vehkeet ni ei tartte siihen enää koskea =) Ihmisen ja eläinten ero on siinä, että kun siat ovat lihoneet tarpeeksi, ne syödään. Arvid 6v. |
No ehkäpä Flextone kolmosta pitäisikin vertailla vain saman hintaluokan vehkeisiin. Mallintavia komboja on 500 euron hintaluokassa vain Flextone ja Vox ad50. Kummassakin on muutama hyvä soundi, ja molemmista löytyy niitä huonojakin. Väittäisin että alle 500 euron transistorikombot Flextone kyllä voittaa. Putkikomboja sillä hinnalla saa lähinnä jotain leluosastoa 10 tuuman kajarilla. En usko että niistä kovin kummoista heavymättöä saa irti. Jotain nuppi + kaappi yhdistelmiä saa 500 eurolla, jos ottaa kaapiksi jonkun Behringerin tai Harley Bentonin, mutta ihan oikeat Marshallin putkinupit menevät jo tonniluokkaan. Siellä Line6 tuotteista pitäisi vertailla Vettaa, joka on taas ihan eri vehje kuin Flextone. Aivan tykkänään toinen kysymys on, onko kukaan kitaristi koskaan ollut täysin tyytyväinen soundeihinsa? Mulla on ollut aikajärjestyksessä Peavey 30w, Ibanez 60w, Carlsbro 100w, Peavey Century 100w, Marshall putki 100w, Laney putki 100w, Ambeg 2x75w, Tech 21, Fender putkikombo ja Flextone III. Aina olen sanonut että nyt on hyvä vahvari, ja tällä soittelen lopun ikääni. Mutta ans olla, puolen vuoden päästä tulee se että jospa kuitenkin vaihdetaan vielä kerran. |
Terry Pantheras 08.05.2007 09:44:50 | |
---|
Mulla oli Flextone III XL combo. Kotisoitossa oiva peli, mutta bändisoitossa se jäi tyystin muiden jalkoihin vaikka kuinka kovin luukutti, eli tarkoitan erottuvuutta bändin kokonaissoundissa. Siitä puuttui dynamiikka ja tietynlainen luonnollisuus, kun vertaan esim. sen tilalle hankkimaani VHT:n 30w putki-comboa. Hiljaisella volyymilla kaikki tuntui pelittävän mainiosti, mutta kun mennään tosiaankin bändivoluumeihin, niin se imi soundin jotenkin kummallisesti itseensä. Sillein "uumph", se ei oikein syttynyt... Screw you guys, I'm going home... |