Aihe: Tietoa hartke bassonupeista?
1 2 3
JukkaPena
05.05.2007 10:37:00
Jostai jenkkifoorumilta luin aiheesta. Muistaakseni tommoset nupit niinku toi 3500 (ja varmaan kaikki Hartken nupit) tehdään nykysin Koreassa ja ne juotetaan koneella, jonka seurauksena tulee herkemmin kylmäjuotoksia. Toi foorumilla aiheesta kirjottanu tyyppi oli nupin rikkoonnuttua ottanu yhteyttä huoltoon, jossa kaikki ne juotokset tehtiin käsin uudestaan.
Mulle tulee välillä mieleen ajatus ostaa Hartken bassokamat ja sillo varmaan teetättäsin noi juotokset ammattimiehellä uudestaan, jos se ei hirveitä maksa. Ainakin luotettavuus paranis.
Jos käyttäisin harjoitteluun sen ajan, jonka käytän täällä keskusteluun, olisin hyvä basisti.
Sir Härö
05.05.2007 11:18:14
Itsellä on Hartken HA2500 nuppi ja vx1508 kaappi. Soundi on ihan peruskamaa.
Turpa kiinni ja kuuntele!
Pallisti
06.05.2007 13:54:33
Mulla oli semmone Hartken 3500 -nuppi. Jostain syystä siinä oli koko ajan kaikkea pientä vikaa. Saundithan on ihan ok, jos jaksaa tuskassa ruuvailla. Äänityskäytössä nuppi oli tosi paska.
"Vaadimme Pallistin pallit kehiin!!" -kid ego www.collarbone.org www.myspace.com/collarboneband
HeavyMachinery
08.05.2007 18:04:40

Toisekseen ei ole olemassa mitään gk transistoreja. Samoja perusosia ne käyttää kuin kaikki muutkin.

Eikä käytä. Niillä on ylimaallisen hyviä trankkuja jota on vain niiden koneissa.....

:D
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
velluh
09.05.2007 09:31:57

Itsellä on ollut parikin 3500:sta ja yksi 2000, eikä mitään niistä ole tarvinnut huollossa käyttää, hyvin ovat palvelleet.
Nyt tosin vaihdoin GK:n kamoihin, ja pakko myöntää, että paremmalta kuulostaa.

Ps. GK:n edustajakin on onneksi saatu taas Helsinkiin:
http://www.soundstore.fi/
Etvi
14.12.2008 22:28:49 (muokattu 14.12.2008 22:41:31)

Nostetaanpa tästä vanhaa ketjua esiin, kun ei viitsi tämän takia uutta perustaa. Onko siis ihmisillä kokemusta tuosta HA3500 efektiloopista? Jos efektilooppi jää auki, kun kaikki signaali ohjataan looppiin (takapaneelin ruuvi kokonaan return-puolella), niin tykkääkö vahvistin tuosta kovin huonoa?

Tuleeko siis vastaavaa ilmiötä, kun vahvistinta ajettaisiin ilman kuormaa? Kai nupissa on jotain suojauksia idioottikäyttäjien varalta? Transistorivahvistimet kuulemma kestää käyttäjän tunarointia putkivahvistimia paremmin, mutta enpä viitsi tuota kokeillessa alkaa laitteita rikkomaan. Tätä siis aloin pohtimaan, kun viritinpedaalissa on tuollainen bypass-toiminto, joka ei päästä signaalia läpi, kun pedaali on käytössä.
timppa67
15.12.2008 12:01:47 (muokattu 15.12.2008 17:39:44)
Hyvä soundinen nuppi, mutta on myös tunnettu kylmistä juotoksistaan, jotka sitten ajan myötä nostavat ******käyrän aika korkealle.

Edit. En sitten tiedä onko uusissa versioissa asiaan tehty korjauksia

Kannattaa nimenomaan kytätä kasari Hartke...
ReBeat
15.12.2008 12:35:41 (muokattu 15.12.2008 12:39:29)

Nostetaanpa tästä vanhaa ketjua esiin, kun ei viitsi tämän takia uutta perustaa. Onko siis ihmisillä kokemusta tuosta HA3500 efektiloopista? Jos efektilooppi jää auki, kun kaikki signaali ohjataan looppiin (takapaneelin ruuvi kokonaan return-puolella), niin tykkääkö vahvistin tuosta kovin huonoa?

Tuleeko siis vastaavaa ilmiötä, kun vahvistinta ajettaisiin ilman kuormaa?

Yhtä paljon hallaa tekee se kun kääntää soittimesta volumepotikan kiinni. Päätevahvistinta ei kiinnosta saako se signaalia vai ei, mutta päätteen perässä on hyvä olla aina kuormaa.

Niin siis eihän tossa ole edes putkipäätettä. Etuasteputkia ei kuormat eikä signaalin umpikujat kiinnosta.
molder
15.12.2008 16:14:27 (muokattu 15.12.2008 16:14:51)
http://www.thomann.de/fi/hartke_3500a_bass_top.htm

Tuo varmaan? Mulla on tuollainen ja olen tyytyväinen. HUOM! 230W 8OHM! MErkinnät kandee kattoo noissa tehoissa. Eli lähtee enemmän tehoja verrattuna moniin muihin saman hintatason nuppeihin. Siinä on putkietunen jonka tehosta ollaan tällä keskustelukanavalla oltu montaa mieltä :) Tuon alle 450euroa- hintatason ehdotonta parhaimmistoa. GK:tä kehuu täällä kans monet. En osaa siihen verrata kun en ole kokeillut. HARTKE on varman perus-luotto-pelin maineessa. Ostaisin kyllä. Siihen 4x10 ekaks ja sitten alle 1x15 vaikka myöhemmin esim!

Olen aikeissa ostaa bassonuppia ja olen iskenyt silmäni tällaiseen hartke 3500 hybridinuppiin. Paperilla vaikuttaa kohtuulliselta. Tosin hinta on epäilyttävän halpa; 455e uutena. Voiko tohon hintaan saada kunnollista nuppia?

Elikkä mahtaisiko kellään olla tietoa/kokemusta ko. laitteesta.
Lukisin mielelläni myös ne negatiiviset arviot.
"The SOUND of VOLUME"
Etvi
16.12.2008 18:45:04

Yhtä paljon hallaa tekee se kun kääntää soittimesta volumepotikan kiinni. Päätevahvistinta ei kiinnosta saako se signaalia vai ei, mutta päätteen perässä on hyvä olla aina kuormaa.

Niin siis eihän tossa ole edes putkipäätettä. Etuasteputkia ei kuormat eikä signaalin umpikujat kiinnosta.

Kiitos. Juuri tätä tietoa olin vailla. Etuasteen kohtalo mielessäni hieman vain vaivasi, vaikka arvelin homman juuri näin toimivan.
ilekkik
18.12.2008 11:09:48
Hei!
Tuossa HA-3500: ssa saattaa olla kahvinkeittimen piirilevy, koska reenikämpällämme oleva (ei oma) pitää välillä samanmoista porinaa. Ja se tuuletin käy kuin 60- luvun Hoover. Ja muuten, joutuvathan uusien Ampeg- nuppienkin hankkineet käyttämään niitä telakalla juotosten vuoksi...
Mihin tämä maailma on menossa näitten kertakäyttövehkeitten kanssa?... oivoi!
pekezu
18.12.2008 11:18:40

Kyseelläs vielä täälläkin, että onko käyttäjillä kokemusta tuosta Hartken LH- sarjasta?
Kaikki = paskaa. Paitsi kusi.
monoculture
18.12.2008 11:39:36
Oon G&K:n diggari, ja soundi 600:ssa on ihan hyvä, melko samaa tasoa ku valmistajan kalliimissakin peleissä(jotka on mun korvissani kyllä aika kauaksi ajautunut vanhan sarjan stygeistä, 400RB & 800RB). Ongelma noissa ainakin mulla oli kestävyys: ittellä toisesta pamahti muuntaja ja toisesta kanavat alkoi flippailemaan ja mykistymään kesken keikkojen.
Onneks on ollut backupit messissä.

Ton kyseisen Hartken läpi oon soittanut useamman kerran ja aina se on ollut vähän taistelua jotta sieltä ois saannut miellyttävää pörinää ulos. Kerran tungin Bossin BD2(bluesdriverin) siihen eteen ja sit oli sopivan potkiva soundi.

Mut makuasioitahan nää on...
"Melodia ei ole mitään muuta kuin CBS valepuvussa. Vittumaiset promoottoritkin on ihan samaa kamaa!" -Billy Bragg (Rumba 1/88)
fh
18.12.2008 12:02:08
Kyseelläs vielä täälläkin, että onko käyttäjillä kokemusta tuosta Hartken LH- sarjasta?

Joo on! Tein keskusteluun pikkusen luonnehdintaa aiheessa Hartke lh 500
Saunan takana on vielä tilaa.
JaS
18.12.2008 17:16:38
Onkos kukaan vaihtanut putkea hartken ha-sarjan nupeista? Onko iso vaiva? Ajattelin, et jos jollain toisella putkella sais vähän enemmän sitä jotain siihen putkikanavaan.
Etvi
19.12.2008 12:55:43

Onkos kukaan vaihtanut putkea hartken ha-sarjan nupeista? Onko iso vaiva? Ajattelin, et jos jollain toisella putkella sais vähän enemmän sitä jotain siihen putkikanavaan.

Suurin vaiva oli ruuvata irti kaikki ruuvit kotelosta. Itse putken vaihtaminen sujui varsin helposti tämän jälkeen. Vaihdoin JJ:n ECC83S-putken paikoilleen, mutta suurta vaikutusta soundiin tuolla ei kuitenkaan ollut.
Olli_tormulainen
26.02.2009 00:45:31
omistin joskus hetkellisesti 3500 nupin ja ei oikeastaan ollut valittamista. ihan perus nuppina normi käytössä toimii, ei ehkä maailman paras mutta ok. erityisesti tykkäsin EQ:sta ja siitä että etuasteeseen oli laitettu edes yksi putki.
It's a f*cking secret and you know it...
jonen
04.03.2009 23:08:18
Miten pääsisi jäljittämään ton 3500:n iän? Olen itse ostanut sen käytettynä melkein 10 vuotta sitten. Joku sarjanumero sieltä löytyy, mutta se ei kerro minulle mitään. Eipä tolla nyt mitään väliä ole, mutta ihan uteliaisuuttani...
basisssiiisisti
05.03.2009 00:20:42
Joo itteä kiinnostais kans ton mun hartken ikä :D
-Ibanez Sound Gear-
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)