Aihe: Korvatulpat
1 2 3 4 5
stratocaster
07.05.2007 09:01:46
Kyllä mää suosittelen niitä earin kuusia kaikille lämpimästi, on tosi selkeä soundi ja mukava käyttää.
"Forget the message, forget the lyrics, and just play." -Cream
Kiinankeisari
07.05.2007 09:31:06
Kyllä mää suosittelen niitä earin kuusia kaikille lämpimästi, on tosi selkeä soundi ja mukava käyttää.

eikäkö alpinea, kun niissä on se oikeaoppinen alpine-logo siinä paketissa.
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
Chaanim
07.05.2007 09:56:03
Kyselenpä täältäkin, kun ei tuolta bänditoiminta-palstalta saanut minkäänlaista vastakaikua. Eli löytyykö Turun seudulta valettujen tulppien kimppatilauksesta kiinnostuneita?
mylaroti
07.05.2007 11:27:56
Kirjoituksen aloittaneelle: Ne 3M:n tai Würthin keltaset kertakäyttö tulpat toimii työmaalla ja moottoripyöräillessä, mutta bänditreeneissä/keikalla (on tai off lavalla) niistä ei ole iloa.

Eli siis two thumbs up kuusitulpille! Ei tarvi pestä koskaan korvia, kun mäski jää tulppiin .
Onks sul tunnuksii muusikoiepistenetissä? - enoo mikää juppimuusikko
Insane Kane
07.05.2007 11:40:34
Oi kuusitulppa, oi kuusitulppa.
Näkyy lukevan Elacin ER 20S noissa minun tulpissa.
Ovat ihan hyvät. 20€ muovilätkyreestä hieman ihmetyttää, mutta totta noilla taas pärjää.
Mitenkähän noiden valettujen kanssa jos harrastaa jotain painia, nyrkkeilyä tai vastaavaa hinkuttelua ja korvasta on tuleva "kukkakaalikorva".
Tulipahan vaan mieleen tässä >=)
Ei näin! >=)
oiva tumpeloinen
07.05.2007 11:46:40 (muokattu 07.05.2007 11:46:56)
Oi kuusitulppa, oi kuusitulppa.
Näkyy lukevan Elacin ER 20S noissa minun tulpissa.
Ovat ihan hyvät. 20€ muovilätkyreestä hieman ihmetyttää, mutta totta noilla taas pärjää.
Mitenkähän noiden valettujen kanssa jos harrastaa jotain painia, nyrkkeilyä tai vastaavaa hinkuttelua ja korvasta on tuleva "kukkakaalikorva".
Tulipahan vaan mieleen tässä >=)

En nyt ihan tajua, mitä tässä haetaan takaa, mutta harvassa urheilulajissa varmaan täräytetään korvakäytävä uuteen muotoon.....

Semmoista puhuivat tuolla valussa noin kymmenessä vuodessa korvakäytävä muuttuu se verran, että saattaa olla uuden valun aika, mikäli haluaa optimaalisen suojauksen säilyttää. Jos tulpat on sinävaiheessa kuitenkin kunnossa, niin en yhtään epäile, etteikö ne toimisi vähintään halvempien tulppien tavoin.
Insane Kane
07.05.2007 11:59:40
En nyt ihan tajua, mitä tässä haetaan takaa, mutta harvassa urheilulajissa varmaan täräytetään korvakäytävä uuteen muotoon.....

Semmoista puhuivat tuolla valussa noin kymmenessä vuodessa korvakäytävä muuttuu se verran, että saattaa olla uuden valun aika, mikäli haluaa optimaalisen suojauksen säilyttää. Jos tulpat on sinävaiheessa kuitenkin kunnossa, niin en yhtään epäile, etteikö ne toimisi vähintään halvempien tulppien tavoin.

Oletko koskaan nähnyt painijoiden korvia? Ne on melkoista muhjua.
Ulkokorvan melko täydellinen muodonmuutos kuvittelisi muuttavan tulpan istuvuutta...
Toki ite en omaa noita kauniita kukkakääryleitä niin en tiedä kuinka sisäkorva käyttäytyy.
Eipä mulla muuta.
Ei näin! >=)
stratocaster
07.05.2007 13:20:11
eikäkö alpinea, kun niissä on se oikeaoppinen alpine-logo siinä paketissa.

mun korvaan ne alpinet ei kyllä sovi läheskään niin hyvin, ei pysy korvissa ja muutenkin jotenkin ikävät. mutta korvia on erilaisia hehe!
"Forget the message, forget the lyrics, and just play." -Cream
Therium
07.05.2007 13:30:53

Lisätään listaan vielä finfonicin kuusitulpat joiden pitäis jotenkin muotoutua korvakäytävään lämmön vaikutuksesta. Noin ulkoisesti näyttää aikalailla samoilta kuin alpinen tulpat. Niihin saa sen "vaimennustapinkin" vaihdettua ihan samalla lailla.

Alpinen tulpista tykkäsin ite ennen valettuihin siirtymistä. Festareille en varmaan raaskis valettuja kantaa. Hukkaisin ne kuitenkin.
Kill and kill again - Sightless
Dr. Muff
07.05.2007 13:41:11
Mulla on musakaupasta ostetut earin kuuset. En ole niihin tottunut. Ne kuitenkin hiukan vääristää, ei voi olla ihan varma että esim oma soundi on kohdillaan tai soittaako liian kovaa. Pitää vaan soittaa sen verran hiljempaa ettei kuulo lähde itseltä tai toisilta. Muistakaa tuntea mielihyvää jos soitatte kovaa. On todettu että muusikoilla on parempi kuulo kuin altistusmäärä antaisi olettaa ja syyksi tarjoiltiin soittamiseen liittyvää mielihyvän tunnetta. Syntyy antioksidantteja sisäkorvaan jotka ehkäisevät syntyvien haitallisten radikaalien vaikutuksia. Ehkä parempi tapa on kuitenkin soittaa vähän hiljempaa.
Olen kojootti. Älä koske.
oksentaja
07.05.2007 14:14:14

Mulla on kahdet apteekin keltaiset joulukuuset ja hyvin pelittää. Harkoissa pidän 'modaamattomia' ja keikoilla sellaisia joista olen leikannut puolet pois. Hyvin toimii ja kuulo säilyy. 'Hyvä' ja halpa vaihtoehto on myös ventit: saa kahta eri kokoa ja 100 kappaletta maksaa alle kaksi euroa. Löytyy myös joka kylän kioskista. (hymiö)
Estranged
07.05.2007 16:21:34
http://www.beatman.fi/product_details.php?p=185 Entäs nuo? Varmaan ihan pätevät?
"Kannattaa ostaa halpaa, koska halpa tulee pidemmän päälle kalliiksi ja kallishan on aina parempi."
mylaroti
07.05.2007 16:37:27
Noistahan tässä on jauhettu kohta kolmatta sivua :D
Onks sul tunnuksii muusikoiepistenetissä? - enoo mikää juppimuusikko
Antti1
07.05.2007 17:21:28
http://www.beatman.fi/product_details.php?p=185 Entäs nuo? Varmaan ihan pätevät?

Mulla on ollu Alpinet, Etymoticit, EARit ja sitten tietty nämä valetut Elacinit. Noista ehdottomasti paras soundi ja istuvuus on Elacineissa, sen jälkeen kakkosina tulevat Alpinet, koska mulla on vähän ahtaammat korvakäytävät. Tai ei oikeastaan ahtaat, mutta EARit ja Etymoticit ovat vain liian isoja ja alkavat puolen tunnin jälkeen särkemään korvassa. Tuon liian ison tulpan myötä korvakäytävä pakottaa sen tulpan ruttuun, jolloin myös yläpäätä häviää soundista. Sen takia mä havaitsin Alpineissa vähän eroa äänenlaadussa, mutta tuskin johtui laatuerosta tms.

Raksatulpat, filtterit ja kuppisuojaimet kannattanee unohtaa ihan suosiolla, ei niitä ole suunniteltu musiikkihommiin.

Valettuja tulppia harkitsevien kannattaa miettiä tarkkaan Elacinien ja Finnfonicien välillä. Suomalaisella vastineella on ollut toimitusongelmia ja hinta on korkeampi, vaikka he käyttävät Elacinin filttereitä. Äänenlaadussa ei siis ole eroa, palvelun toimivuudessa ja hinnassa puolestaan taas eroaa kuulopuheiden ja oman kokemuksen perusteella.
oiva tumpeloinen
07.05.2007 17:32:44
Valettuja tulppia harkitsevien kannattaa miettiä tarkkaan Elacinien ja Finnfonicien välillä. Suomalaisella vastineella on ollut toimitusongelmia ja hinta on korkeampi, vaikka he käyttävät Elacinin filttereitä. Äänenlaadussa ei siis ole eroa, palvelun toimivuudessa ja hinnassa puolestaan taas eroaa kuulopuheiden ja oman kokemuksen perusteella.

Kimppatilauksella ei mielestäni hinnoissa ole juurikaan merkittävää eroa. Se alta kymmenen euron hintaero ei ainakaa mua häiritse. Finfonicin ongelmista kuulin juuri tuolla toisella palstalla, en muualta. Toimitusajaksi he kyllä heti sanoivat aika pitkän ajan. Mutta kaiken kaikkiaan sinänsä samaa mieltä, että harkta kannattaa. Itse valunotosta ja muusta asiakaspalvelusta Finfonicilla ei mulla ainakaan ole negatiivista sanottavaa.
Antti1
07.05.2007 17:36:27
Mihin hintoihin Finnfonic nykyään noi tulpat lahjoittaa kimppatilauksilla? Kun mä teetin tilauksen isolle porukalle, niin eroa oli 16€/pari. Se on mun mielestä jo aika pirusti.
oiva tumpeloinen
07.05.2007 17:40:15
Mihin hintoihin Finnfonic nykyään noi tulpat lahjoittaa kimppatilauksilla? Kun mä teetin tilauksen isolle porukalle, niin eroa oli 16€/pari. Se on mun mielestä jo aika pirusti.

Muistaakseni oli 164 euroa. Hintaeroa Elaciin olisi tullut muistaakseni 9 euroa.
Antti1
07.05.2007 17:42:16
Ok, homma selviö. Hinnat on näköjään laskeneet, ihan hyvä niin. Mutta lopetetaan tämän ketjun tuhoaminen tältä erää. Liekö mitään kiinnostavaa ja uutta tullut enää ekan sivun jälkeen. :)
arppah8
07.05.2007 19:34:05

kuppisuojaimet kannattanee unohtaa ihan suosiolla, ei niitä ole suunniteltu musiikkihommiin.

Mitkäs tuolla keskimmäisellä kultakorvalla onkaan päässään?

http://rocknheavy.free.fr/vai/photos/vaig3.jpg

Ja tsek out eka G3-DVD. Eiku Pelttorit päähän ja menoksi;)
May your dogs colon be familiar with the warmth of your breath!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)