Aihe: Jos pidit tästä kirjasta/kirjailijasta, niin kokeile tätä -ketju
1 2 3 4 5
Metallityöläinen
06.05.2007 19:05:07
Mahtaako tämä nyt toimia yhtä hyvin kuin tuolla bändiketjussa..
Joka tapauksessa olen viime aikoina lukenut paljon Heinrich Bölliä ja Kurt Vonnegutia. Jotain samansuuntaista olisi haussa.
"Life is what happen to you, while you are busy making other plans" -John Lennon
kitaraontahtoni
07.05.2007 07:37:51
Stephen Kingiä tykkään.
Love me fender kalamies#49 >-)))>
konnamatti
07.05.2007 08:43:45
Toista Bukowskia ei varmaan ole..
"[19:36] ei vittu blues on yliarvostettuu"
Narcosynthesis
07.05.2007 09:24:03

Mahtaako tämä nyt toimia yhtä hyvin kuin tuolla bändiketjussa..
Joka tapauksessa olen viime aikoina lukenut paljon Heinrich Bölliä ja Kurt Vonnegutia. Jotain samansuuntaista olisi haussa.

Kokeiles Joseph Helleriä (esim. Catch-22 Me sotasankarit)...
Arvoisat lyöjät: tottelemattomia VEDETÄÄN TURPAAN! (kyltti Helsingin konservatorion rumpuluokan seinällä joskus 2000-luvun alussa)
voima
07.05.2007 09:26:42
David Eddings, Douglas Adams ja H.P. Lovecraft? :)
Moi oon protuisti.
Mika Antero
07.05.2007 09:44:40

Mitenkähän Italo Calvino? Jonkinlainen hengenheimolainen Vonnegutin kanssa mielestäni.
jeps
07.05.2007 17:47:12
Luetteko minkä verran sotien tms. historiasta tai henkilöiden elämästä? Jos tiedätte joitain mielenkiintoisia elämänkertoja niin antakaa vinkkiä...
Mika Antero
07.05.2007 17:56:53
Luetteko minkä verran sotien tms. historiasta tai henkilöiden elämästä? Jos tiedätte joitain mielenkiintoisia elämänkertoja niin antakaa vinkkiä...

No jos nyt näistä kotoisista sodista aloitetaan, niin
-Veijo Meren Mannerheim-elämäkerta on erittäin mukavaa luettavaa
-Wolf H. Halstin muistelmien kaksi ensimmäistä osaa Mies elää aikaansa ja Aika vaatii veronsa erittäin viihdyttävää ja asiapitoista tarinaa itsenäisyytemme alkuvuosilta ja sodista
-K.L. Oeschin Suomen kohtalon ratkaisu Karjalan kannaksella v. 1944 kenties kaikkein selkein ja helpoin selvitys jatkosodan ratkaisutaisteluista

jne. Kyllä noita löytyy vaikka minkä verran. Anna vähän tarkempaa osviittaa mikä aihe erityisesti kiinnostaa, niin alkaa vinkkiä tulemaan...
Jenka
07.05.2007 18:29:23

Toista Bukowskia ei varmaan ole..

No ei kai, mutta hulvatonta tekstiä irtoaa semmoiseltakin mieheltä kuin Chuck Palahniuk. Tukehtuminen ja Eloonjäänyt.
Im on the devils side because he keeps promises and has the most amazing eyes.
VR
07.05.2007 18:30:58

Lue James Ramsey Ullmanin Everestin tiikeri. Norgay Tenzingin elämänkerta. Sherpa joka kiipesi sen britin kanssa ekaa kertaa Everestille.
Everything is a OK! YNWA
gandar
07.05.2007 18:54:28
Nick Hornby, Douglas Adams, Terry Pratchett ?
Ceci n'est pas une signature
Jenka
07.05.2007 19:09:51

Itse ajattelin jossain vaiheessa lukea Sabine Kueglerin Viidakkolapsen. Kirjoittaja itse perheensä kera siis asui viidakossa kannibaaliheimon keskellä vuosia. Vaikuttaa mielenkiintoiselta se.
Im on the devils side because he keeps promises and has the most amazing eyes.
Cut out
07.05.2007 19:39:39
Nick Hornby, Douglas Adams, Terry Pratchett ?

Neil Gaiman voisi olla...
"You've got to ui the jui." -JFK
blastoff
07.05.2007 19:43:35 (muokattu 07.05.2007 19:43:55)
Nick Hornby

Juha Itkonen voisi olla aika lähellä.
voima
07.05.2007 20:21:03
Chuck Palahniuk ehdottomasti on luonnollinen jatkumo lähestulkoon kaikille näille. Kokeile esim Survivor, Haunted tai Lullaby.

Selvä, pitääpi käydä kirjastossa. Kiitos! :D
Moi oon protuisti.
arppah8
08.05.2007 00:09:37

Stephen Kingiä tykkään.

Dean R. Koontz saattaisi sitten tykästyttää myös.
May your dogs colon be familiar with the warmth of your breath!
Perzzza
08.05.2007 06:35:02
Terry Pratchett, tuo verbaalinen vääntelijä. Samankaltaisia mustan huumorin mestareita? Ei ole pakko olla fantasiaa.
Görr.
konnamatti
08.05.2007 08:23:12 (muokattu 08.05.2007 08:24:17)
No ei kai, mutta hulvatonta tekstiä irtoaa semmoiseltakin mieheltä kuin Chuck Palahniuk. Tukehtuminen ja Eloonjäänyt.

Olikos Fight Club tämän käsialaa?

E: Palahniuk's books prior to Lullaby have distinct similarities. The characters are people who have been marginalized in one form or another by society, and who react with often self-destructive aggressiveness (a form of story that the author likes to describe as transgressional fiction). Through these tales, he attempts to comment on the current problems of society, such as materialism.

Joo kuulostaa erittäin hyvältä. Listalle. Kiitän.
"[19:36] ei vittu blues on yliarvostettuu"
Narcosynthesis
08.05.2007 09:05:43 (muokattu 08.05.2007 09:05:56)

Terry Pratchett, tuo verbaalinen vääntelijä. Samankaltaisia mustan huumorin mestareita? Ei ole pakko olla fantasiaa.

Neil Gaiman? Kannattaisi ainakin kokeilla Gaimanin & Pratchettin yhdessä tekemää Good Omens -kirjaa, jossa enkeli ja demoni ryhtyvät tekemään yhteistyötä koska ovat sekoittaneet saatanan lapsen toiseen. Ihan hillitöntä kamaa, yksi hauskimpia kirjoja mitä olen koskaan lukenut.

Douglas Adams nyt tietysti tulee mieleen myös.

Ja Joseph Hellerin Catch-22 Me sotasankarit on aika Pratchettmaista sekoilua - tosin armeijakuvioissa.
Arvoisat lyöjät: tottelemattomia VEDETÄÄN TURPAAN! (kyltti Helsingin konservatorion rumpuluokan seinällä joskus 2000-luvun alussa)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)