JuSu 07.05.2007 12:31:02 | |
---|
Moe! Sattuupa olemaan moisia elementtejä kaapeissa.. Nyt kun Celestion on siirtänyt myös kokoamisen Kiinaan (tai siis onhan tuo ollut jo vuosia, käsittääkseni), niin mitenkäs, onko näistä tullut/tulossa jotenkin haluttavampia? Meinaan vaan, että pitäiskö laittaa pumpuliin pariksi vuodeksi ja myydä sitten eBayssa friikeille hyvään hintaan.. =) Eli kaipa se pohjimmainen kysymys oli, että onko noilla UK -valmisteisilla jotain isompaa arvoa käytettyjen markkoinoilla kuin kiinamalleilla? Ja kyllä, on ollut elementtienvaihtoa hiukka suunnitelmissa.. JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
svilo 07.05.2007 12:58:13 | |
---|
Moe! Sattuupa olemaan moisia elementtejä kaapeissa.. Nyt kun Celestion on siirtänyt myös kokoamisen Kiinaan (tai siis onhan tuo ollut jo vuosia, käsittääkseni), niin mitenkäs, onko näistä tullut/tulossa jotenkin haluttavampia? Meinaan vaan, että pitäiskö laittaa pumpuliin pariksi vuodeksi ja myydä sitten eBayssa friikeille hyvään hintaan.. =) Eli kaipa se pohjimmainen kysymys oli, että onko noilla UK -valmisteisilla jotain isompaa arvoa käytettyjen markkoinoilla kuin kiinamalleilla? Ja kyllä, on ollut elementtienvaihtoa hiukka suunnitelmissa.. JuSu Eipä noissa hinnoissa eroa hirveästi ole, voihan sitä laitella myynti ilmoon että Made in UK. Eroja voipi olla paperilla, mutta ei käytännössä, kunnolla breikatut RI:t kuullostavat ihan samalta. Paperit ja hardis käsittääkseni tulevat UK:sta, pikkumiehet sitten kokoavat... tms - tone is everything -
Q: Is solid-state really as evil as you say?
A: Yes
(R.Aiken) |
JuSu 07.05.2007 13:09:42 | |
---|
Eipä noissa hinnoissa eroa hirveästi ole, voihan sitä laitella myynti ilmoon että Made in UK. Eroja voipi olla paperilla, mutta ei käytännössä, kunnolla breikatut RI:t kuullostavat ihan samalta. Jeh, ei mua sinänsä kiinnostanutkaan soundierot suuntaan tai toiseen, vaan se, onko näillä joillekuille hurahtaneille jotain erityisarvoa. Ilmeisesti ei, ja hyvä niin. Paperit ja hardis käsittääkseni tulevat UK:sta, pikkumiehet sitten kokoavat... tms Ai? Mä taas muistan jostain lukeneeni, että osat ois tullu jo pitkään kaukoidästä, ja tuossa muutama vuosi sitten kokoaminenkin siirrettiin sinne... Mutta tää on näitä nettifaktoja, totuus voi olla toinen. JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
svilo 07.05.2007 16:22:56 | |
---|
Jeh, ei mua sinänsä kiinnostanutkaan soundierot suuntaan tai toiseen, vaan se, onko näillä joillekuille hurahtaneille jotain erityisarvoa. Ilmeisesti ei, ja hyvä niin.
Ai? Mä taas muistan jostain lukeneeni, että osat ois tullu jo pitkään kaukoidästä, ja tuossa muutama vuosi sitten kokoaminenkin siirrettiin sinne... Mutta tää on näitä nettifaktoja, totuus voi olla toinen. JuSu Juuh, sama se (ranteesta se lähtee) :) - tone is everything -
(R.Aiken) |
McNulty 07.05.2007 16:34:47 | |
---|
Minä olen svilon kanssa täysin samoilla linjoilla. Tuollainen "Made In UK"-hypetys Celestioneiden kohdalla on lähinnä eBay-myyjien keino rahastella pari euroa/dollaria enemmän ja toki kultakorva puristihörhöt sen maksavat. Greenbackeista miulla ei ole läheskään niin laajaa kokemusta kuin V30-sarjasista, mutta niissä ainakin UK:t ja Chinat kuulostivat samalta, näyttivät samalta, painoivat saman verran, tuntuivat ja jopa haisivat ihan samalle. Pelkkä valmistusmaa ei enää nykyään kerro yhtään mitään... this is how i disappear |
M Hossa 07.05.2007 16:43:56 | |
---|
Noh, yli´hinnoiteltua kaiutinta joka tapauksessa...Weber tai (kalliimpi)Scumback pesenee Clesestionit anyway... ;) |
Noh, yli?hinnoiteltua kaiutinta joka tapauksessa...Weber tai (kalliimpi)Scumback pesenee Clesestionit anyway... ;) Tuokin on totta, mutta saatavuus hippasen erillaista.... - tone is everything -
(R.Aiken) |
Dr. Muff 07.05.2007 20:57:29 | |
---|
Noh, ylihinnoiteltua kaiutinta joka tapauksessa...Weber tai (kalliimpi)Scumback pesenee Clesestionit anyway... ;) Olisi kieltämättä mielenkiintoista verrata Scumbackeja vaikka Celestionin Heritage-elementteihin ja todeta peseekö todella mennentullen. Eipä Heritagetkaan ihan susia ole. Olen kojootti. Älä koske. |
M Hossa 08.05.2007 10:00:02 | |
---|
No ainakin hinta/laatusuhde on Webereissä kovaa luokkaa. Scumbackit on kylläkin vähän kovemmissa hinnoissa. Itte oon ollu aika tyytyväinen Eminencen Red Coat sarjaan. Ostin The Governer, The Wizard ja Private Jack kajareita kaksi kappaletta kutakin. Tykkään kannella mieluummin 2x12 kaappia kun 4x12. Ja tehonkestokin on noissa Eminenceissä kohdillaan tollaseen 2x12 kaappiin... |
McNulty 08.05.2007 10:36:48 | |
---|
No ainakin hinta/laatusuhde on Webereissä kovaa luokkaa. Scumbackit on kylläkin vähän kovemmissa hinnoissa. Itte oon ollu aika tyytyväinen Eminencen Red Coat sarjaan. Ostin The Governer, The Wizard ja Private Jack kajareita kaksi kappaletta kutakin. Tykkään kannella mieluummin 2x12 kaappia kun 4x12. Ja tehonkestokin on noissa Eminenceissä kohdillaan tollaseen 2x12 kaappiin... Itse diggailen kanssa Eminencen The Wizardeista. Jotenkin sopiva balanssi V30:n ja Greenbackin välimaastosta. 2x12" tuettuna täällä myös :) this is how i disappear |