Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: ESP-LTD bassot.
1 2 3 4 5 6 7
whiskey warlord
07.05.2007 09:54:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään kokemuksia (niin hyviä kuin huonojakin) näistä bassoista ?
 
Cockscene
07.05.2007 10:25:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa käyttää hakua noista bassoista. enemmänkin juttuja pitäis löytyä täältä.
 
Mutta mun oma B-255 STBC on ainakin toiminu erittäin hyvin ja hintaansa vastaavaa laatua tuli tehtaalta. T-kaupasta kun tilasin niin ei päässet testaamaan yksilöä ennen ostoa, mutta todella hyvin omaan käteen istuu.
 
Basisti on lyömäsoitin.
nahkaruoska
07.05.2007 10:40:31 (muokattu 07.05.2007 10:41:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kannattaa näihin halpoihin bassoihin suhtautua vähän varauksella.. itse tilasin b-55:n ja pitkän odotuksen jälkeen basso tuli ja petyin. Satulan G-kielen kolo oli liian syvä ja kieli oli nauhoissa kiinni. Oitis basso takaisin saksaan. Eivät edes uutta antaneet, koska bassossa oli pieniä hiusnaarmuja. Satulan sitten vaihtoivat ja nyt olen tyytyväinen..:)
 
Kaverini osti myös saksasta tämän halvimman ltd:n kitara puolelta, siinä oli talla väärinpäin :D elikkäs säätöruuvit olivat mikkejä kohti.. muutenkin aivan kauhea kitara.. mutta nämä bassot ovat asiallisia. Kunhan ei ole talla väärinpäin tai satula susi. Kannattaa kokeilla ennenkuin ostaa.
 
Jussi Koivuranta
 
E. muutoksia
 
4-, 5-, 6- Stringers world union.
rUSTED
07.05.2007 13:01:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on kakkos bassona f-104 ja sokkona tilasin ja pari vuotta soittelin.
Mukava peli, hyvä soittaa, mutta vähän muotoiluun kyllästyin ja samalla soundipolitiikkaa vaihdoin ku ostin warren.
ps. ois myynnissä ;)
 
ötzi
07.05.2007 16:15:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on kakkos bassona f-104 ja sokkona tilasin ja pari vuotta soittelin.
Mukava peli, hyvä soittaa, mutta vähän muotoiluun kyllästyin ja samalla soundipolitiikkaa vaihdoin ku ostin warren.
ps. ois myynnissä ;)

 
Mulloli kans vastaava f104 ja oli hyvä kunnes muotoilu ei vaan enää iskenyt. Siinä on komia hevibasso mutta itse haluan vähän monipuolisempaa näköä soittimelta. Hyvät soundit IMO, hinta/laatu kohdillaan
 
Nmittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin
nancyboy-
07.05.2007 16:32:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä on Esp Ltd Viper 254 ja on ollu ihan mahtava. Aluksi tuntu olevan vähän tahmee mut kieltenvaihdon jälkeen olen ollut erittäin tyytyväinen. Huomattavasti painavampi se kyllä on kun ex-vaimo (Yamaha RBX 270), mutta sekin tuo tiettyä jämäkkyyttä.
 
Itellä vaan plussaa. Olihan se kaularautakin säädetty päin helvettiä, mutta kotona kun vähän ruuvaili niin sai senki sopivaks. :3
 
leksi-B
07.05.2007 16:51:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mä tota B-55 testasin ja ihan nätti se o mutta vähä raskas!
 
Basso se mukava soitin!
UncleFester
07.05.2007 17:03:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt haluaisin tietää minkätyyppistä musiikkia ketjun aloittaja soittelee?
 
Mulla oli B-255 ja en tykänny sitten yhtään. Soittelin kesä-syksyn ja myin poies. Kyseinen basso oli minusta vähän kliinisempään menoon tarkoitettu eli mitään rähinää siitä ei irtoa. Alapäässä ei ollut potkua ellei sitte sanalla 'potku' tarkoiteta huminaa. Mutta yläpää oli tosi selkeä - näitä kahta oli vain hankala saada balanssiin. Kyllähän tuo kämpillä soitellessa oli ihan jees, mutta treenarilla ja keikoilla isommalla luukutettuna ei tullu yhtään fiilistä mukaan koko bassosta. Eloton kampe siis, vaikka hienolta näyttikin.
 
nahkaruoska
07.05.2007 18:52:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mä tota B-55 testasin ja ihan nätti se o mutta vähä raskas!
 
Vähän on lievästi muotoiltu..
 
4-, 5-, 6- Stringers world union.
Dropped C
07.05.2007 19:28:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuttu kerran kaupitteli tuollaista LTD-B55 - bassoa. Se oli kyllä aika totaalisen ritsa peli. Tosin oli siinä se "ylimääräinen" kielikin mikä haittasi tälläisen räjeltäjän tuntumaa. Muutamaa tuollaista 400 - sarjan bassoa taas kokeilin aikanaan musamaailmassa ja ne olivat jo kelpo pelejä. Sellainen olisi ehkä voinut tarttua mukaankin ellei ulkonäkö olisi ollut omaan silmään epämiellyttävä.
 
"Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu.
Värinä
07.05.2007 19:35:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu itelläkin on toi Viper-254 ja kyl se vaan on mainio soittopeli. Harmi vaan, et on alkanut muotoilu pännimmään viime aikoina. Soundi tuossa on varsin munakas ja tuo eq:kin toimii loppuen lopuksi aika hyvin, vaikka aluksi sitä karsastinkin.
 
Kyllä nuo hieman kalliimmat LTDt taitaa olla ihan kelpo pelejä. Viimeistely ja työn laatu tuossa omassani ei jää tippakaan american fenderin jälkeen. Ei sillä, että siitä presaria olisi korvaamaan. Niin erilaisia pelejä...
 
Rock and/or Roll
beissi man
07.05.2007 20:17:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mie vieläkin manaan sen agathiksen mitä noissa halvimmissa LTD'ssä käytetään rungossa ei vaan resonoi samaan malliin mitä "laatupuut". Kalliimmat LTD't sen sijaan ovat jo ihan eripelejä.
 
This is my bass. There are many like it, but this one is MINE. My bass is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. My bass without me is useless. Without my bass, I am useless.
rUSTED
08.05.2007 10:21:32 (muokattu 08.05.2007 10:21:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mie vieläkin manaan sen agathiksen mitä noissa halvimmissa LTD'ssä käytetään rungossa ei vaan resonoi samaan malliin mitä "laatupuut". Kalliimmat LTD't sen sijaan ovat jo ihan eripelejä.
 
juu kyllähän tuossa omassaki on huomannu, että eihän se agathis niin laatupuulta tunnu, mutta on ainaki tuo f-104 on niin pirun kevyt, että ei ainakaan selkävaivoja tuu.
 
Värinä
08.05.2007 15:05:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei taida olla pelkästään LTD:n halpismallien kirous tuo agathis. Eikös sitä ole nuissa iboissa ja rockbasseissakin.
 
Omassa Viperissani on runko mahonkia. Massaa.
 
Rock and/or Roll
beissi man
08.05.2007 16:37:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei taida olla pelkästään LTD:n halpismallien kirous tuo agathis. Eikös sitä ole nuissa iboissa ja rockbasseissakin.
 
Omassa Viperissani on runko mahonkia. Massaa.

 
Joo omassa halvimmassa jammussa oli myö agathisbody.
 
This is my bass. There are many like it, but this one is MINE. My bass is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. My bass without me is useless. Without my bass, I am useless.
vt_17
08.05.2007 19:29:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on tuo B405, runko mahonkia vaahterakannella. Oikein mukava basso ollut, helppo ja hyvä soitettava. H-kielikin mukavan jämäkkä. Eq on ihan pätevä myös, saa monenlaisia soundeja kyllä irti. Ihan tyytyväinen olen kyllä ollut, tuskinpa tätä ihan heti tulen myymään :)
 
kalamies#28 >-)))>
Rantsula
09.05.2007 11:10:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin ESP-ltd B-206SM vaikuttaisi olevan laatupeli. Ehkä vähän kaulapainoinen se vanhempi malli. Uudempaa mallia ei ollut suomessa, joten kuukauden joutuu ootteleen ennenkuin taas pääsee tyyppaamaan.
 
Bassomaanikko
rhalf
31.05.2007 07:46:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostetaanpa vanha ketju ylöspäin kysymällä ihmisten kokemuksia ESP-LTD Surveyor-400 bassosta. Passo on erittäin komea ja siinä on täsmälleen samanlaiset mikkien sijoittelut kuin mallitkin mitkä itselläni on tuossa Trabenissa. Siinä suhteessa tiedän millaisen basson olen ostamassa.
 
Kysynkin, että onko joku testaillut kyseistä bassoa ja millaisia ovat olleet mielipiteet?
 
Olen tässä suunnittelemassa uuden basson hankintaa ja nyt vaihtoehtoina onkin tuo ESP, Ibanezin SRX 500 tai 590 tai sitten kuukauden vanha G&L L2000 amerikan malli. Lisäksi Fenderit kiinnostaa, mutta niiden saatavuus paikallisesta musaliikkeestä on hankalaa ja ulkomailta ei hirveämmin kiinnosta tilata, koska paikallista pitää kannattaa.
 
Jos jollain on vinkkejä, niin otan niitä ilolla vastaan.
 
Diablero
01.06.2007 06:14:56 (muokattu 01.06.2007 06:15:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enpä tiedä. Ite oon paukutellut b-50:ä jo kolmisen vuotta, eikä siinä moitteen sijaa ole ollut. Aikaisemmin mulla oli mm. Washburnia, ja ihan yhtä tyytyväinen tuohon olen ollut. Kunhan muistaa ja jaksaa huoltaa niin luotettava peli on. Hinta-laatusuhteeltaan varsin mainio.
 
Omat ruumiintoimintoni hämmästyttävät minua joka päivä
Seljanmarja
03.06.2007 19:44:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällä hetkellä soittan b-50:llä ja jostai syystä siinä on kuulemma jotenki kiero kaula ja e- ja a-kielet särisee ihanasti, mut muuten iha ok peli...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «