Aihe: Keikan lopetus
1 2 3
EP
08.05.2007 06:05:14
Mähän oon "leveillyt" että mun keikat menee aina nappiin mutta ihan aina ei näin käy.
Viime La hääkeikkaneuvotteluissa tilaaja sanoi että tilaisuus loppuu klo 24. Mä ehdotin että soitto loppuisi 23.30, mutta se ei tilaajalle sopinut, halusi 24:ään.
Jengi alkoi 23 jälkeen vähetä ja kun kello alkoi lähetä 24, siellä oli enää pari kolme paria, joita ei tanssi pahemmin kiinnostanut. Luulin, että ne olivat vain kyttäämässä, soitetaanko niin kauan kuin oli sovittu, mutta sitten kun lopetettiin ilmeni, että heidän toimeksiantonsa oli tarkistaa, että paikka on kunnossa, sulkea ovet, sammuttaa valot ja pistää hälyttimet päälle ja olivat vain odottaneet, että bändi lopettaisi, mutta eivät saaneet aikaiseksi tulla meille sanomaan.

Ilmoittivat, että paikan pitää olla tyhjä ja lukittuna klo 24. Mä ilmoitin, että meidän kamojen purkaminen ja poisroudaaminen vie noin puoli tuntia, jonka se veikin kun oli ahtaat portaat, joita pitkin piti kamoja kantaa.

Tulevaisuudessa tulen tilaajille selvästi ilmoittamaan poisroudauksen vaatiman ajan ja ehkä liioittelemaankin että vie tunnin, jotta osaavat varautua.

Juu, toi on vähän noissa hää- ja sen tapaisissa keikoissa joskus ongelma kun järjestävät ihmiset eivät yleensä ole mitään "ammatti-ihmisiä"!
Vaikka muistuu nyt äkkiä yksi ravintolakin muutaman vuoden takaa tuolta Toijalasta (ei ollut kauaa pystyssä), jossa kanssa roudattiin yläkerrasta ja henkilökunnan edustaja seisoskeli vieressä ja odotti, että saa ovet kiinni.
Vitutti ja oli kyllä muutenkin aika paska paikka!
rintapek
08.05.2007 09:04:46

Ei tuossa nyt pitäisi olla mitään ihmeellistä tai yllättävää.

Bileet päättyy vaikka klo 23, jos takahuoneen seinässä on lappu, jossa sanotaan, että naapurisovun säilymisksi soitto päättyy klo 23. Riippumatta siitä, mitä hääjärkkärien kanssa muuten on sovittu. Jostain syystä esim. tuommoisen lapun olemassaolo tulee järkkäreille yllätyksenä, vaikka ovat saattaneet parikin päivää viettää talossa laittamassa paikkoja juhlakuntoon.

Bileet päättyy kelloon katsomatta hetki sen jälkeen, kun viimeinen kalja on korkattu. Sellaista bändiä ei taida Suomesta löytyä, joka pitää nousuhumalaan juotetun väen talossa, jossa ei enää ole viinan tippaa.

Soiton minuuttimääriin tuijottaminen hääkemuissa on yhtä tyhjän kanssa. Onhan noita, jotka haukkana vahtivat, että soittoa tulee varmasti sovittu minuuttimäärä, mutta nuo voisivat kyllä puolestani tuon ajan käyttää hauskanpitoonkin.
Monet varmistavat, että "kai sitten bändiltä varmasti löytyy viides ja kuudeskin setti, kun tilaisuudessa ei ole mitään muuta ohjelmaa"... paitsi sitten tunnin mittainen tuolileikki, saman mittaiseksi venyvä morsiamen ryöstö, ja sitten enää strippari, steppari ja imitaattori ennen taikuria.

Se on sentään hyvä, että tuonne jäi joku katsomaan ovet lukkoon. On meillä kerran käynyt niinkin, että bändin kasatessa kamojaan tupa tyhjeni täysin. Lukitsemiset jäi sitten näköjään bändin vastuulle. Mikäs siinä, jos vain eteisestä valot pois ja ovi perässä kiinni, mutta kierrä nyt koko kiinteistö, sulje ikkunat, sammuta valot ja katso ettei ketään jää lojumaan sammuneena nurkkiin.

Soitto on muutenkin parasta lopettaa siinä vaiheessa, kun yleisö vielä huutaa lisää.
Jos sitä jatkaa sinne viimeisten örveltäjien kännisiin karaoketoiveisiin, niin kakka makuhan siitä jää suuhun kaikille.
One kind of music only - the good kind
Timi
09.05.2007 20:01:43
Onhan aivan totta että joidenkin vieraiden mielestä taiteilijat lopettavat kesken bileiden.Siis niiden neljän eniten kännisten mielestä.Kuitenkin ollaan pärjätty aivan hienosti kun ollaan takaraja sovittu hääparin kanssa ja mahdollisesti jos meno tuntuu jatkuvan myös heidän mielestä, niin lisäsettien hinnat mikäli paikan säännöt antavat myötä.Loppujen lopuksi on aina ollut henkilöitä jotka saavat myös nuo vauhdikkaat ymmärtämään.
Kylmän viileesti!
isojussi
09.05.2007 22:54:46
En mä koskaan sovi tarkkaa takarajaa - ja aina on biisit piisanneet koko illan. Joskus on päässyt hyvinkin ajoissa kotiin, joskus hyvinkin myöhään, mutta samallahan sitä sitten soittaa tarpeeks, kun on kerran reissuun lähtenyt.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Musiikkia korville
09.05.2007 23:02:55 (muokattu 09.05.2007 23:03:35)

En mä koskaan sovi tarkkaa takarajaa - ja aina on biisit piisanneet koko illan. Joskus on päässyt hyvinkin ajoissa kotiin, joskus hyvinkin myöhään, mutta samallahan sitä sitten soittaa tarpeeks, kun on kerran reissuun lähtenyt.

Niin mut otapa huomioon, että bändillä kestää tietty X aika kun se roudaa kamat pihalle. Se on asia, mikä tulee huomioida, kun mietitään mihin saakka bändi soittaa... JA JOS vieläpä tilanne on se, että paikassa ei oo enää ketään muita kuin ne, jotka valvoo bändin soittavan tietyn ajan, niin onko tuossa järkee vai ei...
By: MK
baron
09.05.2007 23:04:21 (muokattu 09.05.2007 23:06:07)

Yleensä meidän keikkakulkuneuvo on tilataksi ja sen takia on sovittu takaraja, että ei jouduta maksamaan siitä kun taksi seisoo odottamassa. Tällä kertaa ei ollut eli oltaisiin joustavasti voitu lopettaa joko aiemmin tai myöhemmin.
Ei mua ottanut päähän se, että jouduttiin soittamaan tyhjälle salille vaan että paikalla olevat ihmiset olisivat halunneet himaan aiemmin mutta eivät saaneet sanotuksi sitä meille.
Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term"
isojussi
09.05.2007 23:35:43
Niin mut otapa huomioon, että bändillä kestää tietty X aika kun se roudaa kamat pihalle....

Jaa tiedänkö - tsekkaa mun kotisivuilta mun kamalista, ja mieti kauanko kestää roudata PA, valot, sekkarikalusto ja soittimet - YKSIN - HOHO!

Se on asia, mikä tulee huomioida, kun mietitään mihin saakka bändi soittaa... JA JOS vieläpä tilanne on se, että paikassa ei oo enää ketään muita kuin ne, jotka valvoo bändin soittavan tietyn ajan, niin onko tuossa järkee vai ei...

Siksi onkin helpompi lopettaa vaikka aieminkin, kun mitää tarkkaa rajaa ei ole lyöty lukkoon. Järkihän näissä hommissa toki pitää pitää päässä.

Haluaishan noi sulhot ja morseimet, että vedettäis vaikka aamuun - mut ei ne kuiteskan jaksa juhlia.
rintapek
10.05.2007 01:13:55

Haluaishan noi sulhot ja morseimet, .

Haluaisivathan ne. Melkein mitä tahansa on kysytty, ja minä siis olen pelkkä harrastelija pienellä keikkamäärällä.

Se, mitä itse asiassa halutaan on yksinkertaisesti hyvät ja sujuvat kemut.
Mielellämme autamme etukäteissuunnittelussa, se on paljon parempi vaihtoehto, kuin jälkikäteisselittäminen.
En lämpene viime hetken loisteliaille oivalluksille, kuten...

-"hei, hääpari saapuu, miksei toi bändi nyt soita mitään?"- kailottavaa anoppia
Niin, pitäisikö väen olla salissa kuuntelemassa bändin soittavan pikaisesti "jotain", vai mielummin ovella vastaanottamassa hääparia?

tai...

- "nythän tuolla aulassa pitäisi jonkun olla soittamassa valkoista flyygeliä"- kailottava kummitäti.
No, voisi vaikka ollakin, ei se vaadi kuin sen valkoisen flyygelin- ja Richard Claydermanin.

tai...

Bändi kun on juuri aloittanut setin, niin " ... "nyt kun tässä on kaikki sopivasti paikalla, niin voitaisiin vaikka pitää pieni arvausleikki"- mikkiin kailottava kaaso
No, tottakai porukka on sopivasti paikalla, ne ovat tulleet joraamaan, koska bändi juuri palasi tauolta. Tuon arvausleikin olisi voinut ajoittaa siihen taukoon, jolloin ei missään tapahtunut mitään. Bändi ei pane pahakseen, jos tauko venyy vaikka tunnin mittaiseksi.

Sama pätee sitten tuohon lopetukseen, ja mikä ettei aloitukseen.
"Voiko bändi tarvittaessa aloittaa vaikka jo klo 17?"
"Voiko bändi tarvittaessa jatkaa kello kahteen?"

Ja sitten kaiken oheisohjelman vuoksi häävalssilla aloitetaan hieman ennen yhdeksää. Naapurisovun vuoksi lopetetaan klo 23.
Välissä hauska arvausleikki.
Kahdeksaa settiä kysytään, kahdellakymmenellä biisillä pärjätään.

Haluta saa. Mielellämme yritämme neuvoa, että saavat mitä oikeasti haluavat.
One kind of music only - the good kind
Musiikkia korville
10.05.2007 06:54:30

Jaa tiedänkö - tsekkaa mun kotisivuilta mun kamalista, ja mieti kauanko kestää roudata PA, valot, sekkarikalusto ja soittimet - YKSIN - HOHO!

Niinpä. Sen takia täytyiskin olla jokin takaraja, jos paikka täytyy olla tyhjä tiettynä kellon aikana...
By: MK
Pula-Aho
10.05.2007 09:19:14
Haluaishan noi morseimet, että vedettäis vaikka aamuun - mut ei ne kuiteskan jaksa

Niinpä niin. Haluja on muttei kykyä. Nukkumaan ruvetaan, vaikka pitäisi vielä jatkaa.

-G -
Perskele, kun humppa alkaa soida, niin johan tulee hyvä mieli.
artope
10.05.2007 10:49:53

Salon VPK:n talolla oli ja on varmaan vieläkin sellanen suht jämpti talkkari/järkkäri, joka ilmoitti, että ne viimeiset valssit alkaa sitten pojat 00.25. Ja talo tyhjä klo 01.00. Se toimi kyllä siellä aina.
"Yöllä myrsky alkaa..."
Timi
10.05.2007 19:51:25

Kyllä me sovitaan aina viimeinen takaraja.Ei auta kylmät kääreetkään sen jälkeen!joku tolkku pitää olla että pääsee kotiinkin,vaikka kuinka asiakaspalvelussa sitten ollaankaan.Minua joskus vitutti kun jotkut bändit kehuivat vetävänsä samalla hinnalla vaikka aamuun saakka sekä melkein puolille päiville.Kun latasin hiukan palautetta,itkettiin etten mä oo oikealla alalla!
Kylmän viileesti!
isojussi
10.05.2007 21:23:43
Niinpä. Sen takia täytyiskin olla jokin takaraja, jos paikka täytyy olla tyhjä tiettynä kellon aikana...

Kyl mä ton toki kysyn joka kerta.
isojussi
10.05.2007 21:24:49 (muokattu 10.05.2007 21:25:25)
Kyllä me sovitaan aina viimeinen takaraja.Ei auta kylmät kääreetkään sen jälkeen!joku tolkku pitää olla että pääsee kotiinkin,vaikka kuinka asiakaspalvelussa sitten ollaankaan.Minua joskus vitutti kun jotkut bändit kehuivat vetävänsä samalla hinnalla vaikka aamuun saakka sekä melkein puolille päiville.Kun latasin hiukan palautetta,itkettiin etten mä oo oikealla alalla!

No - sen verran annan siimaa, että toki jotain suurinpiirteistä sovin ja muistutan kohtuullisuudesta.
mack the knife
10.05.2007 22:30:28
Meillä oli huomisen hääkeikan ohjeissa näin.

-- Ajattelin, että voisitte aloittaa soittamisen yhdeksältä.
Meidän paluumatkabussi lähtee klo 1.00 yöllä. Onko teillä siinä tapauksessa tarpeeksi aikaa soittaa se kolme tuntia ja pitää tauot? Vai pitäisikö aloittaa jo aikaisemmin?--

HÄHHÄHHÄÄÄ! Vai aikaisemmin. Unta näette. Tulikohan siellä olo, että jätkät saa liian helpolla rahan, jos ei soitateta sovittua kolmea settiä.
COVS n:o 1.
jeppeq
10.05.2007 22:40:47
Meillä on vissiin tulevana kesänä yks hääkeikka. Ja perhana menee kaikki neljä aloitusvalssia kattelun alle, ihan reenaukseen. Yleensä on kelvannu tuolta "vakan pohjalta".

Taitaa siinä olla lisäks yks kaasosäestys ja "tsupi dupi duaaa" -taustailua. No onneks biisi on ihan pelaava, Paulan "Avaan oven", hieman vanhempaa tuotantoa.

Muuten aikataulutus on: keikka alkaa ja päättyy normin mukaan.
"Lavatansseissa hanurit ilakoi..."
mack the knife
10.05.2007 22:46:06
Meillä on joku American Idolin biisi All Time Love ainoa, mitä pyydettiin. Niin, ja kiellettiin soittamasta vanhaa tanssimusaa.
COVS n:o 1.
Coelhinho21
11.05.2007 02:10:30 (muokattu 11.05.2007 02:16:08)

Meillä on joku American Idolin biisi All Time Love ainoa, mitä pyydettiin. Niin, ja kiellettiin soittamasta vanhaa tanssimusaa.

älkää siis soittako "Vanhaa holvikirkkoa", se menneiltä vuosikymmeniltä kun on..

Edit: mainittin viisun, vain, kun se pärjäsi "kaikkienaikojenviisuäänestyksessä" (muistaakseni..?) 50-lukulaisista parhaiten..
Confidence is the feeling you have before you understand the situation.
KoskPaavo
11.05.2007 08:38:01
älkää siis soittako "Vanhaa holvikirkkoa", se menneiltä vuosikymmeniltä kun on..

Edit: mainittin viisun, vain, kun se pärjäsi "kaikkienaikojenviisuäänestyksessä" (muistaakseni..?) 50-lukulaisista parhaiten..

Eiköhän se ole kuitenkin 60-luvulta
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)